• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Ноутбуки та комп’ютери

Завершена

57 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 570.00 UAH
Період оскарження: 18.06.2020 16:05 - 24.06.2020 10:00
Вимога
Відхилено

1

Номер: 25118532f8864d33b09a6bdfebc22834
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-18-007140-c.b1
Назва: 1
Вимога:
Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. На підставі вищезазначеного просимо внести зміни до тендерної документації, та не вимагати від Учасників документів, які порушують умови проведення закупівель. Для ознайомлення з практикою та підтвердження того, що надання авторизаційного листа є дискримінаційною вимогою з боку Замовників надаємо практику Замовників в системі держ.закупівель https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006701-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-05-27-006867-b https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002447-c
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Документацією спрощеної закупівлі встановлено, що в разі надання пропозиції не виробником товару, до складу пропозиції Учасник надає документ, що підтверджує його статус як офіційного представника (дилера) виробника продукції на території України (сертифікат або договір тощо). Дана вимога обумовлена великою кількістю нерозмитненого та несертифікованого коп’ютерного обладнання, яке намагаються продати на території України. У той же час, Замовником встановлена вимога щодо гарантійного терміну експлуатації товару. Виробник товару може покласти свої функції гарантійного обслуговування на представників або дилерів, а так як гарантійне обслуговування предмету закупівлі має здійснювати саме переможець — наявність статусу офіційного представника (дилера) є обов’язковою. Що стосується обов’язкової наявності у складі пропозиції листа Майкрософт про "Підтвердження статусу партнера Майкрософт Україна", то враховуючи обов’язок замовників використовувати виключно ліцензійне програмне забезпечення та для запобігання придбання контрафактних примірників комп’ютерних програм або комп’ютерної техніки із заздалегідь установленим на жорсткі диски таких комп’ютерів неліцензійним програмним забезпеченням - Замовником встановлено вимогу щодо надання у складі пропозиції вищевказаного документу. Таке підтвердження є гарантією наявності у Учасника прав на ліцензійне програмне забезпечення, яке повинно бути встановлено на комп’ютерну техніку, яка є предметом закупівлі. На підставі викладеного, необхідно відхилити вимогу UA-2020-06-18-007140-c.b1
Статус вимоги: Відхилено