-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 48820000-2 – Сервери (Сервер)
Місце поставки товару: 36011, м. Полтава, просп. Першотравневий, 24. Строк поставки товару: один день з моменту замовлення товару. Оцінка пропозицій учасників здійснюється за єдиним критерієм – «Ціна пропозиції (з ПДВ)». Питома вага критерію «Ціна пропозиції (з ПДВ)» - 100 %. Закупівля буде проводитися за рахунок коштів державного бюджету України по КЕКВ 3210.
Завершена
115 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 3 450.00 UAH
мін. крок: 3% або 3 450.00 UAH
Період оскарження:
10.06.2020 17:05 - 15.06.2020 18:00
Вимога
Залишено без розгляду
зміни
Номер:
a8eeea20a8e24bf882f07b24574564b8
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-10-004619-c.a2
Назва:
зміни
Вимога:
Шановний Замовник!
Дискримінаційними є вимоги, які можуть виконати тільки кілька компаній
Компаній в Полтаві, які можуть прийняти в сервіс Supermicro одиниці, ніхто крім них в тендер зайти не може, це саме дискримінація і пряме порушення закону
Є припущення, що тендер спочатку зроблений під СПЕЦВУЗАВТОМАТІКА
На жаль ми не можемо подати в АМКУ, але є інші важелі впливу
https://dozorro.org/complaints/below/diskriminacijni-vimogi-umov-zakupivli
Державна аудиторська служба України - 04070, м. Київ, вул. Сагайдачного, 4
Департамент захисту економіки Національної поліції України - 01061, м. Київ, вул. Академіка Богомольця, 10
Національне антикорупційне бюро України - 03035, м. Київ, вул. Василя Сурикова, 3 або через сайт
Рахункова палата України - 01601, м. Київ, вул. М.Коцюбинського, 7
І якщо ми маємо рацію про можливого учасника (переможця), а ви ще й не внесете необхідні зміни і порушите закон, ми будемо змушені звернутися до відповідних огранів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
12.06.2020 17:15
Вирішення:
Шановний учаснику!
Розглянувши вашу вимогу, повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Учасник зазначає про те, що дискримінаційними є вимоги, які може задовольнити лише одна компанія, при цьому в наступному абзаці наводячи факт про множинність компаній, що відповідають вимогам, встановленим замовником. Таким чином, з аналізу вимоги UA-2020-06-10-004619-c.a2 від 12.06.2020 не зрозуміло, в чому саме, на думку учасника, полягає порушення, та яку саме вимогу оголошення про проведення спрощеної закупівлі слід усунути. З огляду на вказане, вимога не підлягає задоволенню.
Будь-яка умова чи вимога тендерної документації так чи інакше звужує коло потенційних постачальників (учасників). Саме з метою здійснення ефективних та економних закупівель та відбору належних учасників Закон України «Про публічні закупівлі» і передбачає можливість застосування таких умов та вимог. Таким чином, факт невідповідності учасника вимогам тендерної документації не є порушенням вимог законодавства та не свідчить про дискримінаційний характер такої вимоги.
Положення про необхідність наявності власного сервісного центру на території міста Полтава обґрунтоване практичними потребами замовника, зокрема, можливістю звернення до сервісного центру в день виникнення такої потреби та відсутністю потреби в подальшому контролі руху обладнання, направленого на сервісне обслуговування. Відсутність власного сервісного центру на території міста Полтави обумовить потребу в надмірних витратах замовника для звернення до сервісного центру, та/або контролі приймання обладнання на сервісне обслуговування, що суперечитиме принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Звертаємо увагу, що у відповідь на вимогу UA-2020-06-10-004619-c.c1 від 10.06.2020 в закупівлі UA-P-2020-06-10-004269-c наведено роз’яснення мети встановлення вимог тендерної документації та детальне обгрунтування пропорційності вимог, встановлених замовником у цій спрощеній закупівлі до його практичних потреб.
Таким чином, якщо вимога UA-2020-06-10-004619-c.a2 від 12.06.2020 є повторним зверненням на предмет, викладений у вимозі UA-2020-06-10-004619-c.c1 від 10.06.2020, то з огляду на відсутність нових аргументів чи пропозицій в замовника відсутні підстави для надання відповіді, відмінної від вищевказаної.
В той же час, принагідно звертаємо увагу на наступне.
Університет заснований у 1930 році, та за час функціонування виступав замовником (покупцем) у цілій низці договорів, в тому числі – договорів поставки інформаційних систем та програмного забезпечення.
