-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги по встановленню автоматичної пожежної сигналізації - монтаж та пуско – налагоджування в СЗШ № 195 Дніпровського району м. Києва
Завершена
1 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження:
08.07.2020 14:47 - 20.07.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога
Номер:
2bf43f2a6dad4ed3be217b3db0064c1b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-08-003276-b.c1
Назва:
Вимога
Вимога:
Вимога
на закупівлю:
«Послуги зі встановлення протипожежного устаткування»
код– 51700000-9 за ДК 021-2015
(послуги по встановленню автоматичної пожежної сигналізації - монтаж та пуско – налагоджування в СЗШ № 195 Дніпровського району м. Києва)
Відповідно до вимог тендерної документації, а саме Додатку 2 Технічні вимоги встановлюють надання Учасниками у складі пропозиції оригінали насутпних сертифікатів:
- Сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту» чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі (чинний до кінця 2020 року).
- Сертифікат на систему менеджменту професійної безпеки та здоров’я ДСТУ OHSAS 18001:2010) чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі (чинний до кінця 2020 року).
- Сертифікат на систему менеджменту щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018 чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі (чинний до кінця 2020 року).
- Сертифікат, який підтверджує відповідність системи менеджменту інформаційної безпеки Учасника вимогам ДСТУ ISO/ISE 27001:2015, виданий органом сертифікації чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі (чинний до кінця 2020 року).
- Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі (чинний до кінця 2020 року).
Звертаємо увагу, що усі закупівлі проводяться відповідно та у рамках Закону України «Про публічні закупівлі». В Україні, на сьогодні, НЕ ІСНУЄ ні одного нормативно-правового акту, який би ЗОБОВ’ЯЗУВАВ суб’єкта господарської діяльності мати вищезазначені сертифікати. Отримання цих сертифікатів є правом суб’єкта, і як правило, вони отримуються для того, щоб мати перевагу над іншими суб’єктами господарювання та викликати більшу довіру у потенційних замовників, особливо на міжнародному ринку, а тим більш сертифікат ISO 14001:2015 «Системи екологічного менеджменту» оформлюється, зазвичай, виробниками продукції, товарів для підтвердження своєї діяльності у рамках екологічного законодавства. Замовник може встановити вимогу щодо надання Учасником листа – підтвердження про захист довкілля із зазначенням переліку таких заходів, а це і утилізація пакування, коробок, вивіз сміття, обережне поводження при проведенні робіт з насадженнями. Проте, звертаємо увагу, що роботи здійснюються у приміщенні, про який екологічний менеджмент може йти мова?? Які викиди у повітря, переробку відходів може робити Учасник, якщо він надає послуги зі встановлення протипожежного устаткування?
Сертифікат на систему менеджменту професійної безпеки та здоров’я ДСТУ OHSAS 18001:2010). У вступі ДСТУ OHSAS 18001:2010. Системи управління гігієною та безпекою праці зазначено, що «ці стандарти, подібно до інших, не призначені створити нетарифні бар’єри у торгівлі або підвищити чи змінити правові зобов’язання організацій». А також наступне «організаціям, яким потрібно загальне керівництво з широкого кола питань, що стосуються системи управління гігієни та безпеки праці, варто використовувати OHSAS 18002». Ми надаємо послуги зі встановлення протипожежного обладнання, що ругулюється на законодавчому рівні з чітко визначеними вимогами щодо наявності необхідного персоналу, матеріально-технічної бази. Зазначений сертифікат не буде підтверджувати якісне надання послуг чи наявність відповідної матеріально- технічної бази відповідно до вимог законодавства у сфері надання послуг зі встановлення протипожежного обладнання. Чому ми маємо це робити? Просто тому що Замовнику необхідно обмежити коло Учасників, витіснити їх з ринку та «провести» свого, обраного Учасника, який заздалегідь отримав такі сертифікати.
Сертифікат на систему менеджменту щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018.
