-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Рентгенівська плівка
Торги відмінено
195 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
03.07.2020 14:06 - 08.07.2020 14:11
Вимога
Відхилено
Вимога щодо змін в ТД
Номер:
b9976943cb1f433da7e408f135cc6254
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-07-03-004847-a.b1
Назва:
Вимога щодо змін в ТД
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них;запобігання корупційним діям і зловживанням.
Однак Документація в чинній редакції, з урахуванням змін від 07.07.2020р., складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі.
Так, предметом даної закупівлі на основі національного класифікатора ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 32350000-1 Частини до аудіо- та відеообладнання ( Рентгенівська плівка) є:
№ з/п код НК 024:2019 Найменування Од. виміру Кількість
1 40979 Плівка флюорографічна 70мм*30,5м рул. 15
2 40979 Рентгенплівка 30*40 №100 зеленочутлива уп. 18
3 40979 Рентгенплівка 24*30 №100 зеленочутлива уп. 9
4 40979 Рентгенплівка 18*24 №100 зеленочутлива уп. 9
5 40979 Рентгенплівка 13*18 №100 зеленочутлива уп. 4
6 40980 Рентгенплівка сухого друрку 20*25 №100 уп. 25
7 40979 Рентгенплівка дентальна 3*4см № 100 уп. 2
Відносно плівок слід зазначити, що позиції №№ 1-5,7 відносяться до медичних систем традиційного «мокрого» відтворення зображення, зокрема, рентгенівські системи «екран/плівка». При цьому однією з характерних рис таких систем традиційного «мокрого» відтворення зображення є те, що плівка- на візуалізаційному обладнанні одного виробника може використовуватись плівка іншого виробника.
В той же час, медичні системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення, до яких відноситься продукція, визначена в позиції № 6, є принципово іншими системами відтворення зображення, а відтак є системами закритого типу, тобто в таких системах для належної роботи відповідного обладнання, зокрема, принтерів (камер), слід використовувати лише і тільки плівку, що спеціально розроблена для таких принтерів. Зокрема, шар такої спеціальної плівки, в якому формується зображення, сформований на основі солей срібла та реагента-відновника, та чутливий саме до тепла (нагріву), а не до світла, що якісно відрізняє такі системи від згаданих традиційних. При цьому згідно законів фізики, тепло передається трьома способами: конвекцією, ІЧ-випромінюванням та через механічний контакт між нагрітим та холодним тілами. Відтак, кожен з виробників закритих систем сухого друку, обравши певний метод теплопередачі, вдосконалює свою власну технологію візуалізації зображень, надаючи таким технологіям та продукції унікальних рис та характеристик, які якісно відрізняють продукцію одного виробника від продукції іншого в даному сегменті ринку.
Враховуючи зазначене, принтер (камера) для цифрового друку сухих плівок та плівка, що використовуються в ньому, належать до єдиної закритої системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення та, відповідно, випускаються одним і тим же виробником, який впровадив свою унікальну технологію сухого друку (під однією і тією ж торгівельною маркою/ фірмовим позначенням/ брендом).
Однак, Ви напевно добре знаєте про все вищевикладене, оскільки згідно інструкції з експлуатації термічних принтерів сухого друку, яка вочевидь у Вас є, чітко передбачено, що в даних принтерах слід використовувати лише плівку такої торгівельної марки як- AGFA, зокрема плівку DRYSTAR (до якої відносяться плівка 5-го покоління DRYSTAR DT 5.000I B), що спеціально розроблена для використання в них та забезпечує гарантовану якість друку знімків.
Тому об’єднання Вами в один предмет закупівлі продукції за позиціями №№ 1-5,7 - яка є замінною, та за № 6 - яка є «ексклюзивною», є свідомим маніпулюванням у вигляді штучного розширення предмету закупівлі з метою організації закупівлі у заздалегідь визначеного постачальника (чи обмеженого кола постачальників).
Адже за позицією №6 не існує ні аналога, ні еквівалента в принципі, а отже учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників.
