-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Підмітально-прибиральні машини причіпного типу з автономним двигуном (еквівалент «Scandinavia 2W»)
Завершена
34 732 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 173 664.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 173 664.00 UAH
Період оскарження:
24.06.2020 13:44 - 20.07.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінація учасників нерезидентів
Номер:
b7d4688da85d4bdcb383a36294036ce9
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-24-005916-a.b33
Назва:
Дискримінація учасників нерезидентів
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають дискримінаційний характер по відношенню до нерезидентів України.
Згідно Додатку 1 Проекту договору «Специфікація» Ціна зазначається з ПДВ.
Повідомляжмо, що нерезидент не може бути платником ПДВ.
Вимагаємо звернути увагу на те, що
Згідно митного кодексу України стаття 4 Визначення основних термінів і понять.
Пункт 33 нерезиденти:
підпункт а) юридичні особи, утворені відповідно до законодавства інших держав, які здійснюють свою діяльність за межами України, а також їх відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України, які не здійснюють господарську діяльність відповідно до законодавства України;
підпункт б) розташовані на території України дипломатичні представництва, консульські установи, інші офіційні представництва іноземних держав та міжнародних організацій, які мають дипломатичні привілеї та імунітет;
підпункт в) фізичні особи: іноземці та особи без громадянства, громадяни України, які мають постійне місце проживання за межами України, у тому числі ті, які тимчасово перебувають на території України;
Згідно Податкового кодексу України (далі за текстом - ПКУ) пункт 14.1.122. нерезиденти - це:
а) іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України;
б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні;
в) фізичні особи, які не є резидентами України.
Згідно Податкового кодексу України (ст..180.1, ст..181.2). Та відповідно до ст.. 183 ПКУ нерезидент не може бути зареєстрований на території України як платник ПДВ, не може провадити електронне адміністрування ПДВ, відповідно до ст.201 ПКУ, так як заява про реєстрацію подається до контролюючого органу за місцезнаходженням
Згідно роз’яснення Державної фіскальної служби України - Особливості оподаткування податком на додану вартість господарської діяльності нерезидентів (http://blind.sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/pdv/print-62106.html)
Підпунктом 14.1.122 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що нерезиденти це:
а) іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України;
б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні;
в) фізичні особи, які не є резидентами України.
На території України нерезиденти можуть здійснювати господарську діяльність через свої постійні представництва.
Постійне представництво - це постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема, склад або приміщення, що використовується для доставки товарів (пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Представництво, відкрите нерезидентом на території України, має повноваження діяти від імені виключно такого нерезидента, що тягне за собою виникнення у цього нерезидента цивільних прав та обов'язків (укладати договори (контракти) від імені цього нерезидента).
Підпунктом 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що представництво нерезидента, що не має статусу юридичної особи, може бути особою для цілей розділу V Кодексу.
Отже, представництво нерезидента, що не має статусу юридичної особи, може бути зареєстровано платником податку на додану вартість, а у разі дотримання умови, передбаченої пунктом 181.1 статті 181 Кодексу, підлягає обов’язковій реєстрації платником.
У випадку реєстрації представництва нерезидента платником податку на додану вартість, на нього поширюються норми Кодексу, передбачені для платників податку на додану вартість.
У разі якщо нерезидент здійснює господарську діяльність на території України не відкриваючи постійного представництва, податковий облік операцій проведених з таким нерезидентом має ряд особливостей.
По-перше, операцією з постачання товарів таких нерезидентів може бути лише ввезення товарів на митну територію України, покупцем таких товарів (резидентом), у якого виникає податкове зобов’язання при поданні митної декларації для митного оформлення таких товарів. При цьому попередня оплата вартості товарів, що імпортуються не змінює сум податку, які відносяться до податкового кредиту платника податку.
По-друге, у разі постачання послуг такими нерезидентами, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету, є отримувач послуг (п. 180.2 статті 180 Кодексу).
