• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

холодний асфальт для утримання доріг, мостів та зупинок міського громадського транспорту

Завершена

200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 000.00 UAH
Період оскарження: 06.07.2020 13:56 - 07.08.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на дискримінаційні умови Замовника

Номер: f999b52bb0ba4cbf8476f5111097f15b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-06-002251-b.c2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови Замовника
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови Замовника
Дата розгляду скарги: 27.07.2020 16:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.07.2020 12:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.07.2020 21:58
Дата виконання рішення Замовником: 03.08.2020 15:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 14495-р/пк-пз від 27.07.2020 р. за процедурою закупівлі холодного асфальту для утримання доріг, мостів та зупинок міського громадського транспорту за кодом ДК 021:2015:44110000-4 Конструкційні матеріали, виконано Тендерним Комітетом комунального підприємства «Сєвєродонецьккомунсервис» шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації та продовження строку подання тендерних пропозицій до 11.08.2020 р. до 17.00
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АРІАЛ АЛЬЯНС", Гнитецкий Юрий +380673512661 Y.Gnitetskiy@tdalure.com
Вимога
Відхилено

Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог замовника!

Номер: bf9f05bac8af4841a63a5ef98e89b5f2
Ідентифікатор запиту: UA-2020-07-06-002251-b.a1
Назва: Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог замовника!
Вимога:
Добрий день. Являючись потенційним учасником у закупівлі UA-2020-07-06-002251-b, Ми уважно ознайомилися з тендерною документацією. Та виявили, що в ТД наявні дискримінаційні вимоги, які дуже сильно звужують коло учасників, та протидіють здоровій конкуренції, що наштовхує на певні думки. Інформуємо Вас про, що відповідно до вимог чинного законодавства, з 01.01.2018 відсутня обов’язкова сертифікація продукції, яка виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію». Акцентуємо Вашу увагу на тому, що чинним законодавством також не встановлено обов’язок сертифікувати. «Холодній асфальт» зовсім, тільки на добровільних основах. А Ви не маєте права зобов’язувати. І робити ще й акцент на тому, який орган видав акредитацію. Нагадуємо про те, що Замовник оголошуючи закупівлю повинен дотримуватися ЗУ, в тому числі й ст.5 «Про публічні закупівлі» Звертаю Вашу увагу на данні додатки в яких містяться дискримінація, а саме: - Додаток №3 Технічні характеристики «Продукція (товар), що пропонується учасником повинна пройти сертифікацію на відповідність ТУ, згідно яких вона виготовлена. Сертифікат відповідності повинен бути виданий органом з сертифікації продукції, який має акредитацію Національного агентства з акредитації України (НААУ) при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, і мати відповідні ознаки. Перевірка продукції під час сертифікації повинна проходити в лабораторії, яка також має акредитацію НААУ.» - Додаток №5 інші документи «Сертифікат відповідності виданий органом з сертифікації продукції, який має акредитацію Національного агентства з акредитації України (НААУ) при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, і мати відповідні ознаки. Перевірка продукції під час сертифікації повинна проходити в лабораторії, яка також має акредитацію НААУ» Тому вимога про те, що учасник повинен сертифікувати товар є дискримінаційною. Тим паче вимагати ще й певну акредитацію конкретного органу теж є дискримінацією. Тому, що з акредитацією від НААУ видаються сертифікати національного рівня, а як же бути з органами які видають сертифікати відповідності з акредитацією інших державних органів, та організацій які видають сертифікати відповідності для міжнародного використання?! І це акредитація не від НААУ. Інформуємо Вас також в тому, чому не потрібна сертифікація на даний товар, тому що виробництво «Холодного асфальту» передбачає собою використання сертифікованих матеріалів і тому його сертифікація не є обов’язковою. А є ПОВНІСТЮ ДОБРОВІЛЬНОЮ Вимагати (зобов’язувати) від учасників те, що Закон України не зобов’язує просто не маєте права. Тим паче, що ці вимоги призводять до явної дискримінації для звуження кола потенційних учасників у якого є сертифікат відповідності від органу у якого в свою чергу є акредитація конкретно від НААУ. Тому просимо Вас виключити з ТД дві дискримінаційні вимоги: 1. Обов’язкової наявності Сертифікату відповідності, коли згідно з Законом це не обов’язково. 2. Обов’язкова акредитація організації яка видає сертифікати відповідності від конкретного органу, а саме НААУ. Ми згодні з тим, щоб надати сертифікат відповідності. Але Вимога щодо конкретної акредитації є ЯВНОЮ дискримінацією. У разі відмови, залишаємо за собою право на звернення до АМКУ та інших органів для вирішення питання про виключення дискримінаційних вимог з ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня, шановний учаснику! КП "Сєвєродонецьккомунсервис" як замовник процедури закупівлі товару - холодний асфальт для утримання доріг, мостів та зупинок міського громадського транспорту, керуючись, зокрема, принципом здійснення публічних закупівель, а саме – максимальна економія, ефективність та пропорційність, зацікавлений отримати якісний товар. Одним із доказів необхідного рівня якості товарів і послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товарів і послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації. Ремонт доріг має важливе інфраструктурне значення, тому якість ремонту і максимальна ефективність витрачених коштів стоять в пріоритеті. Враховуючи те, що Замовник має ризик отримати неякісну продукцію він повинен бути впевненим в компетентності органу з оцінки відповідності, котрий проводив цю оцінку. Водночас, Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» визначено правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, а саме: акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності (стаття 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»). Отже, забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності здійснюється за допомогою акредитації органів з оцінки відповідності та з сертифікації Національним органом України з акредитації (Національним агентством з акредитації України - НААУ). Тож документи про відповідність, видані органами з сертифікації, що акредитовані в НААУ, можуть бути належним підтвердженням відповідності запропонованого учасниками товару технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі. Тобто, якщо орган сертифікації має акредитацію Національного агентства з акредитації України (НААУ), то Замовнику непотрібно перевіряти компетентність органу з сертифікації, то-му, що акредитація НААУ і є підтвердженням такої оцінки компетентності і виконання стандартів. Також існують випадки, коли неакредитовані служби видають документи про оцінку відповідності, не перевіряючи цю продукцію. Отже, для підтвердження якості товару, його відповідності вимогам тендерної документації, підпунктом 2.1. пункту 2 Технічних характеристик предмету закупівлі, зазначених Замовником у Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що продукція (товар), що пропонується учасником повинна пройти сертифікацію на відповідність ТУ, згідно яких вона виготовлена. Сертифікат відповідності повинен бути виданий органом з сертифікації продукції, який має акредитацію Національного агентства з акредитації України (НААУ) при Міністерстві економічного роз-витку і торгівлі України, і мати відповідні ознаки. Перевірка продукції під час сертифікації по-винна проходити в лабораторії, яка також має акредитацію НААУ. Таким чином, наведена вимога обумовлена необхідністю впевненості Замовником в компетентності органу, що проводив сертифікацію на відповідність ТУ, професійності та неупередженості виконавців робіт з сертифікації. Дана вимога не є дискримінаційною, тому що відповідно до пунктів 5-6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, ви-значеним законодавством. Отже, кожен з учасників ринку має можливість отримати вищезазначені документи та підтвердити якість та відповідність запропонованого товару. А Замовник має право на отримання якісної перевіреної продукції. Просимо Скаржника ознайомиться з законодавством «Про публічні закупівлі», Замовник проводить прозорі закупівлі і переслідує ефективне витрачення коштів.
Статус вимоги: Відхилено