• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

КОД ДК 021:2015 – 09110000-3 ТВЕРДЕ ПАЛИВО (ВУГІЛЛЯ КАМ’ЯНЕ МАРКИ АО (25-50), АМ (13-25), ДГ (6-100), ДГ (20-100), Г(Г2)/А (13-25)

Завершена

1 716 653.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 17 166.53 UAH
Період оскарження: 16.06.2020 14:52 - 28.06.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: f648054e9b1d46c9959cd454e0753d2a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-16-005849-c.a2
Назва: Вимога
Вимога:
В Додатку 2 до Документації від Учасників вимагається надати у складі тендерної пропозиції копії усіх ДСТУ/ТУ згідно яких виробляється та яким відповідає товар. Завірені виробником та виробництво якого пропонується до постачання. По-перше, вимагаючи надання копій технічних умов виробника, Замовник ставить в нерівне становище можливих Учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де вказано, що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Цією вимогою дискримінуються потенційні Учасники торгів (у тому числі нас, як потенційного учасника), які не є виробниками вугілля або ті, які не співпрацюють безпосередньо з виробниками вугілля, а можуть купувати вугілля у інших організацій-посередників, які нерідко пропонують кращі умови, ніж виробники. Технічні умови (далі – ТУ) на виробництво і переробку вугілля є тільки у виробника і є його власністю. Статтею 25 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що право власності на національні стандарти, кодекси усталеної практики та розроблені національним органом стандартизації каталоги належить державі. Згідно статті 16 цього Закону право власності на стандарти, кодекси усталеної практики і технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, і видані ними каталоги належать відповідним підприємствам, установам та організаціям. Забороняється повністю чи частково відтворювати, тиражувати і розповсюджувати як офіційні видання будь-які стандарти, кодекси усталеної практики, класифікатори або їх частини без дозволу їх власника чи уповноваженої ним особи, крім випадків, передбачених цим Законом. Відповідно до пункту 3.10 ДСТУ 1.3:2004 "Правила побудови, викладання, оформлення, погодження, прийняття та позначення технічних умов" право власності на ТУ належить тим суб'єктам господарювання, на кошти яких їх створено або яким це право передано порядком, установленим законодавством. За згодою власника ТУ дозволено використовувати іншим суб'єктам господарювання. Таким чином, вимога щодо надання копій технічних умов виробника товару, який вимагається до постачання, позбавляє участі у торгах потенційних Учасників торгів (у тому числі нас), які не співпрацюють безпосередньо з виробниками і не мають можливості взяти копії ТУ у виробника. Тобто ця вимога значно обмежує кількість потенційних Учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про державні закупівлі. По-друге, Замовник дає Учасникам можливість замість ТУ виробника надати ДСТУ згідно яких виробляється вугільна продукція пропонована до постачання. Але дана вимога є нелогічною та незрозімілою, адже Замовник, відповідно до вимог чинного законодавства при встановлені технічних вимог повинен керуватись чинними ДСТУ. Тобто встановлюючи вимоги до предмету закуплі Замовник знає якому ДСТУ повинен відповідати товар. За виключенням тих випадків, коли Замовник порушуючи чинне законодавство прописує технічні характеристики під конкретного учасника. Таким чином Замовник вже має в наявності це ДСТУ та/або розуміє і має уявлення про що в ньому йдеться. Крім того ДСТУ 7146:2010 є загальнонаціональним стандартом і знаходиться в загальному доступі і перешкоди для Замовника ознайомитися з його положеннями в мережі Інтернет відсутні. Таким чином вимога щодо надання ДСТУ у складі тендерної пропозиції є необгрутованою, адже для чого всім Учасникам треба додатково розміщувати в складі своїх пропозицій один і той же документ, який вже є у Замовника або зі змістом, якого він ознайомлений. Вимагаємо вилучити з тендерно документації вищевикладену вимогу замовника. В Додатку 2 до Документації від Учасників вимагається Копію дозволу Держпраці. Зазначаємо, що предметом закупівлі за даними торгами є, зокрема, вугілля марки АМ (13-25), АО (25-50) Вугілля антрацитової групи на даний час на території України не видобувається/не виробляється, все вугілля антрацитової групи офіційно імпортується до країни відповідними суб'єктами господарювання, що працюють у сфері зовнішньоекономічної діяльності, з територій інших країн, зокрема, Російської Федерації. Так наше підприємство співпрацює з постачальником, що здійснює реалізацію/постачання вугілля виробництва різних вугледобувних об'єднань Ростовської області Російської Федерації (басейн видобування: Східний Донбас), яке офіційне постачається на територію України із Російської Федерації. Тобто вугілля марки АМ (13-25) та АО (25-50) потрапляє на територію України вже у готовому до споживання вигляді і ніякі додаткові роботи, що потребують наявності Дозволу від Держпраці, з ним на території нашої країни не виконуються. Виробники вугілля марки АМ (13-25) є