Відповідно до Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності», Кодексу цивільного захисту України, господарська діяльність з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення здійснюється на підставі отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Отримання додаткових сертифікатів для можливості надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення не передбачені нормативно-правовими актами України. Замовник не має права вимагати в Документації документи, які не є обов’язковими під час здійснення діяльності. Вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтверджуючих документів, для одержання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення визначають Ліцензійні умови, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 року № 852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення». Також, інформацію щодо притягнення згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері закупівель корупційного правопорушення стосовно уповноваженої особи та юридичної особи можна отримати з відкритих реєстрів. Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Тож така вимога у тендерній документації є дискримінаційною та такою, що обмежує коло Учасників.
Сертифікат, який підтверджує відповідність системи менеджменту інформаційної безпеки Учасника вимогам ДСТУ ISO/ISE 27001:2015 доводить, що компанія, яка має цей сертифікат, надійно захищає дані замовників, інвесторів, ділових партнерів від спроби несанкціонованого доступу до інформаційної бази компанії. Інформаційна безпека – це збереження конфіденційності та цілісності інформації. Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивна та неупереджене визначення переможця; запобігання корупційним діям і зловживанням. Тобто одним із принципів закупівлі є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Відповідно Закону України «Про доступ до публічної інформації» (далі – «Закон») публічна інформація є відкритою та публічною інформацією в т.ч. інформація про використання бюджетних коштів юридичними особами, що фінансуються з бюджету. Згідно Закону, до розпорядників інформації належать, зокрема, юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, які повинні надавати інформацію стосовно інформації щодо використання бюджетних коштів. Ненадання розпорядником інформації про розпорядження бюджетними коштами, суперечить положенням ч. 5 ст. 6 Закону «Про доступ до публічної інформації», а саме не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно. Система «Прозорро» створена саме для проведення закупівель відкрито, оприлюднюючи кожний крок в закупівлях.
Отже, на підставі вищезазначеного, виникає питання, навіщо Замовнику даний Сертифікат. Всі документи та дані знаходяться у вільному доступі та є публічною інформацією. Навіщо Учаснику мати Сертифікат, що підтверджує відповідність Учасникам вимогам до системи менеджменту інформаційної безпеки, тобто збереження конфіденційності інформації, якщо вся інформація оприлюднюється у вільному доступі? Тим більш, що у складі пропозиції надається згода Учасника на обробку, використання, доступ та поширення персональних даних.
Теж саме стосується і Сертифікату системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 чи інший аналогічний сертифікат щодо предмету даної закупівлі. Учасники здійснюють діяльність на підставі ліцензії, що підтверджує спроможність якісно надати послуги та виконати роботи. Виконання робіт регламентується однією ліцензією, у нас немає законодавчої ОБОВ’ЯЗКОВОЇ вимоги отримувати інші документи в т.ч. вищезазначені сертифікати.
Також у тендерній документації, а саме Додаток 1 п.п. 1.3 п.1 таблиці 2 встановлена вимога про надання інформації щодо наявності відкритих банківських рахунків підтверджується документом (довідка, лист, тощо) виданим Державною Податковою Службою України чи структурним підрозділом із зазначенням переліку відкритих банківських рахунків. Також цей же підпунк містить вимогу про надання оригіналу або нотаріально завіреної копії довідки з усіх обслуговуючих банків про відкриття рахунку, відсутність (наявність) простроченої заборгованості за кредитами та про стан позичкової заборгованості, видані не більше 10 денної давнини відносно кінцевої дати подання пропозиції. Відповідно до законодавства Учасники несуть відповідальність за надані дані під час здійснення закупівель. Інформація, яка міститься у довідках банків про відкриття рахунків може бути застосована лише для включення в договір, як інформація про реквізити учасника. При цьому, виключно учасник самостійно визначає послугами якого з банків скористатися при укладанні договору закупівлі. Довідка про відсутність заборгованості по кредитах взагалі не несе жодного смислового навантаження. Наявність або відсутність заборгованості за кредитами не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Учасника. Замовник не є контролюючим органом щодо наявності/відсутності рахунків Учасника. Тож вимога щодо надання документу (довідка, лист, тощо) виданим Державною Податковою Службою України чи структурним підрозділом із зазначенням переліку відкритих банківських рахунків є вимогою, що створює дискримінаційні умови для Учасника. Тим більш, що у складі пропозиції надається підтвердження фінансової спроможності шляхом надання копії балансу Учасника, звіту про фінансові результати та звіту про рух грошових коштів.
