• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги з заправки та відновлення картриджів

Категорія замовника: юридична особа та/або суб’єкти господарювання, який здійснює діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у п. 4 ч. 1 ст. 2 ЗУ «про публічні закупівлі» Кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: відповідно до умов Додатку №1 тендерної документації. Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг. Україна, відповідно Додатку №1 тендерної документації Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська відповідно до умов тендерної документації Дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до ч. 3 ст. 10 ЗУ «про публічні закупівлі»: 06.07.2020 18:00 Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування)- не застосовується; Інша інформація: інші умови відповідно тендерної документації. Вид закупівлі - процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 Закону. Застосовані критерії оцінки – ціна.

Завершена

2 205 125.82 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 22 050.00 UAH
Період оскарження: 05.06.2020 14:09 - 10.07.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Тендерна документація

Номер: ef498a810e4a4e0f8ddd86991167680b
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-05-004615-b.c5
Назва: Тендерна документація
Вимога:
Доброго дня. У зв’язку з наявними у Тендерній документації дискримінаційними умовами, просимо внести зміни до п. 1.3 та п. 1.13 Розділу № 2 Додатку №1 до Тендерної документації, виходячи з наступного. 1) У п. 1.3 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації вимагається надати «Оригінал паспорта, виданого виробником тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне), що використовується для надання послуг з заправки/відновлення картриджів, із зазначенням кількості витратних матеріалів, що використовуються, ресурсу друку, із зазначенням сумісності матеріалів з обладнанням, по кожній позиції заправки/відновлення картриджів, які є в технічному завданні.» Зазначена вимога Тендерної документації щодо надання оригіналу паспорту виданого виробником тонерів, витратних матеріалів, комплектуючих є дискримінаційною стосовно осіб, які не здійснюють прямої взаємодії з виробниками перерахованих груп товарів. Цілком незрозумілою є причина, за якою до Тендерної документації включено вимогу надання паспорту саме виробниками всіх перелічених витратних матеріалів. Чому вимогу формування документу (паспорту) встановлено до виробника, а не до учасника, який буде безпосередньо використовувати ті, чи інші матеріали та запчастини, для надання послуг з заправки/відновлення картриджів? Абсолютно некоректною є вимога формування паспорту, будь-яким європейським виробником наприклад «мастила струмопровідного», щодо конкретної номенклатури послуги з заправки того чи іншого картриджа Замовника – виробник взагалі може не знати про наявність у Замовника певних видів оргтехніки. Разом з тим, тонер, витратні матеріали та комплектуючі картриджів перебувають у вільному обігу, чинним законодавством не встановлені будь які обмеження щодо кола осіб, які мають право здійснювати продаж даних товарів, а також не передбачено необхідність їх придбання учасниками лише у виробників. Таким чином, учасник, що не є авторизованим партнером чи офіційним представником виробника, та який придбав тонер, витратні матеріали та комплектуючі у господарюючих субєків, що також не є виробниками, позбавлені можливості взяти участь у цих торгах, що є проявом дискримінації та обмеженням конкуренції (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), а тому підлягає виключенню з Тендерної документації. Так укладаючи договори з дистриб’юторами, які не є виробниками відповідних товарів, ми позбавлені можливості виконати вимогу про надання оригіналу паспорту виданого виробником тонерів, витратних матеріалів, комплектуючих. Ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведеної вище вимоги, спричиняють порушення положень ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року , якими передбачена недискримінація учасників, а також захист прав та законних інтересів, що пов'язані з участю у процедурі закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 2) Відповідно до п. 1.13 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації учасники мають надати: «Сертифікат відповідності на програматор чипів картриджів, виданий відповідним органом з сертифікації діючий на момент початку аукціону. Учасником підтверджується придбання або орендування програматора чипів картриджів договором оренди, договором купівлі-продажу або видатковою накладною.» Доводимо до Вашого відома, що правові та економічні основи державної системи сертифікації на території України визначалися Декретом КМУ № 46-93 від 10.05.1993 року «Про стандартизацію і сертифікацію». З метою реалізації його норм також було прийнято низку нормативно-правових актів, якими регулюється функціонування державної системи сертифікації. Проте, згідно з розділом Х Закону «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» з 1 січня 2018 року Декрет втратив чинність, а тому з цієї дати державна система сертифікації припинила своє існування. Отже, зазначена вимога п. 1.13 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації встановлена у супереч вимогам чинного законодавства України, у зв’язку з чим підлягає виключенню з Тендерної документації. До того ж документ про відповідність - це декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. Сертифікація є підтвердженням відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу (Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» № 124-VIII від 15.01.2015 року). Тобто Замовником у Тендерній документації передусім було не коректно визначено вимогу до учасників процедури закупівлі, так як не зрозуміло відповідність саме чому (яким параметрам чи властивостям) повинна встановлюватися у зазначеному сертифікаті, також не перераховано технічні характеристики до даного типу обладнання, не визначено під яке програмне забезпечення має бути налаштоване, з яким типом підсистем повинно працювати, якою мовою програмування має володіти та інше. Крім того, дана вимога Тендерної документації є дискримінаційною по відношенню до учасників, які будуть надавати послуги без використання програматору чипів картриджів, оскільки це не досить правильний спосіб заправки та відновлення картриджів, т. я. чіпи не завжди дозволяють здійснювати їх перепрограмування, виходять з ладу під час використання картриджу. Доцільною, для нормальної роботи обладнання, є заміна чипів картриджів на нові – в такому випадку жоден програматор не потрібен, оскільки нові чіпи вже запрограмовані виробником з тим, щоб забезпечити їх належну роботу. Крім того значна частина обладнання щодо якого мають надаватись послуги, взагалі не має чипів картриджів у витратних матеріалах, тобто цілком відсутній предмет перепрограмування, або заміни на новий. Тому, вимога Тендерної документації, щодо документального підтвердження учасником придбання або оренди програматора чипів картриджів та надання щодо нього сертифікату відповідності, не дає можливості взяти участь в закупівлі учасникам, які здійснюють більш якісне надання послуг, що є предметом закупівлі без програматора чіпів, у зв’язку з чим дану вимогу необхідно усунути з Тендерної документації. Враховуючи викладене вище та керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, вимагаємо: 1. Внести зміни до п. 1.3 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації на закупівлю UA-2020-06-05-004615-b, за предметом «50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів)», шляхом виключення вимоги про надання «Оригіналу паспорта, виданого виробником тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне), що використовується для надання послуг з заправки/відновлення картриджів, із зазначенням кількості витратних матеріалів, що використовуються, ресурсу друку, із зазначенням сумісності матеріалів з обладнанням, по кожній позиції заправки/відновлення картриджів, які є в технічному завданні.»; 2. Внести зміни до п. 1.13 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації на закупівлю UA-2020-06-05-004615-b, за предметом «50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів)», шляхом виключення вимоги про надання «Сертифікату відповідності на програматор чипів картриджів, виданий відповідним органом з сертифікації діючий на момент початку аукціону. Учасником підтверджується придбання або орендування програматора чипів картриджів договором оренди, договором купівлі-продажу або видатковою накладною.»
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник! 1) У п. 1.3 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації вимагається надати «Оригінал паспорта, виданого виробником тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне), що використовується для надання послуг з заправки/відновлення картриджів, із зазначенням кількості витратних матеріалів, що використовуються, ресурсу друку, із зазначенням сумісності матеріалів з обладнанням, по кожній позиції заправки/відновлення картриджів, які є в технічному завданні.» - даний документ можна вільно отримати від виробників тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне). Вимога надання документу саме від виробників тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне) пов’язане с тим, що саме виробники сумісних витратних метералів, а саме тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне) можуть чітко зазначити, які саме витратні матеріали та в якій кількості використовуються при проведені заправки/відновлення картриджів. Учасник же, який не є виробником сумісних витратних метералів, а саме тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне) не може повністю гарантувати Замовнику надання правдивих даних, тому що не є виробником сумісних витратних метералів, а саме тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне). 2) Відповідно до п. 1.13 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації учасники мають надати: «Сертифікат відповідності на програматор чипів картриджів, виданий відповідним органом з сертифікації діючий на момент початку аукціону. - даний документ можна вільно отримати в органі сертифікації. Предметом закупівлі є послуги з заправки та відновлення картриджів, до яких входять тонер та витратні матеріали та комплектуючі. Виходячи з обсягів наданих послуг за даною закупівлею, Замовник вимагає підтвердження якісного та безпечного надання послуг та використання якісного програматору чипів картриджів. Використання програматору чіпів дозволяє Учаснику надати більш дешеві послуги Замовнику. Заміна ж чіпів на нові в деяких випадках є дуже дорогою. Крім цього нові чіпи до картриджів не завжди є вільними у продажу на Україні, а постачання таких чіпів з інших країн займає дуже багато часу та буде створювати незручності в роботі Замовника. Тобто наявність у Учасника сертифківаного програматору чіпів надає можливість, в деяких випадках, як зекономити Замовнику так і отримати вчасно послугу.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови

Номер: 3db02808d2ca4e3fb16b3b9adb59d79d
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-05-004615-b.c4
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Шановний Замовнику, уважно ознайомившись з умовами Вашої Тендерної документації на закупівлю UA-2020-06-05-004615-b, за предметом «50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів)», та враховуючи положення ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року , просимо внести зміни до Тендерної документації, виходячи з наступного. Відповідно до п.п.1.12.п. 1 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації в разі, якщо Учасник не є виробником тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне), що використовуються для заправки та відновлення картриджів, необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції оригінал листа авторизації Учасника від виробника тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне), що використовуються для заправки та відновлення картриджів, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником. Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі. Виробництво тонеру та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне) повинно підтверджуватись атестатом виробництва, виданого органом сертифікації, що надається у складі тендерної пропозиції. Вважаємо зазначену вимогу тендерної документації щодо надання листа авторизації дискримінаційною до осіб, які не є авторизованим партнером або офіційним представником виробника тонерів, витратних матеріалів та комплектуючих. Разом з тим, тонер, витратні матеріали та комплектуючі картриджів перебувають у вільному обігу, чинним законодавством не встановлені будь які обмеження щодо кола осіб, які мають право здійснювати продаж даних товарів, а також не передбачено необхідність їх придбання учасниками лише у виробників. Таким чином, учасник, який придбає зазначені товари не повинні мати статусу авторизованого партнера або офіційного представника виробника. Вимога ж Тендерної документації про те, що учасник повинен підтверджувати листом авторизації від виробника свій статус авторизованого партнеру або офіційним представника виробника тонерів, витратних матеріалів та комплектуючих є неправомірною, дискримінуючою та підлягає виключенню з Тендерної документації, адже учасники торгів, можуть мати укладені господарські договори з дистриб’юторами, які не є виробниками відповідних товарів, а тому позбавлені можливості виконати вимогу про надання авторизаційного листа, що підтверджує партнерські відносини. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу ТОВ «Технології для бізнесу» від 12.03.2020 No UA-2020-02-28-000636-a.b8, ухвалила Рішення No 6233-р/пк-пз від 01.04.2020 року (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2020-02-28-000636-a ). Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції «листа від виробника або офіційного представництва виробника, який знаходиться на території̈ України, що підтверджує партнерські повноваження учасника із зазначенням ідентифікатором закупівлі (номеру оголошення), що оприлюднений на веб- порталі Уповноваженого органу, назву предмету закупівлі та назву замовника відповідно до оголошення» у разі якщо Учасник не є виробником товару. Колегія в Рішенні No 6233-р/пк-пз від 01.04.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають відносини з виробником або офіційним представництвом виробника, що знаходиться на території України та мають відносини саме з виробником багатофункціональних друкуючих пристроїв, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог, порушують вимоги ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року , якими передбачена недискримінація учасників, а також їх права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Виходячи з вищевикладеного, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. Також, є дискримінаційною вимога, щодо підтвердження атестатом виробництва «Виробництво тонеру та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне)», адже предметом закупівлі є послуги, а не товари. Так Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року. Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції документів (серед яких «копії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів (тонерних картриджів, фотобарабанів, чіпів та магнітних валів), який засвідчує відповідність процесу виробництва»), які стосуються саме «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушення положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні No № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.» Також встановлення у Тендерній документації вимоги до учасника надавати атестат виробництва щодо витратних матеріалів та комплектуючих необґрунтовано обмежує коло учасників, які можуть виконати таку вимогу, адже особа, що надає послуги заправки та відновлення картриджів в більшості випадків не є безпосереднім виробником витратних матеріалів та не повинно ним бути, адже це зовсім інший вид діяльності. Тому, з Тендерної документації необхідно виключити вимогу, про те, що «Виробництво тонеру та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне) повинно підтверджуватись атестатом виробництва, виданого органом сертифікації». Враховуючи викладене та керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року, вимагаємо: 1. Внести зміни до п.п. 1.12. п. 1 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації на закупівлю UA-2020-06-05-004615-b, за предметом «50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів)», шляхом виключення вимоги: «В разі, якщо Учасник не є виробником тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне), що використовуються для заправки та відновлення картриджів, необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції оригінал листа авторизації Учасника від виробника тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне), що використовуються для заправки та відновлення картриджів, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником. Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі. Виробництво тонеру та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне) повинно підтверджуватись атестатом виробництва, виданого органом сертифікації, що надається у складі тендерної пропозиції.»