Практичні потреби забезпечення освітньої діяльності зазнають змін. Змінюються і методи господарчого забезпечення діяльності Університету, вимоги до предмету закупівлі та постачальників, а також методи захисту від недобросовісних постачальників. Такі вимоги тендерної документації формуються, крім іншого, з застосуванням методів внутрішнього та зовнішнього бенчмаркінгу. У зв’язку з цим, у випадку надходження пропозицій та зауважень, що більш повно відповідають практичним потребам замовника та забезпечують дотримання принципів, передбачених у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», вони обов’язково будуть враховані. При цьому, вимога UA-2020-06-10-004619-c.a2 від 12.06.2020 не містить жодних конкретних пропозицій чи вимог, які могли б бути розглянуті та враховані замовником.
Зауважуємо, що інтереси та практичні потреби Університету завжди є вирішальним фактором при визначенні вимог та методів закупівель під час вибору постачальника. Такий підхід до закупівель повністю відповідає принципу пропорційності, закріпленому в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
В той же час, висловлене у вимозі припущення стосовно підготовки тендера «під» певного учасника ставить Університет у невизначену ситуацію. Виходячи з такого твердження, у випадку надходження пропозиції, що найбільше відповідає потребам замовника, саме від вказаного у вимозі постачальника, Університет повинен або укласти договір з ним і тим самим підтвердити таке припущення, або в порушення вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та всупереч власним потребам відхилити таку тендерну пропозицію за для захисту власної ділової репутації.
У зв’язку з цим, у випадку наявності обгрунтованих підстав для оскарження дій Університету до зазначених у вимозі органів, повідомляємо, що учасник може реалізувати відповідне право в будь-який момент. В той же час, інформуємо, що Університет не буде відхилятись від забезпечення власних практичних потреб з дотриманням вимог чинного законодавства лише через надходження погрози «впливу».
Додатково зауважуємо, що у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закріплено принцип добросовісної конкуренції серед учасників. Усунення вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі на користь конкретного учасника всупереч інтересам замовника, як і зміна формулювання такої вимоги на користь конкретного учасника не відповідає вищевказаному принципу.
Вимоги вказаного принципу більш детально розкриті у Законі України «Про захист від недобросовісної конкуренції». Аналіз змісту вимоги дає підстави стверджувати про порушення одночасно декількох вимог Глави 3 вказаного Закону – Створення перешкод суб’єктам господарювання у процесі конкуренції та досягнення неправомірних переваг у конкуренції. Окремо зауважуємо на дискредитації суб’єкта господарювання у спосіб, що покликаний завдати шкоду діловій репутації замовника.
З огляду на наявність у вимозі порушень принципу добросовісної конкуренції серед учасників, закріпленого у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», порушень глави 3 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» та відсутність будь-яких конкретних вимог чи пропозицій до замовника, вимога UA-2020-06-10-004619-c.a2 від 12.06.2020 не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
18.06.2020 15:53
Задовільнена:
Ні
Вимога
Залишено без розгляду
внести зміни
Номер:
f6a9ade27eb94367b03ae6b980cdc9cc
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-10-004619-c.c1
Назва:
внести зміни
Вимога:
Шановний Замовник!
Прохання внести зміни до тендерної документації
Згідно закону
Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням.
У вашій тендерній документації є вимога:
«Учасник повинен мати власний сервісний центр у м. Полтава»
Вашої вимогою ви звужуєте список компаній до мінімуму і цим порушуєте кілька норм закону, а саме
Стаття 5.
2) максимальна економія
+
4. Замовник НЕ мають права встановлюваті жодних діскрімінаційніх вимог до учасников.
Ми і компанії з інших міст, у яких немає власного сервісного центру в Полтаві, не можемо взяти участь.
В даному випадку 100% чинником є низька ціна і чим більше буде компаній і конкуренція тим вона буде нижче (максимальна економія бюджетних коштів)
Відповідно принцип максімальної економії та ефектівності буде тільки при допуску всіх компаній зі всієї України.
Ми вимагаємо внести зміни не тільки для нашої компанії, а для всіх можливих учасників, щоб учасник з будь-якого міста України міг брати участь нарівні з місцевими компаніями з Полтави.
Крім того, ви повинні розуміти, що по серверному обладнанню кращі сервіси знаходиться в Києві і практично весь підмінний фонд і компоненти для заміни так само знаходяться в Києві, що ще більш знижує необхідність прив'язки до міста Полтава.
У Полтаві немає авторизованого сервісного центру Supermicro. Якщо сервер візьмуть в Полтаві і він далі поїде до Києва, це займе додатковий час, або він безпосередньо відразу поїде до Києва за рахунок постачальника або вам безпосередньо відправлять з Києва несправний компонент. Це буде правильно і значно швидше. З великою ймовірністю сервіс з Києва вирішить проблему з сервером значно швидше, ніж менш кваліфікований сервіс в Полтаві.
