• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з проведення державної інвентаризації земель в Одеській області

Торги відмінено

8 425 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 42 125.00 UAH
Період оскарження: 16.06.2020 18:39 - 13.07.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення Замовника щодо необгрунтованої відміни торгів

Номер: f926a732d58e455eae6bcf469afb3566
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-16-008795-c.a5
Назва: Скарга на рішення Замовника щодо необгрунтованої відміни торгів
Скарга:
ГОЛОВНИМ УПРАВЛІННЯМ ДЕРЖГЕОКАДАСТРУ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ (надалі - Замовник) 16.06.2020 року оголошено закупівлю - Відкриті торги в системі Ргоzzoro за номером в ЦБД 3115412e0c1141a598661f1a5394af60, предмет закупівлі: код ДК 021:2015 – 79990000-0 «Різні послуги, пов’язані з діловою сферою»» (Послуги з проведення державної інвентаризації земель в Одеській області). Відповідно до інформації, оприлюдненої на електронному майданчику, розміщеному на сайті за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-16-008795-c у вищезазначеній закупівлі взяли участь такі учасники: 1. ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»; 2. ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»; 3. ТОВ «РЕНЕСАС-ГРУП»; 4. ТОВ «ЛЕНД.КОМ» (далі – Скаржник). У відповідності до Протоколу розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненому в системі Прозорро 31.07.2020 року до аукціону було допущено таких учасників: ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою». Відповідно до Протоколу розгляду тендерних пропозицій, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ЛЕНД.КОМ» відхилена та Учасника не допущено до аукціону, при цьому Замовником вказано наступні підстави відхилення тендерної пропозиції: відповідно до ст. 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) – невідповідність кваліфікаційним критеріям: «Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 та встановлені частино першою статті 17 цього Закону». Скаржник, вважавши недостатньою аргументацію, зазначену в Протоколі розгляду тендерних пропозицій, з метою захисту свої прав та законних інтересів, в повному обсязі не погодившись із рішенням Замовника щодо підстав відхилення тендерної пропозиції, 05.08.2020 року звернувся зі скаргою на рішення Замовника щодо неправомірної дискваліфікації ТОВ «ЛЕНД.КОМ» та неправомірного допущення до аукціону ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» (додаток № 1) до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель АМКУ. 02.09.2020 року Постійно діючою адміністративною колегією АМКУ виявлено порушення Замовником законодавства у сфері закупівель та винесено рішення № 16528-р/пк-пз (далі – Рішення, додаток № 2), яким постановлено зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» та рішення про допущення тендерних пропозицій ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» до аукціону. Так, Замовником виконано Рішення Постійно діючої колегії з розгляду скарг АМКУ, та відповідно, 15.09.2020 року допущено тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕНД.КОМ» до аукціону. ТОВ «ЛЕНД.КОМ» за результатами електронного аукціону представило найбільш економічно вигідну пропозицію та очікувало її розгляду Замовником. Однак, 25.09.2020 року Замовником у системі Прозорро опубліковано Протокол засідання тендерного комітету № 25 (далі – Протокол, додаток № 3), яким прийнято рішення відмінити процедуру закупівлі на підставі п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: - в порушення п. 8 ч. 2 ст. 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель не містить інформацію стосовно мови (мов), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції; - у пп. 8 п. 4 тендерної документації «Результати торгів та укладання договору про закупівлю», а також в п. 3.2 проекту договору помилково вказані посилання на ст. 36 Закону в реакції до 19.04.2020 року щодо порядку внесення змін до Договору закупівлі. За результатами ознайомлення з рішенням Замовника щодо відміни процедури закупівлі на підставі п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону, ТОВ «ЛЕНД.КОМ» в повному обсязі не погоджується з рішенням Замовника, викладеним у Протоколі та вважає зазначене рішення Замовника необґрунтованим, постановленим всупереч вимогам чинного законодавства України, та, зокрема, таким, що суперечить основоположним принципам та меті Закону, зважаючи на вагомі підстави, викладені у цій Скарзі. 1. Щодо порушення п. 8 ч. 2 ст. 21 Закону (оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель не містить інформацію стосовно мови (мов), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції). Натомість, наголошуємо, що інформація про мову (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції зазначена у п. 7 розділу 1 (Загальні положення) Тендерної документації Замовника, а саме: Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Усі документи, що входять до складу ТП та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою, якщо інше не передбачено умовами ТД. Всі інші документи, що мають відношення до ТП, та не підготовлені безпосередньо учасником, можуть бути складені українською або російською мовами. У разі надання учасником будь-яких документів (в тому числі дозвільних та правоустановлюючих), складених іноземною мовою (окрім російської), ТП учасника повинна містити їх переклад українською мовою. Текст перекладу повинен бути засвідчений підписом уповноваженої особи учасника та печаткою учасника (якщо учасником є фізична особа, яка не має печатки, – підписами перекладача та учасника – фізичної особи). 2. Щодо помилкового вказаного посилання на ст. 36 в редакції Закону до 19.04.2020 року в проекті Договору та у пп. 8 п. 4 Тендерної документації «Результати торгів та укладання договору про закупівлю». Наголошуємо, що у до п. 4 розділу 6 (Результати торгів та укладання договору про закупівлю) Тендерної документації зазначено: Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту ТП за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; 4) продовження строку дії договору та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі; 5) узгодженої зміни ціни в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно до змін таких ставок; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, регульованих цін (тарифів) і нормативів, які застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв’язку із застосуванням положень частини п’ятої статті 36 Закону. Так, зміст статті 36 Закону у редакції до 19.04.2020 року, відповідно до якої викладені умови Тендерної документації у цій частині, зокрема п. 4 розділу 6 Тендерної документації, в загальній мірі відповідає ст. 41 чинній редакції Закону, якими керуються Замовник та Учасники при здійсненні публічних закупівель. Вважаємо, що помилкове посилання Замовника на ст. 36 в редакції Закону до 19.04.2020 року не може спричиняти порушень у проведенні закупівель та вказана помилка є суто технічною. З огляду на це, зазначені у Протоколі Замовника аргументи є надуманими та такими, що не можуть бути розцінені як «порушення, які неможливо усунути» у розумінні п. 2 ч. 1 ст. 32 Закону. Також, з огляду на вищенаведене зауважимо, що Замовником не доведено та документально не підтверджено неможливість усунення порушень, зазначених у Протоколі. Так, у діях Замовника містяться ознаки упередженого підходу до визначення переможця процедури закупівлі, що є у свою чергу є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 5 Закону, а перш за все: відкритості та прозорості на всіх стадіях публічних закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/прощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням. Вищенаведені дії Замовника, що призвели до відміни процедури закупівлі порушують права та законні інтереси ТОВ «ЛЕНД.КОМ» як потенційного переможця процедури закупівлі з найбільш економічно вигідною пропозицією. Наявність порушених прав та інтересів ТОВ «ЛЕНД.КОМ» обґрунтовується тим фактом, що Суб’єкт оскарження є Учасником відповідної процедури закупівлі, реальним претендентом на визнання його пропозиції як найкращої та, відповідно претендує на укладення договору із Замовником. На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу ТОВ «ЛЕНД.КОМ» до розгляду. 2. Зобов’язати замовника ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖГЕОКАДАСТРУ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ скасувати рішення від 25.09.2020 року щодо відміни процедури закупівлі – «Послуги з проведення державної інвентаризації земель в Одеській області» за ідентифікатором закупівлі: UA-2020-06-16-008795-c.
