-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Мило рідке, 5 л
Завершена
6 687.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 50.00 UAH
мін. крок: 0.7% або 50.00 UAH
Період оскарження:
26.06.2020 15:17 - 03.07.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна вимога надання зразку
Номер:
94eff01d187c4560b983f8cbbaa3edd0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-26-007267-a.a2
Назва:
Дискримінаційна вимога надання зразку
Вимога:
Шановний Замовнику!
Відповідно до ч.3 ст.3 Закону замовники повинні дотримуватися визначених Законом принципів закупівель. Вказані принципи визначені п.4) ч.1, ч.4 ст. 5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема встановлений принцип «недискримінація учасників», який включає заборону замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та включати до тендерної документації вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
У файлі «Вимоги до учасників закупівлі» вказано обов’язок учасника «Переможець, за вимогою Замовника, до моменту укладення договору надає контрольну партію окремого товару в кількості однієї одиниці для перевірки на відповідність заявленим Переможцем характеристикам товару. У разі невідповідності заявленим характеристикам товару, Замовник відхиляє пропозицію та повертає контрольну партію товару, яка залишилася (підстави відхилення оприлюднюються в електронній системі закупівель протягом 1 робочого дня з дня прийняття такого рішення Замовником).» Дана умова є дискримінаційною та підлягає виключенню з тендерної документації керуючись наступним:
1. Рішенням Постійно діючої комісії Антимонопольного комітету України № 8262-р/пк-пз від 24.06.2019 р. та № 7381-р/пк-пз від 19.10.2017р. вимагання зразків визнано дискримінаційною вимогою. РІШЕННЯ АМКУ ОБОВ’ЯЗКОВІ ДЛЯ ВСІХ ЗАМОВНИКІВ, у т.ч. ЗАМОВНИКІВ ДОПОРОГОВИХ ЗАКУПІВЕЛЬ.
2. Жоден Закон України не дозволяє замовнику встановлювати додаткові умови кваліфікації переможця. Відповідно до ст. 16 Закону замовник може вимагати від учасників подання ними ДОКУМЕНТАЛЬНО підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Вимагати подання зразку Закон НЕ ДОЗВОЛЯЄ.
Невідповідність товару по кількості або якості встановлюється ПІД ЧАС ПОСТАВКИ ТОВАРУ за договором. І при виявленні невідповідної якості замовник має право відмовитися від прийняття товару.
3. Статтею 31 Закону встановлений ВИЧЕРПНИЙ перелік підстав для відхилення замовником тендерної пропозиції. У вказаному переліку підстав ВІДСУТНЯ ТАКА ПІДСТАВА ВІДХИЛЕННЯ як «у разі невідповідності заявленим характеристикам товару».
4. Законодавством України не передбачено право замовників вимагати БЕЗОПЛАТНОГО НАДАННЯ зразків чи «контрольних партій) товару. Замовник же встановив умову про надання йому однієї одиниці товару, тобто 5л товару, «для перевірки». Невже для перевірки потрібно аж 5л !
5. Замовник не є експертною установою, тому не має кваліфікації та повноважень на перевірку якості товару.
Керуючись вищевикладеним вимагаємо - виключити з Тендерної документації вимогу про надання контрольної партії товару як дискримінаційну та протизаконну.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.07.2020 11:12
Вирішення:
Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом.
Згідно з роз’ясненнями, наданими у листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 5 травня 2020 року № 3304-04/28729-06 «Щодо спрощених закупівель», у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати електронну систему закупівель. У разі прийняття замовником рішення про використання електронної системи закупівель для таких закупівель, він керується Інструкцією про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 3 статті 3 Закону, затвердженою наказом державного підприємства «ПРОЗОРРО» від 19 березня 2019 року № 10 (далі – Інструкція).
