-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Машини для обробки даних (апаратна частина)
Завершена
487 621.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 628.00 UAH
мін. крок: 0.1% або 628.00 UAH
Період оскарження:
17.06.2020 14:47 - 29.06.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Умови
Номер:
c520e19df56a4c7982e67d2e286ff544
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-17-005750-c.c1
Назва:
Умови
Вимога:
Шановний Замовнику! В оприлюдненій тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційну вимогу, яка значно обмежує коло потенційних учасників, які могли б взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі, що в свою чергу не призведе до максимальної економії та ефективності використання коштів, свідчить про наперед упереджену оцінку тендерних пропозицій учасників. Відповідно до ч.3 ст.5 Закону, Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Проте відповідно до технічних вимог Замовника учасник має надати «копію листа від компанії Microsoft або представництва ТОВ «Майкрософт Україна», наданий виробнику ноутбуків, що підтверджує права використання технології ОЕМ активації ОА 3.0 при виробництві. ». Звертаємо увагу, що право на використання технології OEM активації ОА 3.0 на території України має лише один виробник, що суперечить принципам добросовісної конкуренції (особливо безпосередньо серед українських виробників ПК) та значно звужує коло потенційних учасників та можливих пропозицій, а також збільшує вартість закуповуваного обладнання, при тому що на сьогоднішній день на ринку представлені не гірші, але відчутно дешевші, альтернативні види активацій Microsoft® Windows® 10 Pro. Виникає питання стосовно цільового використання бюджетних коштів, оскільки як Вам має бути відомо ОА 3.0 активація передбачає цифровий запис ключа в материнську плату і у разі заміни материнської плати Ви автоматично втрачаєте ліцензійний ключ і можливість подальшого використання вказаного програмного продукту, тобто після заміни материнської плати прийдеться повторно купувати ліцензію. Таким чином, встановлені Замовником в тендерній документації вимоги суперечать принципам публічних закупівель та підпадає під ознаки дискримінації суб’єктів господарювання згідно ст. 31 Господарського кодексу України. Крім того, закупівлі повинні здійснюватися за принципами встановленими в ст.3 Закону. Статтею 42 Конституції України встановлено, що держава забезпечує захист конкуренції у підприємницькій діяльності. Не допускаються зловживання монопольним становищем на ринку, неправомірне обмеження конкуренції та недобросовісна конкуренція. Згідно із ч.5 ст.13 Цивільного кодексу України, не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція. На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст.1, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації шляхом усунення дискримінаційних вимог встановлених до учасників. Усунення дискримінаційних вимог сприятиме конкуренції серед учасників та максимальній економії коштів. Дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.06.2020 11:23
Вирішення:
Шановний Учасник. Стосовно посилання учасника на те, що технічні вимоги до обладнання є дискримінацією. Зазначаємо, що публічні закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема такими як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ до всієї інформації щодо публічних закупівель, яка підлягає оприлюдненню відповідно до закону. Статтею 10 вказаного вище закону зазначено, що доступ до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується на веб-порталі Уповноваженого органу безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розроблялась та затверджувалась замовником та оприлюднювалась для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу за адресою www.prozorro.gov.ua та на авторизованих електронних майданчиках. Отже ніяких дій по дискримінації учасників немає. Вітчизняні та іноземні учасники - представники виробників всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах Водночас, виходячи зі змісту частини першої статті 23 Закону, будь-яка фізична/юридична особа має право звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз'ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції. Отже під час здійснення процедур закупівель права учасників щодо недопущення дискримінації забезпечуються механізмом, який реалізується через можливість звернення до замовника для отримання роз’яснень щодо тендерної документації та з вимогою про усунення порушень до подачі тендерної пропозиції. Тому немає ніяких підстав для дискримінацій Учасників торгів Нажаль в останній час, побільшало випадків, що багато державних замовників, включаючи центральні органи державної влади, придбали комп’ютери та системні блоки разом із попередньо встановленими примірниками Microsoft Windows, які, на жаль, виявилися неліцензійними, тобто нелегально відтвореними та розповсюдженими в порушення Закону України «Про авторське право і суміжні права». Також таку інформацію надає представник корпорації Майкрософт – виробника програмного забезпечення Microsoft та власника авторських прав на відповідні комп’ютерні програми копія довіреності – за посиланням: https://1drv.ms/b/s!Avc8GHaWYgi5gR0PvabtWek0jmqV Владислав Шаповал Заступник директора юридичної фірми «ЛЕКСФОР», представник Корпорації Майкрософт з питань захисту прав інтелектуальної власності в Україні - в запитанні до закупівлі – «Перевірка програмного забезпечення». Так як предметом закупівлі є ноутбуки з попередньо встановленим OEM програмним забезпеченням Microsoft Windows 10 PRO, та для запобігання придбання неліцензійного або піратського програмного забезпечення, технічна вимога, це проінстальоване програмне забезпечення на виробництві за допомогою ОА 3.0 активації. Корпорація Microsoft зробила процес активації нової операційної системи Windows за допомогою ОА 3.0 активації. для виробників комп'ютерних систем. Робиться це з однією метою: щоб повністю виключити можливість піратської ОЕМ активації операційної системи Windows за допомогою емуляції розділу биоса комп'ютера де розташована SLIC (Software Licensing Description Table) - таблиця з сертифікатом автентичності від Microsoft. Тепер вводиться нова система цифрового підпису в биосе комп'ютера версії 3.0. Таким чином Microsoft відмовляється від політики використання OEM-виробникам сертифіката автентичності що надає більш витончений спосіб захисту від піратства. Отже, кожен виробник системних блоків (вітчизняний або іноземний), який має власне виробництво, який е партнером компанії Microsoft, для запобіганню розповсюдження піратства програмного забезпечення, при виробництві системних блоків зі встановленим програмним забезпеченням, повинен мати та використовувати технологію ОЕМ активації ОА 3.0. Учасник зауважив «що лише ОДИН виробник системних блоків в Україні » мають таку технологію. Наразі ми не володіємо інформацією про кількість вітчизняних виробників комп’ютерів, системних блоків та ноутбуків що використовують зазначену технологію в своєму виробництві. Але в Україні представлено багато продукції іноземних виробників таких як DELL, HP, LENOVO, ASUS, ACER та інші, які використовують в своєму виробництві технологію ОЕМ активації ОА 3.0.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.07.2020 00:01