Дата розгляду скарги: 19.10.2020 12:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.10.2020 21:26
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.10.2020 21:25
Дата виконання рішення Замовником: 07.10.2021 17:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення Колегії від 19.10.2020 №19504-р/пк-пз
Автор: ТОВ "ЛЕНД.КОМ", Папіж Сергій Валерійович +380445015597 office@landcom.kiev.ua
Скарга
Виконана замовником

Щодо порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника та законодавства про публічні закупівлі

Номер: 438a839227c6470ca96f46ad27db3b4e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-16-008795-c.a3
Назва: Щодо порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника та законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області (надалі – Замовник) було оголошено закупівлю - Послуги з проведення державної інвентаризації земель в Одеській області (код за ДК 021:2015: 79990000-0 - Різні послуги, пов’язані з діловою сферою) ідентифікатор закупівлі - UA-2020-06-16-008795-с). Замовник безпідставно порушив права та охоронювані законом інтереси Скаржника, відхиливши пропозицію учасника ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» на етапі прекваліфікації, що обґрунтовується наступним: 1. Зокрема, Замовник зазначає, що відповідно до п.п.1.4 п.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасник повинен надати: «Довідку, яка містить відбиток печатки* учасника, складену за нижченаведеною формою, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність в учасника (на підставі права володіння, користування, або іншого правового статуту) ліцензійного програмного забезпечення, необхідного для виконання договору про закупівлю, відповідно до розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою»: № з/п Найменування програмного забезпечення Примітка (власне, залучене**). У Учасника відсутня вищевказана довідка у складі тендерної пропозиції. 2. Відповідно до п.п. 2.1 п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для документального підтвердження відповідної кваліфікації, Учасник повинен надати копії сертифікатів не менш ніж двох сертифікованих інженерів-землевпорядників та одного інженера-геодезиста – за основним місцем роботи. Засвідчені копії сертифікатів таких працівників мають бути чинними на весь період надання послуг. Згідно інформації долученої до складу пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» (8_Копії сертифікатів та свідоцтв про підвищення кваліфікації.pdf) строк дії сертифікату інженера-землевпорядника Космак Руслана Івановича закінчується 5 грудня 2020 року (свідоцтво про підвищення кваліфікації серії АВ №0189 видане 5.12.2016 р.), строк дії сертифікату інженера-землевпорядника Бондар Людмили Олександрівни закінчується 3 жовтня 2020 року (свідоцтво про підвищення кваліфікації серії АВ №0113 видане 3.10.2016 р.). Кінцевий строк надання послуг за договором 10.12.2020 року. У довідці, яка містить відбиток печатки* учасника, складену за нижченаведеною формою, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання договору про закупівлю, не зазначено інформацію про наявність сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Таким чином, пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» не відповідає кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» 3. Відповідно до п.п. 3.2 п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» учасник повинен надати: Довідку, яка містить відбиток печатки* учасника, складену в довільній формі, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного*** договору (договорів) на загальну площу не менш ніж 4,5 тис. га та копію аналогічного*** договору (договорів) та документи, які підтверджують його виконання в повному обсязі. *** Під аналогічним договором у цій ТД розуміється виконання учасником договору щодо виконання робіт з інвентаризації земель. Для підтвердження даного критерію у складі пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» долучено копію договору №135 від 20 квітня 2018 року укладеного між Квартирно-експлуатаційним відділом м. Володимир-Волинський і Товариством з обмеженою відповідальністю «Ренесанс-Груп» (15_Аналогічний договір з додатками.pdf). Предмет договору - Розробка документації із землеустрою - за межами населеного пункту на території Оваднівської (Білинської), Зарічанської сільських рад, Устилузькоїміської ради Володимир-Волинського району Волинської області). Актом здачі-прийняття робіт №1/3 від 18.07.2018 р. підтверджено виконання польових робіт, актом здачі-прийняття робіт №2/3 від 19.11.2018 р. підтверджено виконання камеральних робіт , актом здачі-прийняття робіт №3/3 від 19.11.2018 р. підтверджено виконання завершальних робіт . Отже, вищезазначеними договором і актами здачі-прийняття робіт, документально не підтверджено наявність досвіду виконання робіт саме з інвентаризації земель. Таким чином, пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» не відповідає кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Відповідно до абз.1 п.1 ч.1 ст. 31 Закону Товариство з обмеженою відповідальністю «Ренесанс-груп». ЄДРПОУ: 40082251, учасник процедури закупівлі, котрий не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. У відповідь на заявлені Замовником невідповідності, учасник ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» повідомляє, що: 1. На виконання вимог п.п.1.4 п.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для підтвердження наявності програмного забезпечення Учасник ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» надав у складі своєї пропозиції довідку про наявність ліцензійного програмного забезпечення №259 від 16.07.2020 р., яка знаходиться у сканованому файлі формату PDF з назвою «Довідки про наявність МТБ». Отже, Скаржником надано підтвердження наявності програмного забезпечення документом, який повністю відповідає вимогам замовника, які визначені у Тендерній документації. 