Відповідно до пункту 2 Розділу ІІ Інструкції під час оголошення закупівлі в електронній системі закупівель розміщується інформація, зокрема про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. У «Вимогах до учасників закупівлі» зазначено, що переможець, за вимогою Замовника, до моменту укладення договору надає контрольну партію окремого товару в кількості однієї одиниці для перевірки на відповідність заявленим Переможцем характеристикам товару. У разі невідповідності заявленим характеристикам товару, Замовник відхиляє пропозицію та повертає контрольну партію товару, яка залишилася (підстави відхилення оприлюднюються в електронній системі закупівель протягом 1 робочого дня з дня прийняття такого рішення Замовником). Тобто, одиниця товару об’ємом 5 літрів (відповідно до вимог до предмету закупівлі) не буде використана замовником у повному обсязі, про що свідчать слова: «…повертає контрольну партію товару, яка залишилася…». Замовником встановлено можливість такої вимоги з метою пересвідчитися у відповідності характеристикам, заявленого переможцем товару.
Інформація про можливе, за вимогою замовника, надання зразків товару не суперечить порядку проведення спрощених закупівель і не є дискримінаційною вимогою.
Усі інші наведені у цій вимозі приклади, підстави та норми законодавства стосуються процедур публічних закупівель, які не є спрощеними закупівлями.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Дискримінаційна умова щодо форми документів тендерної пропозиції
Номер:
0a2a349d523c4a72a36a7938c5bc7de7
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-26-007267-a.a1
Назва:
Дискримінаційна умова щодо форми документів тендерної пропозиції
Вимога:
Шановний Замовнику !
У файлі ТД "Вимоги до учасників" встановлена протизаконна умова, щодо можливості подання тендерної пропозиції лише в формі електронних документів - "Документи повинні бути надані в електронному вигляді і підписані із застосуванням ЕЦП/КЕП"
Відповідно до п.4) ч.1, ч.4 ст. 5, ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник, у т.ч. при допорогових закупівлях, повинен дотримуватися принципів закупівель, зокрема принципу «недискримінації учасників», який включає заборону замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників та включати до тендерної документації вимоги, які призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч.5 ст.22 Закону України "Про Публічні закупівлі" учасники мають право подавати документи тендерної пропозиції, у 2-х формах: 1) засвідчені печаткою та підписом уповноваженої особи, або 2) у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. При цьому замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису.
Протизаконність вимагання лише документів з ЕЦП підтверджується рішенням колегії у сфері публічних закупівель Антимонопольного комітету України від 18.04.2017 № 2166.
На підставі викладеного, керуючись ст.22 Закону "Про публічні закупівлі", вимагаємо у файлі ТД "Вимоги до учасників" речення "Документи повинні бути надані в електронному вигляді і підписані із застосуванням ЕЦП/КЕП" замінити на "Учасники мають право не засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису."
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
26.06.2020 16:14
Вирішення:
Шановний Учаснику, у відповідь на вашу вимогу повідомляємо наступне.
Відповідно до частини 2 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом.
Згідно з роз’ясненнями, наданими у листі Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 5 травня 2020 року № 3304-04/28729-06 «Щодо спрощених закупівель», у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати електронну систему закупівель. У разі прийняття замовником рішення про використання електронної системи закупівель для таких закупівель, він керується Інструкцією про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в частині 3 статті 3 Закону, затвердженою наказом державного підприємства «ПРОЗОРРО» від 19 березня 2019 року № 10 (далі – Інструкція).
Відповідно до частини 5 Інструкції усі документи і відомості, пов’язані з проведенням закупівлі, у тому числі з поданням пропозицій, подаються в електронному вигляді через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини 3 статті 12 Закону під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», а у частині 8 цієї ж статті Закону зазначено, що подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 частини 9 статті 14 Закону пропозиції подаються учасниками після закінчення строку періоду уточнення інформації, зазначеної замовником в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну та інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником.
У «Вимогах до учасників закупівлі», які встановлені замовником при оголошенні даної спрощеної закупівлі зазначено, що документи повинні бути надані в електронному вигляді і підписані із застосуванням ЕЦП/КЕП.
Відповідно до частини 4 статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис, та має презумпцію його відповідності власноручному підпису.
Згідно зі статтею 7 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» оригіналом електронного документа вважається електронний примірник документа з обов’язковими реквізитами, у тому числі з електронним підписом автора або підписом, прирівняним до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги». Статтею 12 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» передбачено, що перевірка цілісності електронного документа проводиться шляхом перевірки електронного цифрового підпису.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні