• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

код 021:2015-30230000-0 Комп’ютерне обладнання

Завершена

127 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 635.00 UAH
Період оскарження: 10.06.2020 10:02 - 16.06.2020 10:00
Вимога
Відхилено

1

Номер: 3e911500cd73454cb68a4de257632817
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-10-000610-c.c1
Назва: 1
Вимога:
Замовники повинні дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель, установлених Законом України «Про публічні закупівлі», під час здійснення придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 і 2 частини першої статті 3 Закону. Звертаємо Вашу увагу, що надання авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора є дискримінаційною та неправомірною вимогою і суперечить положенням ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015р. (зі змінами). Згідно загальних принципів господарювання за ст. 6 Господарського кодексу України та ст. 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі лише тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником продукції та дискримінує тих потенційних учасників, хто таких відносин на пряму із підприємствами не мають. Звертаємо Вашу увагу на Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-14-000597-a за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-14-000597-a) та № 4534 -р/пк-пз від 15.04.2019 (може бути перевірено на сторінці закупівлі UA-2019-03-15-000266-c за посиланням https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2019-03-15-000266-c), якими визнано дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так, як за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Дотримання принципів закупівель забезпечується зокрема через вільний доступ необмеженого кола потенційних надавачів послуг до інформації про закупівлю та можливість взяти участь у аукціонні. Жодним нормативним актом у обов’язкових вимогах не передбачено, що учасник повинен мати лист про авторизацію для впровадження своєї комерційної діяльності у сфері публічних закупівель. Така вимога суттєво обмежує право на участь інших учасників. Скасовується принцип добросовісної конкуренції. Ставить в нерівні умови одних по відношенню до інших учасників. Разом з тим, відповідно до Статті 5 Закону, Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до вимог ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», технічна специфікація тендерної документації повинна містити детальний опис товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Замовник встановлює вимоги до предмета закупівлі самостійно, керуючись мотивами обґрунтованості і доцільності, слідкуючи при цьому, щоб встановлені ним вимоги не носили дискримінаційний характер і не обмежували конкуренцію. Замовником в технічній специфікації не було встановлено обмежень щодо конкретного виробника і не зазначено конкретної торгової марки обладнання. Таким чином, учасники можуть пропонувати обладнання різних виробників і різних типів, вибір яких на ринку є достатньо широким. Проте замовником висуваються посилені вимоги до постачальників, а саме:" Постачальник надає у складі своєї пропозиції авторизаційний лист від виробника БФП або його офіційного представництва в Україні з підтвердженням статусних та гарантійних зобов’язань стосовно Учасника. Авторизаційний лист потрібен для запобігання порушення авторського права та запобігання закупівлі нелегальної продукції, для належного захисту інтересів Замовника щодо авторизованого джерела постачання товару - як підтвердження права учасника торгів на постачання товарів у відповідності до позицій предмету закупівлі та укладання договору про їх постачання на території України. Ця вимога дозволяє унеможливити постачання товарів через неавторизовані канали продажу, у тому числі контрафактної продукції, чи продукції яка була у використанні, чи продукції на яку не розповсюджується гарантійна та технічна підтримка виробника та є необхідною у зв’язку з тим, що товар закуповується для установ освіти, а також зважаючи на той факт, що товар буде використовуватись безпосередньо для учасників освітнього процесу відповідно до вимог чинного законодавства та нормативних актів профільного міністерства, що регламентують умови, яким повинен відповідати предмет закупівлі. При визначенні переможця закупівлі перевага буде надаватися Учаснику, який запропонував товар кращої якості з оптимальною ціною, технічні характеристики якого будуть відповідати технічним та кількісним вимогам до предмету закупівлі.
Статус вимоги: Відхилено