• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Придбання шкільних меблів для початкової школи (нової української школи)

Завершена

300 239.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 002.39 UAH
Період оскарження: 10.06.2020 13:42 - 22.06.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника торгів, порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 35b67a678e624b6889286c9133a3492a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-10-002588-c.b8
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника торгів, порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
Вих. № 590 від 21.07.2020 р. Постійно діюча адміністративна колегія з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Антимонопольний комітет України вул. Митрополита Василя Липківського, 45, м. Київ, 03035. Суб’єкт оскарження: Замовник: Товариство з обмеженою відповідальністю «Світловодська меблева фабрика «Престіж» ЄДРПОУ: 42999483 Юридична адреса: Україна, 27500, Кіровоградська обл., м. Світловодськ, вул. Дружби, 22. Тел. 067 630 04 52. е-mail: fabrika-prestige@ukr.net. Комунальна установа «Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Великолепетиської районної ради Херсонської області 74502, смт Велика Лепетиха, Великолепетиського району, Херсонської області, вулиця Миру, будинок 18, код ЄДРПОУ 36789395 Відомості про процедуру закупівлі: № закупівлі у ЦБД – UA-2020-06-10-002588-c Вид процедури – відкриті торги. Предмет закупівлі – «ДК 021:2015 (CPV) код 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільна мебля для початкової школи (нової української школи) парта одномісна - 184 шт., Шкільна мебля для початкової школи (нової української школи) стілець – 184 шт.)» Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції учасника торгів, порушення законодавства про публічні закупівлі. Комунальною установою «Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Великолепетиської районної ради Херсонської області надалі – Замовник) на веб - порталі Уповноваженого органу оприлюднено закупівлю № UA-2020-06-10-002588-c, щодо проведення відкритих торгів на закупівлю: «ДК 021:2015 (CPV) код 39160000-1 Шкільні меблі (Шкільна мебля для початкової школи (нової української школи) парта одномісна - 184 шт., Шкільна мебля для початкової школи (нової української школи) стілець – 184 шт.)» ТОВ «СМФ «Престіж» підготувало та подало свою тендерну пропозицію у встановлений електронною системою термін. В аукціоні за даною процедурою закупівлі брали участь пропозиції наступних учасників: За результатами проведеного аукціону тендерна пропозиція ТОВ «СМФ «Престіж» з ціною 192636,96 грн. (сто дев’яносто дві тисячі шістсот тридцять шість грн., 00 коп.), була визнана системою найбільш економічно вигідною, та надійшла на кваліфікацію: За результатами розгляду тендерної пропозиції Замовником 07.07.2020 року було створено вимогу про усунення невідповідностей – надання інформації про виконання аналогічного договору, а саме: копії виконання договору за 2020 рік. Відповідно до цієї вимоги ТОВ «СМФ «Престиж» 07.07.2020 року о 15:06 надав всі необхідні документи, а саме: довідку про наведений аналогічний договір за 2020 рік (файл «Довідка аналогічні договори Житомирська ЗОШ5.pdf»), аналогічний договір та підтвердження його виконання (файл «Договір+видаткові Житомирська ЗОШ5.pdf»), лист-відгук (файл «Лист-відгук Житомирська ЗОШ5.pdf»). За результатами розгляду наведених документів, Замовником 13.07.2020 було опубліковано Повідомлення про намір укласти договір від 08.07.2020, в якому у п. 6 зазначено, що згідно ст.. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», підстав для відхилення пропозиції ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж», код ЄДРПОУ 42999483 не має. Але 13.07.2020 на сайті публічних закупівель PROZORRO (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-06-10-002588-c) з’явилося повідомлення про відхилення пропозиції ТОВ «СМФ «Престиж». ТОВ «СМФ «Престиж» не погоджується з відхиленням його тендерної пропозиції, та вважає рішення про відхилення тендерної пропозиції незаконним, протиправним, дискримінаційним, прийнятим з грубим порушенням норм чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель. Зазначене обґрунтовуємо наступним: Відповідно до п. 16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: 1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; 2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю. Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: 1) перелік виявлених невідповідностей; 2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; 3) перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного й того ж учасника процедури закупівлі більш ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Замовником 07.07.2020 року було створено вимогу про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону, а саме – надання інформації про виконання аналогічного договору, а саме: копії виконання договору за 2020 рік. В повідомленні було зазначено, що невідповідність повинна бути усунена до 13 год. 51 хв. 8 липня 2020 року. ТОВ «СМФ «Престиж» невідкладно відреагувало на висунуте повідомлення та повністю усунуло невідповідність 07.07.2020 року о 15:06, надавши всі необхідні документи, а саме: довідку про наведений аналогічний договір за 2020 рік (файл «Довідка аналогічні договори Житомирська ЗОШ5.pdf»), аналогічний договір та підтвердження його виконання (файл «Договір+видаткові Житомирська ЗОШ5.pdf»), лист-відгук (файл «Лист-відгук Житомирська ЗОШ5.pdf»), що було підтверджено накладенням цифрового підпису. Таким чином, ТОВ «СМФ «Престиж» поступило у повній відповідності до п. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», де йдеться, що Учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Враховуючи вищевикладене вважаємо що Замовник не мав законних підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМФ «Престиж». Отже, ТОВ «СМФ «Престиж» вважає, що підстава для відхилення ТОВ «СМФ «Престиж»» є незаконною, необґрунтованою, не відповідає дійсності, є повністю видуманою Замовником, ґрунтується виключно на суб’єктивній думці Замовника. Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Зазначені дії Замовника є дискримінаційними по відношенню до ТОВ «СМФ «Престиж» та порушують норми ст. 5 Закону, а також норму Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників процедури закупівлі, здійснити об’єктивний та чесний вибір переможця. Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 5, 7, 9, 18, 24, 26, 28, 31 Закону, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «СМФ «Престиж». 4. Зобов’язати Замовника закінчити процедуру закупівлі відповідно до вимог чинного законодавства. Додатки: 1. Докази плати за подання Скарги (сканований оригінал платіжного доручення від 21.07.2020 р. файл з ім’ям: «Платіжне доручення»). Директор ТОВ «СМФ «Престиж» ___________________ І.Ф. Кухар
Дата розгляду скарги: 03.08.2020 16:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.07.2020 21:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.08.2020 19:58
Дата виконання рішення Замовником: 07.08.2020 08:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Повідомлення про намір укласти договір смт Велика Лепетиха 07. Серпня 2020 р Розглянувши РІШЕННЯ № 14900- р/пк-пз адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, враховуючі вищезазначене, тендерним комітетом комунальної установи «Великолепетиський районний центр по обслуговуванню закладів освіти» Великолепетиської районної ради визначено, що пропозиція ТОВ «СМФ «ПРЕСТИЖ» код ЄДРПОУ 42999483 відповідає вимогам Замовника, не суперечить вимогам, встановленим в Законі України «Про публічні закупівлі визнати як ПЕРЕМОЖЦЯ закупівлі «Придбання шкільних меблів для початкової школи (нової української школи)»ДК 021:2015 (CPV) код 39160000-1 Шкільні меблі оприлюднене за № UA -2020-06-10-002588-c Голова комітету Ілашко Олександр Володимирович Заступник голови комітету Козловська Анна Олександрівна Секретар комітету Мошенець Володимир Григорович Члени комітету Зубач Тетяна Григорівна Ганієва Людмила Йосипівна м.п.
Автор: ТОВ "СМФ "ПРЕСТИЖ", ТОВ Світловодська меблева фабрика Престиж +380676300452 fabrika-prestige@ukr.net
Вимога
Є відповідь