резидентами Російської Федерації, а чинним законодавством Російської Федерації отримання дозволу, виданого Державною службою України з питань праці (Держпраці), на вугілля кам'яне не передбачене. Крім того, встановивши дану вимогу, Замовник обмежив коло учасників тільки тими, що пропонують вугілля кам’яне марок ДГ, Г/А тільки українського виробництва. Учасникі що можуть поставити замовнику іпортоване вугілля вказаних марок не зможуть прийняти участь у закупівлі, Тобто вугілля вказаних марок потрапляє на територію України вже у готовому до споживання вигляді і ніякі додаткові роботи, що потребують наявності Дозволу від Держпраці, з ним на території нашої країни не виконуються. Виробники вугілля зазначених марок є нерезидентами України, а чинним законодавством країв виробників не зобовязані отримувати дозволу, виданого Державною службою України з питань праці (Держпраці). Вимагаємо виключити вищевказану вимогу з ТД. З вашої відповіді Ви підтверджуєете, що встановлюєте Дискримінацінй вимоги! Адже учасники які не мають прямого договору з виробником не мають права вимагати у виробника икий є власником ТУ вимагати у примусовій формі такі документи! ЩАновний Замовнику! крім того, ви підтведжуєте, що вами встановлено вимогу яка є дискримінаційною по відношенню для учасників, які пропонуюсть до постачання вже ГОТОВЕ ІМПОРТОВАНЕ вугілля камяне ЯКЕ НЕ ПОТРИБНО ПЕРЕРОБЛЮВАТИ в УКРАЇНІ та отримувати дозвіл ДЕЖРПРАЦІ!. Вимагаєо виключити незаконні дискримінаційні вимоги, у іншому випадку будемо вимушені звернутись до АМКУ та до контролюючих органів для притягннення Вас до персональної відповідальності!.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимога щодо надання ДСТУ/ТУ згідно яких виробляється та яким відповідає товар стосується без винятку усіх учасників, тому не є дискримінаційною. Разом з вимогою Ви не надали жодних документальних доказів, які б могли свідчити про дискримінаційність по відношенню до Вас вказаної вимоги, а також не обгрунтували в тексті вимоги, яким чином умова тендерної документації про надання вказаних документів дискримінує Вас, як учасника. Вимога щодо надання у складі пропозиції дозволу, виданого Державною службою України з питань праці (Держпраці) встановлена з метою підтвердження легального статусу виробника запропонованого вугілля та стосується без винятку усіх учасників, тому не є дискримінаційною. Вугілля, яке є предметом даної закупівлі виготовляється в тому числі в Україні. Разом з вимогою Ви не надали жодних документальних доказів, які б могли свідчити про дискримінаційність по відношенню до Вас вказаної вимоги, а саме документів, які б підтверджували той факт, що ви дійсно пропонуєте вугілля іноземного виробництва. Разом з тим, якщо Ви вважаєте дану вимогу дискримінаційною, Ви можете звернутися з відповідною скаргою до АМКУ в порядку, передбаченому статтею 18 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога

Номер: fe1c6da00211453885aade225eaf175e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-16-005849-c.c1
Назва: Вимога
Вимога:
В Додатку 2 до Документації від Учасників вимагається надати у складі тендерної пропозиції копії усіх ДСТУ/ТУ згідно яких виробляється та яким відповідає товар. Завірені виробником та виробництво якого пропонується до постачання. По-перше, вимагаючи надання копій технічних умов виробника, Замовник ставить в нерівне становище можливих Учасників торгів, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, а також положення статті 20 Закону, де вказано, що пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи. Цією вимогою дискримінуються потенційні Учасники торгів (у тому числі нас, як потенційного учасника), які не є виробниками вугілля або ті, які не співпрацюють безпосередньо з виробниками вугілля, а можуть купувати вугілля у інших організацій-посередників, які нерідко пропонують кращі умови, ніж виробники. Технічні умови (далі – ТУ) на виробництво і переробку вугілля є тільки у виробника і є його власністю. Статтею 25 Закону України "Про стандартизацію" передбачено, що право власності на національні стандарти, кодекси усталеної практики та розроблені національним органом стандартизації каталоги належить державі. Згідно статті 16 цього Закону право власності на стандарти, кодекси усталеної практики і технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, і видані ними каталоги належать відповідним підприємствам, установам та організаціям. Забороняється повністю чи частково відтворювати, тиражувати і розповсюджувати як офіційні видання будь-які стандарти, кодекси усталеної практики, класифікатори або їх частини без дозволу їх власника чи уповноваженої ним особи, крім випадків, передбачених цим Законом. Відповідно до пункту 3.10 ДСТУ 1.3:2004 "Правила побудови, викладання, оформлення, погодження, прийняття та позначення технічних умов" право власності на ТУ належить тим суб'єктам господарювання, на кошти яких їх створено або яким це право передано порядком, установленим законодавством. За згодою власника ТУ дозволено використовувати іншим суб'єктам господарювання. Таким чином, вимога щодо надання копій