-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ГБН Г.1-218-182:2011. Капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 62+200 – км 68+700, Житомирська область (45233000-9. Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг)
Категорія замовника: юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади (згідно ст. 2 ч. 1 п. 3 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 №922-VIII в редакції Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель" від 19.09.2019 №114-ІХ): юридична особа є одержувачем бюджетних коштів; не є суб'єктом господарювання. Місцезнаходження замовника: вул. Покровська, 16, м. Житомир, 10029. Mова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська (відповідно до тендерної документації).
Торги відмінено
238 521 971.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 192 609.86 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 192 609.86 UAH
Період оскарження:
18.06.2020 13:44 - 20.07.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Щодо кваліфікаційних критеріїв
Номер:
6cb38046d312468b9bb76a0094319540
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-18-002930-b.c2
Назва:
Щодо кваліфікаційних критеріїв
Скарга:
СКАРГА
на умови тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга2930 .pdf 19.07.2020 23:14
- Платіжне доручення.pdf 19.07.2020 23:21
- рішення від 22.07.2020 № 14104 + лист Замовнику.pdf 22.07.2020 20:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.07.2020 № 14711.pdf 31.07.2020 15:04
- рішення від 30.07.2020 № 14711.pdf 04.08.2020 20:16
- заперечення на скаргу Н-03 км 62+200 - км 68+700.pdf 27.07.2020 16:42
- заперечення АМКУ Н-03 км 62 200 - км 68 700.docx 27.07.2020 16:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.07.2020 23:14
Дата розгляду скарги:
30.07.2020 12:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.07.2020 20:16
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.08.2020 20:17
Вимога
Відхилено
Вимога до Замовника стосовно усунення дискримінаційних умов тендерної документації, а саме вимог до підтвердження досвіду виконання договорів аналогічних предмету закупівлі.
Номер:
bacbd84f97104d2b8585615350d1ab36
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-18-002930-b.b1
Назва:
Вимога до Замовника стосовно усунення дискримінаційних умов тендерної документації, а саме вимог до підтвердження досвіду виконання договорів аналогічних предмету закупівлі.
Вимога:
До Замовника процедури закупівлі (Оголошення про проведення відкритих торгів (UA-2020-06-18-002930-b) вимога щодо усунення порушення під час проведення тендеру (у порядку статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі»). У змісті Тендерної документації, Замовник передбачає, що Учасники повинні мати відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» кваліфікаційні данні, що відповідають таким критеріям, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Згідно п.5 Додатку 3 до Тендерної документації передбачено підтвердження виконання аналогічних договорів «на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту на автомобільних дорогах загального користування державного значення, укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі», але такі ж самі аналогічні ремонтно-будівельні роботи виконані по поточному середньому ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення чомусь не передбачені в аналогічних договорах, хоча виконуються по тій же технології та ще із умовою договорів, нормативних документів з контролем якості на підставі основного нормативного документу в дорожній сфері, а саме ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Процес виконання таких робіт, витрат матеріалів, вимог щодо якості і часу виконання по договорам на поточний середній ремонт абсолютно нічим не відрізняються від виконання цих же видів робіт в рамках договорів з предметом будівництва, реконструкції, капітального ремонту на автомобільних дорогах.
Відповідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Виходячи з викладеного керуючись статтями 5, 24 Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо від замовника усунути порушення (формалізм, обмеження конкуренції) під час проведення тендеру шляхом внесення зміни у п.5 Додатку 3 до Тендерної документації, а саме вимогу «Аналогічним буде вважатися виконаний договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту на автомобільних дорогах загального користування державного значення, укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту на автомобільних дорогах загального користування державного значення І, ІІ чи ІІІ категорії одним договором або сумарно в обсязі не менше ніж 100 % від об’ємів основних робіт в натуральних величинах» викласти в новій редакції: «Аналогічним буде вважатися виконаний договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту на автомобільних дорогах загального користування державного значення, укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального та поточного ремонту на автомобільних дорогах загального користування державного значення І, ІІ чи ІІІ категорії одним договором або сумарно в обсязі не менше ніж 100 % від об’ємів основних робіт в натуральних величинах».
