• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бухгалтерські та аудиторські послуги (Бухгалтерські та аудиторські послуги)

Аудит фінансової звітності ДП «МТП «Южний» станом на 31.12.2018 та 31.12.2019, та за роки, які закінчуються зазначеними датами. Категорія замовника: 4 категорія - юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: відповідно до умов тендерної документації. Вид забезпечення тендерних пропозицій: Електронна банківська гарантія. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: відповідно до умов тендерної документації.

Завершена

1 900 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 600.00 UAH
Період оскарження: 11.06.2020 11:09 - 26.06.2020 00:00
Скарга
Відхилено

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 78bbc39ddfc4494f88876d4812714c4f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-11-002207-b.a4
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації (вимога Замовника ДП «Морський торговельний порт «Южний» про відповідність послуги стандартам ISO 21500:2012 та вимога щодо наявності у складі аудиторської фірми не менш як 25 працівників, які мають сертифікат, що визначає їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України, та працюють у Учасника на умовах повної зайнятості не менше одного року)
Дата розгляду скарги: 08.07.2020 16:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.07.2020 13:16
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.07.2020 21:28
Автор: ТОВ "БЕЙКЕР ТІЛЛІ УКРАЇНА", Галина Христіанінова +380442841865 tendery@bakertilly.ua http://bakertilly.ua
Вимога
Відхилено

Кваліфікаційні критерії

Номер: aeb625a05d354681951f6687e0c72ad5
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-11-002207-b.c3
Назва: Кваліфікаційні критерії
Вимога:
ДП «Морський торговельний порт «Южний» (Замовник) в тендерній документації на закупівлю послуг «Аудит фінансової звітності. Код ДК021: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги» вимагає надати копію сертифікату на відповідність стандартам ISO 21500:2012 «Система управління проектами», що має бути дійсними протягом всього періоду дії договору на закупівлю» для документального підтвердження якості послуг Учасника у відповідності до міжнародних стандартів якості, а також надати документальне підтвердження про наявність у складі аудиторської фірми не менш як 25 працівників, які мають сертифікат, що визначає їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України, та працюють у Учасника на умовах повної зайнятості не менше одного року. Вважаємо, що вимога Замовника ДП «Морський торговельний порт «Южний» про відповідність послуги стандартам ISO 21500:2012, не відповідає Закону в сфері аудиту № 2258 та закону в сфері публічних закупівель – Закону № 922 і обмежує конкуренцію серед суб’єктів аудиторської діяльності. Вимога щодо наявності у складі аудиторської фірми не менш як 25 працівників, які мають сертифікат, що визначає їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України, та працюють у Учасника на умовах повної зайнятості не менше одного року також носить дискримінаційний характер, оскільки, навіть якщо той чи інший співробітник працює в Учасника менше одного року - це не є свідченням недостатнього досвіду, знань чи кваліфікації, необхідних для надання послуг на якісному та професійному рівні. Слід зазначити, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ч.3 ст.5 Закону № 922). Тому, з огляду на викладене, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, виключивши дискримінаційні кваліфікаційні вимоги, а саме: «Документальне підтвердження якості послуг Учасника у відповідності до міжнародних стандартів якості. На підтвердження необхідно надати копію сертифікату на відповідність стандартам ISO 21500:2012 «Система управління проектами», що має бути дійсними протягом всього періоду дії договору на закупівлю» та в частині документального підтвердження про наявність у складі аудиторської фірми не менш як 25 працівників, які мають сертифікат, що визначає їх кваліфікаційну придатність на заняття аудиторською діяльністю на території України – вилучити «…та працюють у Учасника на умовах повної зайнятості не менше одного року».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відхилити вимогу учасника закупівлі
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Пропозиції щодо проекту договору