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник! Замвоник має право встановлювати вимоги щодо якості наданих послуг, а саме: Відповідно до п.п.1.12.п. 1 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації в разі, якщо Учасник не є виробником тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне), що використовуються для заправки та відновлення картриджів, необхідно додатково надати у складі своєї пропозиції оригінал листа авторизації Учасника від виробника тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне), що використовуються для заправки та відновлення картриджів, в якому буде зазначено, що учасник є авторизованим партнером або офіційним представником. Даний лист повинен бути адресований Замовнику торгів та містити ідентифікатор закупівлі та назву предмету закупівлі. Виробництво тонеру та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне) повинно підтверджуватись атестатом виробництва, виданого органом сертифікації, що надається у складі тендерної пропозиції. - дані документи можна вільно отримати від виробників тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне), незалежно від країни виробника даних товарів. Виходячи з обсягів наданих послуг за даною закупівлею, Замовник вимагає підтвердження якісного та безпечного надання послуг та використання якісних тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих (фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне).
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

вимога щодо п. 1.8 – 1.11 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації

Номер: c5dd34417e5949189add9138f77f2a11
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-05-004615-b.c3
Назва: вимога щодо п. 1.8 – 1.11 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації
Вимога:
Шановний Замовнику, під час аналізу Тендерної документації на закупівлю UA-2020-06-05-004615-b, за предметом «50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів)», було встановлено ряд умов, які обмежують конкуренцію, призводять до дискримінації (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 року). Серед таких умов Тендерної документації слід виділити п. 1.8 – 1.11 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації, де вимагається від учасників надати: «1.8. Атестат виробництва, виданого органом сертифікації та дійсного на момент розкриття пропозицій, який підтверджує, що стан виробництва послуг з заправки та відновлення картриджів, а також тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих, що використовуються для заправки та відновлення картриджів забезпечує стабільність показників безпеки процедури виробництва, що відповідають вимогам законодавства України, та діючих нормативних документів. 1.9. Зареєстровані повні технічні умови, видані уповноваженим органом, навитратні матеріали та комплектуючі, що використовуються для заправки та відновлення картриджів (тонери, фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне) до фотокопіювального та друкуючого обладнання лазерного та струменевого друку, затверджені печаткою та підписом організації, якій було видано технічні умови. 1.10.Повні технічні умови, на водорозчинне чорнило для струменевих принтерів, в яких повинно відображатись: сфера використання, технічні вимоги, вимоги безпеки і охорони навколишнього середовища, методи контролю якості та гарантії виробника. 1.11.Повні технічні умови, на фарбувальну текстильну стрічку для матричних принтерів, в яких повинно відображатись: сфера використання, технічні вимоги, вимоги безпеки і охорони навколишнього середовища, методи контролю якості та гарантії виробника.» Вищевказані вимоги тендерної документації обмежують право на участь у торгах учасників, які пропонують імпортні витратні матеріали та/або не є їх виробниками. Так особа, що не є виробником відповідних витратних матеріалів, комплектуючих, а придбає їх вже введеними в обіг в Україні для надання послуг, що є предметом закупівлі не зобов’язана мати атестат виробництва та технічні умови на виробництво таких витратних матеріалів, комплектуючих (вітчизняних або імпортних) – отже, незважаючи на те, що предметом закупівлі є послуги, а не товар, від участі в Торгах внаслідок дискримінації усуваються учасники, що можуть якісно надати послуги з заправки та відновлення картриджів, однак не мають власного виробництва витратних матеріалів, комплектуючих. Зверніть також увагу, що чинним законодавством України не встановлено будь-яких обмежень щодо кола осіб, які мають право здійснювати продаж витратних матеріалів чи надавати послуги шляхом використання відповідних товарів. При цьому як атестат виробництва, так і технічні умови є документами, що отримуються безпосередньо виробником товару, та підтверджують технічні можливості підприємства-заявника щодо забезпечення стабільного випуску продукції/надання послуг, які відповідають вимогам нормативних документів, а також встановлюють внутрішні технічні вимоги, яким повинна відповідати продукція, процес або послуга. Таким чином, у разі відсутності будь яких відносин з виробником товару, що буде використовуватися при наданні послуг, учасник позбавляється можливості надати копії відповідних документів (атестату виробництва та технічних умов), що є дискримінацією по відношенню до потенційних учасників торгів. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року. Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції документів (серед яких «копії дійсного на момент подання пропозицій атестату виробництва, виданого виробнику витратних матеріалів (тонерних картриджів, фотобарабанів, чіпів та магнітних валів), який засвідчує відповідність процесу виробництва» та «зареєстрованих та затверджених відповідно до законодавства, технічних умов, відповідно до яких виробляються витратні матеріали (картриджі тонерні, фотобарабани, чіпи та магнітні вали), надається засвідчена виробником копія(ї) їх титульної(их) сторінки(ок) із зазначенням строку дії, органу, який провів реєстрацію та реквізитів реєстрації»), які стосуються саме «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушення положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні No № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.» Таким чином, предметом закупівлі є послуги, а не товари, а тому вимога Тендерної документації щодо надання атестату виробництва «тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих», а також технічних умов на «тонери, фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне», «водорозчинне чорнило для струменевих принтерів», «фарбувальну текстильну стрічку для матричних принтерів» значно обмежує коло учасників Торгів лише виробниками відповідних витратних матеріалів, комплектуючих. До того ж ФІЛІЯ «ПАСАЖИРСЬКА КОМПАНІЯ» АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА «УКРАЇНСЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ» проводить відкриті торги з публікацією на англійській мові, що слугує особливим процесом відкритих торгів, який пов’язаний з розміром очікуваної вартості закупівлі. Відкриті торги з публікацією англійською мовою подібні до процедури відкритих торгів, тому не викликають незручностей в українських постачальників, проте їх метою є залучення іноземних учасників, що стимулює підвищення рівня конкуренції, внаслідок чого, зростає якість отриманих послуг. Однак, оскільки іноземні підприємства не зобов’язані мати атестат виробництва та технічні умови, а також проводити реєстраційні дії щодо них в Україні, то вони не можуть брати участь у цих торгах самостійно, а учасники, які пропонують їх товари, внаслідок дискримінації за ознакою «українського виробництва», позбавлені можливості використовувати дані витратні матеріали під час надання послуг. Також, вищевказані вимоги п.1.8-1.11 є надмірними та непотрібними з огляду на те, що п. 1.5.-1.6 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації учасники повинні надати Сертифікати на систему управління якістю стосовно заправки та відновлення картриджів та/або стосовно виробництва та/або продажу матеріалів, що використовуються для заправки та відновлення картриджів до обладнання лазерного та струменевого друку відповідно ISO 9001:2015 або ДСТУ ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 або ДСТУ ISO 14001:2015. Наявність у учасника закупівлі запроваджених зазначених систем контролю якості ДСТУ ISO підтверджує належну якість послуг, а тому отримання зайвих документів, як то атестатів виробництва або технічних умов, несе в собі виключно необґрунтовані витрати, і по суті не покращує якість послуг, але використовується недобросовісними замовниками/учасниками для обмеження конкуренції між учасниками Торгів. Враховуючи викладене вище вимагаємо виключити з Тендерної документації вимоги п. 1.8. – 1.11 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник! Замовник має право встановлювати вимоги щодо якості наданих послуг, а саме: п. 1.8 – 1.11 Розділу №2 Додатку №1 до Тендерної документації, де вимагається від учасників надати: «1.8. Атестат виробництва, виданого органом сертифікації та дійсного на момент розкриття пропозицій, який підтверджує, що стан виробництва послуг з заправки та відновлення картриджів, а також тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих, що використовуються для заправки та відновлення картриджів забезпечує стабільність показників безпеки процедури виробництва, що відповідають вимогам законодавства України, та діючих нормативних документів – даний документ можна вільно отримати в органі сертифікації. Предметом закупівлі є послуги з заправки та відновлення картриджів, до яких входять тонер та витратні матеріали та комплектуючі. Виходячи з обсягів наданих послуг за даною закупівлею, Замовник вимагає підтвердження якісного та безпечного