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.07.2020 23:25
Вирішення:
вимога замовника щодо досвіду виконання робіт при капітальному ремонті автомобільної дороги виключно роботами з будівництва, реконструкції, капітального ремонту є правомірною та обґрунтованою, а саме :
Роботами у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» є як безпосередньо проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств так і послуги, які супроводжують роботи та які включаються до кошторисної вартості робіт (за умови, що вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт). Таким супровідними послугами можуть бути геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка, авторський нагляд, технічний нагляд, експертиза проектної документації тощо. При цьому, поточний ремонт відноситься до послуг.
Послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту та закупівлі робіт здійснюється замовником відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та керуючись Наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі».
Під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року N 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року N 301.
Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року N 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року N 301.
Капітальний ремонт – запланований обсяг робіт без підвищення категорії дороги з комплексного відновлення чи підвищення транспортно-експлуатаційних характеристик автомобільних доріг і інженерних споруд або приведення геометричних параметрів і технічних характеристик окремих елементів, з врахуванням зростання інтенсивності руху та осьових навантажень. До діючих нормативних вимог з урахуванням категорій і значення доріг.
Своїм листом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.08.2012 р. №7/17-12928 «Щодо віднесення окремих об'єктів соціальної сфери до об'єктів реконструкції та капітального ремонту» роз'яснює, що капітальний ремонт - сукупність робіт, які передбачають втручання у несучі конструктивні системи при заміні або відновленні конструкцій, інженерних систем та обладнання введених в експлуатацію в установленому порядку об'єктів будівництва без зміни їх функціонального призначення та зовнішніх геометричних розмірів у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Поточний середній ремонт (згідно з ГБН Г.1-218-182) – це відновлення необхідних транспортно-експлуатаційних показників проїзної частини (рівності та шорсткості покриттів шляхом влаштування поверхневих обробок, тонкошарових покриттів або інших шарів зносу), виправлення незначних пошкоджень окремих елементів автомобільної дороги (земляного полотна, укосів виїмок та насипів, водовідведення, штучних споруд та інших) і доведення елементів облаштування до нормативних вимог.
Поточний середній ремонт виконується комплексно, відповідно до проектно-кошторисної або кошторисної документації, яка складається на підставі дефектного акту або матеріалів інженерних вишукувань чи обстежень та затверджується замовником. Перелік робіт з поточного ремонту визначається з дотриманням вимог класифікації відповідно до 6.3 ГБН Г.1-218-182.
Виходячи із вищевикладеного, Замовником проводиться закупівля робіт, а не послуг; порівнювати обсяги робіт, складність та масштабність виконання робіт при капітальному ремонті автомобільної дороги з незначними роботами, які виконуються при виконанні поточного ремонту немає сенсу. Для успішного проведення капітального ремонту автомобільної дороги, враховуючи складність виконання робіт, необхідний попередній досвід та кваліфікація.
В даному випадку вимога замовника щодо кваліфікації учасника, підтвердження досвіду виконання робіт договорами з предметом «будівництво, реконструкція, капітальний ремонт» не є дискримінаційною, та не порушує принцип недискримінації учасників.
Аналогічна позиція наведена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ №5735-р/пк-пз від 25.03.2020 «У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Відповідно до пункту 4.1 розділу І Документації назва предмета закупівлі - ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 58+000 – км 62+200, Житомирська область (45233000-9. Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг). Відповідно до додатку 5 Документації аналогічним буде вважатися договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту на автомобільних дорогах загального користування державного значення, укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».
