-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція спортивного майданчика зі штучним покриттям в селищі Бориня Турківського району Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013)
Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п. 1 ч. 1 ст.2 Закону. Пропозиції готуються українською мовою.Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 100 календарних днів, із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Завершена
2 620 738.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 100.00 UAH
Період оскарження:
17.06.2020 14:20 - 28.06.2020 00:00
Скарга
Відхилено
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Номер:
595d1a0ea67743bc8b0e2bb94e7ea14f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-17-005166-c.c3
Назва:
Скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Скарга:
Антимонопольний комітет України
Постійно діюча адміністративна колегія Антимопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
вул. Митрополита Липківського, 45
м. Київ-35, 03680
тел.: (044) 594-64-12, факс: (044) 520-10-42, http://www.amc.gov.ua, код ЄДРПОУ 00032767
Скаржник: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТПК «Будспорт»
Місцезнаходженняґ: вул..Козельницька, 4, офіс 6, м.Львів, 79026
ЄДРПОУ 41729921
Електронна адреса: budsportua@gmail.com
Замовник, дії або бездіяльність якого оскаржується: БОРИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ТУРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Місцезнаходження: 82547, Україна , Львівська обл., смт. Бориня, ВУЛ.ІВАНА ФРАНКА, будинок 4
ЄДРПОУ: 05290787
Електронна адреса: IVANKO1987@UKR.NET
Ідентифікатор (номер) закупівлі: UA-2020-06-17-005166-c
СКАРГА
на незаконні вимоги тендерної документації
Боринською селищною радою Турківського району Львівської області (далі – Замовник) 17 червня 2020 р. було оголошено процедуру закупівлі «відриті торги» на закупівлю робіт з «Реконструкція спортивного майданчика зі штучним покриттям в селищі Бориня Турківського району Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013)», ідентифікатор закупівлі: UA-2020-06-17-005166-c.
Період оскарження, який встановлений у вище зазначеній процедурі закупівлі: до 28 червня 2020 року 00:00 год.
Кінцевий строк подання пропозицій : до 02 липня 2020 року 18:00 год.
Ми, Товариство з обмеженою відповідальністю «ТПК «Будспорт» маємо намір взяти участь в даній процедурі закупівлі та вважаємо умови, що викладені в тендерній документації, порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», і є дискримінаційними та такими, що обмежують коло потенційних учасників даної процедури закупівлі, виходячи з наступного:
У частині 5 розділу ІІІ. Інструкції підготовки тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), в пункті 2) якого зазначено, що учасник повинен подати у складі тендерної пропозиції як мінімум 3 копії завершених та завірених учасником договорів, мінімум 1 (один) з яких укладений на виконання робіт з дотриманням обов’язкових технічних вимог до міні-футбольного покриття вказаного в технічному завданні цієї документації.
В примітках до вище згаданого пункту зазначено, що під дотриманням вимог до міні-футбольного покриття аналогічного договору розуміються договори з облаштування/будівництва/реконструкції спортивного майданчика з комбінацією двох відтінків зеленого ворсу.
Крім того в п. 6) розділу ІІ «Технічні вимоги до міні-футбольного майданчика» Технічного завдання до тендерної документації Замовником визначено, що колір ворсу, синтетичного покриття «штучна трава» для гри в міні-футбол, повинен бути з комбінацією двох відтінків зеленого.
З вище наведено слідує, що учасник у складі пропозиції повинен надати аналогічний договір на виконання робіт, які передбачали таку ж технічну вимогу, що зазначена у Технічному завданні Замовника, а саме: облаштування/будівництво/реконструкція спортивного майданчика з комбінацією двох відтінків зеленого ворсу.
Згідно з п. 2 ч. 2, ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до п. 3) ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Тобто законодавцем встановлено імперативну норму, яка визначає, що замовник саме за предметом закупівлі повинен вимагати від учасників наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів).
Однак у Тендерній документації Замовник вимагає підтвердження досвіду виконання аналогічного договору саме за технічними вимогами, що встановлені у Технічному завданні до Тендерній документації, а не за предметом закупівлі, що не відповідає положенням п. 3) ч. 2 ст. 16 Закону.
