-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина) (Комплект персональний комп’ютер)
Місцезнаходження замовника : Україна, Полтавська область, Кременчук, вул. Павлова, 2. Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у п. 3, ч.1 статті 2 Законі України «Про публічні закупівлі». Мова, якою повинна готуватися тендерна пропозиція - українська мова.
Завершена
390 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 950.00 UAH
Період оскарження:
06.07.2020 14:25 - 19.07.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога відхилити пропозицію ТОВ «ЕВЕРЕСТ ЛІМІТЕД»
Номер:
cc36f7d683a347b19c651ab65c192c54
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-004410-a.a3
Назва:
Вимога відхилити пропозицію ТОВ «ЕВЕРЕСТ ЛІМІТЕД»
Вимога:
До уваги замовника, ретельно проаналізувавши пропозицію ТОВ «ЕВЕРЕСТ ЛІМІТЕД» в тендерній закупівлі, звертаємо Вашу увагу на те, що запропонована пропозиція не відповідає вимогам закупівлі, а саме:
Повідомляємо, що предмет вказаної закупівлі становить Комплект персональний комп’ютер у кількості 20 комплектів.
Разом з тим, ТОВ «ЕВЕРЕСТ ЛІМІТЕД» надано тендерну пропозицію Додаток №1 в якій учасником запропоновано комплект персональний комп’ютер та операційну систему Microsoft.
Тобто, учасник фактично пропонує два окремі товари: комп’ютери та операційну систему, хоча операційна система не становить окремий предмет закупівлі.
Фактично учасник запропонував товар у кількості 40 штук, а предмет закупівлі становить товар у кількості 20 комплектів.
Керуючись зазначеним, просимо відхилити пропозицію ТОВ "ЕВЕРЕСТ ЛІМІТЕД".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
05.08.2020 11:21
Вирішення:
Доброго дня!
Шановний Учасник! На Вашу вимогу (скаргу) щодо відхилення пропозиції ТОВ «ЕВЕРЕСТ ЛІМІТЕД» від 05.08.2020, 11:21. ID: UA-2020-07-06-004410-a.a3, повідомляємо, що оскарження процедур закупівлі здійснюється у порядку, встановленому статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі». Крім того, повідомляємо, що учасником ТОВ «ЕВЕРЕСТ ЛІМІТЕД» надано пропозицію, яка повністю відповідає технічному завданню як за якісною, так і кількісною характеристиками.
ТОВ «ЕВЕРЕСТ ЛІМІТЕД» надано тендерну пропозицію згідно Додатку №1 в якій учасником подано комплект персональний комп’ютер та операційну систему Microsoft окремо через те, що Відповідно до пункту 261 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, зі змінами та доповненнями, для операцій з постачання програмної продукції тимчасово, з 01.01.2013 р. до 01.01.2023 р., запроваджено пільговий режим оподаткування ПДВ, згідно з яким звільняються від оподаткування цим податком операції з постачання програмної продукції. Відповідно до цього, у «Тендерній пропозиції» (далі - ТП) Учасник розмежував предмет закупівлі, з метою запобігання невідповідності: а саме, на комп’ютери, на які накладаються ПДВ, та операційну систему, на яку не накладається ПДВ.
Замовник у Додатку 4 до тендерної документації зазначає кількість комплектів – 20, а Учасник надає у ТП кількість товарів у шт., що в сумі і являє собою комплект.
Щодо інших Учасників закупівлі: ТОВ «ІТ-ІНТЕГРАТОР», ТОВ «ФІРМА ВАЛТЕК» та ТОВ «ЮДІТРЕЙД» у своїх ТП вказують ціну з ПДВ за комп’ютери та операційну систему спільною сумою, що є помилкою, згідно вказаної інформації вище.
Дану вимогу (скаргу) «Не задоволено».