А для підсилення неможливості участі будь-яких інших потенційних учасників, мабуть «абсолютно не випадково» змінами від 07.07.2020р. Оголошення для проведення спрощеної закупівлі доповнено новою вимогою, згідно якої «з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, Учасник надає оригінал ( або копію) гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією конкурсних торгів та пропозицією учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення оприлюдненого на електронному майданчику, а також назву предмету закупівлі та назву замовника згідно оголошення».
Втім залишаючи наразі осторонь питання практичної необхідності встановлення вимоги про надання гарантійного листа від виробника, слід відзначити, що завдяки «вдалому» поєднанню штучного розширення предмету закупівлі, шляхом включення «ексклюзивної» позиції за №6, з вимогою про надання «гарантійного листа», вирішується завдання закупівлі конкретної продукції
у конкретного постачальника (постачальників).
Адже, приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (представництва, філії виробника, дистриб’ютора) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (зазначених осіб), тобто коло таких господарюючих суб’єктів не просто обмежено, а фактично - заздалегідь визначено.
Отже, дана Процедура є нічим іншим, ніж «завуальованим» наміром Замовника закупити конкретну продукцію у конкретного кола суб’єктів господарювання без будь-якої конкуренції, прозорості, будь-якої економії чи бодай реальної ефективності, що містить усі ознаки корупційного зловживання.
З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення Документації у відповідність до приписів чинного законодавства та усунення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, просимо:
- виключити вищезгадану товарну позицію №6 з даної процедури закупівлі (або, щонайменше, виділити в окремий лот);
- виключити з Оголошення для проведення спрощеної закупівлі вимогу про надання гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару.
У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів та контролю за економічною злочинністю, а також до до органу оскарження.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога щодо змін в ТД 08.07.2020 09:55
- Відповідь 08.07.2020 14:18
Дата подачі:
08.07.2020 09:55
Вирішення:
На Ваш запит UA-2020-06-11-006171-c.c1 від 15.06.20р., Замовник КНП "Сумська ЦРКЛ" СРР СО повідомляє наступне:
- щодо вимоги про виключення умови п. 13 Оголошення для проведення спрощеної закупівлі – "З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та дотримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, Учасник надає оригінал ( або копію) гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України або представника, дилера, офіційного дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені документацією конкурсних торгів та пропозицією учасника торгів. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення оприлюдненого на електронному майданчику, а також назву предмету закупівлі та назву замовника згідно оголошення.)
Обгрунтовуючи цю вимогу автор посилається на порушення принципу недискримінації учасників закупівель.
Звертаємо увагу на те, що відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", такі закупівлі ґрунтуються у тому числі на принципі максимальної ефективності. При закупівлі за бюджетні кошти важливо усвідомлювати не тільки необхідність економії, але й ефективність закупівлі. Відсутність зваженого підходу до формування технічних вимог може призвести до закупівлі менш якісного предмету закупівлі, що в подальшому матиме наслідком низьку ефективність закупівлі.
У даному випадку предмет закупівель – вироби медичного призначення, безпосередньо пов’язані із дослідженнями стану здоров’я пацієнтів, за результатами якого призначається відповідне лікування. Тобто, від якості предмету закупівель залежить життя і здоров’я людей. Закупівля товару низької якості може призвести до подальшої неможливості його використання під час діагностики захворювань пацієнтів та, як наслідок, проведення нової закупівлі аналогічного товару, що у свою чергу призведе до порушення таких принципів публічних закупівель як максимальна економія та ефективність.