На підставі вищезазначеного вимагаємо прибрати дискримінаційні умови закупівлі, а саме видалити вимоги щодо надання вищезазначених документів та внести зміни у тендерну документацію.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.07.2020 13:19
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Звертаємо Вашу увагу, що Замовник формує умови Тендерної документації, керуючись виключно нормами чинного законодавства України, а також пунктом 3 ст. 22 ЗУ Про Публічні закупівлі, згідно з яким, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимога щодо надання вищезазначених сертифікатів не є дискримінаційною та такою, що обмежує коло потенційних Учасників, так як відповідно до умов тендерної документації, а Учасник можете надати аналогічний документ щодо предмету даної закупівлі, якщо він (чинний до кінця 2020 року), отриманий учасником на підставі діючого на даний час нормативного документу України, виданий органом сертифікації і є повністю аналогічним до того,що зазначений в ТД.
Всі зазначені сертифікати має можливість отримати будь-який суб’єкт господарювання у разі необхідності.
Замовник, має на меті працювати з тими Учасниками, які у своїй діяльності керуються нормами та стандартами, що створюють безпечні і здорові умов праці, не завдають шкоди навколишньому середовищу , розробляє заходи щодо протидії корупції, використовує засоби захисту інформаційної безпеки на підприємтсві тощо. Така спрямованість Учасників, дає впевненість Замовнику у тому, що надані учасником послуги, відповідатимуть вимогам нормативних актів, будуть виконуватися якісно та професійно, враховуючи новітні технології, а сам Учасник постійно вживає відповідні заходи з поліпшення якості та безпечності своїх послуг.
В Україні існує значна кількість підприємств, які здійснюють сертифікацію. У звязку з чим, будь-який учасник має можливість здійснити сертифікацію власних процесів організації системи.
Умова щодо надання сертифікатів жодним чином не порушує його права та законні інтереси потенційних Учасників, та не позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію, у зв’язку з чим у Замовника відсутні підстави для внесення змін.
2. Умова щодо надання довідок з банку, листа, виданим Державною Податковою Службою України чи структурним підрозділом не є дискримінаційною та жодним чином не порушує права Учасників.
Умова встановлена, в тому числі, з метою отримання інформації про фінансовий стан та фінансову спроможність Учасника. В будь якому разі, інформація про рахунки, буде необхідною для заключення договору про закупівлю.
Дана інформація важлива замовнику для вивчення майбутнього контрагента – отримувача коштів з бюджету, а саме: чи має фінансову спроможність учасник виконати умови поставки товару, чи не накладено на кошти учасника, що знаходяться на банківських рахунках арешт; чи застосовувалось банківською установою право закриття рахунку та відмови від договору рахунку в односторонньому порядку відповідно до загальних умов відкриття та ведення рахунків. На етапі вивчення потенційного контрагенту замовник вважає важливим оцінити ризики та передбачити можливі шляхи зменшення їх впливу у подальшій роботі.
Дана вимога не може вважатись незаконною. Отримання вищезазначених довідок є процедурою, яка не потребує тривалого часу.
Вважаємо, що дана умова не порушує його права та законні інтереси потенційних Учасників, та не позбавляє можливості подати свою тендерну пропозицію, у зв’язку з чим у Замовника відсутні підстави для внесення змін.
Статус вимоги:
Відхилено