Номер: e67299846c294ef78bd06d5362195afc
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-11-002207-b.c2
Назва: Пропозиції щодо проекту договору
Вимога:
Шановні панове, в процесі ознайомлення з проектом договору в нас, як у потенційного учасника виник ряд коментарів та пропозицій. В зв'язку з цим пропонуємо додати до проекту договору наступні пункти: 1.5. Замовник несе відповідальність за підготовку фінансової звітності, зазначеної у п. 1.1 Договору. 6.1.7. не пізніше ніж за 1 (один) робочий день до дати закінчення надання послуг надати Виконавцю: 1) Підписані оригінали сторінок Фінансової звітності; 2) Підписаний оригінал Листа щодо подій після звітної дати; 3) Підписаний оригінал Листа щодо судових справ; 4) Підписаний оригінал Листа-запевнення; 5) Підписаний оригінал Листа керівництва про безперервність діяльності. 6.1.8. своєчасно надавати Виконавцю всю необхідну для надання послуг документацію та інформацію, включаючи пояснення співробітників Замовника, не пізніше трьох днів з моменту відповідного запиту Виконавця. Надана інформація повинна бути повною, не застарілою, точною та достовірною у всіх суттєвих аспектах та у формі, визначеній Виконавцем у відповідних запитах на надання інформації; 6.1.9. на запит Виконавця залучити свій персонал та співробітників для сприяння Виконавцю в ході надання послуг за Договором; 6.1.10. підготувати інформацію відповідно до запиту, наданого Виконавцем після підписання Договору, до початку надання послуг. Якщо в ході надання послуг за Договором у Виконавця з’явиться необхідність отримати будь-яку додаткову інформацію, терміни надання такої інформації будуть погоджені Сторонами. Будь-які затримки при підготовці фінансової звітності та/або необхідної інформації понад погоджені терміни можуть призвести до невиконання термінів завершення надання послуг; 6.1.11. інформувати Виконавця про терміни проведення інвентаризації; 6.1.12. надавати інформацію про обставини, що розглядаються судовими органами, та обставини, які найближчим часом можуть призвести до судового розгляду; 6.1.13. підписати лист від імені керівництва Замовника (Виконавець надасть проект такого листа), який підтверджує повноту бухгалтерських записів та пояснень різних обставин, що мали місце безпосередньо після завершення року, а також всіх інших важливих подій, які могли вплинути на правильність та повноту фінансової звітності та записів, і які не можуть бути виявлені під час проведення аудиту; 6.1.14. надати Виконавцю: місця для надання послуг за місцезнаходженням Замовника; можливість вести місцеві та міжміські телефонні розмови з питань, пов’язаних із послугами, які надаються Виконавцем за Договором; відповідні умови для роботи персоналу Виконавця, у тому числі доступ до необхідної документації та можливість робити копії документів; 6.1.15. надати Виконавцю для огляду протоколи засідань керівних органів Замовника. 6.1.16. якщо Замовник має на меті опублікувати чи скопіювати, в надрукованому або електронному вигляді, висновок Виконавця разом з фінансовою звітністю, посилаючись будь-яким чином на Виконавця, у документі, що містить іншу інформацію, Замовник погоджується: 6.1.16.1. надати Виконавцю проект такого документу для ознайомлення; та 6.1.16.2. одержати згоду Виконавця відносно включення висновку Виконавця до того, як цей документ буде закінчено та розповсюджено. У випадках, коли висновок Виконавця будь-яким чином розповсюджено, Замовник бере на себе зобов’язання також надати повну фінансову звітність, включаючи примітки до неї. 6.4.4. отримувати, у відповідь на письмові запити необхідну для аудиту інформацію, включаючи лист пояснення управлінського персоналу Замовника. Виконавець має право вважати таку інформацію достовірною. 7.7. Замовник несе відповідальність відповідно до законодавства України за підготовку повного комплекту фінансової звітності, надання її всім уповноваженим особам та організаціям, публікацію згідно з вимогами законодавства, а також розробку облікової політики та створення належної системи внутрішнього контролю, запобігання та виявлення випадків невідповідності та зловживань.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відхилити вимогу учасника закупівлі
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Кваліфікаційні критерії