Невідповідність учасника кваліфікаційним вимогам. Дискримінація учасників.

Номер: 27f3de26a0b441abb6c716ac9b0e26b1
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-10-002588-c.a7
Назва: Невідповідність учасника кваліфікаційним вимогам. Дискримінація учасників.
Вимога:
Останньою редакцією ТД від 17 червня 2020 Розділом 3 таблиці 1 " ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ" п.3,1 Замовник вимагає надання підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт за 2020рік ( 3.1. Заповнена довідка у нижченаведеній формі, у якій має бути наведений виконаний підприємством аналогічний договір. Для підтвердження цієї інформації надати документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, а саме: копії виконання, завірені підписом та відбитком печатки Замовника, на поставку ДК 021:2015 (CPV) код 39160000-1 «Меблі шкільні» ( 2020 р.). Щодо Вашої відповіді, додаток 2 згідгно Вашої тендерної документації - ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ на закупівлю «Придбання шкільних меблів для початкової школи (нової української школи)»ДК 021:2015 (CPV) код 39160000-1 Шкільні меблі. Для наочності докладаємо Вашу відповідь та Вашу тендерну документацію з виділеннім кольором відповідної вимоги. Тобто Ви намагаєтесь виказити реальність. Не дивлячись на те, що Учасник ТОВ "СМФ "ПРЕСТИЖ", не виконав вимоги до документації, надавши документи за 2019рік, Замовник визнав його переможцем. Тобто , переможцем визнано учасника, який не відповідає кваліфікаційним критеріям. Наполягаємо на перегляді результатів аукціону. В іншому випадку вимушені будем звернутися до відповіідних органів з приводу зловживань у сфері публічних закупівель .
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: ТОВ «Світловодська меблева фабрика «Престиж» надав виконання аналогичного договору, а сааме: копії виконання договору за 2019рік та 2020 рік, що відповідає вимогам Замовника
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Невідповідність учасника кваліфікаційних вимогам Тендерної документації.

Номер: 88f1db3c32714a278ffc47482a6b55bc
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-10-002588-c.a6
Назва: Невідповідність учасника кваліфікаційних вимогам Тендерної документації.
Вимога:
Розділом 3 п.3,1 Замовник вимагає надання підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт за 2020рік ( 3.1. Заповнена довідка у нижченаведеній формі, у якій має бути наведений виконаний підприємством аналогічний договір. Для підтвердження цієї інформації надати документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, а саме: копії виконання, завірені підписом та відбитком печатки Замовника, на поставку ДК 021:2015 (CPV) код 39160000-1 «Меблі шкільні» ( 2020 р.). Не дивлячись на те, що Учасник ТОВ "СМФ "ПРЕСТИЖ", не виконав вимоги до документації, надавши документи за 2019рік, Замовник визнав його переможцем. Тобто , переможцем визнано учасника, який не відповідає кваліфікаційним критеріям. Вимагаємо переглянути результати аукціону. В іншому випадку вимушені будем звернутися до відповіідних органів з приводу зловживань у сфері публічних закупівель .
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідь на вимогу (скаргу) ТОВ «ВІВАТ КОМПЛЕКТ» про скасування рішення Замовника щодо обрання переможця
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Вимога щодо надання зразків товару

Номер: c4c09c53ab254676b4a12f6b4727fc5f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-10-002588-c.c5
Назва: Вимога щодо надання зразків товару
Вимога:
Згідно прикріпленого файлу
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний запитувач! Згідно Вашого запиту дану вимогу щодо надання зразків товару вилучено з тендерної документації
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Відхилено