Необхідно зазначити, що не підпадають під об’єкт оподаткування податком на додану вартість операції з надання послуг нерезидентом за умови, що місце постачання таких послуг відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 Кодексу розташоване за межами митної території України та такі операції підтвердженні відповідними первинними документами (угода, акт виконаних робіт тощо).
Згідно роз’яснення Державної фіскальної служби України «Операцією з постачання товарів таких нерезидентів може бути лише ввезення товарів на митну територію України, покупцем таких товарів (резидентом), у якого виникає податкове зобов’язання при поданні митної декларації для митного оформлення таких товарів. При цьому попередня оплата вартості товарів, що імпортуються не змінює сум податку, які відносяться до податкового кредиту платника податку».
Вимагаємо надати форму договору для нерезидентів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 16:42
Вирішення:
В Додатку №1 та Додатку №1-1 тендерної документації «Заявка-пропозиція» інформація про ціну пропозиції зазначається в гривнях з ПДВ, однак має примітку*, яка пояснює, що якщо учасник не платник ПДВ, то ціна зазначається без ПДВ. Таким чином, під час оформлення специфікації до договору, сума вказується або з ПДВ або без ПДВ, у відповідності до Заявки пропозиції.
При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори:
- джерела фінансування;
- забезпечення передпродажної підготовки;
- необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки;
- сервісне обслуговування техніки та ін.
З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників.
При цьому юридична особа-нерезидент, який провадить господарську діяльність на території України через свій відокремлений підрозділ, повинна зареєструвати з метою оподаткування такий відокремлений підрозділ у якості постійного представництва незалежно від того, здійснює на даний час господарську діяльність та чи планує провадити таку діяльність надалі чи ні.
Отже, юридична особа-нерезидент, яка здійснює свою діяльність через постійне представництво, є платником податків та зборів на території України.
Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо внесення змін до проекту договору в частині розробки його для нерезидентів.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Порушення українського та міжнародного законодавства.
Номер:
980df883dca24460b0750881dfe30cbb
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-24-005916-a.b32
Назва:
Порушення українського та міжнародного законодавства.
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства.
Так додаток 7 визначає «Перелік документів, які переможець процедури закупівлі оприлюднює в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.»
Задля уникнення дискримінації вимагаємо доповнити Додаток 7 переліком документів, які можуть бути надані іноземними учасниками – учасниками нерезидентами. Так, наприклад пункт №8 прописаний тільки для резидентів України. Учасник має надати документи з органів ДФС, можуть перевірені шляхом запиту в ДФС. Нерезиденти не можуть бути зареєстровані в органах ДФС.
Проаналізувавши міжнародні закупівлі, відкриті торги, бачимо, що Замовниками викладається перелік документів окремо для учасників резидентів, учасників нерезидентів, учасників фізичних осіб підприємців. Надання повного переліку документів виключає виникнення непорозумінь з боку Учасника та Замовника під час надання та оцінки тендерної пропозиції
Вимагаємо внести зміни в данний пункт та привести документацію згідно законів України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 16:40
Вирішення:
Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. При цьому тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі").
Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори:
- джерела фінансування;
- забезпечення передпродажної підготовки;
- необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки;
- сервісне обслуговування техніки та ін.
З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників.
При цьому юридична особа-нерезидент, який провадить господарську діяльність на території України через свій відокремлений підрозділ, повинна зареєструвати з метою оподаткування такий відокремлений підрозділ у якості постійного представництва незалежно від того, здійснює на даний час господарську діяльність та чи планує провадити таку діяльність надалі чи ні.
Отже, юридична особа-нерезидент, яка здійснює свою діяльність через постійне представництво, є платником податків та зборів на території України, тому такий учасник може надати оригінал довідки про відсутність (наявність) заборгованості з податків, зборів (обов’язкових платежів) або довідку в електронному вигляді (з накладання ЕЦП/КЕП посадових осіб органу, що її видав), що надана уповноваженим контролюючим органом, яка дійсна станом на дату подання документа.
Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо доповнення Додатку 7 тендерної документації переліком документів, які можуть бути надані іноземними учасниками-нерезидентами.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Порушення українського та міжнародного законодавства.
Номер:
33ff8d2f6cc04db4868cfcdd2fe9e3a4
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-24-005916-a.b31
Назва:
Порушення українського та міжнародного законодавства.
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства.
Так додаток 7 визначає «Перелік документів, які переможець процедури закупівлі оприлюднює в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.»
Задля уникнення дискримінації вимагаємо доповнити Додаток 7 переліком документів, які можуть бути надані іноземними учасниками – учасниками нерезидентами. Так, наприклад згідно пункту №4 Учасник має надати довідки з МВС України, але учасник нерезидент не має змоги надати такі довідки.
Проаналізувавши міжнародні закупівлі, відкриті торги, бачимо, що Замовниками викладається перелік документів окремо для учасників резидентів, учасників нерезидентів, учасників фізичних осіб підприємців. Надання повного переліку документів виключає виникнення непорозумінь з боку Учасника та Замовника під час надання та оцінки тендерної пропозиції
Вимагаємо внести зміни в данний пункт та привести документацію згідно законів України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 16:35
Вирішення:
Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. При цьому тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі").
Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори:
- джерела фінансування;
- забезпечення передпродажної підготовки;
- необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки;
- сервісне обслуговування техніки та ін.
З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників.
Враховуючи викладене, оскільки учасники-нерезиденти, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України, можуть отримати та надати довідку з МВС України, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо доповнення Додатку 7 тендерної документації переліком документів, які можуть бути надані іноземними учасниками-нерезидентами.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Порушення українського та міжнародного законодавства.
Номер:
c0da95029ff9492184dbefc698137242
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-24-005916-a.b30
Назва:
Порушення українського та міжнародного законодавства.
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства.
Так додаток 7 визначає «Перелік документів, які переможець процедури закупівлі оприлюднює в електронній системі закупівель у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.»
Задля уникнення дискримінації Вимагаємо доповнити Додаток 7 пункт №3 переліком документів, які можуть бути надані іноземними учасниками – учасниками нерезидентами. Так, наприклад згідно пункту №3 Учасник має надати довідки з МВС України, але учасник нерезидент не має змоги надати такі довідки.
Проаналізувавши міжнародні закупівлі, відкриті торги, бачимо, що Замовниками викладається перелік документів окремо для учасників резидентів, учасників нерезидентів, учасників фізичних осіб підприємців. Надання повного переліку документів виключає виникнення непорозумінь з боку Учасника та Замовника під час надання та оцінки тендерної пропозиції
Вимагаємо внести зміни в данний пункт та привести документацію згідно законів України.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 16:34
Вирішення:
Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. При цьому тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі").
Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори:
- джерела фінансування;
- забезпечення передпродажної підготовки;
- необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки;
- сервісне обслуговування техніки та ін.
З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників.
Враховуючи викладене, оскільки учасники-нерезиденти, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України, можуть отримати та надати довідку з МВС України, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо доповнення пункту 3 Додатку 7 тендерної документації переліком документів, які можуть бути надані іноземними учасниками-нерезидентами.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Порушення українського та міжнародного законодавства.
Номер:
959edce3480f4a9ebde662368b2a530e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-24-005916-a.b29
Назва:
Порушення українського та міжнародного законодавства.
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови прописані з порушенням діючого українського та міжнародного законодавства.
Вимога 2.5 пункту 2 (таблиця) додатку 2, щодо надання «Сконована довідка з банку(ів) про наявність відкритого рахунку(ів) представництва в банку(ах) України типу «П» в національній валюті (довідка має бути не більше місячної давнини).» є дискримінаційною. Відкритят представництва в України нерезидентом регулюється ст.14 Податковго кодексу України, де вказано, що На території України нерезиденти можуть здійснювати господарську діяльність через свої постійні представництва.
Постійне представництво - це постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема, склад або приміщення, що використовується для доставки товарів (пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
При цьому відкриття представництва не є обов'язковим. Тому і відкриття рахунків в банку є неможливим.
