-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
холодний асфальт для утримання доріг, мостів та зупинок міського громадського транспорту
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
06.07.2020 13:56 - 07.08.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Скарга на дискримінаційні умови Замовника
Номер:
f999b52bb0ba4cbf8476f5111097f15b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-002251-b.c2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови Замовника
Скарга:
Скарга на дискримінаційні умови Замовника
Пов'язані документи:
Учасник
- Сертифікат відповідності 2020.pdf 16.07.2020 10:33
- Скарга на умови UA-2020-07-06-002251-b.docx 16.07.2020 10:33
- Скарга на умови UA-2020-07-06-002251-b.PDF 16.07.2020 10:33
- рішення від 20.07.2020 № 13908 + лист Замовнику.pdf 21.07.2020 12:04
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.07.2020 № 14495.pdf 28.07.2020 19:20
- рішення від 27.07.2020 № 14495.pdf 30.07.2020 21:57
- Пояснення по суті скарги.docx 23.07.2020 14:27
- Пояснення по суті скарги.PDF 23.07.2020 14:27
- Повідомлення щодо виконання рішення.PDF 03.08.2020 15:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.07.2020 12:00
Дата розгляду скарги:
27.07.2020 16:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.07.2020 12:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.07.2020 21:58
Дата виконання рішення Замовником:
03.08.2020 15:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 14495-р/пк-пз від 27.07.2020 р. за процедурою закупівлі холодного асфальту для утримання доріг, мостів та зупинок міського громадського транспорту за кодом ДК 021:2015:44110000-4 Конструкційні матеріали, виконано Тендерним Комітетом комунального підприємства «Сєвєродонецьккомунсервис» шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації та продовження строку подання тендерних пропозицій до 11.08.2020 р. до 17.00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог замовника!
Номер:
bf9f05bac8af4841a63a5ef98e89b5f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-06-002251-b.a1
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог замовника!
Вимога:
Добрий день. Являючись потенційним учасником у закупівлі UA-2020-07-06-002251-b, Ми уважно ознайомилися з тендерною документацією. Та виявили, що в ТД наявні дискримінаційні вимоги, які дуже сильно звужують коло учасників, та протидіють здоровій конкуренції, що наштовхує на певні думки.
Інформуємо Вас про, що відповідно до вимог чинного законодавства, з 01.01.2018 відсутня обов’язкова сертифікація продукції, яка виконувалась відповідно до Кабінету Міністрів України від 10 травня 1993 року № 46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію». Акцентуємо Вашу увагу на тому, що чинним законодавством також не встановлено обов’язок сертифікувати. «Холодній асфальт» зовсім, тільки на добровільних основах. А Ви не маєте права зобов’язувати. І робити ще й акцент на тому, який орган видав акредитацію.
Нагадуємо про те, що Замовник оголошуючи закупівлю повинен дотримуватися ЗУ, в тому числі й ст.5 «Про публічні закупівлі»
Звертаю Вашу увагу на данні додатки в яких містяться дискримінація, а саме:
- Додаток №3 Технічні характеристики
«Продукція (товар), що пропонується учасником повинна пройти сертифікацію на відповідність ТУ, згідно яких вона виготовлена. Сертифікат відповідності повинен бути виданий органом з сертифікації продукції, який має акредитацію Національного агентства з акредитації України (НААУ) при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, і мати відповідні ознаки. Перевірка продукції під час сертифікації повинна проходити в лабораторії, яка також має акредитацію НААУ.»
- Додаток №5 інші документи
«Сертифікат відповідності виданий органом з сертифікації продукції, який має акредитацію Національного агентства з акредитації України (НААУ) при Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України, і мати відповідні ознаки. Перевірка продукції під час сертифікації повинна проходити в лабораторії, яка також має акредитацію НААУ»
Тому вимога про те, що учасник повинен сертифікувати товар є дискримінаційною. Тим паче вимагати ще й певну акредитацію конкретного органу теж є дискримінацією. Тому, що з акредитацією від НААУ видаються сертифікати національного рівня, а як же бути з органами які видають сертифікати відповідності з акредитацією інших державних органів, та організацій які видають сертифікати відповідності для міжнародного використання?! І це акредитація не від НААУ. Інформуємо Вас також в тому, чому не потрібна сертифікація на даний товар, тому що виробництво «Холодного асфальту» передбачає собою використання сертифікованих матеріалів і тому його сертифікація не є обов’язковою. А є ПОВНІСТЮ ДОБРОВІЛЬНОЮ
Вимагати (зобов’язувати) від учасників те, що Закон України не зобов’язує просто не маєте права. Тим паче, що ці вимоги призводять до явної дискримінації для звуження кола потенційних учасників у якого є сертифікат відповідності від органу у якого в свою чергу є акредитація конкретно від НААУ.