надання послуг та використання якісних тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих. 1.9. Зареєстровані повні технічні умови, видані уповноваженим органом, навитратні матеріали та комплектуючі, що використовуються для заправки та відновлення картриджів (тонери, фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне) до фотокопіювального та друкуючого обладнання лазерного та струменевого друку, затверджені печаткою та підписом організації, якій було видано технічні умови. - даний документ можна вільно отримати в органі сертифікації. Предметом закупівлі є послуги з заправки та відновлення картриджів, до яких входять тонери, фотобарабани, очищувальні леза/чистячі леза, дозуючі леза, магнітні вали, вали заряду/вали первинного заряду, чіпи, мастило струмопровідне) до фотокопіювального та друкуючого обладнання лазерного та струменевого друку. Виходячи з обсягів наданих послуг за даною закупівлею, Замовник вимагає підтвердження якісного та безпечного надання послуг та використання якісних тонерів, фотобарабанів, очищувальних лез/чистячих лез, дозуючих лез, магнітних валів, валів заряду/валів первинного заряду, чіпів, мастилв струмопровідного) до фотокопіювального та друкуючого обладнання лазерного та струменевого друку. 1.10.Повні технічні умови, на водорозчинне чорнило для струменевих принтерів, в яких повинно відображатись: сфера використання, технічні вимоги, вимоги безпеки і охорони навколишнього середовища, методи контролю якості та гарантії виробника. - даний документ видається виробником водорозчинного чорнила для струменевих принтерів. Предметом закупівлі є послуги з заправки та відновлення картриджів, до яких входить водорозчинне чорнило для струменевих принтерів. Виходячи з обсягів наданих послуг за даною закупівлею, Замовник вимагає підтвердження якісного та безпечного надання послуг та використання якісних тонерів та витратних матеріалів та комплектуючих. 1.11.Повні технічні умови, на фарбувальну текстильну стрічку для матричних принтерів, в яких повинно відображатись: сфера використання, технічні вимоги, вимоги безпеки і охорони навколишнього середовища, методи контролю якості та гарантії виробника. - даний документ видається виробником текстильної стрічки для матричних принтерів. Предметом закупівлі є послуги з заправки та відновлення картриджів, до яких входить текстильна стрічка для матричних принтерів. Виходячи з обсягів наданих послуг за даною закупівлею, Замовник вимагає підтвердження якісного та безпечного надання послуг та використання якісних текстильних стрічек для матричних принтерів
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Тендерна документація

Номер: 76f010d1ebd74baf9661bede9cecd0bd
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-05-004615-b.c2
Назва: Тендерна документація
Вимога:
Доброго дня, шановний Замовнику, керуючись ч. 1 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» звертаємося до Вас з вимогою на закупівлю UA-2020-06-05-004615-b, за предметом «50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів)», оскільки у Тендерній документації наявна дискримінаційна умова, що обмежує конкуренцію, а також спричиняє нівелювання основних принципів здійснення публічних закупівель (ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). До таких умов Тендерної документації належить вимога п. 1.4 Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації, де від учасників вимагається надання Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи України або Держспоживслужби на засоби мийні та чистячі, які використовуються при наданні послуг заправки/відновлення картриджів є безпечними для застосування за призначенням, та оточуючого персоналу, на кожен вид обладнання, дійсні на момент розкриття пропозицій. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, розглянувши скаргу No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року, ухвалила Рішення № 10546-р/пк-пз від 28.05.2020 року. Предметом оскарження була вимога Замовника надання у складі пропозиції документів (серед яких копія висновку(ів) державної санітарно-епідеміологічної експертизи на підтвердження того, що витратні матеріали (тонерні картриджі, фотобарабани, чіпи та магнітні вали) відповідають вимогам діючого санітарного законодавства та допущені до використання за призначенням в визначеній сфері (із зазначенням реквізитів, зареєстрованих та затверджених відповідно законодавства, технічних умов для їх виробництва), дійсні на момент подання пропозицій), які стосуються саме «фото барабанів», «чіпів», «магнітних валів», «інших витратних матеріалів для друкуючих пристроїв», що не є предметом закупівлі, а тому спричиняють порушення положень статей 22, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», так як Замовник має право встановлювати вимоги лише щодо необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі. Колегія в Рішенні No UA-2020-05-05-003993-b.b3 від 15.05.2020 року дійшла наступного висновку «Замовник не довів необхідність встановлення наведеної вище умови Документації саме у наведеній редакції.» Крім того, вимога п. 1.4 Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації є непотрібною та спричиняє необґрунтовані витрати, з огляду на те, що п. 1.5-1.6 Розділу 2 Додатку №1 до Тендерної документації від учасників вимагається надати Сертифікати на систему управління якістю стосовно заправки та відновлення картриджів та/або стосовно виробництва та/або продажу матеріалів, що використовуються для заправки та відновлення картриджів до обладнання лазерного та струміневого друку відповідно ISO 9001:2015 або ДСТУ ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 або ДСТУ ISO 14001:2015. Наявність в учасника закупівлі запроваджених систем контролю якості ДСТУ ISO підтверджує належну якість послуг та нівелює доцільність отримання зайвих документів, приміром Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи України або Держспоживслужби на засоби мийні та чистячи, оскільки його наявність не підтверджує достеменно, що саме зазначені засоби застосовуються учасником, а також ніяким чином не покращує якість запропонованих послуг, і використовується лише для обмеження конкуренції. Звертаємо увагу, що відповідно до ст. 4 ЗУ «Про загальну безпечність нехарчової продукції» виробники зобов'язані вводити в обіг лише безпечну продукцію. Таким чином, всі мийні та чистячі засоби, які перебувають у обігу на території України вже перевірені не безпечність та для учасників, які не є виробниками таких мийних/чистячих засобів, не має необхідності отримувати Висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи України. Крім того, у публічному доступі за посиланням http://www.consumer.gov.ua/ContentPages/Reestr_Visnovkiv_Derzhsanepidekspertizi/256/ розміщено Реєстр висновків держсанепідекспертизи. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Таким чином, з огляду на викладене вимагаємо внести зміни до п. 1.4 Розділу 2 Додатку 1 до Тендерної документації на закупівлю UA-2020-06-05-004615-b, за предметом «50310000-1 Технічне обслуговування і ремонт офісної техніки (Послуги з заправки та відновлення картриджів)» виключивши вимогу про надання «Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи України або Держспоживслужби на засоби мийні та чистячі, які використовуються при наданні послуг заправки/відновлення картриджів є безпечними для застосування за призначенням, та оточуючого персоналу, на кожен вид обладнання, дійсні на момент розкриття пропозицій».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник! По пункту №2 були внесені зміни до тендерної документації. Відповідно до вимог Додатку №1 Тендерної документації Розділу №2 «Документальне підтвердження» від учасника вимагається надання: «1.4. Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи України або Держспоживслужби на: …засоби мийні та чистячі, які використовуються при наданні послуг заправки/відновлення картриджів є безпечними для застосування за призначенням, та оточуючого персоналу, на кожен вид обладнання, дійсні на момент розкриття пропозицій. – даний документ можна вільно отримати в Держспоживслужби. Предметом закупівлі є послуги з заправки та відновлення картриджів, до яких входядить використання засобів мийних та чистячих. Виходячи з обсягів наданих послуг за даною закупівлею, Замовник вимагає підтвердження якісного та безпечного надання послуг та використання якісних та безпечних засобів мийних та чистячих. П.п. 1.5. п. 1 Розділу № 2 «Документальне підтвердження» Додатку №1 до Тендерної документації встановлено вимогу надати Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на виробниче приміщення для заправки картриджів – вже були внесені зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення!
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Щодо кваліфікаційних вимог

Номер: 51cbf84630c144bcb51e7ebc8df3da0a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-05-004615-b.a1
Назва: Щодо кваліфікаційних вимог
Вимога:
Доброго дня. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме видалити вимогу щодо надання Висновоку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на виробниче приміщення для заправки картриджів у Додатку 1, розділ 2, п.1.5, в зв'язку з Наказом №120 від 14.03.2006 Міністерства охорони здоров'я України, п.3.3, згідно якого: Визначення відповідності діючих об'єктів експертизи (тобто об'єктів експертизи, які вже використовуються або функціонують) вимогам санітарних норм не потребує проведення державної санітарно-епідеміологічної експертизи.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний потенційний Учасник! З метою розширення кола учасників будуть внесені відповідні зміни до тендерної документації. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Задоволено