Вимагаємо видалити дану вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 16:27
Вирішення:
Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. При цьому тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі").
Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори:
- джерела фінансування;
- забезпечення передпродажної підготовки;
- необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки;
- сервісне обслуговування техніки та ін.
З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників.
Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо видалення вимоги, викладеної в підпункті 2.5 пункту 2 (таблиця) додатку 2, щодо надання «Сканована довідка з банку(ів) про наявність відкритого рахунку(ів) представництва в банку(ах) України типу «П» в національній валюті (довідка має бути не більше місячної давнини).»
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Порушення українського та міжнародного законодавства.
Номер:
e806835b733a49eaa6b4a88b2cbb9a2e
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-24-005916-a.b28
Назва:
Порушення українського та міжнародного законодавства.
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови прописані з порушенням діючого українського та міжнародного законодавства.
Вимога 2.4 пункту 2 (таблиця) додатку 2, щодо надання «Скановану Легалізовану*** довіреність на керівника представництва Учасника процедури закупівлі нерезидента» є дискримінаційною. Відкритят представництва в України нерезидентом регулюється ст.14 Податковго кодексу України, де вказано, що На території України нерезиденти можуть здійснювати господарську діяльність через свої постійні представництва.
Постійне представництво - це постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема, склад або приміщення, що використовується для доставки товарів (пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
При цьому відкриття представництва не є обов'язковим.
Вимагаємо видалити дану вимогу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 16:26
Вирішення:
Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. При цьому тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі").
Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
При формуванні вимог тендерної документації до даного предмету закупівлі, Замовником враховувались наступні фактори:
- джерела фінансування;
- забезпечення передпродажної підготовки;
- необхідність навчання працівників підприємств-одержувачів техніки;
- сервісне обслуговування техніки та ін.
З огляду на це, Замовником було визначено участь у вказаній закупівлі учасників-нерезидентів, які створюють представництва з місцезнаходженням на території України. При цьому тендерна документація не містить жодних дискримінаційних умов, оскільки Замовником передбачено можливість подання тендерних пропозицій різними суб'єктами господарювання: юридичними особами-резидентами України, юридичними особами-нерезидентами України, суб’єктами підприємницької діяльності фізичними особами-підприємцями, об’єднаннями учасників.
Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо видалення підпункту 2.4 пункту 2 (таблиця) додатку 2 тендерної документації стосовно надання сканованої Легалізованої*** довіреності на керівника представництва Учасника процедури закупівлі нерезидента.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Порушення законодавства
Номер:
f94c2f8824384b449f234477bc4cbd81
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-24-005916-a.b27
Назва:
Порушення законодавства
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства.
Так додаток 6 визначає форму надання заяви про надання згоди на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних.
Це порушує ст. 11 Закону України “Про інформацію”. Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини.
Згідно «Роз'яснення до Типового порядку обробки персональних даних» Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини від 18.04.2014р:
«…2. Під інформованою згодою на обробку персональних даних варто розуміти добровільне, компетентне прийняття особою рішення про обробку її персональних даних, яке ґрунтується на одержанні нею повної, об'єктивної і всебічної інформації стосовно майбутньої обробки персональних даних.
3. Для того, щоб зробити свідомий вибір - давати чи не давати згоду на обробку персональних даних - особа до надання згоди повинна мати відповіді на такі питання:
- хто оброблятиме її персональні дані? (назва володільця персональних даних, його адреса, контактні телефони тощо)
- з якою метою оброблятимуться персональні дані? (Мета має бути сформульована чітко та зрозуміло)
- які персональні дані будуть оброблятися? (Конкретний вичерпний перелік персональних даних особи, який планується обробляти)
- які дії з персональними даними передбачатиме їх обробка? (збір, зберігання, передача, оприлюднення, знеособлення тощо)
- Хто є розпорядником персональних даних? Які права і повноваження розпорядника щодо обробки персональних даних?
