• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Медичні матеріали

Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Всі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції Учасника, складаються українською мовою. У разі надання цих документів іншою мовою, вони повинні бути перекладені українською мовою. Переклад повинен бути посвідчений підписом та печаткою учасника торгів, або посвідчений нотаріально (на розсуд учасника). Джерело фінансування- Державний бюджет України. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі завантажені Додатком 2 Технічна документація

Торги не відбулися

622 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 110.00 UAH
Період оскарження: 12.06.2020 20:14 - 26.06.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: d6984978a31e440892c5163cf277e4b3
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-12-010147-c.b1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
В Тендерній документації, в пункті 3 Додатка 2 вказано: «Спроможність учасника поставити товар повинна підтверджуватись оригіналом листів авторизації від виробника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні, (інформація щодо представництва документально підтверджується у складі тендерної пропозиції офіційним документом від товаровиробника) про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, виданим із зазначенням замовника торгів та номером закупівлі, що опубліковане в Prozorro». Так склалося на практиці, що виробники, офіційні представники надають лише один такий лист для одного учасника, що означає, що всі інші учасники не мають можливості отримати такий лист , а отже, брати участь у Закупівлі. Викладена вище вимога обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Вимога є дискримінаційною, тому що потенційні учасники: 1) Мають укладені прямі контракти з виробником лікарського засобу та медичних виробів, за умовами яких виробник (його дистриб’ютор) вже гарантував та зобов’язався поставити лікарських засіб 2) Мають ліцензію на торгівлю лікарськими засобами та дотримуються ліцензійних умов. Дотримання ліцензійних умов контролюється Держлікслужбою. 3) Мають в складських приміщеннях на залишках достатню кількість товару для забезпечення поставок за тендерним договором 4) Відносно якості запропонованих товарів - Якість запропонованих до поставки товарів визначається та підтверджується під час поставки товару супровідними документами, зокрема сертифікатами якості, а у випадку поставки неякісного товару, постачальник сплачує Замовнику штрафні санкції (неустойка, штраф, пеня), внаслідок чого Замовник повністю захищений від постачання неякісного товару. Викладені вище вимоги обмежують конкурентоспроможність потенційних учасників і в цілому впливають на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Наведена вище умова документації обмежує коло учасників лише виробниками або суб'єктами господарювання, безпосередньо пов'язаними з такими виробниками (офіційними представництвами) , особливо як що у переліку наведена позиція, яка не має повного еквіваленту Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" при формуванні вимог до предмету закупівлі та проведенні процедури закупівлі в системі Prozorro Замовник повинен керуватися принципами недискримінації учасника. У статті 22, вищенаведеного закону, вказується, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. А у статті 5 зазначено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також звертаємо Вашу увагу, що такої вимоги Замовника як надання оригіналів гарантійний листів від виробників є прямим порушенням статті 3 Закону (Принципи здійснення закупівель). Виходячи з вищевказаного, ми вважаємо, що така вимога дискримінує учасників та суперечить принципу добросовісної конкуренції, а також тендерна документація не відповідає вимогам Закону України "Про публічні закупівлі". Є доцільним зазначити, що у листі МОЗ і МЕРТ від 19.12.2018 року №01.7/33810, в пункті 8 зазначається, що замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість поставки лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. На підставі викладеного, з метою створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у фармацевтичній сфері та здешевлення предмету закупівлі, вимагаємо внесення змін до Документації шляхом відміни вимоги про наявність гарантійного листа виробника, офіційного представника. Керуючись статтею 18 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме: - Пункт 3 Додатка 2: «Спроможність учасника поставити товар повинна підтверджуватись оригіналом листів авторизації від виробника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні, (інформація щодо представництва документально підтверджується у складі тендерної пропозиції офіційним документом від товаровиробника) про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, виданим із зазначенням замовника торгів та номером закупівлі, що опубліковане в Prozorro» В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону, викласти інформацію стосовно процедури в Постійно діючій адміністративній колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з наступним стягненням витрат із Замовника в судовому порядку ,та або розміщення на порталі DOZORRO за для моніторингу громадськими спільнотами та іншими контролюючими органами. Повідомляємо, що також згідно статті 164-14. Порушення законодавства про закупівлі Кодекс України про адміністративні правопорушення, якщо тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону, то це тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: На Вашу вимогу щодо зауважень з приводу тендерної документації по Закупівлі UA-2020-06-12-010147-c, (33140000-3 Медичні матеріали (Код НК 024:2019 «ДК 021:2015)" повідомляємо наступне. Публічні закупівлі здійснюються до принципів встановлених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», які передбачать поряд із принципом недискримінації учасників також і максимальну економію та ефективність проведення закупівель. Замовником при оприлюдненні тендерної документації дотримано вимоги законодавства, зокрема ч.2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Однак необхідно зазначити, що відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до неї. Тому із врахуванням вищевикладеного, в пункті 3 Додатка 2 у Тендерній документації Замовником зазначено: «Спроможність учасника поставити товар повинна підтверджуватись оригіналом листів авторизації від виробника (у разі якщо товар не виробляється на території України, листом авторизації від представника товаровиробника в Україні, (інформація щодо представництва документально підтверджується у складі тендерної пропозиції офіційним документом від товаровиробника) про передачу повноважень на продаж (реалізацію) товару в Україні у необхідній кількості, якості та у потрібні терміни, виданим із зазначенням замовника торгів та номером закупівлі. Вищевказана інформація зазначена з метою недопущення прав пацієнтів та зумовлена практикою зловживання своїми павами з боку недобросовісних учасників на стадії подання тендерних пропозицій та на етапі виконання умов договору про закупівлю медичних матеріалів. Більше того, це є підставою для унеможливлення постачання фальсифікованої, неякісної продукції, що безпосередньо впливає на життя та здоров’я пацієнтів, яке є найвищою цінністю у відповідності до Конституції України. Крім того, постійно діючі адміністративні колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель стали на захист найвищої соціальної цінності – життя та здоров’я людей та відмовляють у задоволенні скарг, які подані скаржниками з вимогою зобов’язати замовників внести зміни до тендерної документації в частині виключення положення про необхідність надання листів авторизації.
Статус вимоги: Відхилено