У п. 22) ч. 1 ст. 1 Закону зазначено, що предмет закупівлі – товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Згідно з п. 33) ч. 1 ст. 1 Закону технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Вважаємо, що законодавець передбачаючи можливість для Замовника встановлення такого кваліфікаційного критерію, стави за мету виключити тих учасників, що не мають досвіду у відповідному предметі закупівлі і, відповідно, не зможуть якісно виконати договір.
Предметом даної закупівлі є «Реконструкція спортивного майданчика зі штучним покриттям в селищі Бориня Турківського району Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) Інші завершальні будівельні роботи (45450000-6) (ДК 021:2015)».
З огляду на це, вважаємо, що у відповідності до п. 3) ч. 2 ст. 16 та п. 22) ч. 1. Ст.. 1 Закону Замовник в праві вимагати, щоби учасники мали досвід виконання робіт (надання послуг) з реконструкції спортивного майданчика зі штучним покриттям.
Натомість, Замовник встановлює додаткові, непередбачені Законом обмеження щодо видів робіт, які б мали би бути виконані учасником за аналогічним договором.
Крім того, використання механізмів та техніки а також застосування методів при здійсненні облаштування/будівництво/реконструкція спортивного майданчика штучною травою є однаковим незалежності від кольору штучної трави.
Також звертаємо увагу колегії АМКУ на те, 22 червня 2020 року на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель по даній процедурі закупівлі було оприлюднено вимогу щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі, в які заявник просив внести зміни до тендерної документації виключити вимогу, що стосується надання аналогічних договорів, де витримані обов’язкові технічні вимоги щодо міні-футбольного покриття вказані в технічному завдання цієї документації та вимогу, де зазначено, що під аналогічними договорами розуміються договори з облаштування/будівництва/реконструкції спортивного майданчика з комбінацією двох відтінків зеленого ворсу.
Замовник 25 червня 2020 року надав відповідь на вимогу, де зазначив, що Замовником будуть частково внесені зміни до тендерної документації та в той же день вніс зміни до тендерної документації та додав, що учасник повинен надати мінімум 1(один) договір, який з яких укладений на виконання робіт з дотриманням обов’язкових технічних вимог до міні-футбольного покриття вказаного в технічному завданні цієї документації. Однак жодних змін, які б стосувалися того, що зазначено у вимозі в кінцевому результаті Замовником не було внесено.
Крім того дане положення Тендерної документації є дискримінаційним та штучно звужує конкуренцію, що призводить до дискримінації потенційних учасників (у тому числі і нас), оскільки прийняти участь в даній процедурі закупівлі можуть лише ті учасники, які мають аналогічний договір на виконання робіт, які передбачали таку ж технічну вимогу, що зазначена у Технічному завданні Замовника, а саме: облаштування/будівництво/реконструкція спортивного майданчика з комбінацією двох відтінків зеленого ворсу.
Згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівного ставлення до них.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Керуючись ст. ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публiчнi закупiвлi» -
ПРОШУ:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Боринською селищною радою Турківського району Львівської області внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «відкриті торги» на закупівлю робіт «Реконструкція спортивного майданчика зі штучним покриттям в селищі БориняТурківського району Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) Інші завершальні будівельні роботи (45450000-6) (ДК 021:2015) (ідентифікато закупівлі: UA-2020-06-17-005166-c) та виключити:
- у частині 5 розділу 3 Тендерної документації після «2)Виконання аналогічних договорів про виконання робіт з будівництва/облаштування або з реконструкції спортивного майданчика зі штучним покриттям за 2019 рік або за 2020 рік (подається як мінімум 3 копії завершених та завірених учасником договорів, мінімум 2 (два) з яких мають бути з Замовником державної або комунальної форми власності» виключити «як мінімум 1(один) з яких з дотриманням обов’язкових технічних вимог до міні-футбольного покриття*, вказаного в технічному завданні цієї документації)»;
- виключити «* під дотриманням вимог до міні – футбольного покриття аналогічного договору розуміються договори з облаштування/будівництва/реконструкції спортивного майданчика з комбінацією двох відтінків зеленого ворсу».
Додаток:
1. Платiжне доручення.
Директор
ТзОВ «ТПК «Будспорт» Семак П. М.