- Кому можуть бути передані персональні дані? З якою метою? На яких підставах?
- Скільки часу персональні дані будуть зберігатися у володільця?
- На яких умовах особа може відкликати згоду на обробку персональних даних та які наслідки такої дії?
- Інші права, визначені статтею 8 Закону "Про захист персональних даних"….».
«….13. Слід наголосити, що згода на обробку персональних даних також повинна бути пропорційною меті обробки.
14. Неприпустимим є отримання згоди особи на обробку непропорційно великої кількості її персональних даних. Тому, навіть якщо особа надала згоду на обробку персональних даних, частина з яких по своїй суті не потрібна для досягнення поставленої мети обробки, така обробка розглядатиметься як непропорційна та становитиме порушення законодавства про захист персональних даних…»
В Тендерній документації Замовник не надав роз’яснення з приводу того, навіщо йому особисті дані (в тому числі паспорт) підписанта Тендерної пропозиції, адже по своїй суті вони не потрібні для визначення найбільш вигідної пропозиції на закупівлю Великовантажних мототранспортних засобів (Всесезонні машини з обладнанням для внесення рідких реагентів літнього та зимового утримання доріг), що є порушенням Закону «Про захист персональних даних». Також Замовником не було доведено до відома Учасників повну, об'єктивну і всебічну інформації стосовно майбутньої обробки персональних даних.
Крім того, дана вимога суперечить Нормам Загального Захисту Даних ЄС (General Data Protection Regulation, GDPR) від 25.05.2018 року. Та Закону України Про захист персональних даних ст. 29, пункт
4 Персональні дані можуть передаватися іноземним суб’єктам відносин, пов’язаних з персональними даними, також у разі:
1) надання суб’єктом персональних даних однозначної згоди на таку передачу;
2) необхідності укладення чи виконання правочину між володільцем персональних даних та третьою особою - суб’єктом персональних даних на користь суб’єкта персональних даних;
3) необхідності захисту життєво важливих інтересів суб’єктів персональних даних;
4) необхідності захисту суспільного інтересу, встановлення, виконання та забезпечення правової вимоги;
5) надання володільцем персональних даних відповідних гарантій щодо невтручання в особисте і сімейне життя суб’єкта персональних даних.
Тобто вимагання надання замовником персональних даних протиречить законодавсву, а отже і вимога щодо надання листа згоди на обробку персональних даних є недоречною.
Вимагаємо видалити додаток №6
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 16:24
Вирішення:
З метою дотримання норм та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» Замовником вимагається подання учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції заяви про надання згоди на обробку, використання, поширення та доступу до персональних даних.
Дана вимога жодним чином не порушує норми чинного законодавства України, зокрема норми Закону України «Про захист персональних даних».
Згідно з частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, Замовником встановлено вимогу подання заяви про надання згоди на обробку, використання, поширення та доступу до персональних даних з наступною метою:
- для перевірки інформації, що надається учасником процедури закупівлі, у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
- для заповнення та публікації договору про закупівлю у разі визначення в подальшому учасника переможцем процедури закупівлі.
Також звертаємо увагу на наступне.
Зазначена закупівля здійснюється Замовником за рахунок бюджетних коштів. У зв'язку з цим вона підлягає всебічній перевірці контролюючими та правоохоронними органами. В ході перевірки вказані органи можуть запитати у Замовника будь-які документи, які стосуються проведення торгів, в тому числі й інформацію, яка містить персональні дані.
Зауважуємо, що вимога Замовника не суперечить Закону України «Про захист персональних даних». Зокрема, частиною 5 статті 6 цього Закону встановлено, що обробка персональних даних здійснюється для конкретних і законних цілей, визначених за згодою суб’єкта персональних даних, або у випадках, передбачених законами України, у порядку, встановленому законодавством.
Враховуючи вищевикладене, підстави для задоволення зазначеної вимоги відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
b37f91cbd0b945ed81edfcb3a6e09797
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-24-005916-a.b26
Назва:
Порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства.