Номер: e9f65a52d0874b54b463af5a1ea0c109
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-11-002207-b.c1
Назва: Кваліфікаційні критерії
Вимога:
Доброго дня! Замовник - ДП «Морський торговельний порт «Южний» в тендерній документації на закупівлю послуг «Аудит фінансової звітності. Код ДК021: 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги» вимагає «Документальне підтвердження якості послуг Учасника у відповідності до міжнародних стандартів якості. На підтвердження необхідно надати копію сертифікату на відповідність стандартам ISO 21500:2012 «Система управління проектами», що має бути дійсними протягом всього періоду дії договору на закупівлю». Слід зазначити, що згідно зі статтею 13 Закону України «Про аудит фінансової звітності та аудиторську діяльність» № 2258 аудитори та суб’єкти аудиторської діяльності провадять аудиторську діяльність відповідно до міжнародних стандартів аудиту. При цьому в розумінні Закону № 2258 міжнародні стандарти аудиту - сукупність професійних стандартів, що встановлюють правила надання аудиторських послуг і розкривають питання етики та контролю якості, які визначені міжнародними стандартами контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг, що прийняті Радою з міжнародних стандартів аудиту та надання впевненості, а також Міжнародним кодексом етики, прийнятим Радою з міжнародних стандартів етики для бухгалтерів та оприлюдненим Міжнародною федерацією бухгалтерів. Призначення стандартів полягає у забезпеченні: високого рівня гарантій щодо якості аудиторських послуг; високого іміджу професії аудитора, взаємозв’язку між окремими елементами та процесами аудиторського циклу; вирішення спірних питань між аудиторами та замовниками їх послуг, встановлення рівня відповідальності аудиторів; розуміння користувачів аудиторської інформації процесу аудиторської перевірки. Водночас, планування аудиту фінансової звітності передбачено у Міжнародному стандарті аудиту 300 "Планування". Згідно з МСА 300 планування аудиту полягає у визначенні його стратегії і тактики, виборі процедур і методів, що дозволяють найбільш ефективно досягти поставленої мети - підтвердження достовірності бухгалтерської звітності. Забезпечення якості аудиторських послуг можливе через запровадження внутрішніх регламентів щодо якості. Так на ТОВ «БДО», що є частиною міжнародної мережі BDO, нагляд за якістю організовується з боку незацікавлених осіб, що мають достатній рівень обізнаності в питаннях, що стосуються аудиту. Особи, що залучаються до нагляду проходять прозору процедуру висування і є відповідальними за дотримання аудиторами вимог МСА, локальних та мережевих нормативів. Просимо звернути увагу, що Міжнародні стандарти аудиту затверджені рішенням Аудиторської палати України до обов’язкового застосування в якості національних стандартів аудиту. Тобто Міжнародні стандарти аудиту мають статус національного стандарту України. Натомість правила ISO 21500:2012 не мають статусу національних і офіційно не визнані в Україні, а система управління проектами ISO 21500:2012 (сертифікат відповідності за цією системою) є лише додатковим варіантом стандартизації аудиторських послуг. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг регулює Закон України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Стаття 3 Закону № 922 визначає принципи здійснення закупівель, якими є: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об`єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Стаття 16 Закону № 922 встановлює вичерпний перелік вимог, які замовник має право встановити для учасника закупівлі, а саме: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Документи, що не передбачені законодавством для учасників не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для їх відхилення замовником (ч.4 ст.16 Закону № 922). Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників (ч.3 ст.5 Закону № 922). З огляду на викладене, вважаємо, що вимога Замовника ДП «Морський торговельний порт «Южний» про відповідність послуги стандартам ISO 21500:2012, не відповідає спеціальному закону в сфері аудиту – Закону № 2258 і спеціальному закону в сфері публічних закупівель – Закону № 922, обмежує конкуренцію серед суб’єктів аудиторської діяльності і містить корупційну складову, оскільки виключає участь у торгах широкого кола учасників. Тому, вимагаємо внести зміни до Тендерної документації, виключивши дискримінаційні кваліфікаційні вимоги, а саме: «Документальне підтвердження якості послуг Учасника у відповідності до міжнародних стандартів якості. На підтвердження необхідно надати копію сертифікату на відповідність стандартам ISO 21500:2012 «Система управління проектами», що має бути дійсними протягом всього періоду дії договору на закупівлю».
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Наявність сертифікату вимагається Замовником виходячи з виробничої потреби.
Статус вимоги: Відхилено