Додайте до документації вимоги, що
Доставка в сервісний центр і назад здійснюється за рахунок постачальника.
Пропишіть це і немає проблем де знаходиться сервісний центр.
Прохання не порушувати закон і прибрати прив'язку до міста Полтава.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.06.2020 17:29
Вирішення:
Розглянувши зміст вашої вимоги, повідомляємо наступне.
Документацією спрощеної закупівлі передбачено гарантійний ремонт товару. Крім того, встановлено вимогу про термін безкоштовного гарантійного обслуговування, що надається виробником серверу, він повинен складати не менше 36 місяців. Зобов’язання щодо виконання такого гарантійного обслуговування покладається на учасника-переможця, з яким буде укладено договір.
Наявність власного сервісного центру не означає, що гарантійний ремонт може бути виконано лише власними силами такого центру. Таке не випливає й з інших положень документації. Нормальною практикою вважається залучення сервісними центрами субпідрядних організацій. Одночасно з тим, сторона-покупець звертається саме до сервісного центру продавця, який і несе відповідальність у випадку неналежного виконання послуг з гарантійного обслуговування та ремонту відповідно до положень договору.
Положення про необхідність наявності власного сервісного центру на території міста Полтава обґрунтоване практичними потребами замовника, зокрема, можливістю звернення до сервісного центру в день виникнення такої потреби та відсутністю потреби в подальшому контролі руху обладнання, направленого на сервісне обслуговування. Відсутність власного сервісного центру на території міста Полтави обумовить потребу в надмірних витратах замовника для звернення до сервісного центру, та/або контролі приймання обладнання на сервісне обсгувування, що суперечитиме принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Запропонований у вимозі механізм визначення умови про здійснення доставки до та з сервісного центру за рахунок постачальника для належної реалізації потребує встановлення складних механізмів доставки. Зокрема, строку прибуття представників постачальника для отримання та повернення серверу, або строків отримання його на пошті, у випадку пересилання засобами поштового зв’язку. Виходячи з потенційної можливості місцезнаходження учасника у віддалених регіонах України, такий строк може обмежувати коло учасників. Враховуючи об’єктивну можливість не встановлювати такі умови, їх встановлення носитиме необґрунтований та непропорційний характер, тобто матиме дискримінаційний характер. В той же час, встановлення умови про здійснення доставки сервера в сервісний центр за рахунок постачальника без встановлення відповідних строків дасть постачальнику реальну можливість зловживати такими строками, що не відповідає принципу ефективності та інтересам замовника. Отже запропоноване доповнення не відповідає принципу пропорційності, передбаченому в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Окремо звертаємо увагу, що припущення про більш високу якість сервісного обслуговування у місті Києві у порівнянні з іншими населеними пунктами, включаючи місто Полтава, є необґрунтованим та носить відверто дискримінаційний характер, а отже в жодному разі не може слугувати підставою для внесення змін до оголошення про закупівлю.
У зв’язку з цим, вимога учасника про усунення зі змісту документації положення про необхідність наявності власного сервісного центру на території міста Полтава не може бути задоволена.
Принагідно звертаємо увагу, що будь-яка умова чи вимога тендерної документації так чи інакше звужує коло потенційних постачальників (учасників). Саме з метою здійснення ефективних та економних закупівель та відбору належних учасників Закон України «Про публічні закупівлі» і передбачає можливість застосування таких умов та вимог. Дискримінація – це нерівний підхід до рівних учасників. В чому саме полягає дискримінація учасника, що подав вимогу, на його думку, зі змісту такої вимоги встановити неможливо.
В свою чергу принцип пропорційності покликаний забезпечити відповідність встановлених умов до мети, якої прагне досягти замовник в результаті проведення закупівлі. Встановлені замовником вимоги оголошення про проведення спрощеної закупівлі повністю відповідають виробничим потребам замовника. Натомість, учасником запропоновано внести зміни, в результаті яких буде укладено договір на умовах, відмінних від необхідних замовнику, та для належного виконання таких умов замовник буде змушений встановити вимоги, непропорційні до його мети, що не відповідатиме принципам, закріпленим у ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а отже, є неприйнятним.
Комплексний аналіз вищевказаних обставин повністю виключає можливість задоволення вимоги учасника щодо внесення змін до документації закупівлі «ДК 021:2015 - 48820000-2 – Сервери (Сервер)».
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
14.06.2020 13:03
Задовільнена:
Ні