Згідно Розділу 9 Проекту договору Замовник визначає відповідальність тільки для Постачальника перед замовником. При цьому не визначає ніякої відповідальності перед Постачальником. Вимагаємо доповнити данний пункт Симетричною відповідальністю
щодо несвоєчасної сплати Замовником Постачальникові оплати за Товар. За наявних умов, Замовник може не сплачувати за Товар і не нести ніякої відповідальності.
8.6. За несвоєчасну Оплату Товару Замовник сплачує Постачальнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, що діяла на період, за який нараховується пеня, від вартості несвоєчаснооплаченого Товару за кожний день прострочення. Нарахування пені починається з наступного дня після закінчення терміну оплати Товару. Сплата пені не звільняє Замовника від виконання зобов’язань відповідно до Договору.
8.7. У разі, якщо термін прострочення Оплати Товару становить більше 20 календарних днів, Замовник додатково зобов’язаний сплатити Постачальнику штраф у розмірі 7% від вартості несвоєчасно оплаченого Товару.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 16:22
Вирішення:
Вимоги тендерної документації та умови договору закупівлі визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі та джерел фінансування, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Зазначена процедура закупівлі здійснюється за рахунок бюджетних коштів, головним розпорядником яких є Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а комунальна корпорація "Київавтодор" - їх одержувачем.
У зв'язку з цим, у проекті договору про закупівлю (Додаток 5 тендерної документації) передбачено, що розрахунки за поставлений Товар здійснюються в межах ціни Договору на підставі затверджених в установленому порядку обсягів бюджетного фінансування (п. 5.1 договору).
При цьому, звертаємо увагу, що зобов'язання Замовника стосовно оплати товару та строків його оплати прямо встановлено положеннями договору, зокрема: "Постачальник зобов'язується поставити Товар, зазначений в п. 1.2. цього Договору в строк, що не перевищує 90 (дев‘яносто) календарних днів з дати отримання Постачальником заявки від Замовника, а Замовник - прийняти та оплатити поставлений Товар протягом 10 (десяти) банківських днів, але не більше 30 (тридцяти) банківських днів" (п. 1.1 договору). У п. 6.1.1 договору також зазначено, що Замовник зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати вартість поставленого Товару на умовах, передбачених даним Договором.
Водночас, беручи до уваги положення Бюджетного кодексу України, будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення. Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань.
Згідно з частиною першою статті 49 БК України розпорядник бюджетних коштів після отримання товарів, робіт і послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов'язання приймає рішення про їх оплату та надає доручення на здійснення платежу органу Казначейства України, якщо інше не передбачено бюджетним законодавством.
Поряд з цим, слід зауважити, що у статті 526 Цивільного кодексу України визначено загальні умови виконання зобов’язань. Так, зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. У випадку відсутності зазначення в договорі розміру штрафних санкцій, цивільно-правова відповідальність за порушення грошового зобов'язання настає на підставі вимог закону.
Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо внесення змін до розділу 9 проекту договору про закупівлю.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Порушення в сфері законодавства
Номер:
5f66bc89f38b4445858ffb09498bd042
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-24-005916-a.b25
Назва:
Порушення в сфері законодавства
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають певні порушення в сфері українського та міжнародного законодавства.
Пункт проекту договору 5.2. відкриває можливість до маніпулювання та коррупціонної складової. Не дивлячись на тендерну процедуру та закони України замовник та головний розпорідник бюджетних коштів вирішує якому учаснику надати попереню оплату.
Вимагаємо викласти п.5.2. в такій редакції
« Попередня оплата вартості Товарів в обсязі 70% від вартості договору, здійснюється протягом 15 календарних днів з момента підписання договору здійснюється Замовником шляхом перерахування коштів на рахунок Постачальника зазначений у реквізитах цього Договору, на підставі оформлених належним чином документів, підписаних уповноваженими представниками Сторін, після отримання Замовником бюджетних призначень на підставі ст. ст. 48, 49 Бюджетного кодексу України, впродовж 10 (десяти) банківських днів з моменту їх підписання.
