• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Комп'ютер персональний (Машини для обробки даних (апаратна частина))

Завершена

106 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 530.00 UAH
Період оскарження: 19.06.2020 12:08 - 26.06.2020 12:01
Вимога
Відхилено

1

Номер: b37f3a1e24a44e29a508d421cf404739
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-19-003408-c.b1
Назва: 1
Вимога:
Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: «Шановний Учасник! Дякуємо Вам за звернення та повідомляємо наступне. Згідно Додатку №2 ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ, КІЛЬКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, п. 2.4, надання листа від виробника або офіційного дистриб`ютора є гарантією, що учасник є надійним постачальником та займає стабільну та вагому позицію на відповідному ринку України, що дозволяє йому звернутися до виробника або офіційного дистриб`ютора, а він в свою чергу від імені учасника гарантує якість та своєчасну поставку товару Замовнику. Забезпечення високої якості товару, адже лише безпосередньо виробник продукції може гарантувати Замовнику належну якість та високі показники терміну придатності товару (принцип ефективності та раціональності закупівлі), тому підтвердження дотримання термінів придатності та якості підтверджується гарантійним листом виданого відповідним виробником офіційним дистриб`ютором. Забезпечення мінімальної націнки на товар, а як наслідок нижчих цінових пропозицій, адже учасник що співпрацює безпосередньо з виробником або офіційним дистриб`ютором як правило має можливість запропонувати найдешевші ціни. (принцип максимальної економії ). Надання гарантійного листа учасником мінімізує ризик того, що товар, який постачатиметься учасником отриманий ним злочинним шляхом, таким як: контрабанда, крадіжка, незаконний бартер тощо, (принцип законності). Адже лист від виробника або офіційного дистриб’ютора підтверджує офіційне походження товару – його виробництво, відповідну сертифікацію, ввезення на територію України, розмитнення, реєстрацію на території України тощо. В разі виникнення конфліктних ситуацій під час виконання договору учасником переможцем пов’язаних з виконанням договору, замовник на виконання листа виданого виробником або офіційним дистриб’ютором має право звернутися до нього з метою вжиття заходів щодо його повного та всебічного виконання. Замовником дотримано усі принципи здійснення публічних закупівель, зокрема, забезпечено вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товару до інформації про Закупівлю та можливість взяти участь в аукціоні шляхом використання електронної системи закупівель, тощо. З огляду на зазначене, нашим підприємством в даній процедурі закупівель жодним чином не порушуються загальні принципи здійснення закупівель, зокрема, щодо недискримінації учасників, добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, а відтак на даному етапі відсутні підстави для задоволення Вашої вимоги. Відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні» «дискримінація – це ситуація, за якої особа та/або група осіб за їх ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, мовними або іншими ознаками, які були, є та можуть бути дійсними або припущеними (далі - певні ознаки), зазнає обмеження у визнанні, реалізації або користуванні правами і свободами в будь-якій формі, встановленій цим Законом, крім випадків, коли таке обмеження має правомірну, об’єктивно обґрунтовану мету, способи досягнення якої є належними та необхідними». Крім того, звертаємо Вашу увагу, що на іншу практику Адміністративної колегії АМКУ (Рішення АМКУ №950-р/пк-ск від 18.06.2015р.), в якому Колегія АМКУ відмовила скаржнику у задоволенні скарги в аналогічному питанні, мотивуючи своє рішення тим, що Скаржником не доведено та документально не підтверджено, яким чином вимога про надання гарантійного листа виробника (якщо учасник не є виробником) або офіційного представника виробника на території України щодо постачання товару в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни порушує права та законні інтереси Скаржника та перешкоджає подати пропозицію конкурсних торгів. Додатково просимо звернути увагу, що згідно до Постанови Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 15.08.2019 за № судової справи 826/10895/15 серед матеріалів справи визначено наступне: «Враховуючи, що у тендерній документації встановлена вимога щодо видачі гарантійних листів саме виробником або філією/представництвом, яка не суперечить приписам Закону України «Про здійснення державних закупівель», суди попередніх інстанцій дійшли обґрунтованого висновку, що така вимога є обов`язковою до виконання учасниками конкурсних торгів, а її недотримання надає замовнику право відхилити конкурсну пропозицію. При цьому доводи скаржника про те, що вимоги конкурсної документації замовника про необхідність надання оригіналів гарантійних листів від виробника є дискримінаційними, колегія суддів вважає безпідставними, оскільки дискримінація передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку вказані вимоги конкурсної документації замовника поширювались не лише на позивача та/або конкретну групу суб`єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників конкурсних торгів і були обов`язкові до виконання не кимось конкретно, а всіма суб`єктами господарювання, які бажають взяти участь у таких торгах.» З повним текстом постанови можна ознайомитись на офіційному веб-порталі Єдиного державного реєстру судових рішень за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/Review/83692175. Беручи до уваги зазначене вище та спираючись на Постанову Касаційного адміністративного суду Верховного Суду, можна дійти висновку: що вимога про надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора не є дискримінаційною та не створює дискримінаційних умов для учасників процедур закупівель. У даному випадку жодних обмежень щодо можливості участі Замовником не висувається, коло Учасників не обмежується, доступ до інформації надається без обмежень і кожен Учасник може запропонувати свої пропозиції.
Статус вимоги: Відхилено