технічних умов виробника товару, який вимагається до постачання, позбавляє участі у торгах потенційних Учасників торгів (у тому числі нас), які не співпрацюють безпосередньо з виробниками і не мають можливості взяти копії ТУ у виробника. Тобто ця вимога значно обмежує кількість потенційних Учасників торгів тільки виробниками або тими, які працюють безпосередньо з виробниками, а це є суттєвим порушенням законодавства про державні закупівлі. По-друге, Замовник дає Учасникам можливість замість ТУ виробника надати ДСТУ згідно яких виробляється вугільна продукція пропонована до постачання. Але дана вимога є нелогічною та незрозімілою, адже Замовник, відповідно до вимог чинного законодавства при встановлені технічних вимог повинен керуватись чинними ДСТУ. Тобто встановлюючи вимоги до предмету закуплі Замовник знає якому ДСТУ повинен відповідати товар. За виключенням тих випадків, коли Замовник порушуючи чинне законодавство прописує технічні характеристики під конкретного учасника. Таким чином Замовник вже має в наявності це ДСТУ та/або розуміє і має уявлення про що в ньому йдеться. Крім того ДСТУ 7146:2010 є загальнонаціональним стандартом і знаходиться в загальному доступі і перешкоди для Замовника ознайомитися з його положеннями в мережі Інтернет відсутні. Таким чином вимога щодо надання ДСТУ у складі тендерної пропозиції є необгрутованою, адже для чого всім Учасникам треба додатково розміщувати в складі своїх пропозицій один і той же документ, який вже є у Замовника або зі змістом, якого він ознайомлений. Вимагаємо вилучити з тендерно документації вищевикладену вимогу замовника. В Додатку 2 до Документації від Учасників вимагається Копію дозволу Держпраці. Зазначаємо, що предметом закупівлі за даними торгами є, зокрема, вугілля марки АМ (13-25), АО (25-50) Вугілля антрацитової групи на даний час на території України не видобувається/не виробляється, все вугілля антрацитової групи офіційно імпортується до країни відповідними суб'єктами господарювання, що працюють у сфері зовнішньоекономічної діяльності, з територій інших країн, зокрема, Російської Федерації. Так наше підприємство співпрацює з постачальником, що здійснює реалізацію/постачання вугілля виробництва різних вугледобувних об'єднань Ростовської області Російської Федерації (басейн видобування: Східний Донбас), яке офіційне постачається на територію України із Російської Федерації. Тобто вугілля марки АМ (13-25) та АО (25-50) потрапляє на територію України вже у готовому до споживання вигляді і ніякі додаткові роботи, що потребують наявності Дозволу від Держпраці, з ним на території нашої країни не виконуються. Виробники вугілля марки АМ (13-25) є резидентами Російської Федерації, а чинним законодавством Російської Федерації отримання дозволу, виданого Державною службою України з питань праці (Держпраці), на вугілля кам'яне не передбачене. Крім того, встановивши дану вимогу, Замовник обмежив коло учасників тільки тими, що пропонують вугілля кам’яне марок ДГ, Г/А тільки українського виробництва. Учасникі що можуть поставити замовнику іпортоване вугілля вказаних марок не зможуть прийняти участь у закупівлі, Тобто вугілля вказаних марок потрапляє на територію України вже у готовому до споживання вигляді і ніякі додаткові роботи, що потребують наявності Дозволу від Держпраці, з ним на території нашої країни не виконуються. Виробники вугілля зазначених марок є нерезидентами України, а чинним законодавством країв виробників не зобовязані отримувати дозволу, виданого Державною службою України з питань праці (Держпраці). Вимагаємо виключити вищевказану вимогу з ТД.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Інформуємо, що вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ДСТУ/ТУ не є жодним чином дискримінаційною, оскільки вимагається без винятку у всіх учасників процедури закупівлі. Відсутність або наявність прямих договірних відносин з безпосереднім виробником та власником ТУ ніяким чином не впливає на можливість надання цих документів у складі тендерної пропозиції, оскільки ви, як споживач (продавець) продукції виробника (власника ТУ) можете звернутися до виробника з відповідним запитом на отримання необхідних вам документів. Стосовно вимоги щодо надання копії дозволу виданого Державною службою України з питань праці (Держпраці), повідомляємо наступне. Навіть якщо вугілля відповідної марки (сировина) видобувається за межами України, воно вважається виробленим на території України, якщо сировина збагачується/сортується/дробиться/переробляється тощо на території України. Таким чином, виробником вугілля, сировина для якого видобута за межами території України може бути українське підприємство. Крім цього повідомляємо, що вимога щодо надання копії дозволу виданого Державною службою України з питань праці обумовлена необхідністю перевірки легальності статусу виробника, продукція виробництва якого пропонується до постачання. У випадку, якщо ви вважаєте вимоги тендерної документації дискримінаційними, можете звернутися з відповідною скаргою до АМКУ у порядку статті 18 ЗУ "Про публічні закупівлі".
Статус вимоги: Відхилено