Оплата в розмірі 30% від вартості договору сплачується Замовником після підписання актів прийому-передачі обладнання та актів виконаних робіт протягом 15 календарних днів з момента підписання відповідних документів ».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 16:20
Вирішення:
Порядок та умови здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти, регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.2019 № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (далі - Постанова).
Пунктом 1 Постанови передбачено, що "розмір та строк попередньої оплати в межах строків, визначених у абзацах другому - четвертому цього пункту, кількість платежів з попередньої оплати в межах строку, а також положення щодо здійснення в поточному бюджетному періоді попередньої оплати тих товарів, робіт і послуг, що згідно з договорами про закупівлю передбачається поставити, виконати і надати протягом поточного чи наступного бюджетного періоду, визначаються головним розпорядником бюджетних коштів виходячи із необхідності, що обґрунтовується, зокрема, реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва".
Звертаємо увагу, що головним розпорядником бюджетних коштів є Департамент транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), а комунальна корпорація "Київавтодор" - їх одержувачем.
Таким чином, пункт 5.2 проекту договору (Додаток 3 тендерної документації) викладено Замовником у відповідності до вимог Постанови. При цьому рішення щодо надання чи ненадання авансу (попередньої оплати) приймається головним розпорядником бюджетних коштів виходячи з необхідності, яка обґрунтовується реальним станом поставки товару, виконання робіт, надання послуг, помісячним розподілом бюджетних асигнувань, сезонністю робіт, циклом виробництва, а не "маніпулювання та корупційної складової".
Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо викладення п. 5.2 проекту договору в запропонованій ним редакції.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Дискримінація учасників нерезидентів
Номер:
6cb29d494d7f4b8ebd45698f01882d16
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-24-005916-a.b24
Назва:
Дискримінація учасників нерезидентів
Вимога:
Шановний Замовник, Ми як дистриб'ютор Німецького виробника комунальної техніки для зимового, та літнього утримання доріг, уважно проаналізувавши умови Тендерної документації, вважаємо, що умови мають дискримінаційний характер по відношенню до нерезидентів України.
Згідно п. 3.2. Проекту договору «Ціна на Товар встановлюється на умовах поставки з урахуванням ПДВ відповідно до акцептованої тендерної пропозиції торгів, яка визначена в Специфікації (Додаток №1 до цього Договору).»
Повідомляжмо, що нерезидент не може бути платником ПДВ.
Вимагаємо звернути увагу на те, що
Згідно митного кодексу України стаття 4 Визначення основних термінів і понять.
Пункт 33 нерезиденти:
підпункт а) юридичні особи, утворені відповідно до законодавства інших держав, які здійснюють свою діяльність за межами України, а також їх відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України, які не здійснюють господарську діяльність відповідно до законодавства України;
підпункт б) розташовані на території України дипломатичні представництва, консульські установи, інші офіційні представництва іноземних держав та міжнародних організацій, які мають дипломатичні привілеї та імунітет;
підпункт в) фізичні особи: іноземці та особи без громадянства, громадяни України, які мають постійне місце проживання за межами України, у тому числі ті, які тимчасово перебувають на території України;
Згідно Податкового кодексу України (далі за текстом - ПКУ) пункт 14.1.122. нерезиденти - це:
а) іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України;
б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні;
в) фізичні особи, які не є резидентами України.
Згідно Податкового кодексу України (ст..180.1, ст..181.2). Та відповідно до ст.. 183 ПКУ нерезидент не може бути зареєстрований на території України як платник ПДВ, не може провадити електронне адміністрування ПДВ, відповідно до ст.201 ПКУ, так як заява про реєстрацію подається до контролюючого органу за місцезнаходженням
Згідно роз’яснення Державної фіскальної служби України - Особливості оподаткування податком на додану вартість господарської діяльності нерезидентів (http://blind.sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/pdv/print-62106.html)
Підпунктом 14.1.122 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) визначено, що нерезиденти це:
а) іноземні компанії, організації, утворені відповідно до законодавства інших держав, їх зареєстровані (акредитовані або легалізовані) відповідно до законодавства України філії, представництва та інші відокремлені підрозділи з місцезнаходженням на території України;
б) дипломатичні представництва, консульські установи та інші офіційні представництва інших держав і міжнародних організацій в Україні;
в) фізичні особи, які не є резидентами України.
