-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вугілля кам'яне марки Д (40-80)
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Тендерні пропозиції повинні готуватися українською мовою. Більш детальна інформація щодо мови, якою повинні готуватися тендерні пропозиції зазначено у пункті 7 "Інформація про мову (мови), якою (якими) повинно бути складено тендерні пропозиції" розділу І "Загальні положення" тендерної документації, що додається до даного оголошення. Математична формула для розрахунку приведеної ціни — не застосовується. Детальна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведено в Додатку 1 до тендерної документації.
Завершена
437 600.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 4 376.00 UAH
мін. крок: 1% або 4 376.00 UAH
Період оскарження:
05.07.2020 22:46 - 24.09.2020 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
7e9ae8c223634904851e98f77156fd64
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-05-000149-a.c3
Назва:
СКАРГА
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Державним навчальним закладом «Татарбунарське професійно-технічне аграрне училище» (далі – Замовник) було розпочато проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі за предметом “ ДК 021:2015 -09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки Д (40-80))” за ідентифікатором закупівлі UA-2020-07-05-000149-a (далі – Закупівля). Нами, Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» (далі – Скаржник), було подано тендерну пропозицію на Закупівлю.
Після розгляду Замовником, тендерна пропозиція Скаржника, яка за результатами розкриття виявилася найбільш економічно вигідною, була відхилена на підставі протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 23.10.2020 року (далі – Протокол) відповідно до частини 1 статті 31 Закону України «Публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме – «Відповідно до п. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України “Про публічні закупівлі”, відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "ТПК"ОБЛПАЛИВО", у зв'язку з тим, що учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його тендерна пропозиція не відповідає умовам визначеним у технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції, з огляду на наступне.
1. Відповідно до Протоколу, «п. 2 Приміток форми Додатку № 4 до тендерної документації встановлено вимогу, що даний проект договору (Додаток №4 до тендерної документації) та Примітки до нього повинні бути скріплені підписом та завірені печаткою учасника процедури закупівлі та надані у складі його тендерної пропозиції. Натомість, учасник процедури закупівлі ТОВ "ТПК"ОБЛПАЛИВО", проігнорував вищезазначені вимоги та не надав скріплені підписом та завірені печаткою учасника процедури закупівлі за встановленою формою “Примітки до Додатку № 4 тендерної документації”. У складі тендерної пропозиції ТОВ "ТПК"ОБЛПАЛИВО" відсутня документ / форма “Примітки до Додатку № 4 тендерної документації”.».
Повідомляємо, що Скаржником надано у складі тендерної пропозиції «Лист-згода з проектом договору» №26 від 13.07.2020 (стор. 3-11 файлу «Тендерна пропозиція 1», відповідно до якого Скаржник повідомляє, «що погоджується на укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником, а також погоджується з умовами проекту договору про закупівлю та його істотними умовами, що описані у п. 4 Розділу VI тендерної документації». Також даний документ містить підписаний та заповнений зі сторони Скаржника проект договору про закупівлю з додатками, що міститься у Додатку 4 ТД. Крім цього, проект договору про закупівлю містить ті ж самі положення, суть яких викладена у «Примітках до Додатку 4 тендерної документації», зокрема, щодо зміни умов проекту договору; щодо дотримання учасниками форми проекту договору та не внесення змін до проекту договору (виконано Скаржником); умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону; у разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, не укладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Крім зазначеного, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції форму «Тендерна пропозиція» вих. №25 від 13.07.2020, відповідно до п. 8 даного документу, «Зазначеним нижче підписом ми підтверджуємо повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма умовами визначеними в тендерній документації та зобов’язуємося їх дотримуватися». Таким чином, Скаржником було надано у складі пропозиції згоду з усіма умовами визначеними в тендерній документації, в тому числі які визначені у «Примітках до Додатку 4 тендерної документації».
Додатково у складі тендерної пропозиції Скаржника надано гарантійний лист щодо істотних умов договору №84 від 13.07.2020 (стор. 84 файлу «Тендерна пропозиція 2»), відповідно до якого Скаржник «доводить до відома та гарантує згоду з істотними умовами договору, що визначені у тендерній документації, зокрема у п. 4 розділу VI тендерної документації» та згода із вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі» вих. №43 від 13.07.2020(стор. 85 файлу «Тендерна пропозиція 2»), відповідно до якої Скаржник «підтверджує ознайомлення із вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також повідомляємо, що відповідно до п. 19 частини другої статті 22 Закону, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Зазначена Замовником підстава відхилення тендерної пропозиції Скаржника є саме технічною помилкою, оскільки жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції.