2. У складі тендерної пропозиції учасник ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, що мають необхідні знання та досвід для виконання договору про закупівлю у якій зазначена інформація про наявність сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. На підтвердження даної інформації учасник ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» надав розпорядчі документи – накази про призначення відповідальних за якість робіт із землеустрою №3 від 10 лютого 2020 року та №4 від 10 лютого 2020 року. Також, учасник надав копії сертифікатів не менш ніж двох сертифікованих інженерів-землевпорядників та одного інженера-геодезиста – за основним місцем роботи. Сертифікати інженерів є чинними на момент подання тендерної пропозиції. Також, учасник надав довідку №247 від 16.07.2020 р. про те, що ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» самостійно відповідає за одержання та дію всіх необхідних дозволів, ліцензій, сертифікатів, відповідно до чинного законодавства. Тим самим підтверджує свою готовність до дій, спрямованих на продовження дії сертифікатів інженерів-землевпорядників. У тому числі, учасник ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» під час подання тендерної пропозиції надав гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням ТП у вигляді електронної банківської гарантії, тим самим гарантуючи, що продовжить строки дії сертифікатів інженерів-землевпорядників. Додатково, повідомляємо, що учасник уклав договір про проведення державної інвентаризації земель із Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області та знаходиться в процесі виконання робіт та підтвердив, що продовжить строк дії сертифікатів інженерів-землевпорядників. Окрім того, відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Діюче законодавство не містить вимоги, що дія сертифікатів відповідальних інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів має бути не менше дії договору на виконання землевпорядних робіт. Тому дискваліфікація Скаржника на цій підставі є порушенням частини 11 статті 27 Закону України «Про публічні закупівлі». Окрім того, згідно статті 66 Закону України «Про землеустрій» Строк дії кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника не обмежений у часі, крім випадків, визначених законом. Невиконання вимоги щодо підвищення кваліфікації у встановлений законом строк є підставою для зупинення дії сертифіката на період до одержання свідоцтва про підвищення кваліфікації. Отже, Скаржником підтверджено наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а Замовником неправомірно відхилено пропозицію Учасника. 3. Для підтвердження критерію відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, у складі пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» долучено копію договору №135 від 20 квітня 2018 року укладеного між Квартирно-експлуатаційним відділом м. Володимир-Волинський і Товариством з обмеженою відповідальністю «Ренесанс-Груп» (далі – Договір) (15_Аналогічний договір з додатками.pdf). У п.1.1. та 5.2. Договору зазначено, що роботи по даному Договору виконуються у відповідності до Технічного завдання, що міститься у Додатку №1, що є невід’ємною частиною Договору та включає повну інформацію про вид та обсяг робіт, що виконуються, у тому числі про те, що виконуються роботи з складання технічної документації щодо інвентаризації земель орієнтовною площею 5478,14 га. Відповідно, актом здачі-прийняття робіт №1/3 від 18.07.2018 р. підтверджено виконання польових робіт, актом здачі-прийняття робіт №2/3 від 19.11.2018 р. підтверджено виконання камеральних робіт , актом здачі-прийняття робіт №3/3 від 19.11.2018 р. підтверджено виконання завершальних робіт. Дані види робіт є необхідними при виконанні робіт із розробки документацій із землеустрою відповідно до Календарного плану щодо виконання послуг (Додаток №3 до Договору) та Додатку № 1 до Договору (Технічне завдання). Отже, Скаржником надано на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору документи, які повністю відповідають вимогам замовника, які визначені у Тендерній документації. У зв’язку з цим, ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» вважає відхилення тендерної пропозиції безпідставним та таким, що порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника та порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель - недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, тощо. Учасник ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» вимагає: 1) скасувати протокол прекваліфікації від 31.07.2020 р. розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» щодо дискваліфікації ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» та допустити пропозицію до аукціону; 2) усунути порушення законодавства про здійснення публічних закупівель. Додатки: 1. Скрін екрану електронного майданчика ДЗО учасника ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» про наявність підтверджувальних документів в системі. Директор А.В. Наголюк
Дата розгляду скарги: 18.08.2020 15:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.08.2020 19:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.09.2020 18:27
Дата виконання рішення Замовником: 10.09.2020 16:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: Головне управління Держгеокадастру в Одеській області виконає рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.09.2020 № 16527-р/пк-пз
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ РЕНЕСАНС-ГРУП, Наголюк Андрій Васильович +380971582873 renesans.groups@gmail.com http://www.renesans-groups.com.ua/
Скарга
Виконана замовником

на рішення Замовника щодо неправомірної дискваліфікації ТОВ «ЛЕНД.КОМ» та неправомірного допущення до аукціону ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»

Номер: 81d0f787974042f1a0ce01456354fe7c
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-16-008795-c.b4
Назва: на рішення Замовника щодо неправомірної дискваліфікації ТОВ «ЛЕНД.КОМ» та неправомірного допущення до аукціону ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»
Скарга:
ГОЛОВНИМ УПРАВЛІННЯМ ДЕРЖГЕОКАДАСТРУ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ (надалі - Замовник) 16.06.2020 оголошено закупівлю Відкриті торги в системі Ргоzzoro за номером в ЦБД 3115412e0c1141a598661f1a5394af60, предмет закупівлі: Класифікація за ДК 021:2015: 79990000-0 - Різні послуги, пов’язані з діловою сферою - Послуги з проведення державної інвентаризації земель в Одеській області. Відповідно до інформації, оприлюдненої на електронному майданчику, розміщеному на сайті за посиланням prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-16-008795-c у тендері взяли участь такі учасники: 1) ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»; 2) ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»; 3) ТОВ «ЛЕНД.КОМ» (надалі – Скаржник); 4) ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП». У відповідності до Протоколу розгляду тендерних пропозицій, оприлюдненому в системі Прозорро 31.07.2020 року (надалі – Протокол) до аукціону допущено таких учасників: ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою». Відповідно до Протоколу тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ЛЕНД.КОМ» відхилена та не допущено до аукціону, при цьому Замовником вказано наступні підстави відхилення тендерної пропозиції: згідно зі статтею 30 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) - невідповідність кваліфікаційним критеріям: «Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 та встановлені частиною першою статті 17 цього Закону». Проте, відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. У порушення вищезазначеної норми Закону, Замовником зазначено у Протоколі в якості підстави відхилення лише загальне посилання на норми Закону без вказання відповідних вимог Тендерної документації та без зазначення в чому саме полягає невідповідність тендерної пропозиції Скаржника. 31.07.2020 ТОВ «ЛЕНД.