Статус вимоги:
Не задоволено
Вимога
Залишено без розгляду
Умови
Номер:
dfe65d67535141b9a561985ee64bee03
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-004410-a.c2
Назва:
Умови
Вимога:
Шановний Замовнику! В оприлюдненій тендерній документації Замовником встановлено вимогу, яка максимально обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, а також свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, проте тендерна документація містить наступні вимоги: «учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі, що містить посилання на інтернет-сторінку компанії Microsoft щодо сертифікації запропонованих системних блоків для операційної системи Microsoft Windows 10; та посилання на інтернет-сторінку компанії Microsoft щодо сертифікації запропонованих системних блоків для операційної системи Microsoft Windows 10;». На даний момент документація чітко прописана під ЄДИНУ компанію в Україні, що має відповідний статус із платним розміщенням на сайті Microsoft (ТОВ НАВІГАТОР КОРПОРЕЙШН). Дана вимога відсіює всіх невеликих виробників персональних комп'ютерів в Україні, що співпрацюють з офіційними дистриб’юторами продукції Microsoft, мають усі необхідні дозвільні документи, що доводять наявність партнерських стосунків та легальність походження продуктів Microsoft, проте не мають додаткових чималих коштів на отримання та утримання подібних платних статусів на сайті компанії Microsoft. Зазначена вимога жодним чином не впливає на якість запропонованого програмного забезпечення будь-яким виробником, лише вимагає величезної кількості дозвільних документів та відповідно максимально здорожчує вартість самої пропозиції. Вкажіть, будь-ласка, який саме наказ МОН чи інших законодавчий документ містить настільки дискримінаційні вимоги тільки до операційної системи, що не впливають на якісні та технічні характеристики предмета закупівлі? Встановлена Замовником в тендерній документації вимога суперечить принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. На підставі вищевикладеного, просимо внести відповідні зміни до тендерної документації шляхом усунення дискримінаційних вимог, встановлених до учасників та виробників. Усунення дискримінаційних вимог сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів. Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 18:12
Вирішення:
Тендерним комітетом розглянуто Ваше звернення. За результатами розгляду можемо повідомити наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначає Закон України «Про публічні закупівлі» (далі Закон).
Відповідно до п.33 ч.1 ст. 1 Закону, технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси тощо.
Відповідно до п.2 та 3 ч.2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). При цьому технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
На виконання вимог Закону, Замовником в примітці до п.3, п.п. 2, Додатка 4 до тендерної документації встановлено, що всі посилання на торговельну марку, фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника слід читати як «або еквівалент». Враховуючи вищевикладене, учасники закупівлі повинні надати у складі тендерної пропозиції документи, що підтверджують відповідність запропонованого ним товару Додатку 4 до тендерної документації. При цьому, учасникам закупівлі не заборонено подавати інший товар (аналог або еквівалент). Разом з тим, запропонований товар має відповідати усім характеристикам встановлених Замовником.
Згідно ч.3 ст. 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Встановлення Замовником інших додаткових параметрів до вимог предмету закупівлі надає Замовнику отримати товар, що максимально відповідає його фінансовим ресурсам та потребам. У наведеної вимоги що до щодо сертифікації запропонованих системних блоків для операційної системи Microsoft Windows 10 не встановлено жодних дискримінаційних вимог до учасників, враховуючи наступне:
- означені документи можуть мати у своєму розпорядженні не одна компанія-постачальник, а досить багато виробників персональних комп'ютерів в Україні та за її межами. Також, Замовник не обмежував можливість участі у процедурі закупівлі учасників-нерезидентів.
- у загальному доступі у мережі Інтернет, на офіційному веб-сайті виробника програмного забезпечення Microsoft існує перелік компаній, що мають таку сертифікацію, а також є можливість пошуку сумісних продуктів та завантаження звіту про підтвердження сертифікації.
- Учасникам закупівлі не заборонено подавати інший товар (аналог або еквівалент), однак у будь-якому разі запропонований товар має відповідати усім характеристикам встановленим Замовником.
Звертаємо також увагу, що визначене програмне забезпечення постачається разом з комп’ютерним обладнанням, і слід враховувати його сумісність з операційною системою, оскільки це прямо вплине на подальшу роботу всього Комплексу.
Інші підзаконні акти (в тому числі накази МОН, про які йдеться у даному зверненні) регламентують лише мінімальні вимоги до засобів що закуповуються. Законодавством не забороняється вимагати додаткові документи для підтвердження якості або походження обладнання чи програмного забезпечення. Всі вимоги, висунуті в тендерній документації стосовно програмного забезпечення, спрямовані на отримання якісного продукту та не суперечить принципам публічних закупівель, нормам Цивільного та Господарського кодексу.
Відповідно до роз’яснення Мінекономрозвитку України № 3302-06/3812-06 від 07 лютого 2017 року, якщо особа, яка має намір прийняти участь у торгах, вважає положення тендерної документації такими, що суперечать законодавству або обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації, така особа може звертатись із пропозицією щодо внесення змін до тендерної документації до замовника або оскаржити положення тендерної документації до органу оскарження.
На підставі вищевикладеного, викладені Вами вимоги задоволенню не підлягають.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
23.07.2020 14:04
Вимога
Вирішена
Внесення змін до тендерної документації
Номер:
ca3995f6f26a43aa955c7489357f3115
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-004410-a.a1
Назва:
Внесення змін до тендерної документації
Вимога:
З метою запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції Windows, просимо Замовника закупівлі предметом якої є придбання комп’ютерної техніки з попередньо встановленими операційними системами Microsoft Windows, доповнити «Інформацію про необхідні технічні, якісні, кількісні характеристики та вимоги до предмета закупівлі» Тендерної документації додатковим пунктом у наступній редакції:
«У разі постачання програмної продукції Microsoft, учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері. У разі, якщо програмне забезпечення встановлене безпосередньо виробником обладнання та було імпортовано у складі пристрою, Учасник у складі тендерної пропозиції має чітко вказати модель пристрою та надати посилання на цей пристрій на сайті виробника або лист вiд виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання."
Звертаємо вашу увагу та те, що саме ДИСТРИБ’ЮТОР, а не офіційний партнер Windows контролює поставку ліцензійного програмного забезпечення в Україні. Крім того, повідомляємо про те, що вказаний текст стосовно вимог до програмного забезпечення узгоджений з представництвом Microsoft в України, тому прописуючи дослівно вказані вимоги в тендерній документації Україні замовник убезпечує себе від можливих негативних наслідків, які можуть настати після використання неліцензійної продукції.
Надаючи постачальникам авторизаційні листи на програмне забезпечення, тільки дистриб’ютори Microsoft мають змогу та реальну можливість відслідковувати інформацію щодо постачання ліцензійної продукції. Відповідно до інформації, що міститься на офіційному сайті Microsoft за посиланням: https://devicepartner.microsoft.com/en-us/connect/distributor офіційними дистриб’юторами Microsoft в Україні є:
• ТОВ «МТІ» (MTI LLC)
• ПІК"ОРСІ" (ENTERPRISE WITH HUNDRED PERCENT FOREIGN CAPITAL "ORSI"
• Іноземне підприємство "І-АР-СІ" (FOREIGN COMPANY ERC)
Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа від офіційного дистриб’ютора компанії «Microsoft» в Україні не є дискримінаційною, оскільки не обмежує коло можливих учасників закупівлі, так як будь-який постачальник має змогу звернутися до офіційного дистриб’ютора програмної продукції корпорації MICROSOFT для отримання авторизаційного листа.
Вказане твердження також підтверджується практикою Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ).
1) У рішенні АМКУ №11423-р/пк-пз від 10.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-05-15-003206-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-15-003206-c) встановлено, що скаржник не підтвердив неможливість виконання умови Документації щодо вимоги: «Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро». Скаржник не довів, яким чином наведена вище умова порушує права та законні інтереси Скаржника. Тому вказана вимога Замовника не є дискримінаційною (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ).