Зважаючи на все вищезазначене, Скаржником було повністю виконано умови тендерної документації, а ненадання скріплених печаткою та підписом «Примітки до Додатку № 4 тендерної документації» жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції Скаржника, оскільки згода з даними примітками викладена у інших документах, що надані Скаржником у складі тендерної пропозиції.
2. Відповідно до Протоколу, «учасник процедури закупівлі ТОВ "ТПК"ОБЛПАЛИВО", проігнорував вищезазначені вимоги та не надав у складі його тендерної пропозиції відповідний лист, а наданий лист (детальніше слід дивитись документ — “Гарантійний лист щодо істотних умов договору” за вих. №84 від 13 липня 2020 р.) не відповідає вимогам ТД, та як не містить всієї необхідної інформації та запевнень, що були передбачені вимогами, зокрема не містить його згоди з тим, що: “Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
До істотних умов договору про закупівлю відноситься:
предмет договору;
ціна договору та ціна за одиницю товару;
якість та кількість товару;
строк дії договору”
- чим порушено умови пункту 1 Розділу ІІІ ТД та вимоги пункту 4 Розділу VІ тендерної документації.»
Повідомляємо, що відповідно до п. 4 Розділу VI тендерної документації, «Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
До істотних умов договору про закупівлю відноситься:
предмет договору;
ціна договору та ціна за одиницю товару;
якість та кількість товару;
строк дії договору
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що передбачені ч. 4 та ч. 5 ст. 41 Закону України “Про публічні закупівлі”. Учасник на підтвердження його згоди із усім вищевикладеним повинен надати у складі його тендерної пропозиції відповідний лист.». Зауважуємо, що ні п. 4 Розділу VI, ні будь-яким іншим розділом тендерної документації не вимагається надання у складі тендерної пропозиції підписаного п. 4 Розділу VI тендерної документації.
Натомість, на виконання вимоги тендерної документації, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції «Лист-згода з проектом договору» №26 від 13.07.2020 (стор. 3-11 файлу «Тендерна пропозиція 1», відповідно до якого Скаржник повідомляє, «що погоджується на укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником, а також погоджується з умовами проекту договору про закупівлю та його істотними умовами, що описані у п. 4 Розділу VI тендерної документації». Крім зазначеного, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції форму «Тендерна пропозиція» вих. №25 від 13.07.2020, відповідно до п. 8 даного документу, «Зазначеним нижче підписом ми підтверджуємо повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма умовами визначеними в тендерній документації та зобов’язуємося їх дотримуватися». Додатково у складі тендерної пропозиції Скаржника надано гарантійний лист щодо істотних умов договору №84 від 13.07.2020 (стор. 84 файлу «Тендерна пропозиція 2»), відповідно до якого Скаржник «доводить до відома та гарантує згоду з істотними умовами договору, що визначені у тендерній документації, зокрема у п. 4 розділу VI тендерної документації». Отже, Скаржником повністю виконано дану вимогу тендерної документації, а відхилення нашої тендерної пропозиції з даної підстави є неправомірним.
3. Відповідно до Протоколу, «Відповідно до умов технічної специфікації Додатку №1 тендерної документації, встановлено перелік документів, які обов’язково повинен подати учасник як частину своєї тендерної пропозиції для підтвердження прийнятності та відповідності товару, що є предметом закупівлі, зокрема згідно вимог його п. 4, учасник має надати інформаційну довідку від учасника процедури закупівлі, яка має містити ТЕХНІЧНИЙ ОПИС ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, інформацію що підтверджує відповідність його тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановленим цим Додатком, а також інформацію про повне найменування процедури закупівлі та посилання на оголошення даної закупівлі, що розміщене в електронній системі закупівель. Окрім цього, у даній довідці, також потрібно зазначити країну видобування вугілля кам'яного марки Д (40-80), найменування родовища та басейну видобування.
Натомість, учасник процедури закупівлі ТОВ "ТПК"ОБЛПАЛИВО", проігнорував вищезазначені вимоги та не надав у складі його тендерної пропозиції відповідну інформаційну довідку, а наданий документ (детальніше слід дивитись — “Довідка про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі” за вих. №23 від 13 липня 2020 р.) не відповідає даним вимогам технічної специфікації ТД, та як не містить всієї необхідної інформації та запевнень, що були передбачені вимогами, зокрема не містить ТЕХНІЧНИЙ ОПИС предмета закупівлі, що передбачений п. 1.8 технічної специфікації Додатку №1 до ТД та не містить інформацію про країну видобування саме вугілля кам'яного марки Д (40-80), а учасником зазначено країну видобування маркивугілля кам'яного марки Д (0-300), що не відповідає вимогам предмету закупівлі та непередбачена умовами тендерної документації. Причому у примітках до п. 1 до технічної специфікації Додатку №1 до ТД зауважено, що учасникам процедури закупівлі при підготовці їх тендерних пропозицій, слід враховувати, що еквіваленти вугілля діючими стандартами, технічними умовами та нормативними документами в Україні не передбачені.»
