-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з визначення геопросторових координат мережі територіальних доріг загального користування державного значення Запорізької області
Завершена
621 188.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 105.94 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 105.94 UAH
Період оскарження:
06.07.2020 17:21 - 20.07.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
СКАРГА на неправомірне рішення тендерного комітету Замовника про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕОДЕЗИЧНО-ЗЕМЛЕВПОРЯДНА ГРУПА «МІРНИЧИЙ» та неправомірне рішення тендерного комітету Замовника про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЗК ПЛЮС» переможцем процедури закупівлі
Номер:
24bbd9ed6f1147948007d09cc3d31d39
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-004033-b.a1
Назва:
СКАРГА
на неправомірне рішення тендерного комітету Замовника про відхилення пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕОДЕЗИЧНО-ЗЕМЛЕВПОРЯДНА ГРУПА «МІРНИЧИЙ» та неправомірне рішення тендерного комітету Замовника про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЗК ПЛЮС» переможцем процедури закупівлі
Скарга:
Службою автомобільних доріг у Запорізькій області (далі – Замовник) проведено відкриті торги на закупівлю: «Послуги з визначення геопросторових координат мережі територіальних доріг загального користування державного значення Запорізької області», у процедурі закупівлі UA-2020-07-06-004033-b.
03.08.2020 року о 16 год. 55 хв. Замовником опубліковано рішення про невідповідність тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ГЕОДЕЗИЧНО-ЗЕМЛЕВПОРЯДНА ГРУПА «МІРНИЧИЙ» і її відхилення, оформлене протоколом №6 засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Запорізькій області щодо розгляду тендерних пропозицій від 03.08.2020 р.
03.08.2020 року о 16 год. 56 хв. Замовником опубліковано рішення про визначення Переможцем за результатами розгляду та оцінки тендерних пропозицій по процедурі закупівлі: «Послуги з визначення геопросторових координат мережі територіальних доріг загального користування державного значення Запорізької області Товариства з обмеженою відповідальністю «ДЗК ПЛЮС», оформлене протоколом №7 засідання тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Запорізькій області від 03.08.2020 р.
Також, Замовником опубліковано повідомлення про намір укласти договір у закупівлі: «Послуги з визначення геопросторових координат мережі територіальних доріг загального користування державного значення Запорізької області» з ТОВ «ДЗК ПЛЮС», ціна якого – 349 999,00 грн. з ПДВ.
Проте, рішення тендерного комітету Замовника про відхилення пропозиції ТОВ «ГЕОДЕЗИЧНО-ЗЕМЛЕВПОРЯДНА ГРУПА «МІРНИЧИЙ» (далі також – Учасник) і визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ДЗК ПЛЮС» є незаконним, у зв’язку з чим підлягає скасуванню, тому звертаємось з даною скаргою про наступне.
Додатком № 1 до Нової редакції тендерної документації 71330000-0 Інженерні послуги різні (Послуги з визначення геопросторових координат мережі територіальних доріг загального користування державного значення Запорізької області), яку затверджено Рішенням тендерного комітету від 17 липня 2020 року Протокол № 3 (далі – Тендерна документація) замовник встановив вимогу до учасників закупівлі, а саме, розділом 1.3. Додатку № 1 «Документи для підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям» встановлено, що для підтвердження такої інформації учасники до тендерної пропозиції надають інформаційну довідку про досвід виконання аналогічного договору (аналогічних договорів) протягом останніх 3 років від дати, що передує даті оголошення закупівлі на фірмовому бланку учасника згідно з таблицею.
Відповідно до ч.1, ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції від 01.01.2019 р. Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, у тому числі договір про закупівлю - протягом двох днів з дня його укладення.
Учасником торгів ТОВ «ДЗК ПЛЮС» до тендерної пропозиції надано Довідку про досвід виконання аналогічного договору №524 від 23.07.2020р в якій зазначено, що учасник має досвід з виконання аналогічного договору та на підтвердження цього додає копію Договору № 51 від 05.04.2019р нібито укладеного між Іванівською сільською радою Чернігівського району Чернігівської області та ТОВ «ДЗК ПЛЮС» щодо надання послуг з паспортизації місцевих автомобільних доріг загального користування в с. Слобода з проведенням визначення геопросторових координат та геодезичної зйомки підземних інженерних мереж ( ДК 021:2015 -71340000-3 «Комплексні інженерні послуги» ).
Проте, вищезазначений договір не оприлюднено у електронній системі закупівель у відповідності до ч.1, ст.10 Закону України «Про публічні закупівлі» у редакції від 01.01.2019р (яка діяла на день укладання договору № 51 від 05.04.2019р), що свідчить про відсутність підтвердження щодо факту укладання такого договору та виконання його ТОВ «ДЗК ПЛЮС».