Так, з метою запобігання закупівлі неякісного або навіть фальсифікованого товару, замовником було прийнято рішення про встановлення умови щодо надання гарантійного листа визначеного змісту. При цьому, гарантійний лист учасником закупівель може бути надано не лише від виробника, а й від його офіційного представника, філії, дилера чи дистриб’ютора, що дає потенційним учасникам широкий вибір можливого автора такого документу. Також звертаємо увагу на те, що автором вимоги не наведено конкретних обставин, які б завадили саме йому отримати гарантійний лист про який йдеться у пункті п. 13 Оголошення для проведення спрощеної закупівлі, або про те, яким чином дана умова обмежує його можливість прийняти участь у процедурі закупів
Відповідно до п.2 розділу II «Інструкція про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України ”Про публічні закупівлі» Замовник, під час оголошення закупівлі в ЕСЗ розміщується інформація про:
- замовника (найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код);
- замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, його категорія, веб-сайт (у разі наявності), контактна особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками);
- предмет закупівлі (вид, назва, код та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності), кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг, одиниця виміру, місце поставки, кінцева дата строку поставки);
- очікувану вартість закупівлі (не може бути меншою, ніж 3 000 гривень) та включення/виключення податку на додану вартість (так/ні);
- валюту закупівлі;
- розмір мінімального кроку пониження ціни (у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі визначається у відсотках з обов’язковим перерахунком у грошові одиниці або у грошових одиницях з обов’язковим перерахунком у відсоток від очікуваної вартості);
- інші критерії оцінки крім ціни (питома вага нецінових критеріїв не може бути вищою ніж 30 відсотків);
- дату та час початку і закінчення періоду уточнень інформації про закупівлю, зазначеної в оголошенні про проведення закупівлі (не менше одного робочого дня, якщо очікувана вартість закупівлі дорівнює або перевищує 3 тисячі гривень але не перевищує 50 тисяч гривень, та не менше трьох робочих днів, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 тисяч гривень);
- дату та час початку і закінчення отримання пропозицій учасників (не менше одного робочого дня, якщо очікувана вартість закупівлі дорівнює або перевищує 3 тисячі гривень але не перевищує 50 тисяч гривень, та не менше трьох робочих днів, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує 50 тисяч гривень).
Перш за все слід відзначити, що формування переліку медичних виробів, які складають предмет закупівлі, проводилось з урахуванням наявного в нашій установі обладнання для діагностики, в т.ч. і рентгенографічного, нагальної потреби у розхідних матеріалах до такого обладнання. При цьому враховано, що на балансі установи перебувають медичні принтери певного типу і моделі, у т.ч. DRYSTAR 5302 та інше рентгенологічне обладнання.
Звертаємо увагу, що Порядком для замовника, наприклад, під час здійснення закупівлі лікарських засобів, прямо передбачена можливість визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів (абз.7 п.1 розд. ІІ Порядку).
Під час здійснення закупівлі медичних виробів, замовник визначає предмет закупівлі, керуючись абз.8 п. 1 роз. ІІ Порядку, яким примо не передбачений поділ предмета закупівлі на лоти.
Враховуючи викладене, вважаємо, що можливість поділу предмета закупівлі на окреми частини (лоти) є суб’єктивним правом замовника, яке може бути реалізовано ним шляхом прийняття відповідного рішення на підставі внутрішніх потреб замовника на відповідні товари та умов здійснення закупівлі.
Таким чином, Замовник визначив предмет закупівлі за кодом ДК 021:2015: 32350000-1 - Частини до аудіо- та відеообладнання, що може в собі об’єднувати такі групи товарів, як:
Плівка флюорографічна 70мм*30,5м
Рентгенплівка 30*40 №100 зеленочутлива
Рентгенплівка 24*30 №100 зеленочутлива
Рентгенплівка 18*24 №100 зеленочутлива
Рентгенплівка 13*18 №100 зеленочутлива
Рентгенплівка сухого друрку 20*25 №100
Рентгенплівка дентальна 3*4см № 100
У такому разі жодним чином не порушуються вимоги щодо дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників та економічної доцільності і ефективності при проведенні закупівлі.
Звертаємо увагу, що є рішення АКМУ від 13.03.2020р. № 4826-р/пк-пз щодо порядку проведення Процедури закупівлі, а саме щодо внесення змін до Документації в частині поділу на Лоти.
Тому формування предмету закупівлі у вигляді, запропонованому у нашому оголошенні не містить ознак дискримінації.
Крім того зазначаємо, що ми не зазначали конкретної марки товару і в нашому оголошенні відсутній Додаток 4, на який йде посилання у Вашому запиті.
Отже, на підставі вищевикладеного Замовник вважає, що поділ предмету закупівлі на окремі лоти в цій процедурі не є виправданим і приведе лише до ускладнення процедури закупівлі, у зв'язку з необхідністю подання потенційними Учасниками додаткових пакетів документів (окремих тендерних пропозицій) за лотами, які містять найменування споріднених товарних позицій, що входять до однієї групи товарів за показником четвертої цифри основного словника ДКУ 021:2015.
Статус вимоги:
Відхилено