Розміри стільців

Номер: 57720ba8477e4fc98875e7fb2bedff24
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-10-002588-c.c4
Назва: Розміри стільців
Вимога:
Зверніть увагу, що згідо з пп.2.4. розділу 2 ГОСТ 11016-93 (ИСО 5970-79) высота сиденья в стульях должна регулироваться на три номера: 3 — 5 и 5 — 7. В стульях номеров 1 — 3 эффективная глубина сиденья должна соответствовать нормам для стула номера 2 (это 290мм) Ширина сиденья, ширина спинки, и остальные размеры должны соответствовать значениям, указанным для стула номера 3 (ширина сиденья не менее 290мм, ширина спинки не менее 250). В стульях номеров 3 — 5 эффективная глубина сиденья должна соответствовать нормам для стула номера 4 (360мм (+- 20мм). Ширина сиденья, ширина спинки и остальные размеры должны соответствовать нормам для стула номера 5 (ширина сидения "не менее 340мм" (т.е. 340мм. и больше), ширина спинки "не менее 300мм"(т.е. 300мм. и больше)). Проте, відповідно до Вашого технічного завдання розміри стільця: Висота від підлоги до сидіння 380-460 мм.Розмір спинки - 380х200 мм. Розмір сидіння - 380х350 мм. Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та зазначити розміри стільців згідно з ГОСТ 11016-93 (ИСО 5970-79).
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний запитувачу! Згідно наказу МОН від 07 лютого 2020 року №143 для облаштування освітнього середовища передбачено 2 або 3 розтових груп, Згідно ГОСТ 11016-93 "Столи учнівські" передбачено ростові групи від 1 до 6. Вимоги щодо конкретного використання ростових груп від, які повинні регулюватися на пять номерів або на три номера, ГОСТом 11016-93 або ДСТУ 22046:2004 не передбачено. Вітчизняні виробники (Україна) використовуть для виробництва своєї продукції (Стілець Т-подібний, що регулюється по висоті ) ростову групу від 4 до 6. Замовник проводить закупівлю стільців учнівських на ростову групу 4-6 і для цієї групи розміри товару відповідають технічній характеристиці. Тому Вашу вимогу щодо внесення змін до тендерної документації в частині зміни розмірів стільців відхиляємо.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога ростові групи стільці

Номер: d5c1a0da92f4416c8dc458d7f7224d75
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-10-002588-c.c3
Назва: Вимога ростові групи стільці
Вимога:
Зверніть увагу, що відповідно до п. 2.4. ГОСТ 11016-93 «Стільці учнівські. Типи і функціональні розміри» стільці повинні регулюватися на три номери: 3-5 або 5-7 ростові групи. Таким чином, вимога Вашого технічного завдання, щоб стільці учнівські регулювалися - на ростові групи групи №4-6 суперечить п. 2.4. ГОСТ 11016-93 «Стільці учнівські. Типи і функціональні розміри». Вимагаємо внести зміни до тенедерної документації в цій частині на привести її у відповдіність до зазначеного стандарту!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний запитувачу! Згідно наказу МОН від 07 лютого 2020 року №143 для облаштування освітнього середовища передбачено 2 або 3 розтових груп, Згідно ГОСТ 11016-93 "Столи учнівські" передбачено ростові групи від 1 до 6. Вимоги щодо конкретного використання ростових груп від, які повинні регулюватися на пять номерів або на три номера, ГОСТом 11016-93 або ДСТУ 22046:2004 не передбачено. Вітчизняні виробники (Україна) використовуть для виробництва своєї продукції (Стілець Т-подібний, що регулюється по висоті ) ростову групу від 4 до 6. Тому Вашу вимогу щодо ввнесення змін до тендерної документації в частині зміни ростової групи відхиляємо.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога ростові групи столи учнівські

Номер: 4af78af0ac574e21a61fc88e9d597601
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-10-002588-c.c2
Назва: Вимога ростові групи столи учнівські
Вимога:
Зверніть увагу, відповідно до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи, затвердженого Наказом Міністерстваосвіти і науки України 07 лютого 2020 року № 143 вимоги до меблів визначаються відповідно до санітарного законодавства та національних стандартів України ДСТУ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні умови», ГОСТ 11015-93 (ИСО 5970-79) «Столи учнівські. Типи і функціональні розміри». У свою чергу, відповідно до п.2.5. ГОСТ 11015-93 (ИСО 5970-79) «Столи учнівські. Типи і функціональні розміри» столи повинні регулюватися на п'ять номерів 3-7 ростові групи або на три номери: 3-5 або 5-7 ростові групи. Таким чином, вимога Вашого технічного завдання, щоб столи учнівські регулювалися на ростові групи групи №4-6 суперечить Типовому переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи, затвердженому Наказом Міністерстваосвіти і науки України 07 лютого 2020 року № 143 та ГОСТ 11015-93 (ИСО 5970-79) «Столи учнівські. Типи і функціональні розміри». Вимагаємо внести зміни до тнедерної документації в цій частині на привести її у відповдіність до зазначених нормативно-правових актів!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний запитувачу! Згідно наказу МОН від 07 лютого 2020 року №143 для облаштування освітнього середовища передбачено 2 або 3 розтових груп, Згідно ГОСТ 11016-93 "Столи учнівські" передбачено розтові групи від 1 до 6. Вимоги щодо конкретного використання розтових груп від, які повинні регулюватися на пять номерів або на три номера, ГОСТом 11016-93 або ДСТУ 22046:2004 не передбачено. Вітчизняні виробники (Україна) використовуть для виробництва своєї продукції (Стіл учнівський 1-місний антисколіозний) розтову групу від 4 до 6. Тому Вашу вимогу щодо ввнесення змін до тендерної документації в частині зміни розтової групи відхиляємо.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Порушення законодавства!

