-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
Паливо авіаційне для газотурбінних двигунів Джет А 1 (Jet A 1) або еквівалент
Завершена
15 203 315.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 76 016.57 UAH
мін. крок: 0.5% або 76 016.57 UAH
Період оскарження:
04.06.2020 11:38 - 02.07.2020 00:00
Вимога
Є відповідь
Вимога щодо усунення порушення при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції
Номер:
d4fb17485b2b42ff8af9fc6377beb496
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-04-002726-b.c1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції
Вимога:
04.06.2020 року Спеціальним авіаційним загоном оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій (надалі - Замовник) оприлюднено оголошення UA-P-2020-06-04-002571-b про проведення відкритих торгів щодо закупівлі товару «Паливо авіаційне для газотурбінних двигунів Джет А 1 (Jet A 1) або еквівалент. ДК 021:2015: 09130000-9 Нефть и продукты перегонки.
ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА» взяла участь у процедурі закупівлі, подавши відповідну тендерну пропозицію у системі електронних закупівель.
07.07.2020 року 11:38 год. Замовник розмістив у системі електронних закупівель вимогу ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА» про усунення порушень в тендерній пропозиції, де зазначив перелік не доданих до тендерної пропозиції документів, а також відсутність накладеного електронного підпису (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, що не відповідає умовам тендерної документації.
Відповідно до ч. 9 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА» 08.07.2020 року о 09:58 год. виправив усі зазначені Замовником невідповідності документів вимогам Тендерної документації, долучив до тендерної пропозиції усі вказані Замовником документи, а також здійснив накладення електронного цифрового підпису (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Незважаючи на виправлення ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА» невідповідностей тендерної пропозиції умовам тендерних документів, Замовником прийнято рішення про дискваліфікацію ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА», з наступної підстави: «Аналіз тендерної пропозиції дає можливість встановити відсутність накладеного електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, що не відповідає умовам тендерної документації у зв’язку з чим вона підлягає відхиленню на підставі абз.3 п.1 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі у зв’язку з тим, що вона не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст. 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Законодавством не передбачено можливість усунення даного порушення. Аналогічну позицію займає АМКУ, що, зокрема, відображено при розгляді скарги по процедурі закупівлі № UA-2020-05-12-001459-a. Разом з тим законодавство не передбачає можливість відхилення тендерної пропозиції при наявності підстав для відхилення без надання можливості усунути невідповідності в порядку передбаченому ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вважаємо, що рішення про дискваліфікацію ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА» прийнято Замовником з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Нормами статті 3 Закону визначено основні принципи здійснення закупівель, до яких, зокрема, відносяться: відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій, які порушено Замовником під час прийняття рішення про дискваліфікацію.
Положення ч. 9 ст. 26 Закону містять імперативну норму, яка передбачає можливість виправлення учасником процедури закупівлі невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, шляхом завантаження через електронну системи закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівіель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. За цією ж нормою Закону, в такому випадку Замовник зобов’язаний розглядати подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення.
Не обгрунтованими є твердження Замовника про те, що законодавством не передбачено можливість усунення вказаного Замовником порушення. Закон чітко передбачає таку можливість та не містить жодних норм, які б обмежували можливість виправлення учасником тендерної пропозиції.
Щодо посилання Замовником на позицію АМКУ, яка відображена при розгляді скарги по процедурі закупівлі № UA-2020-05-12-001459-a, то при вивченні рішення АМКУ, вбачається, що скарга учасника закупівлі щодо неправомірності відхилення його пропозиції з підстав не накладення електронного цифрового підпису (або кваліфікований електронний підпис) була задоволена АМКУ, визнавши рішення замовника про відхилення тендерної пропозиції неправомірним.
З огляду на викладене, Замовник безпідставно і необгрунтовано відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА» на підставі абз.3 п.1 ч.1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі у зв’язку з тим, що вона начебто не відповідає встановленим абз.1 ч.3 ст. 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства, оскільки з урахуванням виправлень ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА», які були здійснені у строки, передбачені Законом, тендерна пропозиція відповідає вимогам Тендерної документація та Закону.
Також, слід звернути увагу, що Замовником порушено порядок прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА».
Так, відповідно ч. 12 ст. 29 Закону якщо оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі оприлюднюється відповідно до ч.3 ст. 10 цього Закону, замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій у строк, що не перевищує 20 робочих днів.
За результатами розгляду замовником в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону складається та оприлюднюється протокол розгляду всіх тендерних пропозицій.
Протокол розгляду тендерних пропозицій повинен містити інформацію про:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорію;
2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель;
3) перелік тендерних пропозицій;
4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасників;
5) результат розгляду кожної тендерної пропозиції (відхилення тендерної пропозиції/допущення до аукціону);
6) підстави відхилення тендерної пропозиції (у разі відхилення) згідно зі статтею 31 цього Закону.
Разом з тим, Замовником при розміщенні в електронній системі закупівель повідомлення про відхилення Тендерної пропозиції, не розміщено Протоколу розгляду тендерної пропозиції учасника та прийняття рішення про її відхилення, що свідчить про порушення Замовником вимог ст. 29 Закону
Враховуючи вищевикладене, вимагаємо від Замовника усунити порушення вимог Закону, скасувати незаконне рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА» і його дискваліфікацію, та допустити ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА» до участі в процедурі закупівлі № UA-2020-06-04-002726-b.
У випадку незадоволення даної вимоги, ТОВ «ЛЮКС КРАЇНА» вимушене буде оскаржити незаконне рішення до АМКУ.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.07.2020 15:29
Вирішення:
Відповідно до ч.3 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.
Наведене Вами звернення не відноситься до запитання пов’язаного з недостатньою аргументацією, а направлено на формування власної позиції щодо рішення Замовника.
Відповідно до ч.16 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Електронний цифровий підпис не віддноситься ні до інформації направленої на підтвердження повноважень на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю), ні до інформації та/або що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону.
З наведеного рішення АМКУ по процедурі закупівлі № UA-2020-05-12-001459-a вбачається, що органом визнається не накладення ЕЦП як невідповідність умовам Тендерної документації, проте задоволено скаргу у зв’язку з тим, що замовником застосовано норму, яка не відповідає нормі статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо протоколу то просимо звернути увагу, що протокол розміщено в форматі PDF або HTML на сторінці електронної системи закупівель «Прозорро» з наступним місцем розташування:
Протокол розгляду тендерних пропозицій
Переглянути / друкувати протокол розгляду тендерних пропозицій з інформацією про підстави відхилення PDF ● HTML
Статус вимоги:
Відхилено