Таким чином, Учасник надав до тендерної пропозиції копію договору, який фактично не укладався зазначеними у його тексті сторонами (підтвердженням чого є відсутність його оприлюдненої копії у електронній системі закупівель), чим порушив вимоги щодо оформлення тендерної пропозиції до даної закупівлі.
Таким чином, рішення про визнання переможцем процедури закупівлі ТОВ «ДЗК ПЛЮС» та про намір укласти з ним договір, підлягає скасуванню, а Замовник зобов’язаний здійснити повторну кваліфікацію учасників торгів у процедурі закупівлі UA-2020-07-06-004033-b.
2. Замовником порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» щодо принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників.
Згідно ч.1, ч. 4 ст. 5 Закону здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно з п. 2 ч. 2, ч. 3, ч. 4 ст. 22 Закону встановлено вимоги до змісту тендерної документації, а саме: у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку Замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації; тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Вимогами п. 1.3. додатку 1 до Тендерної документації, («Документи для підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям (статті 16 Закону)») визначено, що аналогічним договором у даній процедурі закупівлі вважається договір з визначення просторових та/або геопросторових координат та/або паспортизації автомобільних доріг, укладений протягом трьох останніх років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Визначення терміну «автомобільна дорога» і розподіл видів автомобільних доріг наведено у Законі України від 08.09.2005 р. №2862-IV «Про автомобільні дороги» (далі – ЗУ «Про автомобільні дороги») із змінами та доповненнями, а саме:
1. Згідно ст. 1 ЗУ «Про автомобільні дороги»:
автомобільна дорога - лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів;
вулиця - автомобільна дорога, призначена для руху транспорту і пішоходів, прокладання наземних і підземних інженерних мереж у межах населених пунктів;
дорожнє покриття - укріплені верхні шари дороги, що сприймають навантаження від транспортних засобів;
земляне полотно - ґрунтова конструкція автомобільної дороги;
інженерне облаштування - спеціальні споруди та засоби, призначені для забезпечення безпечних та зручних умов руху (освітлення, технологічного зв'язку, вимірювання вагових і габаритних параметрів транспортних засобів, примусового зниження швидкості руху тощо);
проїзна частина - частина автомобільної дороги, безпосередньо призначена для руху транспортних засобів;
споруди дорожнього водовідводу - споруди, призначені для відводу поверхневих та ґрунтових вод від земляного полотна та проїзної частини (бокові канави, водовідвідні канави, нагірні канави, водопропускні труби, відкриті та закриті дренажні системи, зливова каналізація тощо);
технічні засоби - спеціальні технічні засоби, призначені для організації та регулювання дорожнього руху (дорожні знаки, інформаційні табло, дорожня розмітка, сигнальні стовпчики, транспортні та пішохідні огородження різних типів, світлофорне обладнання тощо);
штучні споруди - інженерні споруди, призначені для руху транспортних засобів і пішоходів через природні та інші перешкоди, а також сталого функціонування автомобільної дороги (мости, шляхопроводи, естакади, віадуки, тунелі, наземні та підземні пішохідні переходи, наплавні мости та поромні переправи, розв'язки доріг, підпірні стінки, галереї, уловлювальні з'їзди, снігозахисні споруди, протилавинні і протисельові споруди тощо).
2. Згідно ст. 5 ЗУ «Про автомобільні дороги»:
Автомобільні дороги поділяються на: автомобільні дороги загального користування; вулиці і дороги міст та інших населених пунктів; відомчі (технологічні) автомобільні дороги; автомобільні дороги на приватних територіях.
3. Згідно ст. 22 ЗУ «Про автомобільні дороги»:
До відомчих (технологічних) автомобільних доріг належать внутрішньогосподарські технологічні дороги, що знаходяться у власності юридичних або фізичних осіб.
4. Згідно ст. 23 ЗУ «Про автомобільні дороги»:
Складовими відомчих (технологічних) автомобільних доріг можуть бути: земляне полотно, проїзна частина, споруди дорожнього водовідводу, штучні споруди та технічні засоби організації дорожнього руху.
5. Згідно ст. 23 ЗУ «Про автомобільні дороги»:
До автомобільних доріг на приватних територіях належать автомобільні дороги, що знаходяться на територіях, власниками яких є юридичні (недержавні) або фізичні особи. Складовими таких автомобільних доріг можуть бути: земляне полотно, проїзна частина, споруди дорожнього водовідводу, штучні споруди та технічні засоби організації дорожнього руху.