Пов'язані документи:
Учасник
- Платіжне доручення.pdf 26.06.2020 18:13
- Скарга Бориня.docx 26.06.2020 18:13
- Скарга Бориня.pdf 26.06.2020 18:13
- рішення від 02.07.2020 № 12908 + лист Замовнику .pdf 02.07.2020 20:37
- інформація про перенесення розгляду скарги від 26.06.2020 № UA-2020-06- 17-005166-c.c3.pdf 10.07.2020 22:24
- Інформація про резолютивну частину рішення від 13.07.2020 № 13510.pdf 14.07.2020 18:18
- рішення від 13.07.2020 № 13510 .pdf 16.07.2020 21:14
- пояснення в АМКУ.doc 06.07.2020 12:25
- Пояснення.pdf 06.07.2020 12:25
- експертний звіт.pdf 06.07.2020 12:25
- експертний звіт.pdf 06.07.2020 12:27
- пояснення в АМКУ.doc 06.07.2020 12:27
- Пояснення.pdf 06.07.2020 12:27
- Виконком.pdf 08.07.2020 15:11
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.06.2020 17:39
Дата розгляду скарги:
10.07.2020 16:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.07.2020 20:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
16.07.2020 21:15
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
29daece1162b4918b8003d557668576b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-17-005166-c.b2
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
17 червня 2020 року БОРИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ТУРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - Замовник) оприлюднила на веб-порталі ProZorro оголошення про проведення процедури закупівлі «відкриті торги» на закупівлю робіт «Реконструкція спортивного майданчика зі штучним покриттям в селищі Бориня Турківського району Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) Інші завершальні будівельні роботи (45450000-6) (ДК 021:2015) (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-06-17-005166-c) (далі - Закупівля), де також була оприлюднена тендерна документація.
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, вважаємо, що окремі її умови не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Відповідно до частини 5 розділу ІІІ Тендерної документації зазначено, що виконання аналогічних договорів про виконання робіт з будівництва/облаштування або з реконструкції спортивного майданчика зі штучним покриттям за 2019 рік або за 2020 рік. Учасник повинен надати мінімум 3 копії завершених та завірених учасником договорів, мінімум 2 (два) з яких мають бути з Замовником державної або комунальної форми власності.
З вище наведеного випливає, що прийняти участь в даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають досвід виконання аналогічного договору з виконання робіт з будівництва/облаштування або з реконструкції спортивного майданчика зі штучним покриттям, у кількості не менше як 3 укладених договори протягом 1 року та 6 місяців, що значно звужує коло потенційних учасників та є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання.
Вважаємо, що дії замовника у встановленні вище наведеної вимоги умови Тендерної документації порушують один із принципів здійснення публічних закупівель – недискримінація учасників, визначеного ст. 5 Закону, та рівного ставлення до них та вимоги ч. 4 ст. 22 Закону, згідно якого тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівного ставлення до них.
Згідно з п. 2 частини 2, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Враховуючи вище наведені положення законодавства, відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір» та виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати поняття «аналогічний договір». Так, вважаємо, що вищезгадані умови Тендерної документації порушують передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції, максимальної економії, ефективності та пропорційності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі вищевикладеного, просимо внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «відкриті торги» на закупівлю робіт «Реконструкція спортивного майданчика зі штучним покриттям в селищі Бориня Турківського району Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) Інші завершальні будівельні роботи (45450000-6) (ДК 021:2015) (ідентифікато закупівлі: UA-2020-06-17-005166-c), а саме:
1. у частині 5 розділу 3 Тендерної документації після «2) Виконання аналогічних договорів* про виконання робіт з будівництва/облаштування або з реконструкції спортивного майданчика зі штучним покриттям де витримані обов’язкові технічні вимоги до міні-футбольного покриття, вказані в технічному завданні цієї документації» виключити словосполучення «за 2019 рік або за 2020 рік»;
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 2.docx 22.06.2020 17:40
Дата подачі:
22.06.2020 17:40
Вирішення:
На Вашу вимогу повідомляємо, що Замовник дає можливість подати учаснику аналогічні договори не за конкретний рік, а за 2019 рік або 2020 рік. Учасники, які є постійними виконавцями на ринку зможуть підтвердити свій досвід зазначеною кількістю договорів за цей період. Також повідомляємо, що вимога документації не є дискримінаційною бо стосується всіх учасників закупівлі. Скаржник не пояснив чому він не може виконати зазначені вимоги документації.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
b46bbee937fb4fa69597beec7ba78508
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-17-005166-c.b1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
17 червня 2020 року року БОРИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА ТУРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - Замовник) оприлюднила на веб-порталі ProZorro оголошення про проведення процедури закупівлі «відкриті торги» на закупівлю робіт «Реконструкція спортивного майданчика зі штучним покриттям в селищі Бориня Турківського району Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) Інші завершальні будівельні роботи (45450000-6) (ДК 021:2015) (ідентифікатор закупівлі: UA-2020-06-17-005166-c) (далі - Закупівля), де також була оприлюднена тендерна документація.