Інформуємо, що відповідно до п. 4 Додатку 1 тендерної документації, учасник повинен подати, зокрема, «інформаційну довідку від учасника процедури закупівлі, яка містить технічний опис предмета закупівлі, інформацію що підтверджує відповідність його тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановленим цим Додатком, а також інформацію про повне найменування процедури закупівлі та посилання на оголошення даної закупівлі, що розміщене в електронній системі закупівель. Окрім цього, у даній довідці, також потрібно зазначити країну видобування вугілля кам'яного марки Д (40-80), найменування родовища та басейну видобування, а також інформацію про виробника / видобувача та постачальника товару, яка повинна включати їх повне найменування, код ЄДРПОУ (для українського підприємства) чи інший відповідний код, ідентифікаційний номер (для іноземного підприємства), місцезнаходження (індекс, найменування країни, населеного пункту, вулиці (проспекту, провулку і т.п.), номер будинку)». Зауважуємо, що вказана вимога не містить визначення поняття «технічний опис».
На виконання зазначеної вимоги, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції довідку про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вих. №23 від 13.07.2020 (стор. 1 файл «Тендерна пропозиція 2»). Згідно даної довідки, Скаржник доводить до відома, що «запропонований нами товар, який є предметом даної закупівлі повністю відповідає всім вимогам до предмету закупівлі, необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмету закупівлі, що встановлені у тендерній документації Замовником, зокрема у Додатку 1. Додатково підтверджуємо згоду з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі.». Крім цього, у даній довідці Скаржником зазначено іншу інформацію, яка вимагається Замовником, зокрема, назву предмета закупівлі та номер оголошення, технічний опис предмета закупівлі, виробник, країна видобування та ін.
Також Замовник зазначає, що «не містить інформацію про країну видобування саме вугілля кам'яного марки Д (40-80), а учасником зазначено країну видобування марки вугілля кам'яного марки Д (0-300), що не відповідає вимогам предмету закупівлі та непередбачена умовами тендерної документації.». Інформуємо, що вугілля кам’яне Д 40-80 є наслідком переробки сировини – вугілля Д 0-300, яке безпосередньо видобувається з надр. На підтвердження цього, надаємо разом зі скаргою відповідні документи, а саме сертифікат походження на вугілля Д 0-300, лист від отримувача даного вугілля про те, що вугілля було передане у власність ТОВ «Вуглепостач Транс», яке здійснює безпосередню переробку сировини (Д 0-300) у готовий продукт – вугілля Д 40-80. Також надаємо договір, який підтверджує наявність відносин між Скаржником та ТОВ «Вуглепостач Транс».
Таким чином, неможливо вказати країну та родовище видобування саме готового вугілля Д 40-80, оскільки таке вугілля не видобувається безпосередньо з надр, а є об’єктом переробки сировини – вугілля Д 0-300. Саме тому, у довідці про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вих. №23 від 13.07.2020 вказано, що виробником вугілля Д 40-80 є ТОВ «Вуглепостач Транс», а країна видобування сировини (Д 0-300) – Республіка Казахстан. Крім цього, Скаржником у складі тендерної пропозиції були надані всі документи, які вимагаються тендерною документацією та які підтверджують якість вугілля, зокрема сертифікат відповідності, сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, лист від виробника – ТОВ «Вуглепостач Транс» з технічними характеристиками вугілля, тощо.
