• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування тракторів

Торги не відбулися

1 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.7% або 9 000.00 UAH
Період оскарження: 05.06.2020 15:12 - 16.06.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні вимоги тендерній документації

Номер: 248d154b92c64e0f8a5a25ad5299d4ae
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-05-005709-b.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерній документації
Вимога:
ВИМОГА Наше підприємство та СТО прийняли рішення взяти участь в даних відкритих торгах, шляхом подання тендерної пропозиції. Ознайомившись з вимогами тендерної документації, затвердженої рішенням тендерного комітету 05.06.2020р. №05/06/2020 (надалі – Тендерна документація), повідомляємо, що ми не має можливості прийняти участь у відкритих торгах, оскільки тендерна документація містить вимоги, які є дискримінаційними, та унеможливлюють участь у відкритих торгах: 1. Так, пункт 5, Додатку №1 Тендерної документації передбачає наступну вимогу: «Місце надання послуг повинно бути за місцем розташування СТО Учасника не більше 15 км.+/- 5 км. від місцезнаходження Замовника.» Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з нашою участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону. Відповідно до статті 18 ЗУ «Про захист економічної конкуренції суб’єктам господарювання, об’єднанням забороняється схиляти інших суб’єктів господарювання до вчинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції чи сприяти вчиненню таких порушень. Суб’єктам господарювання, об’єднанням забороняється примушувати інших суб’єктів господарювання: до антиконкурентних узгоджених дій, визначених статтею 6 цього Закону; до узгоджених дій, визначених статтями 7, 8, 9 та 10 цього Закону; до участі у концентрації суб’єктів господарювання, визначеної статтею 22 цього Закону. Відповідно до частини другої статті 4 ЗУ «Про захист економічної конкуренції» суб’єкти господарювання, органи влади, органи місцевого самоврядування, а також органи адміністративно-господарського управління та контролю зобов’язані сприяти розвитку конкуренції та не вчиняти будь-яких неправомірних дій, які можуть мати негативний вплив на конкуренцію. Відповідно до абзацу другого статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Вимога «Місце надання послуг повинно бути за місцем розташування СТО Учасника не більше 15 км.+/- 5 км. від місцезнаходження Замовника» є дискримінаційною, оскільки фактично прийняти участь у відкритих торгах можуть лише ті учасники, які мають уже на момент подання пропозиції у відкритих торгах учасника матеріально-технічну базу, яка бути розміщена на відстані не більше 15 км. +/- 5 км від місцезнаходження Замовника, Відтак ми не можемо прийняти участь у торгах, оскільки на момент подання пропозицій не маємо виробничих потужностей та/або центрів обслуговування, що знаходяться на відстані не більше 15 км +/- 5км. При цьому, не можемо подати свою пропозицію, як ми так і інші потенційні учасники, які мають достатньо матеріально-технічну базу в межах більшої відстані, а також мають можливість до моменту укладення договору, у разі перемоги у відкритих торгах, набути у власність чи у користування відповідну матеріально-технічну базу. Таким чином, Замовник, встановивши дискримінаційні вимоги, порушив право Учасників на участь у відкритих торгах, оскільки у багатьох Учасників відсутня на момент подання пропозиції матеріально-технічна база, у тому числі власні виробничі потужності та/або центри обслуговування, що знаходяться на відстані не більше 15 км +/- 5 км від місцезнаходження Замовника. Враховуючи вищенаведене ВИМАГАЄМО усунути дискримінаційні вимоги наявні у теднерній документації шляхом внесення зміни до вимог, а саме усунення вимоги місця надання послуг не більше 15 км.+/- 5 км. від місцезнаходження Замовника.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Комунальне підприємство «Виробниче управління комунального господарства» розглянуло вимогу (скаргу) щодо дискримінаційних вимог тендерної документації до відкритих торгів на закупівлю послуг з ремонту і технічного обслуговування тракторів від 10.06.200, яка надійшла о 11 год. 10 хв., та в межах компетенції повідомляє наступне. Тендерна документація Замовника складена відповідно до чинного законодавства з питань публічних закупівель із дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі за текстом «Закон») та Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження примірної тендерної документації» і, в жодному разі, не порушує принципів здійснення закупівель. Так, відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону: «тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель». Відповідно до п. 3 та п. 6 ч. 2 ст. 22 Закону: «У тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених ч. 4 ст. 5 Закону; місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги». Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону Замовник самостійно установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв. Отже, Законом саме Замовнику надано право розробляти тендерну документацію, у тому числі – встановлювати інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі самостійно, із урахуванням особливостей предмета закупівлі та власних потреб. Вимога щодо відстані станції технічного обслуговування обумовлена необхідністю проведення заходів щодо раціонального використання та економії коштів (враховуючи технічний стан мототранспортних засобів та умови їх експлуатації, за яких майже щоденно виникають питання щодо діагностики та ремонту різних вузлів та агрегатів), зокрема, шляхом скорочення експлуатаційних витрат (витрат палива, збереження ресурсу мототранспортних засобів) та оптимізації робочого часу працівників Підприємства, які використовують мототранспортні засоби для виконання функціональних обов’язків. Окрім того, варто зазначити, що проектом договору, викладеним у тедерній документації, не передбачено, що Виконавець несе витрати на транспортування дорожньо - транспортних засобів Замовника на спеціально обладнану станцію технічного обслуговування Виконавця. Отже, знаходження спеціально обладнаної станції технічного обслуговування Виконавця на значній відстані від Замовника є недоцільним для Замовника та неодмінно призведе до зайвих витрат часу в умовах щільного дорожнього трафіку та коштів на транспортування. Таким чином, враховуючи, що вимога щодо знаходження станції технічного обслуговування (з урахуванням всіх вимог Замовника) на відстані не більше 15 км +/- 5км від адреси: м. Бориспіль, вул. Глибоцька, 128-а обґрунтована обставинами, зазначеними вищевикладеними, підстави для внесення змін до тендерної документації відсутні.
Статус вимоги: Відхилено