На території України нерезиденти можуть здійснювати господарську діяльність через свої постійні представництва.
Постійне представництво - це постійне місце діяльності, через яке повністю або частково проводиться господарська діяльність нерезидента в Україні, зокрема, склад або приміщення, що використовується для доставки товарів (пп. 14.1.193 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).
Представництво, відкрите нерезидентом на території України, має повноваження діяти від імені виключно такого нерезидента, що тягне за собою виникнення у цього нерезидента цивільних прав та обов'язків (укладати договори (контракти) від імені цього нерезидента).
Підпунктом 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що представництво нерезидента, що не має статусу юридичної особи, може бути особою для цілей розділу V Кодексу.
Отже, представництво нерезидента, що не має статусу юридичної особи, може бути зареєстровано платником податку на додану вартість, а у разі дотримання умови, передбаченої пунктом 181.1 статті 181 Кодексу, підлягає обов’язковій реєстрації платником.
У випадку реєстрації представництва нерезидента платником податку на додану вартість, на нього поширюються норми Кодексу, передбачені для платників податку на додану вартість.
У разі якщо нерезидент здійснює господарську діяльність на території України не відкриваючи постійного представництва, податковий облік операцій проведених з таким нерезидентом має ряд особливостей.
По-перше, операцією з постачання товарів таких нерезидентів може бути лише ввезення товарів на митну територію України, покупцем таких товарів (резидентом), у якого виникає податкове зобов’язання при поданні митної декларації для митного оформлення таких товарів. При цьому попередня оплата вартості товарів, що імпортуються не змінює сум податку, які відносяться до податкового кредиту платника податку.
По-друге, у разі постачання послуг такими нерезидентами, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету, є отримувач послуг (п. 180.2 статті 180 Кодексу).
Необхідно зазначити, що не підпадають під об’єкт оподаткування податком на додану вартість операції з надання послуг нерезидентом за умови, що місце постачання таких послуг відповідно до пунктів 186.2, 186.3 статті 186 Кодексу розташоване за межами митної території України та такі операції підтвердженні відповідними первинними документами (угода, акт виконаних робіт тощо).
Згідно роз’яснення Державної фіскальної служби України «Операцією з постачання товарів таких нерезидентів може бути лише ввезення товарів на митну територію України, покупцем таких товарів (резидентом), у якого виникає податкове зобов’язання при поданні митної декларації для митного оформлення таких товарів. При цьому попередня оплата вартості товарів, що імпортуються не змінює сум податку, які відносяться до податкового кредиту платника податку».
Вимагаємо надати форму договору для нерезидентів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 16:17
Вирішення:
Частиною 2 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі" визначено перелік відомостей, які зазначаються в тендерній документації. При цьому тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити (ч. 3 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі").
Таким чином, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства в цілому.
Враховуючи специфіку предмету закупівлі та джерела фінансування, умовами тендерної документації передбачена можливість участі юридичних осіб-нерезидентів, які здійснюють свою діяльність через постійне представництво.
При цьому юридична особа-нерезидент, яка провадить господарську діяльність на території України через свій відокремлений підрозділ, повинна зареєструвати з метою оподаткування такий відокремлений підрозділ у якості постійного представництва незалежно від того, здійснює на даний час господарську діяльність та чи планує провадити таку діяльність надалі чи ні. Отже, юридична особа-нерезидент, яка діє через постійне представництво, є платником податків та зборів на території України.
Враховуючи викладене, Замовник не задовольняє вимогу Учасника щодо надання форми договору для нерезидентів.
Статус вимоги:
Відхилено