Тому просимо Вас виключити з ТД дві дискримінаційні вимоги:
1. Обов’язкової наявності Сертифікату відповідності, коли згідно з Законом це не обов’язково.
2. Обов’язкова акредитація організації яка видає сертифікати відповідності від конкретного органу, а саме НААУ.
Ми згодні з тим, щоб надати сертифікат відповідності. Але Вимога щодо конкретної акредитації є ЯВНОЮ дискримінацією.
У разі відмови, залишаємо за собою право на звернення до АМКУ та інших органів для вирішення питання про виключення дискримінаційних вимог з ТД.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
09.07.2020 12:28
Вирішення:
Доброго дня, шановний учаснику!
КП "Сєвєродонецьккомунсервис" як замовник процедури закупівлі товару - холодний асфальт для утримання доріг, мостів та зупинок міського громадського транспорту, керуючись, зокрема, принципом здійснення публічних закупівель, а саме – максимальна економія, ефективність та пропорційність, зацікавлений отримати якісний товар. Одним із доказів необхідного рівня якості товарів і послуг є підтвердження відповідності технічних і споживчих характеристик товарів і послуг загальновизнаним вимогам (ДСТУ, ГОСТ, ТУ) шляхом проведення незалежної оцінки або сертифікації.
Ремонт доріг має важливе інфраструктурне значення, тому якість ремонту і максимальна ефективність витрачених коштів стоять в пріоритеті. Враховуючи те, що Замовник має ризик отримати неякісну продукцію він повинен бути впевненим в компетентності органу з оцінки відповідності, котрий проводив цю оцінку.
Водночас, Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» визначено правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, а саме: акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності (стаття 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності»).
Отже, забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності здійснюється за допомогою акредитації органів з оцінки відповідності та з сертифікації Національним органом України з акредитації (Національним агентством з акредитації України - НААУ). Тож документи про відповідність, видані органами з сертифікації, що акредитовані в НААУ, можуть бути належним підтвердженням відповідності запропонованого учасниками товару технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі.
Тобто, якщо орган сертифікації має акредитацію Національного агентства з акредитації України (НААУ), то Замовнику непотрібно перевіряти компетентність органу з сертифікації, то-му, що акредитація НААУ і є підтвердженням такої оцінки компетентності і виконання стандартів. Також існують випадки, коли неакредитовані служби видають документи про оцінку відповідності, не перевіряючи цю продукцію.
Отже, для підтвердження якості товару, його відповідності вимогам тендерної документації, підпунктом 2.1. пункту 2 Технічних характеристик предмету закупівлі, зазначених Замовником у Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що продукція (товар), що пропонується учасником повинна пройти сертифікацію на відповідність ТУ, згідно яких вона виготовлена. Сертифікат відповідності повинен бути виданий органом з сертифікації продукції, який має акредитацію Національного агентства з акредитації України (НААУ) при Міністерстві економічного роз-витку і торгівлі України, і мати відповідні ознаки. Перевірка продукції під час сертифікації по-винна проходити в лабораторії, яка також має акредитацію НААУ.
Таким чином, наведена вимога обумовлена необхідністю впевненості Замовником в компетентності органу, що проводив сертифікацію на відповідність ТУ, професійності та неупередженості виконавців робіт з сертифікації.
Дана вимога не є дискримінаційною, тому що відповідно до пунктів 5-6 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, ви-значеним законодавством.
Отже, кожен з учасників ринку має можливість отримати вищезазначені документи та підтвердити якість та відповідність запропонованого товару. А Замовник має право на отримання якісної перевіреної продукції.
Просимо Скаржника ознайомиться з законодавством «Про публічні закупівлі», Замовник проводить прозорі закупівлі і переслідує ефективне витрачення коштів.
Статус вимоги:
Відхилено