2) У рішенні АМКУ №11542-р/пк-пз від 11.06.2020 (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-04-09-000494-c, https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-04-09-000494-c) зазначено пунктом 3 додатку 2 Документації зазначено, що "Учасник у складі тендерної пропозиції має надати Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості, із вказівкою номера оголошення в системi Прозоро. Кожний примірник програмного забезпечення Windows 10 Pro OEM має бути попередньо встановленим без його активації, з оригінальною наліпкою з наявним захисним шаром на номері…..".
Скаржник зазначає, що умовами Документації замість Авторизаційного листа підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні передбачено надання листа від виробника, де вказано, що програмне забезпечення встановлене при виробництві обладнання.
Замовник зазначає, що стосується 1 найменування запропонованого Скаржником – Ноутбук НР 255 G7 (6UM18EA). У складі своєї Пропозиції учасник надав посилання на сайт виробника, і мав на це право. По-перше, ТОВ "Діавест комплексні рішення" не є виробником даного товару, а по-друге даний вид (найменування) запропонованого Скаржником товару не виробляється на території України, та буде імпортовано під час поставки. Що стосується 2 найменування запропонованого обладнання ТОВ "Діавест комплексні рішення" – Комп’ютер DiaWest DT 16185576, даний товар збирається на території України і ніяким чином не імпортується в країну. Замовник зазначає, що таким чином, ТОВ "Діавест комплексні рішення" мало надати на вимогу Документації Авторизаційний лист-підтвердження від офіційного дистриб’ютора Microsoft в Україні на товар, що заявлений за 2 найменуванням. В свою чергу, ТОВ "Діавест комплексні рішення", чомусь, надає посилання на товар на сайт виробника – яким і є Скаржник, тобто учасник ТОВ "Діавест комплексні рішення". Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" ніяких офіційних зав’язків із компанією Microsoft або офіційним його дистриб’ютором Microsoft в Україні не має.
Замовник звертає увагу Колегії, що він перевірив інформацію щодо партнерських відносин даного учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" на офіційному сайті Microsoft за посиланням та встановив, що ТОВ "Діавест комплексні рішення" навіть не є учасником глобальної партнерської мережі Microsoft (постачальником рішень), що в свою чергу не дає жодної підтверджувальної інформації Замовнику, що на Комп’ютер, збирання якого планується, буде встановлена ліцензійна операційна система Windows 10 Pro, бо ніякої інформації щодо офіційних зав’язків із Microsoft, офіційним дистриб’ютором Microsoft в Україні у Пропозиції учасника ТОВ "Діавест комплексні рішення" не надано.
Рішення АМКУ: Пропозиція Скаржника не відповідала умовам Документації в цій частині, тому була правомірно відхилена Замовником з наведеної підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині. (СКАН РІШЕННЯ АМКУ ДОДАЄТЬСЯ)..
Якщо зазначені зміни будуть внесені до тендерної документації, то Замовник убезпечить себе від можливої поставки неліцензійного програмного забезпечення.
Аргументи щодо вказаної вимоги містяться у вкладених файлах, а також рішення АМКУ що дані зміни не є дискримінацією
Хочемо висловити Вам свою вдячність за те, що Ви залишились небайдужими, знайшли час та відгукнулись на наше звернення.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення АМКУ №11423-рпк-пз від 10.06.2020.pdf 06.07.2020 16:23
- рішення АМКУ №11542-рпк-пз від 11.06.2020.pdf 06.07.2020 16:23
- Авторизаційний лист на Microsoft Windows .pdf 06.07.2020 16:23
Дата подачі:
06.07.2020 16:23
Вирішення:
Доброго дня! Розглянувши Вашу вимогу, дійшли згоди внести зміни у технічні вимоги до предмету закупівлі (Додаток 4) до тендерної документації щодо Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного ДИСТРИБ’ЮТОРА Microsoft в Україні про надання повноважень учаснику щодо постачання товару в необхідній кількості та якості.
Дякуємо за Ваше звернення!
Статус вимоги:
Задоволено