Таким чином, виходячи з наведеного вище, можна дійти висновку, що термін «автомобільна дорога» поширюється як на автомобільні дороги загального користування, так і на вулиці та дороги міст й інших населених пунктів, а також відомчі (технологічні) автомобільні дороги і автомобільні дороги на приватних територіях.
У складі тендерної пропозиції Учасника надано копію договору № 01.19-01 від 01.01.2019 року (з додатками, актом виконаних робіт і позитивним відгуком) на закупівлю «Проведення необхідних інженерно-геодезичних та топографічних робіт з визначенням геопросторових координат, а саме: визначення геопросторових координат на місцевості під'їзних доріг, елементів інфраструктури, благоустрою та підземних комунікацій (розбивка на місцевості); встановлення/відновлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) з визначенням геопросторових координат; створення топографічних планів масштабів 1:500, 1:1000, 1:2000, 1:5000 із технічною документацією; виконавча геодезична зйомка; геодезичний супровід будівельних робіт (виніс конструктивних елементів) та інші на об'єктах Замовника» згідно якому було проведено роботи з визначення геопросторових координат на місцевості для відомчих (технологічних) автомобільних доріг.
Відтак, використання Замовником, на власний розсуд, термінів, визначених ЗУ «Про автомобільні дороги» порушує вимоги тендерної документації, а також вимоги Закону щодо принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників.
3. Замовником порушено право Учасника на виправлення невідповідностей в документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій.
Так, згідно з ч. 9 ст. 26 Закону, Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника Замовником прийнято рішення, що наданий у складі пропозиції аналогічний договір не відповідає вимогам тендерної документації. У такому випадку, Замовник, згідно вимог тендерної документації, повинен у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, яке повинно містити: перелік виявлених невідповідностей; посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо яких виявлені невідповідності; перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
В свою чергу, Учасник, згідно вимог тендерної документації, виправляє невідповідності, виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель, протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Проте, всупереч власним вимогам, встановленим тендерною документацією, та вимогам Закону, Замовником не надано Учаснику повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей.
Отже, Замовником порушено Закон та вимоги тендерної документації щодо надання Учаснику можливості виправлення невідповідностей шляхом завантаження в електронній системі закупівель скан-копій оригіналів та/або завірених копій документів, підтверджуючих наявність досвіду виконання аналогічного договору.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ ТОВ ГЗГ МІРНИЧИЙ.pdf 13.08.2020 11:05
- 2.5. Наказ на призначення директора.pdf 13.08.2020 11:05
- 6.4. Рішення Учасника ТОВ ГЗН МІРНИЧИЙ.pdf 13.08.2020 11:05
- 6.5. Паспорт Лаврішко Є.О..PDF 13.08.2020 11:05
- Нова редакція ТД_ Геопросторові координати.docx 13.08.2020 11:05
- Протокол 6 Відхилення Мірничий.pdf 13.08.2020 11:05
- Протокол 7 акцепт ДЗК ПЛЮС.pdf 13.08.2020 11:05
- Пояснення по суті скарги на неправомірне рішення.PDF 25.08.2020 15:17
- рішення від 17.08.2020№15626+лист замовнику.pdf 17.08.2020 18:35
- Інформація про перенесення розгляду скарги від 27.08.2020№13389.pdf 28.08.2020 10:55
- Інформація про резолютивну частину ріщення від 10.09.2020№17037.pdf 11.09.2020 19:40
- рішення від 10.09.2020№17037.pdf 15.09.2020 16:16
- Пояснення по суті скарги мірничий.docx 20.08.2020 16:43
- Пояснення по суті скарги ТОВ Мірничий.pdf 20.08.2020 16:43
- Протокол про виконання рішення АМКУ.pdf 23.09.2020 10:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.08.2020 12:20
Дата розгляду скарги:
27.08.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.08.2020 18:35
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
15.09.2020 16:17
Дата виконання рішення Замовником:
23.09.2020 10:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 17037-р/пк-пз від 10 вересня 2020 року скасувати:
1) Рішення тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Запорізької області №6 від 03 серпня 2020 року про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ГЕОДЕЗИЧНО-ЗЕМЛЕВПОРЯДНА ГРУПА "МІРНИЧИЙ";
2) Рішення тендерного комітету Служби автомобільних доріг у Запорізької області №7 від 03 серпня 2020 року про визначення Переможця та прийняття рішення про намір укласти договір із ТОВ "ДЗК ПЛЮС".
у процедурі закупівлі: «Послуги з визначення геопросторових координат мережі територіальних доріг загального користування державного значення Запорізької області».