Ознайомившись зі змістом тендерної документації, вважаємо, що окремі її умови не відповідають вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та порушують права та інтереси потенційних учасників закупівлі, а також створюють дискримінаційні умови та обмежують конкуренцію.
Відповідно до частини 5 розділу ІІІ Тендерної документації зазначено, що виконання аналогічних договорів про виконання робіт з будівництва/облаштування або з реконструкції спортивного майданчика зі штучним покриттям де витримані обов’язкові технічні вимоги до міні-футбольного покриття, вказані в технічному завданні цієї документації за 2019 рік або за 2020 рік. Учасник повинен надати мінімум 3 копії завершених та завірених учасником договорів, мінімум 2 (два) з яких мають бути з Замовником державної або комунальної форми власності. Також у частині 5 цієї документації зазначено, що під аналогічними договорами розуміються договори з облаштування/будівництва/реконструкції спортивного майданчика з комбінацією двох відтінків зеленого ворсу.
Згідно з п. 2 частини 2, частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Відповідно до п. 3) ч. 1 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Тобто законодавцем встановлено імперативну норму, яка визначає, що замовник саме за предметом закупівлі повинен вимагати від учасників наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів).
Однак у Тендерній документації Замовник вимагає підтвердження досвіду виконання аналогічного договору саме за технічними вимогами, що встановлені у Тендерній документації, що не відповідає положенням ст. 16 Закону.
Крім того дана вимога є дискримінаційною, оскільки роботи з облаштування/будівництва/реконструкції спортивного майданчика з комбінацією двох відтінків зеленого ворсу є специфічним видом робіт. Крім того у тендерній документації ви вимагаєте надання договорів, з виконання вище зазначених робіт, укладених та виконаних протягом 2019-2020 років.
Вище зазначені вимоги звужують потенційне коло учасників, які мають необхідне обладнання та можуть відповідати технічним характеристиками, що наведені у вашій тендерній документації, однак вища зазначена вимога унеможливлює їхню участь в даній процедурі закупівлі.
Згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників та рівного ставлення до них.
Враховуючи вище наведені положення законодавства, відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір» та виходячи з принципів здійснення закупівель, Замовник не повинен необґрунтовано обмежувати та звужувати поняття «аналогічний договір». Так, вважаємо, що вищезгадані умови Тендерної документації порушують передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції, максимальної економії, ефективності та пропорційності, запобігання корупційним діям і зловживанням.
На підставі вищевикладеного, просимо внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «відкриті торги» на закупівлю робіт «Реконструкція спортивного майданчика зі штучним покриттям в селищі Бориня Турківського району Львівської області (ДСТУ Б Д.1.1-1:2013) Інші завершальні будівельні роботи (45450000-6) (ДК 021:2015) (ідентифікато закупівлі: UA-2020-06-17-005166-c), а саме:
1. у частині 5 розділу 3 Тендерної документації після «2) Виконання аналогічних договорів* про виконання робіт з будівництва/облаштування або з реконструкції спортивного майданчика зі штучним покриттям де витримані обов’язкові технічні вимоги до міні-футбольного покриття» виключити словосполучення «вказані в технічному завданні цієї документації»;
2. виключити «* під аналогічними договорами розуміються договори з облаштування/будівництва/реконструкції спортивного майданчика з комбінацією двох відтінків зеленого ворсу».
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога 1.docx 22.06.2020 16:58
Дата подачі:
22.06.2020 16:59
Вирішення:
На Вашу вимогу повідомляємо, що Замовником будуть частково внесені зміни в тендерну документацію.
Статус вимоги:
Задоволено