Отже, Скаржник виконав всі вимоги тендерної документації, зокрема і ті, які передбачені п. 4 Додатку 1 тендерної документації, а підстави, відповідно до яких Замо
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга відхилення UA-2020-07-05-000149-a.docx 03.11.2020 09:16
- 3 Сертифікат походження.pdf 03.11.2020 09:16
- 2 ЛИСТ ТОВ ВКФ НЕКСТТРЕЙД 13.07.2020.pdf 03.11.2020 09:16
- скарга відхилення UA-2020-07-05-000149-a.pdf 03.11.2020 09:16
- 269760.pdf 03.11.2020 09:16
- 1 договор №07-07-20 ТОВ ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС.pdf 03.11.2020 09:16
- ДОДАТКОВИ ПОЯСНЕННЯ.pdf 16.11.2020 09:50
- Рішення від 05.11.2020 № 20545 (+лист Замовнику).pdf 06.11.2020 12:16
- інформація про перенесення розгляду скарги 16.11.2020 № 18129.pdf 17.11.2020 11:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.11.2020 №22141 .pdf 01.12.2020 20:51
- рішення від 30.11.2020 №22141 .pdf 03.12.2020 21:39
- Пояснення для АМКУ 10-11-2020.pdf 11.11.2020 23:35
- Пояснення для АМКУ 10-11-2020.doc 11.11.2020 23:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.11.2020 09:33
Дата розгляду скарги:
16.11.2020 17:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.11.2020 12:17
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.12.2020 21:39
Скарга
Скасована
СКАРГА на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
a551540eb6c74a97a2c000ad7f3d1e7b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-05-000149-a.c2
Назва:
СКАРГА
на рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Державним навчальним закладом «Татарбунарське професійно-технічне аграрне училище» (далі – Замовник) було розпочато проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі за предметом “ ДК 021:2015 -09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне марки Д (40-80))” за ідентифікатором закупівлі UA-2020-07-05-000149-a (далі – Закупівля). Нами, Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» (далі – Скаржник), було подано тендерну пропозицію на Закупівлю.
Після розгляду Замовником, тендерна пропозиція Скаржника, яка за результатами розкриття виявилася найбільш економічно вигідною, була відхилена на підставі протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 23.10.2020 року (далі – Протокол) відповідно до частини 1 статті 31 Закону України «Публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме – «Відповідно до п. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону України “Про публічні закупівлі”, відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "ТПК"ОБЛПАЛИВО", у зв'язку з тим, що учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства та його тендерна пропозиція не відповідає умовам визначеним у технічній специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.».
Скаржник категорично не погоджується з рішенням Замовника про відхилення нашої тендерної пропозиції, з огляду на наступне.
1. Відповідно до Протоколу, «п. 2 Приміток форми Додатку № 4 до тендерної документації встановлено вимогу, що даний проект договору (Додаток №4 до тендерної документації) та Примітки до нього повинні бути скріплені підписом та завірені печаткою учасника процедури закупівлі та надані у складі його тендерної пропозиції. Натомість, учасник процедури закупівлі ТОВ "ТПК"ОБЛПАЛИВО", проігнорував вищезазначені вимоги та не надав скріплені підписом та завірені печаткою учасника процедури закупівлі за встановленою формою “Примітки до Додатку № 4 тендерної документації”. У складі тендерної пропозиції ТОВ "ТПК"ОБЛПАЛИВО" відсутня документ / форма “Примітки до Додатку № 4 тендерної документації”.».
Повідомляємо, що Скаржником надано у складі тендерної пропозиції «Лист-згода з проектом договору» №26 від 13.07.2020 (стор. 3-11 файлу «Тендерна пропозиція 1», відповідно до якого Скаржник повідомляє, «що погоджується на укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником, а також погоджується з умовами проекту договору про закупівлю та його істотними умовами, що описані у п. 4 Розділу VI тендерної документації». Також даний документ містить підписаний та заповнений зі сторони Скаржника проект договору про закупівлю з додатками, що міститься у Додатку 4 ТД. Крім цього, проект договору про закупівлю містить ті ж самі положення, суть яких викладена у «Примітках до Додатку 4 тендерної документації», зокрема, щодо зміни умов проекту договору; щодо дотримання учасниками форми проекту договору та не внесення змін до проекту договору (виконано Скаржником); умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами електронного аукціону; у разі відмови переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, не укладення договору про закупівлю з вини учасника або ненадання замовнику підписаного договору у строк, визначений Законом, або ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Крім зазначеного, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції форму «Тендерна пропозиція» вих. №25 від 13.07.2020, відповідно до п. 8 даного документу, «Зазначеним нижче підписом ми підтверджуємо повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма умовами визначеними в тендерній документації та зобов’язуємося їх дотримуватися». Таким чином, Скаржником було надано у складі пропозиції згоду з усіма умовами визначеними в тендерній документації, в тому числі які визначені у «Примітках до Додатку 4 тендерної документації».
Додатково у складі тендерної пропозиції Скаржника надано гарантійний лист щодо істотних умов договору №84 від 13.07.2020 (стор. 84 файлу «Тендерна пропозиція 2»), відповідно до якого Скаржник «доводить до відома та гарантує згоду з істотними умовами договору, що визначені у тендерній документації, зокрема у п. 4 розділу VI тендерної документації» та згода із вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі» вих. №43 від 13.07.2020(стор. 85 файлу «Тендерна пропозиція 2»), відповідно до якої Скаржник «підтверджує ознайомлення із вимогами ЗУ «Про публічні закупівлі».
Також повідомляємо, що відповідно до п. 19 частини другої статті 22 Закону, формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. Зазначена Замовником підстава відхилення тендерної пропозиції Скаржника є саме технічною помилкою, оскільки жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції.
Зважаючи на все вищезазначене, Скаржником було повністю виконано умови тендерної документації, а ненадання скріплених печаткою та підписом «Примітки до Додатку № 4 тендерної документації» жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції Скаржника, оскільки згода з даними примітками викладена у інших документах, що надані Скаржником у складі тендерної пропозиції.
2. Відповідно до Протоколу, «учасник процедури закупівлі ТОВ "ТПК"ОБЛПАЛИВО", проігнорував вищезазначені вимоги та не надав у складі його тендерної пропозиції відповідний лист, а наданий лист (детальніше слід дивитись документ — “Гарантійний лист щодо істотних умов договору” за вих. №84 від 13 липня 2020 р.) не відповідає вимогам ТД, та як не містить всієї необхідної інформації та запевнень, що були передбачені вимогами, зокрема не містить його згоди з тим, що: “Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
До істотних умов договору про закупівлю відноситься:
предмет договору;
ціна договору та ціна за одиницю товару;
якість та кількість товару;
строк дії договору”
- чим порушено умови пункту 1 Розділу ІІІ ТД та вимоги пункту 4 Розділу VІ тендерної документації.»
Повідомляємо, що відповідно до п. 4 Розділу VI тендерної документації, «Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом.
До істотних умов договору про закупівлю відноситься:
предмет договору;
ціна договору та ціна за одиницю товару;
якість та кількість товару;
строк дії договору
Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону переможця процедури закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, що передбачені ч. 4 та ч. 5 ст. 41 Закону України “Про публічні закупівлі”. Учасник на підтвердження його згоди із усім вищевикладеним повинен надати у складі його тендерної пропозиції відповідний лист.». Зауважуємо, що ні п. 4 Розділу VI, ні будь-яким іншим розділом тендерної документації не вимагається надання у складі тендерної пропозиції підписаного п. 4 Розділу VI тендерної документації.
Натомість, на виконання вимоги тендерної документації, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції «Лист-згода з проектом договору» №26 від 13.07.2020 (стор. 3-11 файлу «Тендерна пропозиція 1», відповідно до якого Скаржник повідомляє, «що погоджується на укладення договору про закупівлю за результатами даних відкритих торгів згідно істотних умов та проекту договору, що запропоновані замовником, а також погоджується з умовами проекту договору про закупівлю та його істотними умовами, що описані у п. 4 Розділу VI тендерної документації». Крім зазначеного, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції форму «Тендерна пропозиція» вих. №25 від 13.07.2020, відповідно до п. 8 даного документу, «Зазначеним нижче підписом ми підтверджуємо повну, безумовну і беззаперечну згоду з усіма умовами визначеними в тендерній документації та зобов’язуємося їх дотримуватися». Додатково у складі тендерної пропозиції Скаржника надано гарантійний лист щодо істотних умов договору №84 від 13.07.2020 (стор. 84 файлу «Тендерна пропозиція 2»), відповідно до якого Скаржник «доводить до відома та гарантує згоду з істотними умовами договору, що визначені у тендерній документації, зокрема у п. 4 розділу VI тендерної документації». Отже, Скаржником повністю виконано дану вимогу тендерної документації, а відхилення нашої тендерної пропозиції з даної підстави є неправомірним.
3. Відповідно до Протоколу, «Відповідно до умов технічної специфікації Додатку №1 тендерної документації, встановлено перелік документів, які обов’язково повинен подати учасник як частину своєї тендерної пропозиції для підтвердження прийнятності та відповідності товару, що є предметом закупівлі, зокрема згідно вимог його п. 4, учасник має надати інформаційну довідку від учасника процедури закупівлі, яка має містити ТЕХНІЧНИЙ ОПИС ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, інформацію що підтверджує відповідність його тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановленим цим Додатком, а також інформацію про повне найменування процедури закупівлі та посилання на оголошення даної закупівлі, що розміщене в електронній системі закупівель. Окрім цього, у даній довідці, також потрібно зазначити країну видобування вугілля кам'яного марки Д (40-80), найменування родовища та басейну видобування.
Натомість, учасник процедури закупівлі ТОВ "ТПК"ОБЛПАЛИВО", проігнорував вищезазначені вимоги та не надав у складі його тендерної пропозиції відповідну інформаційну довідку, а наданий документ (детальніше слід дивитись — “Довідка про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі” за вих. №23 від 13 липня 2020 р.) не відповідає даним вимогам технічної специфікації ТД, та як не містить всієї необхідної інформації та запевнень, що були передбачені вимогами, зокрема не містить ТЕХНІЧНИЙ ОПИС предмета закупівлі, що передбачений п. 1.8 технічної специфікації Додатку №1 до ТД та не містить інформацію про країну видобування саме вугілля кам'яного марки Д (40-80), а учасником зазначено країну видобування маркивугілля кам'яного марки Д (0-300), що не відповідає вимогам предмету закупівлі та непередбачена умовами тендерної документації. Причому у примітках до п. 1 до технічної специфікації Додатку №1 до ТД зауважено, що учасникам процедури закупівлі при підготовці їх тендерних пропозицій, слід враховувати, що еквіваленти вугілля діючими стандартами, технічними умовами та нормативними документами в Україні не передбачені.»
Інформуємо, що відповідно до п. 4 Додатку 1 тендерної документації, учасник повинен подати, зокрема, «інформаційну довідку від учасника процедури закупівлі, яка містить технічний опис предмета закупівлі, інформацію що підтверджує відповідність його тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмету закупівлі, встановленим цим Додатком, а також інформацію про повне найменування процедури закупівлі та посилання на оголошення даної закупівлі, що розміщене в електронній системі закупівель. Окрім цього, у даній довідці, також потрібно зазначити країну видобування вугілля кам'яного марки Д (40-80), найменування родовища та басейну видобування, а також інформацію про виробника / видобувача та постачальника товару, яка повинна включати їх повне найменування, код ЄДРПОУ (для українського підприємства) чи інший відповідний код, ідентифікаційний номер (для іноземного підприємства), місцезнаходження (індекс, найменування країни, населеного пункту, вулиці (проспекту, провулку і т.п.), номер будинку)». Зауважуємо, що вказана вимога не містить визначення поняття «технічний опис».
На виконання зазначеної вимоги, Скаржником надано у складі тендерної пропозиції довідку про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вих. №23 від 13.07.2020 (стор. 1 файл «Тендерна пропозиція 2»). Згідно даної довідки, Скаржник доводить до відома, що «запропонований нами товар, який є предметом даної закупівлі повністю відповідає всім вимогам до предмету закупівлі, необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам та іншим вимогам до предмету закупівлі, що встановлені у тендерній документації Замовником, зокрема у Додатку 1. Додатково підтверджуємо згоду з технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі.». Крім цього, у даній довідці Скаржником зазначено іншу інформацію, яка вимагається Замовником, зокрема, назву предмета закупівлі та номер оголошення, технічний опис предмета закупівлі, виробник, країна видобування та ін.
Також Замовник зазначає, що «не містить інформацію про країну видобування саме вугілля кам'яного марки Д (40-80), а учасником зазначено країну видобування марки вугілля кам'яного марки Д (0-300), що не відповідає вимогам предмету закупівлі та непередбачена умовами тендерної документації.». Інформуємо, що вугілля кам’яне Д 40-80 є наслідком переробки сировини – вугілля Д 0-300, яке безпосередньо видобувається з надр. На підтвердження цього, надаємо разом зі скаргою відповідні документи, а саме сертифікат походження на вугілля Д 0-300, лист від отримувача даного вугілля про те, що вугілля було передане у власність ТОВ «Вуглепостач Транс», яке здійснює безпосередню переробку сировини (Д 0-300) у готовий продукт – вугілля Д 40-80. Також надаємо договір, який підтверджує наявність відносин між Скаржником та ТОВ «Вуглепостач Транс».
Таким чином, неможливо вказати країну та родовище видобування саме готового вугілля Д 40-80, оскільки таке вугілля не видобувається безпосередньо з надр, а є об’єктом переробки сировини – вугілля Д 0-300. Саме тому, у довідці про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі вих. №23 від 13.07.2020 вказано, що виробником вугілля Д 40-80 є ТОВ «Вуглепостач Транс», а країна видобування сировини (Д 0-300) – Республіка Казахстан. Крім цього, Скаржником у складі тендерної пропозиції були надані всі документи, які вимагаються тендерною документацією та які підтверджують якість вугілля, зокрема сертифікат відповідності, сертифікат генетичних, технологічних та якісних характеристик, висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, лист від виробника – ТОВ «Вуглепостач Транс» з технічними характеристиками вугілля, тощо.