КОМ», вважаючи недостатньою аргументацію, зазначену в Протоколі, з метою захисту свої прав та законних інтересів звернулося до Замовника з Вимогою про вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема його невідповідності кваліфікаційним критеріям, у порядку, передбаченому ч.3 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Вимога) (копія додається). 03.08.2020 року Замовником надано роз’яснення на Вимогу Скаржника, шляхом їх публікації в електронній системі закупівель (копія додається). За результатами ознайомлення з підставами відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» в повному обсязі не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника та вважає зазначене рішення Замовника необґрунтованим, постановленим всупереч вимогам чинного законодавства України, та, зокрема, таким, що суперечить основоположним принципам та меті Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на вагомі підстави, викладені у цій Скарзі. 1. Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» Відповідно до п.п. 3.2 п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації учасник має надати: «Для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» учасник повинен надати: 3.1. Довідку, яка містить відбиток печатки* учасника, складену в довільній формі, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного*** договору (договорів) на загальну площу не менш ніж 4,5 тис.га. 3.2. Аналогічний*** договір (договори) та документи, які підтверджують його виконання в повному обсязі (інформація, що становить комерційну таємницю може бути обмежена для перегляду)». Учасником у складі ТП надано копію договору №009-07.2018/493 від 09 липня 2018 року та копію акту наданих послуг №15 від 18.12.2018 р., що підтверджує надання послуг з проведення інвентаризації на території площею 15724,8 га, що підтверджує надання послуг за Договором, що, в свою чергу, свідчить про виконання Договору повною мірою та не може слугувати підставою відхилення тендерної пропозиції Учасника. Також повідомляємо, що площа зазначена у Додатках до договору, зокрема Технічному завданні. Таким чином, твердження Замовника: «Документально не підтверджено наявність в учасника досвіду щодо виконання робіт з інвентаризації земель на загальну площу не менш ніж 4,5 тис. га. ТОВ «Ленд.Ком» не відповідає кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» не відповідає дійсності. Відповідно до п.п. 1.1. п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» учасник повинен надати: «Довідку, яка містить відбиток печатки* учасника, складену за нижченаведеною формою, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність в учасника (на підставі права володіння, користування, або іншого правового статуту) обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору про закупівлю, відповідно до розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою»: № з/п Найменування обладнання та матеріально-технічної бази, рік виготовлення Серійний номер (за наявності) Марка (модель) Одиниця виміру, рік виробництва Кількість Примітка (власне, залучене**) В довідці також повинна бути відображена в повному обсязі інформація про: - наявність не менше 10 (десяти) комп’ютерів різних модифікацій; - наявність не менше 3 (трьох) GPS приладів (приймачів); - наявність не менше 3 (трьох) електронних тахеометрів; - наявність не менше ніж 1 (один) плотер формату А0; - наявність не менше ніж 1 (один) сканер формату А1-А0; - наявність не менше ніж 5 (п’ять) принтерів; - наявність не менше ніж 2(два) копіювальні апарати.» Учасник у складі своєї ТП надав Довідку про наявність обладнання, яке буде залучене для виконання договору закупівлі (файл – «15 Довідка про МТБ.pdf»). Вказана Довідка містить інформацію про наявність в Учасника (на підставі права володіння, користування, або іншого правового статуту) обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору про закупівлю. Відповідно наданих Замовником роз’яснень: ТОВ «Ленд.Ком» надало довідку №1692 від 16.07.2020р. Де п.6. значиться електронний тахометр, рік виготовлення – 2005 рік. Відповідний тахометр зазначений як, залучене майно. Договір оренди обладнання №1905/23 від 01 лютого 2020р. у ФОП Ступаченко Я.І. Але відповідно до Свідоцтва повірки №596 власником зазначений ТОВ «Ленд.Ком». ТОВ «Ленд.Ком» надало вищезазначену довідку від 16.07.2020 №1692, де зазначена наявність серверів, що не являє собою комп’ютери різних модифікацій для оснащення робочого місця». Однак Замовник не вказав яким саме чином вказане вплине на можливість та здатність надання послуг Учасником. Також, в Тендерній документації не міститься жодних уточнень чи обмежень стосовно того, чи наявність серверів є модифікацією для оснащення робочого місця та узагалі відсутнє тлумачення поняття «різні модифікації». Відтак Учасником виконано вимогу Тендерної документації Замовника у повному обсязі в силу не установлення окремих уточнених критеріїв щодо обладнання у ТД, а тому учасник відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим Тендерною документацією Замовника. Відповідно до ч. 12 п.1 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції ТД учасник повинен надати: «Проект договору, підписаний та оформлений відповідно до Додатку № 3 до Тендерної документації». У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛЕНД.КОМ» міститься файл з назвою: «32 Проект договору загальний.pdf». У згаданому вище файлі міститься проект договору, підписаний та оформлений відповідно до Додатку №3 до ТД. Відповідно наданих Замовником роз’яснень: «ТОВ «Ленд.Ком» надало не підписаний та не оформлений додаток №3 до договору надання послуг». Однак, оскільки у складі ТП міститься проект договору, підписаний та оформлений відповідно до Додатку №3 до ТД (з усіма необхідними додатками). Отже Учасник повністю виконав вказану вимогу ТД. Відповідно до пункту 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД вимагається: «Учасник під час подання ТП надає гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням ТП у вигляді електронної банківської гарантії… Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про залишок коштів на рахунку, виданої Банком-гарантом, завіреної печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із надання підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від Банку-гаранта. На підтвердження цієї вимоги ТД, у складі ТП ТОВ «ЛЕНД.