Номер: 71bf02ceab6d474c95ba9be6b88007d8
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-10-002588-c.c1
Назва: Порушення законодавства!
Вимога:
Шановний Замовнику! Відповідно до Вашого технічного завдання, стільниця столу учнівського конструктивно складається з двох частин. Одна частина стільниці розміром 135х700 мм постійно знаходиться в горизонтальному положенні. Інша частина розміром 450х700мм, яка знаходиться із сторони сидячого учня, знаходиться під кутом нахилу 7° до площини і має виріз з боку учня, що надає ергономічної форми та убезпечує сидячого від викривлення осанки. Звертаємо Вашу увагу, що згідно з Типовним переліком засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи, затвердженим наказом МОН 07 лютого 2020 року № 143 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0258-20) Вимоги до меблів визначаються відповідно до санітарного законодавства та національних стандартів України ДСТУ 22046:2004 «Меблі для навчальних закладів. Загальні технічні умови», ГОСТ 11015-93 (ИСО 5970-79) «Столи учнівські. Типи і функціональні розміри». Також відповідно до цього Типового переліку у стола (парти) учнівської обов'язково "стільниця нахилена, з можливістю набувати горизонтального положення." Також відповідно до п. 2.3. ГОСТ 11015-93 : «крышка стола должна быть горизонтальной или иметь приспособления для установки её горизонтально и под углом от 7 до 16 градусов. Таким чином, Ви не маєте права закупляти парти з нахиленою стільницею! Вона повинна бути або горизонтальна або з регулюванням кута нахилу! Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів початкової школи, інакше ми вимушені будемо звернутися до контролюючих органів, зокрема до ДАСУ та МОН зі скаргою на Ваші дії та розтрату бюджетних коштів!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний запитувач! Тендерним комітетом внесено зміни до тендерної документації в частині технічної характеристики предмету закупівлі, а саме: Деревинні деталі стола - стільниця, полиця, екран - виготовлені з ДСП ламінованої, товщиною 18 мм та 16 мм. (стільниця - 18 мм , екран - 16 мм., полиця - 16 мм.) Крайки всіх деревинних елементів личкуються матеріалом для крайок – стрічкою ПВХ (стільниця - 1,0 мм , екран - 0,5 мм., полиця - 0,5 мм.). Стільниця конструктивно складається з двох частин. Одна частина стільниці розміром 135х700 мм постійно знаходиться в горизонтальному положенні. На цій частині стільниці міститься отвір для стакану з канцелярським приладдям, та пенал для канцелярського приладдя. Отвір захищений пластиковою втулкою, яка захищає отвір стільниці від попадання бруду та вологи. Інша частина розміром 450х700мм, яка знаходиться із сторони сидячого учня, повинна бути горизонтальна та мати регульований кут нахилу від 7° до 16° до площини і має виріз з боку учня, що надає ергономічної форми та убезпечує сидячого від викривлення осанки. Обидві частини стільниці із заокругленими кутами і личкуються стрічкою ПВХ на торцях з усіх боків.
Статус вимоги: Задоволено