Отже, Скаржник виконав всі вимоги тендерної документації, зокрема і ті, які передбачені п. 4 Додатку 1 тендерної документації, а підстави, відповідно до яких Замо
Пов'язані документи:
Учасник
- 1 договор №07-07-20 ТОВ ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС.pdf 02.11.2020 19:56
- 3 Сертифікат походження.pdf 02.11.2020 19:56
- скарга відхилення UA-2020-07-05-000149-a.docx 02.11.2020 19:56
- 2 ЛИСТ ТОВ ВКФ НЕКСТТРЕЙД 13.07.2020.pdf 02.11.2020 19:56
- скарга відхилення UA-2020-07-05-000149-a.pdf 02.11.2020 19:56
Причина:
Отримана сума оплати не співпадає з розрахованою для даної скарги
Дата скасування:
02.11.2020 20:14
Скарга
Виконана замовником
на дискримінаційні умови
Номер:
46aa5ac32b564028bc4faedab32cd655
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-05-000149-a.c1
Назва:
на дискримінаційні умови
Скарга:
СКАРГА
на дискримінаційні умови тендерної документації
Державним навчальним закладом «Татарбунарське професійно-технічне аграрне училище» (далі – Замовник) було розпочато проведення процедури відкритих торгів щодо закупівлі за предметом “ДК 021:2015 – 09110000-3. Тверде паливо (вугілля кам'яне марки Д (40-80))” за ідентифікатором закупівлі UA-2020-07-05-000149-a (далі – Закупівля). Ознайомившись з тендерною документацією Закупівлі, нами, ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» (далі – Скаржник), як потенційним учасником Закупівлі, було виявлено дискримінаційну та неправомірну вимогу, яка полягає в наступному.
Відповідно до Розділу ІІІ тендерної документації, тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями… та завантаження необхідних документів (файлів), що вимагаються у цій тендерній документації, зокрема інформацією/документами що підтверджують відповідність товару необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, а також відповідній технічній специфікації (учасник процедури закупівлі у складі своєї тендерної пропозиції подає документи/інформацію, що встановлені замовником та вимагаються у Додатку №1 до тендерної документації).
Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, інформація про відповідність запропонованого товару технічним та якісним вимогам повинна бути підтверджена наступними документами, зокрема, копія сертифікату про походження товару (СТ-1) на вугілля марки Д, завіреного підписом та печаткою постачальника (з яким учасник процедури закупівлі має договірні відносини на постачання вугілля) та лист-згоду від постачальника на використання даного сертифікату учасником у складі його тендерної пропозиції та оприлюднення у електронній системі закупівель із зазначенням посилання на оголошення даної процедури закупівлі в електронній системі закупівель.
Інформуємо, що вимога тендерної документації щодо надання у складі пропозиції копії сертифікату про походження товару форми саме СТ-1 є дискримінаційним по відношенню до Скаржника з огляду на наступне.
Інформуємо, що Скаржник закупляє вугілля у безпосереднього виробника - ТОВ «Вуглепостач Транс» (ЄДРПОУ 39524515), яке є українським підприємством та виготовляє вугілля на території України. На підтвердження відносин з ТОВ «Вуглепостач Транс», надаємо разом зі Скаргою копію договору поставки № 07/07-20 від 07.07.2020 предметом якого є вугілля, яке є і предметом даної Закупівлі – Д (40-80). На підтвердження статусу легального виробника ТОВ «Вуглепостач Транс», надаємо разом зі Скаргою копію дозволу Держпраці №0369.19.14, а також висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи №12.2-18-1/15285 на вугілля Д (40-80), який підтверджує, що ТОВ «Вуглепостач Транс» є виробником даної марки вугілля. Виробник ТОВ «Вуглепостач Транс» здійснює виробництво вугілля Д 40-80 шляхом переробки (дроблення та сортування) родового вугілля (сировини) Д 0-300, яке видобувається в Казахстані, та було завезене в Україну ТОВ «ВКФ «Некстрейд» згідно сертифікату походження KZ UA 911003880, після чого передане у власність ТОВ «Вуглепостач Транс» для подальшої переробки (підтверджуючі документи надаємо: лист від ТОВ «ВКФ «Некстрейд» №3 від 13.07.2020 та сертифікат походження KZ UA 911003880). Звертаємо увагу, що відповідно до сертифікату походження KZ UA 911003880, отримувачем вугілля є ТОВ «ВКФ «Некстрейд» за дорученням компанії «Elisa trade company s.r.o» Pecarkova 177/8. Pitkovice. 104 00 Praha 10 Czech Republic (Чеська Республіка). Тобто, експортером даного вугілля є резидент Чеської Республіки. (відповідно до п. 7.4. Угоди про Правила визначення країни походження товарів у Співдружності Незалежних Держав - У разі якщо вантажовідправник й експортер є різними
юридичними особами, слід зазначати, що вантажовідправник
(найменування та адреса) діє "за дорученням" експортера
(найменування та адреса).
Інформуємо, що порядок видачі сертифікатів походження СТ-1 регламентується Угодою про Правила визначення країни походження товарів у Співдружності Незалежних Держав (далі – Угода). Відповідно до статті 5 Угоди, стороною угоди є Україна, проте Чеська Республіка – ні. Відповідно до п. 6.1. Угоди - Для підтвердження країни походження товару в конкретній
державі - учасниці Угоди для цілей надання режиму вільної торгівлі
необхідне надання митним органам країни ввезення оригіналу
сертифіката форми СТ-1 (бланк сертифіката наведено в додатку 2,
який є невід'ємною частиною цих Правил) чи декларації про
походження товару.
Відповідно, оскільки експортером є резидент Чеської Республіки, країни, яка не є стороною Угоди, сертифікат походження форми СТ-1 не може бути виданий. Натомість, наданий сертифікат походження за загальною формою, що за змістом містить всю необхідну інформацію, що й містить сертифікат форми СТ-1.
Таким чином, Скаржник неправомірно позбавлений права та можливості взяти участь у даній Закупівлі, оскільки не має можливості з вищеобгрунтованих підстав надати сертифікат походження саме форми СТ-1. Зважаючи на це, описана дискримінаційна вимога повинна бути усунута Замовником шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації, а саме викладення вимоги Додатку 1 тендерної документації (та дублюючих вимог, якщо такі є) у наступній редакції: «інформація про відповідність запропонованого товару технічним та якісним вимогам повинна бути підтверджена наступними документами, зокрема, копія сертифікату про походження товару на вугілля марки Д, завіреного підписом та печаткою постачальника (з яким учасник процедури закупівлі має договірні відносини на постачання вугілля) та лист-згоду від постачальника на використання даного сертифікату учасником у складі його тендерної пропозиції та оприлюднення у електронній системі закупівель із зазначенням посилання на оголошення даної процедури закупівлі в електронній системі закупівель».
Отже, зазначена вище вимога тендерної документації, є дискримінаційною та порушує одразу декілька положень ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме частину четверту статті 5: «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників»; частину четверту статті 22: «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», а також основоположні принципи здійснення публічних закупівель, які відображені у статті 5, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
На підставі вищезазначеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу ТОВ «ТОРГІВЕЛЬНА ПАЛИВНА КОМПАНІЯ «ОБЛПАЛИВО» до розгляду;
2. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційну вимогу, описану у тексті скарги, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації;
3. За наявності підстав зобов’язати Замовника відмінити дану процедуру закупівлі.
Додатки:
1. Договір поставки № 07/07-20 від 07.07.2020 – на 3 аркушах;
2. Дозвіл Держпраці №0369.19.14 – на 1 аркуші;
3. Лист від ТОВ «ВКФ «Некстрейд» №3 від 13.07.2020 – на 1 аркуші;
4. Сертифікат походження KZ UA 911003880 – на 1 аркуші;
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга UA-2020-07-05-000149-a.docx 16.07.2020 20:46
- скарга UA-2020-07-05-000149-a.pdf 16.07.2020 20:46
- копия договору №07-07-20 ТОВ ВУГЛЕПОСТАЧТРАНС.pdf 16.07.2020 20:46
- ЛИСТ ПРО СЕРТИФІКАТ ПОХОДЖЕННЯ 13.07.2020.pdf 16.07.2020 20:46
- СЕС.pdf 16.07.2020 20:46
- Сертификат происхождения.pdf 16.07.2020 20:46
- Рішенняв від 21.07.2020 №13976.pdf 21.07.2020 20:23
- Інформація про перенесення розгляду скарги № 11432.pdf 30.07.2020 12:32
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.08.2020 №15480.pdf 13.08.2020 20:12
- Рішення від 12.08.2020 №15480.pdf 17.08.2020 20:22
- Пояснення для АМКУ.pdf 24.07.2020 10:48
- Протокол_зміни_до_ТД_(Д-40-80)_11-09-2020.pdf 12.09.2020 01:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.07.2020 21:44
Дата розгляду скарги:
29.07.2020 14:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.07.2020 20:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.08.2020 20:22
Дата виконання рішення Замовником:
12.09.2020 01:11
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення органу оскарження внесено відповідні зміни до тендерної документації.