КОМ», долучено довідку АТ «БАНК СІЧ» від 16.07.2020 р. №1388\145-1, якою підтверджено розміщення грошового покриття. Відповідно наданих Замовником роз’яснень: «Не підтверджено строк дії цього покриття – «на весь строк дії такої гарантії». Однак, Тендерною документацією вимагається: «Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 91 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Гарантія має набувати чинності з дня її надання». Тендерна документація не містить прямої вимоги щодо вказування у довідці підтвердження строку дії грошового покриття – «на весь строк дії такої гарантії», відтак Учасник дотримався вимог Тендерної документації щодо забезпечення тендерної пропозиції. Більше того, у банківських довідках учасників, яких Замовник допустив до аукціону, також не вказано строк дії покриття, однак Замовник допустив цих учасників до аукціону. Відповідно до підпункту 2.1 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД вимагається: «Для документального підтвердження відповідної кваліфікації, Учасник повинен надати Довідку, яка містить відбиток печатки* учасника, складену за нижченаведеною формою, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання договору про закупівлю. В довідці повинна бути відображена в повному обсязі інформація про наявність сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою». На виконання вказаної вимоги ТД учасцнсик надав довідку21 Довідка про працівників.pdf) не відображено інформацію про наявність сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Таким чином, пропозиція ТОВ «ЛЕНД.КОМ» не підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». Втім, учасником у складі тендерної пропозиції надано Накази про призначення відповідальними провідних інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів. Отже, вказана інформація наявна у розпорядчих документах учасників, які надані у складі тп. Більше того, у Довідці про наявність працівників учасника ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" також не відображена інформація про наявність інженерів-землевпорядників та інженерів-геодезистів, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Тому, тендерна пропозиція учасника повністю відповідає Тендерній документації Замовник. Щодо п. 6: «Гарантійним листом про те, що закупівля товарів, робіт і послуг не буде здійснюватися у юридичних осіб – резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності іноземної держави (10 Гарантійний лист.pdf), не підтверджено гарантії до існуючої закупівлі та взагалі не визначено стосовно якої закупівлі надаються гарантії». Проте, Тендерною документацією не встановлено вимог зазначення у гарантійних листах учасника реквізитів закупівлі. Відтак Учасник повністю виконав вимоги Тендерної документації. Щодо п. 7: «Гарантійним листом, стосовно відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у додатку № 2 до ТД і надання послуг своєчасно, з урахуванням та у повній відповідності до технічного завдання, згідно додатку № 2 до ТД (12 Гарантійний лист 2.pdf), не підтверджено гарантії до існуючої закупівлі та взагалі не визначено стосовно якої закупівлі надаються гарантії». Однак, Тендерною документацією не встановлено вимог чи окремих критерії зазначення у гарантійних листах учасника реквізитів закупівлі. Тому наявні усі вагомі підстави стверджувати, що Учасник повністю виконав вимоги Тендерної документації. 2. Щодо неправомірного допущення до аукціону тендерних пропозицій ДП «Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою» та ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою». Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника. Відповідно до п. 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що пов’язана особа - особа, яка для цілей цього Закону відповідає будь-якій із таких ознак: - юридична особа, яка здійснює контроль над учасником процедури закупівлі або контролюється учасником процедури закупівлі, або перебуває під спільним контролем з учасником процедури закупівлі; - фізична особа або члени її сім’ї, які здійснюють контроль над учасником процедури закупівлі; - службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, уповноважена здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин, а також члени сім’ї такої службової (посадової) особи; - фізична особа - уповноважена особа замовника, керівник замовника та/або члени їхніх сімей, які здійснюють контроль над учасниками процедури закупівлі або уповноважені здійснювати від імені учасника процедури закупівлі юридичні дії, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільно-правових відносин. Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу на господарську діяльність учасника процедури закупівлі. Такий вплив може здійснюватися безпосередньо або через інших фізичних чи юридичних осіб, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма їхніми активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу або результати голосування, а також можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління учасника процедури закупівлі, або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі. Для цілей цього Закону членами сім’ї вважаються подружжя, діти, батьки, рідні брати і сестри, дідусі, бабусі, онуки, усиновлювачі, усиновлені, а також інші особи, за умови їх постійного проживання разом із пов’язаною особою і ведення з нею спільного господарства. Відповідно до інформації що міститься у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" та ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (надалі – ДГК), та відповідно володіє 100% статутного капіталу. Відповідно до п.1 Постанови Кабінету Міністрів України «Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру» від 14 січня 2015 р. № 5 (надалі – Постанова) визначено: «Утворити як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру за переліком згідно з додатком 1». Згідно Додатку 1 до Постанови, Головне управління Держгеокадастру у Одеські області та Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області, визначено як територіальні органи Держгеокадастру, відповідно які перебувають під контролем, Держгеокадастру як і ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" та ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою, що прямо свідчить про їх перебування під спільним контролем. Замовник самостійно повинен перевіряти дотримання положень Закону України «Про публічні закупівлі» щодо пов’язаності учасників закупівлі між собою. Замовник може використовувати дані Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань для перевірки ознак пов’язаності між учасниками закупівлі. Відповідно до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у графі «Центральний чи місцевий орган виконавчої влади, до сфери управління якого належить державне підприємство або частка держави у статутному капіталі юридичної особи, якщо ця частка становить не менше 25 відсотків» як юридичної особи учасника ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" так і учасника ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою зазначено Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру. У графі «Перелік засновників (учасників) юридичної особи, у тому числі частки кожного із засновників (учасників)» вказано: ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ГЕОДЕЗІЇ, КАРТОГРАФІЇ ТА КАДАСТРУ, яка, відповідно, володіє 100% розміру статутного капіталу як учасника ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", так і учасника ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою. А отже Замовник імперативно зобов’язаний перевіряти дотримання положень Закону України "Про публічні закупівлі" щодо пов'язаності учасників був зобов’язаний згідно вимог чинного законодавства України відхилити ТП учасників ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" та ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою. Таким чином, ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" та ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою та Головне управління Держгеокадастру у Одеській області є пов’язаними особами відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі», що відповідно до п. 20 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» імперативно зобов’язує Замовника відхилити вказані тендерні пропозиції. 3. Щодо неправомірного допущення до аукціону ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" Замовник неправомірно допустив до аукціону учасника ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", зважаючи на таке. Згідно з п.п. 6 п. 1 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації, затвердженої Рішенням тендерного комітету Головного управління Держгеокадастру в Одеській області № 21 від «30» червня 2020 року (надалі – Тендерна документація) імперативно вимагається: «ТП подається учасником в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх установлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, вимогам, визначеним у статті 17 Закону і в ТД, а також розміщення (завантаження) в Системі електронних файлів із сканованими в кольоровому режимі документами, а саме документи, що підтверджують надання учасником забезпечення ТП (якщо таке забезпечення передбачено оголошенням про проведення процедури закупівлі)». У відповідності до п. 2 «Забезпечення тендерної пропозиції» Інструкції з підготовки тендерної пропозиції вимагається: «Учасник під час подання ТП надає гарантії виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням ТП у вигляді електронної банківської гарантії, оформленої відповідно до Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13 січня 2005 р. за № 41/10321, яка надається шляхом її розміщення (завантаження) в Системі одночасно з поданням ТП. Тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гарантії (далі - банківська гарантія) з накладеним електронно-цифровим підписом/кваліфікованого електронного підпису гаранту (далі-банк-гарант) відповідно до вимог діючого законодавства. Електронна гарантія обов’язково повинна містити посилання на реквізити закупівлі, її назву та номер на веб-порталі Уповноваженого органу». Учасником ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" у складі своєї тендерної пропозиції надав забезпечення тендерної пропозиції (файл «Банківська гарантія.rar»). У складі вказаного архівного файлу містяться такі файли: «Гарантія 609.pdf», «Гарантія 609.pdf.(1).P7S», «Гарантія 609.pdf.(2).P7S», «Лицензия МТБ .pdf.(1).P7S», «Лицензия МТБ .pdf.(2).P7S», «Приказ Кралов МТБ.pdf.(1).P7S», «Приказ Кралов МТБ.pdf.(2).P7S», «Статут 19042019.pdf.(1).P7S», «Статут 19042019.pdf.(2).P7S», «Гарантія 609.pdf», «Довереность Ляшенко.pdf», «Довідка.pdf», «Лицензия МТБ.pdf», «Приказ Кралов МТБ.pdf», «Статут 19042019.pdf». Відповідно у файлі «Гарантія 609.pdf» міститься сканована копія Банківської гарантії №0GO207609/OD від «07» липня 2020р., видана MTB BANK (надалі – Гарантія). Однак, всупереч вимогам Тендерної документації Гарантія не містить усіх посилань на реквізити закупівлі, а саме: не вказано процедуру закупівлі - Відкриті торги з публікацією англійською мовою. Відповідно до типу файлів «Гарантія 609.pdf.(1).P7S», «Гарантія 609.pdf.(2).P7S», у них (файлах) мав міститися електронно-цифровий підпис/кваліфікований електронний підпис гаранту (банку-гаранту). Однак, перевіряючи вказані файли на предмет дійсного накладення електронного підпису на порталі Центрального засвідчуваного органу виникає помилка: «Виникла помилка при перевірці файлів. Виникла помилка при зчитуванні файлу(65553)». Відтак, тендерна пропозиція Учасника не відповідає вимогам Тендерної документації Замовника. У діях Замовника містяться ознаки упередженого підходу до оцінки учасників Закупівлі, що у свою чергу є грубим порушенням принципів здійснення публічних закупівель, передбачених ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а перш за все: об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та недискримінації учасників. Вищенаведені дії Замовника, що призвели до відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» порушують права та законні інтереси ТОВ «ЛЕНД.КОМ». Наявність порушених прав та інтересів ТОВ «ЛЕНД,КОМ» обґрунтовується тим фактом, що Суб’єкт оскарження є Учасником відповідної Закупівлі та реальним претендентом на визнання його пропозиції як найкращої та, відповідно, укладення договору із Замовником На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1.Прийняти скаргу ТОВ «ЛЕНД.КОМ» до розгляду; 2. Зобов’язати замовника ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖГЕОКАДАСТРУ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ скасувати своє рішення щодо ДИСКВАЛІФІКАЦІЇ Учасника ТОВ «ЛЕНД.КОМ» за ідентифікатором закупівлі: UA-2020-06-16-008795-c; 3.Зобов’язати замовника ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖГЕОКАДАСТРУ В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ скасувати своє рішення щодо ДОПУЩЕННЯ ДО АУКЦІОНУ ДП "Одеський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", ДП Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою за ідентифікатором закупівлі: UA-2020-06-16-008795.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.08.2020 15:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.08.2020 19:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.09.2020 18:32
Дата виконання рішення Замовником: 10.09.2020 16:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Головне управління Держгеокадастру в Одеській області виконає рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.09.2020 № 16528-р/пк-пз
Задовільнена: Так
Автор: ТОВ "ЛЕНД.КОМ", Папіж Сергій Валерійович +380445015597 office@landcom.kiev.ua
Вимога
Є відповідь

Щодо надання роз’яснень відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП»

Номер: 31783900e69b476e98ca99e5411afcc7
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-16-008795-c.a2
Назва: Щодо надання роз’яснень відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП»
Вимога:
Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області (надалі – Замовник) оголошено закупівлю - Послуги з проведення державної інвентаризації земель в Одеській області (код за ДК 021:2015: 79990000-0 - Різні послуги, пов’язані з діловою сферою) ідентифікатор закупівлі - UA-2020-06-16-008795-с). 31 липня 2020 року пропозицію учасника ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» було відхилену як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 та встановлені частиною першою статті 17 цього Закону. Відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Згідно з ч. 3 ст. 31 коментованого Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Зважаючи на вище викладене, вважаємо недостатньою аргументацію, зазначену в протоколі прекваліфікації, сформованого 31.07.2020 щодо розгляду тендерних пропозицій та вимагаємо: 1. Надати детальну інформацію про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП», у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність) згідно з ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки внаслідок дій Замовника порушено порядок здійснення публічних закупівель, а також права та законні інтереси ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП». Директор ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» А.В. Наголюк
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: - Відповідно до п.п.1.4 п.5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасник повинен надати: «Довідку, яка містить відбиток печатки* учасника, складену за нижченаведеною формою, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність в учасника (на підставі права володіння, користування, або іншого правового статуту) ліцензійного програмного забезпечення, необхідного для виконання договору про закупівлю, відповідно до розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою»: № з/п Найменування програмного забезпечення Примітка (власне, залучене**) У Учасника відсутня вищевказана довідка у складі тендерної пропозиції. - Відповідно до п.п. 2.1 п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для документального підтвердження відповідної кваліфікації, Учасник повинен надати копії сертифікатів не менш ніж двох сертифікованих інженерів-землевпорядників та одного інженера-геодезиста – за основним місцем роботи. Засвідчені копії сертифікатів таких працівників мають бути чинними на весь період надання послуг. Згідно інформації долученої до складу пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» (8_Копії сертифікатів та свідоцтв про підвищення кваліфікації.pdf) строк дії сертифікату інженера-землевпорядника Космак Руслана Івановича закінчується 5 грудня 2020 року (свідоцтво про підвищення кваліфікації серії АВ №0189 видане 5.12.2016 р.), строк дії сертифікату інженера-землевпорядника Бондар Людмили Олександрівни закінчується 3 жовтня 2020 року (свідоцтво про підвищення кваліфікації серії АВ №0113 видане 3.10.2016 р.). Кінцевий строк надання послуг за договором 10.12.2020 року. У довідці, яка містить відбиток печатки* учасника, складену за нижченаведеною формою, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання договору про закупівлю, не зазначено інформацію про наявність сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Таким чином, пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» не відповідає кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» - Відповідно до п.п. 3.2 п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» учасник повинен надати: Довідку, яка містить відбиток печатки* учасника, складену в довільній формі, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного*** договору (договорів) на загальну площу не менш ніж 4,5 тис. га та копію аналогічного*** договору (договорів) та документи, які підтверджують його виконання в повному обсязі. *** Під аналогічним договором у цій ТД розуміється виконання учасником договору щодо виконання робіт з інвентаризації земель. Для підтвердження даного критерію у складі пропозиції ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» долучено копію договору №135 від 20 квітня 2018 року укладеного між Квартирно-експлуатаційним відділом м. Володимир-Волинський і Товариством з обмеженою відповідальністю «Ренесанс-Груп» (15_Аналогічний договір з додатками.pdf). Предмет договору - Розробка документації із землеустрою - за межами населеного пункту на території Оваднівської (Білинської), Зарічанської сільських рад, Устилузькоїміської ради Володимир-Волинського району Волинської області). Актом здачі-прийняття робіт №1/3 від 18.07.2018 р. підтверджено виконання польових робіт, актом здачі-прийняття робіт №2/3 від 19.11.2018 р. підтверджено виконання камеральних робіт , актом здачі-прийняття робіт №3/3 від 19.11.2018 р. підтверджено виконання завершальних робіт . Отже, вищезазначеними договором і актами здачі-прийняття робіт, документально не підтверджено наявність досвіду виконання робіт саме з інвентаризації земель. Таким чином, пропозиція ТОВ «РЕНЕСАНС-ГРУП» не відповідає кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» Відповідно до абз.1 п.1 ч.1 ст. 31 Закону Товариство з обмеженою відповідальністю «Ренесанс-груп». ЄДРПОУ: 40082251, учасник процедури закупівлі, котрий не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

Щодо надання роз’яснень відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ»

Номер: f07befb0878c4b1297b6c82c1a38a5af
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-16-008795-c.b1
Назва: Щодо надання роз’яснень відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ»
Вимога:
Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області (надалі – Замовник) оголошено закупівлю - відкриті торги з публікацією англійською мовою (ідентифікатор закупівлі - UA-2020-06-16-008795-с), предмет - Послуги з проведення державної інвентаризації земель в Одеській області, Класифікація за ДК 021:2015: 79990000-0 - Різні послуги, пов’язані з діловою сферою. 31 липня 2020 року на авторизованому електронному майданчику Прозорро було опубліковано протокол розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД.КОМ» (надалі – Протокол). Відповідно до Протоколу тендерну пропозицію учасника Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛЕНД.КОМ» було відхилено (надалі – ТОВ «ЛЕНД.КОМ». Підставами відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ» згідно зі статтею 30 Закону України “Про публічні закупівлі” вказано на невідповідність кваліфікаційним критеріям: «Учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 та встановлені частиною першою статті 17 цього Закону». ТОВ «ЛЕНД.КОМ» не погоджується з прийнятим рішенням Замовника. У відповідності до ч. 12 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів. Відповідно до ч. 2 ст. 31 Закону інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Згідно з ч. 3 ст. 31 коментованого Закону у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель. Зважаючи на вище викладене, вважаємо недостатньою аргументацію, зазначену в протоколі розгляду тендерних пропозицій та вимагаємо: 1. Надати детальну інформацію про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ», у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність) згідно з ч. 2 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі»; У випадку ненадання Замовником вищезазначеної інформації (згідно приписів чинного законодавства України), ТОВ «ЛЕНД.КОМ» буде вимушене звернутися з відповідної Скаргою до Антимонопольного комітету України за процедурою, встановленою ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки внаслідок дій Замовника порушено порядок здійснення публічних закупівель, а також права та законні інтереси ТОВ «ЛЕНД.КОМ».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: - Відповідно до п.п. 3.2 п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору» учасник повинен надати: Довідку, яка містить відбиток печатки* учасника, складену в довільній формі, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність в учасника досвіду виконання аналогічного*** договору (договорів) на загальну площу не менш ніж 4,5 тис. га та копію аналогічного*** договору (договорів) та документи, які підтверджують його виконання в повному обсязі. *** Під аналогічним договором у цій ТД розуміється виконання учасником договору щодо виконання робіт з інвентаризації земель. Для підтвердження даного критерію у складі пропозиції ТОВ «Ленд.Ком» долучено копію договору №009-07.2018/493 від 09 липня 2018 року укладеного між Квартирно-експлуатаційним відділом м. Житомир і ТОВ «Ленд.Ком» (29 Аналогічний договір.pdf). Предмет договору - Послуги по виготовленню технічних документацій із землеустрою шодо інвентаризації земель, встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок Міністерства оборони України для експлуатації та обслуговування адміністративно-господарських будівель і споруд військових містечок. Актом наданих послуг №15 від 18.12.2018 р. підтверджено надання послуг по виготовленню технічних документацій із землеустрою шодо інвентаризації земель, встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості, проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок Міністерства оборони України для експлуатації та обслуговування адміністративно-господарських будівель і споруд військових містечок на площі 15724,8 га. Оскільки вищезазначені предмет договору і акт наданих послуг містить 3 (три) види робіт: 1. виготовленню технічних документацій із землеустрою шодо інвентаризації земель, 2. встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості, 3. проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, і не визначено окремо площі на яких вони були проведені, документально не підтверджено наявність в учасника досвіду щодо виконання робіт з інвентаризації земель на загальну площу не менш ніж 4,5 тис. га. ТОВ «Ленд.Ком» не відповідає кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору». - Відповідно до п.п. 1.1. п. 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» учасник повинен надати: Довідку, яка містить відбиток печатки* учасника, складену за нижченаведеною формою, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність в учасника (на підставі права володіння, користування, або іншого правового статуту) обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання договору про закупівлю, відповідно до розділу ІІ наказу Міністерства аграрної політики та продовольства від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою»: № з/п Найменування обладнання та матеріально-технічної бази, рік виготовлення Серійний номер (за наявності) Марка (модель) Одиниця виміру, рік виробництва Кількість Примітка (власне, залучене**) В довідці також повинна бути відображена в повному обсязі інформація про: - наявність не менше 10 (десяти) комп’ютерів різних модифікацій; - наявність не менше 3 (трьох) GPS приладів (приймачів); - наявність не менше 3 (трьох) електронних тахеометрів; - наявність не менше ніж 1 (один) плотер формату А0; - наявність не менше ніж 1 (один) сканер формату А1-А0; - наявність не менше ніж 5 (п’ять) принтерів; - наявність не менше ніж 2(два) копіювальні апарати. ТОВ «Ленд.Ком» надало довідку №1692 від 16.07.2020р. Де п.6. значиться електронний тахометр, рік виготовлення – 2005 рік. Відповідний тахометр зазначений як, залучене майно. Договір оренди обладнання №1905/23 від 01 лютого 2020р. у ФОП Ступаченко Я.І. Але відповідно до Свідоцтва повірки №596 власником зазначений ТОВ «Ленд.Ком». ТОВ «Ленд.Ком» надало вищезазначену довідку від 16.07.2020 №1692, де зазначена наявність серверів, що не являє собою комп’ютери різних модифікацій для оснащення робочого місця. - Відповідно до ч. 12 п.1 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції учасник повинен надати проект договору, підписаний та оформлений відповідно до Додатку № 3 до ТД. ТОВ «Ленд.Ком» надало не підписаний та не оформлений додаток №3 до договору надання послуг. - Відповідно до пункту 2 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності грошового покриття, надається довідка з банку про залишок коштів на рахунку, виданої Банком-гарантом, завіреної печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із надання підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від Банку-гаранта. На підтвердження цієї вимоги, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕНД.КОМ», долучено довідку АТ «БАНК СІЧ» від 16.07.2020 р. №1388\145-1, якою підтверджено розміщення грошового покриття, проте не підтверджено строк дії цього покриття – «на весь строк дії такої гарантії». - Відповідно до підпункту 2.1 пункту 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» для документального підтвердження відповідної кваліфікації, Учасник повинен надати Довідку, яка містить відбиток печатки* учасника, складену за нижченаведеною формою, за підписом учасника або його уповноваженої особи, та яка містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання договору про закупівлю. В довідці повинна бути відображена в повному обсязі інформація про наявність сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. У довідці залученій до складу тендерної пропозиції щодо відповідності кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» (21 Довідка про працівників.pdf) не відображено інформацію про наявність сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Таким чином, пропозиція ТОВ «ЛЕНД.КОМ» не підтвердив відповідність кваліфікаційному критерію «наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». - Гарантійним листом про те, що закупівля товарів, робіт і послуг не буде здійснюватися у юридичних осіб – резидентів іноземної держави державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності іноземної держави (10 Гарантійний лист.pdf), не підтверджено гарантії до існуючої закупівлі та взагалі не визначено стосовно якої закупівлі надаються гарантії. - Гарантійним листом, стосовно відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у додатку № 2 до ТД і надання послуг своєчасно, з урахуванням та у повній відповідності до технічного завдання, згідно додатку № 2 до ТД (12 Гарантійний лист 2.pdf), не підтверджено гарантії до існуючої закупівлі та взагалі не визначено стосовно якої закупівлі надаються гарантії. Відповідно до абз.1 п.1 ч.1 ст. 31 Закону Товариство з обмеженою відповідальністю «Ленд.Ком». ЄДРПОУ: 38922252, учасник процедури закупівлі, котрий не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Статус вимоги: Задоволено