-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
електромонтажні роботи ( послуги з встановлення пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією)
місце надання послуг - м.Одеса, вул.Степова, 2/4
Торги відмінено
1 006 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 060.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 060.00 UAH
Період оскарження:
04.06.2020 16:14 - 16.06.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Невідповідність ТД вимогам законодавства!
Номер:
b2392887914e48ccb7f8859448ba411b
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-04-006836-b.b1
Назва:
Невідповідність ТД вимогам законодавства!
Вимога:
Доброго дня!
Шановний замовник!
Просимо внести коригування у Тендерну документацію бо вона не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), а саме:
Відповідно до пунктів 21, 22 частини першої статі 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт. Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством пор Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (Мінекономрозвитку України)
Відповідно до Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 прийнятого та затвердженого (надано чинності) наказом Мінекономрозвитку України від 23.12.2015 р. № 1749 з 2016-01-01, зазначений Вами код ДК 021:2015 - 45310000 – 3 Електромонтажні роботи визначає категорію у яку входить клас, категорія та деталізований опис предмета контракту (закупівлі) ДК 021:2015 - 45312100-8 Встановлення систем пожежної сигналізації, які одночасно входять у Розділ 45000000-7 БУДІВЕЛЬНІ РОБОТИ ТА ПОТОЧНИЙ РЕМОНТ.
Відповідно до пункту 1, Розділу 2 НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ від 17.03.2016 № 454, Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 р. за № 448/28578 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. При цьому замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Вами у Тендерній документації та у інтерфейсі електронної ссистеми закупівель Прозоро було визначено (вказано) предмет закупівлі наступним чином: «електромонтажні роботи (послуги з встановлення пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією)», місце надання послуг - м.Одеса, вул. Степова, 2/4; Інформація про замовника: Назва: Одеський коледж транспортних технологій.» з кодом ДК 021:2015 - 45310000 – 3 Електромонтажні роботи (послуги з встановлення системи пожежної сигналізації , системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією).
Вказана вами у дужках конкретна назва товару чи послуги не відповідає зазначеному коду ДК 021:2015 - 45310000 – 3 Електромонтажні роботи, даний розділ ДК 021:2015 - 45310000 – 3 Електромонтажні роботи не містить класу, категорій та деталізованого опису предмета контракту (закупівлі) «послуги з встановлення системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією». Також не зрозуміло, як може предмет закупівлі «роботи» одночасно буду «послугами», адже пункти 21, 27 частини першої статі 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) дають різне визначення цих понять, а також зазначається, що послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт.
Одночасно, звертаємо Вашу увагу на те, що формулювання назви систем протипожежного захисту «системи пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією» не відповідають визначенню – ДБН В.2.5-56:2014 (зміна №1, прийнята та затверджена (надано чинності) наказом Мінрегіонбуду №254 від 25.09.2018 року). Це ставить нас, як учасника та потенційного замовника під сумнів, чи існує проектна документація, на систему (системи) протипожежного захисту, що є предметом закупівлі, яка відповідає чинним нормативно-правовим актам. Окрім цього, у ТД не сказано про наявність такої проектної документації, не вказано чи пройшла ця проектна документація экспертизу, відповідно до чинного законодавства. Також ТД не містить умов та строків проведення такої експертизи, якою стороною ця експертиза буде проводитись та яким коштом.
Усе це окремо та в сукупності не дає можливості переможцю точно та об’єктивно порахувати усі економічні затрати на монтаж цілісної системи (систем) протипожежного захисту на обєкті, до моменту її сдачі у експлуатацію, для участі у аукціоні та скласти найбільш кономічно вигідну пропозирцію, що ставить його у нерівні умови. Також це не дасть, в подальшому, переможцю торгів, виконати умови договору, проект якого вказаний у додатку№5 ТД та наперед ставить учасників у не рівні умови, атже перевагу буде мати цей учасник, у якого, можливо, вже є в наявності проектно-кошторисна документація на монтаж системи (систем) протипожежного захисту на об’єкті Замовника, котра пройшла експертизу, у відповідності до чинного законодавства. Це наводить на думку про можливі, ще більш грубі, порушення законодавства. Як всновок: ТД Замовника, у взазаній частині, містить ознаки порушення статей 5, 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно визначення у пункті 33 розділу першого статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
Викладена Замовником ТД не містить розділу «Технічна специфікація», у відповідності до вимог статей 1, 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (із змінами). В порушення вимог статей 1, 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (із змінами), додаток 4 ТД «Технічне завдання» не містить опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями). Характеристики товарів, робіт або послуг не містить опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Додаток №4 ТД містить лише перелік комплектуючих, а для виконання робіт чи послуг з монтажу (встановленню) систем протипожежного захисту, необхідна, затверджена належним чином, проектна документація (робочий проект), яка пройшла відповідну експертизу з наявністю позитивного висновку та яка у повній мірі містить усі необхідні технічні характеристики предмету закупівлі (системи (-м) протипожежного захисту). Відповідно до пункту 3 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (із змінами), технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
Предмет закупівлі вказаний замовником, в подальшому буде використовуватися фізичними особами, а отже відповідно до ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (із змінами), технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів. З наданої замовником інформації у додатку№4 ТД, цього встановити неможливо. Вимоги інклюзивності з посилання на відповідні нормативно-правові акти повинні міститися у проектній документації та Технічній специфікації ТД.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент" (п. 4 ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі» (зі змінами)). У ТД Замовника містять посилання на марку, тип комплектуючих, що вказує на конкретного виробника, яке можливо у даному випадку і є необхідним але цьому немає належного обґрунтування. Саме таким обґрунтуванням може буди завірена належним чином проектна документація, яка пройшла відповідну експертизу.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Усі вищевказані вимоги ЗУ «Про публічні закупівлі» (із змінами) Вами, як Замовником у ТД не дотримані.
Враховуючи вищевикладене, просимо Вас, у встановлений законодавством термін, усунути порушення законодавства у сфері публічних закупівель та привести ТД у належну відповідність до ЗУ «Про публічні закупівлі» (із змінами), а саме:
1. Виправити назву, код ДК 021:2015, деталізований опис предмету закупівлі та усунути розбіжності між ними.
2. Вказати у ТД наявність проектної документації, можливість ознайомлення з нею учасником, а також наявність висновку, проведеної належним чином, у відповідності до законодавства, експертизи проектно-кошторисної документації.
3. Якщо проектної та кошторисної документації, яка пройшла, відповідно до законодавства, експертизу у Замовника немає – відмінити закупівлю, як таку, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (зі змінами). Інакше Вам, як Замовнику, у випадку відсутності проектно-кошторисної документації та висновку експертизи, необхідно здійснювати закупівлю товарів (комплектуючих), а не робіт чи послуг.
4. Внести у ТД розділ «Технічна специфікація», який містить опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями).
5. У технічних характеристиках предмету закупівлі обґрунтувати посилання на марку та тип комплектуючих та розмістити вираз «або еквівалент».
6. Технічні характеристики предмету закупівлі (технічні специфікації) скласти з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
З повагою
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
06.06.2020 12:47
Вирішення:
Стосовно вимоги №UA-2020-06-04-006836-b.b1 від 06.06.2020р.:
1) було прийнято до уваги усі зауваження.
2) процедуру закупівлі відкритих торгів за предметом закупівлі «код ДК 021:2015 - 45310000 – 3 Електромонтажні роботи (послуги з встановлення пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією)» - ідентифікатор закупівлі UA-2020-06-04-006836-b буде відмінено (в зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель).
Статус вимоги:
Задоволено