Статус вимоги:
Відхилено
Дата виконання рішення Замовником:
14.07.2020 19:31
Підтвердження вирішення:
вимога замовника щодо досвіду виконання робіт при капітальному ремонті автомобільної дороги виключно роботами з будівництва, реконструкції, капітального ремонту є правомірною та обґрунтованою, а саме :
Роботами у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі» є як безпосередньо проектування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого і невиробничого призначення, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств так і послуги, які супроводжують роботи та які включаються до кошторисної вартості робіт (за умови, що вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт). Таким супровідними послугами можуть бути геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка, авторський нагляд, технічний нагляд, експертиза проектної документації тощо. При цьому, поточний ремонт відноситься до послуг.
Послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.
Визначення предмета закупівлі послуг з поточного ремонту та закупівлі робіт здійснюється замовником відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» та керуючись Наказом Мінекономрозвитку від 17.03.2016 № 454 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі».
Під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 “Склад та зміст проектної документації на будівництво”, затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року N 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року N 301.
Визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 “Правила визначення вартості будівництва”, прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року N 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 “Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт”, затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року N 301.
Капітальний ремонт – запланований обсяг робіт без підвищення категорії дороги з комплексного відновлення чи підвищення транспортно-експлуатаційних характеристик автомобільних доріг і інженерних споруд або приведення геометричних параметрів і технічних характеристик окремих елементів, з врахуванням зростання інтенсивності руху та осьових навантажень. До діючих нормативних вимог з урахуванням категорій і значення доріг.
Своїм листом Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.08.2012 р. №7/17-12928 «Щодо віднесення окремих об'єктів соціальної сфери до об'єктів реконструкції та капітального ремонту» роз'яснює, що капітальний ремонт - сукупність робіт, які передбачають втручання у несучі конструктивні системи при заміні або відновленні конструкцій, інженерних систем та обладнання введених в експлуатацію в установленому порядку об'єктів будівництва без зміни їх функціонального призначення та зовнішніх геометричних розмірів у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.
Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).
Поточний середній ремонт (згідно з ГБН Г.1-218-182) – це відновлення необхідних транспортно-експлуатаційних показників проїзної частини (рівності та шорсткості покриттів шляхом влаштування поверхневих обробок, тонкошарових покриттів або інших шарів зносу), виправлення незначних пошкоджень окремих елементів автомобільної дороги (земляного полотна, укосів виїмок та насипів, водовідведення, штучних споруд та інших) і доведення елементів облаштування до нормативних вимог.
Поточний середній ремонт виконується комплексно, відповідно до проектно-кошторисної або кошторисної документації, яка складається на підставі дефектного акту або матеріалів інженерних вишукувань чи обстежень та затверджується замовником. Перелік робіт з поточного ремонту визначається з дотриманням вимог класифікації відповідно до 6.3 ГБН Г.1-218-182.
Виходячи із вищевикладеного, Замовником проводиться закупівля робіт, а не послуг; порівнювати обсяги робіт, складність та масштабність виконання робіт при капітальному ремонті автомобільної дороги з незначними роботами, які виконуються при виконанні поточного ремонту немає сенсу. Для успішного проведення капітального ремонту автомобільної дороги, враховуючи складність виконання робіт, необхідний попередній досвід та кваліфікація.
В даному випадку вимога замовника щодо кваліфікації учасника, підтвердження досвіду виконання робіт договорами з предметом «будівництво, реконструкція, капітальний ремонт» не є дискримінаційною, та не порушує принцип недискримінації учасників.
Аналогічна позиція наведена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ №5735-р/пк-пз від 25.03.2020 «У ході розгляду зазначеного питання встановлено наступне. Відповідно до пункту 4.1 розділу І Документації назва предмета закупівлі - ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. Реконструкція автомобільної дороги загального користування державного значення Н-03 Житомир – Чернівці на ділянці км 58+000 – км 62+200, Житомирська область (45233000-9. Будівництво, влаштовування фундаменту та покриття шосе, доріг). Відповідно до додатку 5 Документації аналогічним буде вважатися договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту на автомобільних дорогах загального користування державного значення, укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Скаржник не довів та документально не підтвердив необхідність внесення змін до Документації в цій частині, а також документально не підтвердив неможливість виконання вказаної умови Документації та не довів, яким чином наведена вище умова Документації порушує права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині».