-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
72260000-5 Послуги, пов'язані з програмним забезпеченням Надання дозволу (ліцензій, ключі доступу) до бізнес - аналітичних платформ
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - відповідно до п. 7 Розділу І тендерної документації.
Завершена
133 600.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 1 336.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 336.00 UAH
Період оскарження:
16.06.2020 17:03 - 28.06.2020 00:00
Скарга
Відхилено
СКАРГА на дії Замовника ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» під час прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
Номер:
65499397489b41adbedb604061b273a6
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-16-008279-c.b1
Назва:
СКАРГА на дії Замовника ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» під час прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
Замовником торгів ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «НАЦІОНАЛЬНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ «УКРЕНЕРГО» було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) ідентифікатор закупівлі: UA-2020-06-16-008279-c на Послуги, пов'язані з програмним забезпеченням Надання дозволу (ліцензій, ключі доступу) до бізнес - аналітичних платформ (72260000-5).
У відкритих торгах взяли участь 2 учасники:
• ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА»
• ТОВ «Ю-КОНТРОЛ»
Відповідно до протокольного рішення Замовника від 21.07.2020 № 301/20, під час розгляду тендерної пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ АКСІОМА" встановлено, що тендерних пропозиція учасника відповідає вимогам тендерної документації. При цьому, Замовником вирішено: визначити учасника ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА» переможцем процедури закупівлі, а також прийняти рішення про намір укласти із ним договір про закупівлю.
Скаржник ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» з таким рішенням не погоджується і вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, норми Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – «Закон»), з огляду на наступне.
Обгрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб'єкта оскарження
Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи.
Закон наділяє учасника процедури закупівлі такими правами:
- правом на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі;
- правом на рівне ставлення до всіх учасників процедури закупівлі;
- правом на визначення переможцем та укладення договору про закупівлю.
Наявність порушених прав Скаржника ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» обґрунтовується тим, що Скаржник є учасником зазначеної процедури закупівлі та виходячи із повної відповідності своєї пропозиції вимогам тендерної документації Замовника, - реально претендував на визнання його пропозиції як найкращої, визначення переможцем та укладення договору з Замовником. В той час, як пропозиція іншого учасника не відповідала цим вимогам і містила недостовірну інформацію, що було суттєвим при визначенні результатів цієї процедури закупівлі. Замовник, достовірно знаючи із повідомлення Скаржника ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» про факт зазначення учасником процедури закупівлі ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА» у тендерній пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, - прийняв протиправне рішення про визначення цього учасника переможцем торгів.
За таких обставин, порушені права Скаржника ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, на рівне ставлення до всіх учасників та на визначення переможцем і укладення договору про закупівлю.
Поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України, з урахуванням висновків, викладених у рішенні Конституційного Суду України у справі 1-10/2004 від 01.12.2004, слід розуміти як прагнення до користування конкретним матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об'єктивного і прямо не опосередкований у суб'єктивному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об'єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загальноправовим засадам. Відповідно до статті 79 Господарського кодексу України, господарськими товариствами визнаються підприємства або інші суб'єкти господарювання, створені юридичними особами та/або громадянами шляхом об'єднання їх майна і участі в підприємницькій діяльності товариства з метою одержання прибутку.
Основна діяльність Скаржника ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» полягає у виданні, наданні ліцензійного доступу до інформаційно-аналітичних програм (онлайн сервісів) пошуку і обробки інформації у сфері господарської та інших видів діяльності, що є предметом зазначеної закупівлі, а також багатьох інших процедур закупівель, в яких успішно брав участь Скаржник.
Інтерес Скаржника ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» у публічних закупівлях в цілому та конкретно в зазначеній процедурі закупівлі полягає та одержанні прибутку від реалізації ліцензії на право використання інформаційно-аналітичної системи пошуку і обробки інформації у сфері господарської та інших видів діяльності «YOUCONTROL» внаслідок укладення договору про закупівлю. Цей інтерес за усіма ознаками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а також у частині 1 статті 18 Закону.
Посилання на порушення процедури закупівлі та обґрунтування вимог суб'єкта оскарження.
Відповідно до частини 15 статті 29 Закону, у разі отримання достовірної інформації щодо факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника. Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною 15 статті 29 цього Закону.
В листі від 07.07.2020 № 0707/2020_1К (вручено 13.07.2020) Скаржник повідомляв Замовника про наступне:
На даний час відбувається кваліфікація переможця, відповідно до протоколу Замовника про розкриття тендерних пропозицій від 03.07.2020, ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА».
Відповідно до тендерної пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА» від 27.06.2020, запропонованим предметом закупівлі є доступ до онлайн-сервісу «VKURSI» для перевірки суб’єктів господарювання, аналізу бізнес даних і моніторингу інформації (за тарифом «Data BI» - 1 од. і тарифом «L» - 4 од.), на загальну суму: 95 000 грн.
В тендерній пропозиції ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА» міститься копія ліцензійного договору № 1 від 01.08.2019, укладеного із ТОВ «ВЕБ ДРІМ ТЕХНОЛОДЖІ», в якому визначено умови використання ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА» онлайн-сервісів ТОВ «ВЕБ ДРІМ ТЕХНОЛОДЖІ», в т.ч. онлайн-сервісу «VKURSI», зазначено розміщення цього сервісу за адресою https://vkursi.pro/. Технічні характеристики онлайн-сервісу «VKURSI» (в т.ч. за тарифами «Data BI» та «L») зазначені на офіційному веб-сайті правоволодільця ТОВ «ВЕБ ДРІМ ТЕХНОЛОДЖІ»: https://vkursi.pro/ в розділі «Тарифи»: https://vkursi.pro/profile/resources.
Детально ознайомившись з вищезазначеною тендерною пропозицією ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА» та порівнявши її з офіційною інформацією щодо онлайн-сервісу «VKURSI» (за тарифами «Data BI» та «L»), зазначаємо, що технічні характеристики пропонованого цим учасником предмету закупівлі не відповідають Опису та основним вимогам до предмету закупівлі Тендерної документації Замовника (сторінка 27).
Отже, тендерна пропозиція ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА» щодо вищезазначеного предмету закупівлі містить очевидно недостовірну інформацію щодо відповідності Опису та основним вимогам до предмету закупівлі Тендерної документації Замовника.
При цьому, до зазначеного листа додано знімки екрану онлайн-сервісу «VKURSI», де викладена інформація щодо технічних характеристик програмної продукції учасника ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА». В тексті листа містяться посилання на офіційний сайт правоволодільця онлайн-сервісу «VKURSI» ТОВ «ВЕБ ДРІМ ТЕХНОЛОДЖІ», за якими Замовник міг також самостійно переконатися у невідповідності предмету закупівлі Опису та основним вимогам до предмету закупівлі Тендерної документації Замовника.
Проте, всупереч частині 15 статті 29, частині 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА», який зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі. Результати розгляду/врахування зазначеної інформації не були відображені в жодному рішенні або відповіді Замовника (зокрема, в рішенні від 21.07.2020 № 301/20 під час вибору переможця торгів).
Наскільки нам відомо, у Замовника відсутнє будь-яке належне підтвердження факту достовірності інформації тендерної пропозиції учасника ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА», яким він міг би обгрунтувати своє рішення щодо визначення цього учасника переможцем процедури закупівлі.
Вищезазначені обставини стверджують про протиправність дій Замовника під час визначення переможця процедури закупівлі, необ’єктивність Замовника стосовно учасника ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА» (який зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі) і упередженість стосовно Скаржника-учасника ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» (пропозиція якого повністю відповідає вимогам Замовника).
Вважаємо що Замовник порушив принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, встановлений частиною 1 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а також частину 15 статті 29, частину 1 статті 31 зазначеного Закону.
Вимоги суб'єкта оскарження.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись статтями 1, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
ПРОШУ:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень зазначеної процедури закупівлі Замовником.
3. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення від 21.07.2020 № 301/20 про визначення переможцем учасника ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА» і відхилити його пропозицію з підстав, викладених у цій скарзі.
4. Зобов’язати Замовника розглянути наступну пропозицію учасника ТОВ «Ю КОНТРОЛ», подану у зазначеній процедурі закупівлі.
5. Надати можливість Скаржнику ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» взяти участь у розгляді цієї скарги Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Додатки:
1. Копія протокольного рішення НЕК «УКРЕНЕРГО» від 21.07.2020 № 301/20.
2. Копія тендерної пропозиції, розрахунку вартості послуг, гарантійного листа про відповідність пропозиції технічним вимогам до предмета закупівлі учасника ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА».
3. Копія учасника ТОВ «КОМПАНІЯ АКСІОМА».
4. Копія листа ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» від 07.07.2020 № 0707/2020_1К.
5. Знімки екрану онлайн-сервісу «VKURSI» на веб-сторінці https://vkursi.pro/profile/resources.
6. Копія повідомлення від 13.07.2020 про вручення НЕК «УКРЕНЕРГО» поштового відправлення (листа) ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» від 07.07.2020 № 0707/2020_1К.
Директор
ТОВ «Ю-КОНТРОЛ» С.А. Мільман
Пов'язані документи:
Учасник
- СкаргаЮ-КОНТРОЛ АМКУ 24.07.2020.pdf 24.07.2020 14:29
- Тендерна пропозиція.pdf 24.07.2020 14:29
- Розрахунок вартості послуг.pdf 24.07.2020 14:29
- Технічні вимоги.pdf 24.07.2020 14:29
- ПовідомленняНАК Укренерго Тендер 07.07.2020.pdf 24.07.2020 14:29
- Повідомлення про вручення 13.07.2020.pdf 24.07.2020 14:29
- Знімок VKURSI-1.jpg 24.07.2020 14:29
- Знімок VKURSI-2.jpg 24.07.2020 14:29
- ПоясненняАМКУ НАК Укренерго Тендер 05.08.2020.pdf 05.08.2020 13:26
- рішення від 28.07.2020 № 14513 + лист Замовнику.pdf 29.07.2020 11:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.08.2020 № 15098.pdf 07.08.2020 16:53
- рішення від 06.08.2020 № 15098.pdf 11.08.2020 19:05
- Інформація та пояснення по суті скарги.pdf 03.08.2020 16:17
- Довідка щодо розгляду тендерної пропозиції 42125.pdf 03.08.2020 16:17
- Лист-запит щодо підтвердження інформації.pdf 03.08.2020 16:17
- Запрос Укрэнерго 2020-07-16.pdf 03.08.2020 16:17
- Запрос Укрэнерго 2020-07-16.pdf.p7s 03.08.2020 16:17
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.07.2020 15:38
Дата розгляду скарги:
06.08.2020 12:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.07.2020 11:58
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
11.08.2020 19:06