• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них

Завершена

718 120.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 590.60 UAH
Період оскарження: 02.06.2020 13:06 - 13.06.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Порушення Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: 8401fe77ff984072982622312bd9d077
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-02-004656-b.a1
Назва: Порушення Закону України "Про публічні закупівлі"
Скарга:
Покровським психоневрологічним інтернатом (далі – Замовник) проводиться закупівля UA-2020-06-02-004656-b, предметом якої є ДК 021:2015: 39110000-6 Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них. Відповідно до рішення тендерного комітету Покровського психоневрологічного інтернату від 24 червня 2020 року, оформленого протоколом № 72 (далі – Протокол, додаток 1) тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Меблева фабрика Прем’єра» (далі – Тендерна пропозиція) було дискваліфіковано, на підставі того, що начебто Тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації по процедурі закупівлі - відкриті торги на закупівлю товару: ЕЗС ДК 021:2015: 39110000-6 – Сидіння, стільці та супутні вироби і частини до них (далі – Тендерна документація, додаток 2) Вважаємо, що зазначена процедура закупівлі супроводжувалася порушеннями з боку Замовника, його рішення про дискваліфікацію Тендерної пропозиції суперечить приписам ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а Тендерна пропозиція відповідає Тендерній документації, а тому Замовника має бути зобов’язано скасувати його рішення, оформлене Протоколом з огляду на наступне. Згідно з ч. 1 ст. 3 Закону цей Закон застосовується, в тому числі, до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень. Враховуючи, що вартість предмета закупівлі товару перевищує 200 тисяч гривень, порядок проведення зазначеної закупівлі регулюється Законом. Відповідно до п. 31 ч. 1 ст. 1 Закону тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (п. 32 ч. 1 ст. 1 Закону). Частиною 1 ст. 5 Закону встановлено принципи здійснення публічних закупівель, серед яких: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Щодо доводів Замовника невідповідності тендерної пропозиції тендерній документації: По-перше, зі змісту Протоколу вбачається, що Замовник посилається на те, що «згідно п. 1.14 Додатку 1 до тендерної документації. Учасник повинен надати скан-копію довідки(-ок), виданої (-их) з усіх банківських установ, які здійснюють обслуговування учасника, про відсутність простроченої заборгованості за кредитами та відсотками по кожному рахунку окремо виданої (сформованої) не пізніше 5- ти календарних днів відносно дати розкриття пропозицій. В складі тендерної пропозиції відсутня дана довідка з АТ «КРЕДОБАНК», в якому на підставі довідки № 235-22011/20 від 15.06.2020р. в Учасника відкриті рахунки.» З таким доводом Замовника неможна погодитись, на підставі того, що в Тендерній пропозиції, а саме в файлі (формату .pdf) «9 Довідки з банку» (сторінка № 3) наявна довідка з АТ «КРЕДОБАНК» від 16.06.2020 р. № 235-22005/20 (додаток 3), в якій зазначено, що станом на 15.06.2020 р. у Товариства з обмеженою відповідальністю «Меблева фабрика Прем’єра» (далі – ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра»/Учасник) діючих кредитних договорів в АТ «КРЕДОБАНК» немає. По-друге, Замовник посилається на те, що «На виконання п.1.1. ч. 1 Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Учасник не надав документів, що підтверджують повноваження відповідної особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції.». Натомість, в Тендерній пропозиції, а саме в файлі (формату .pdf) «1. Відомості про учасника» (сторінки № 53-68) наявний Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (додаток 4), (сторінки 75-76) наказ та (сторінки 77-88) протокол про призначення директора (Додатки 5-6), з яких вбачається, що особою яка уповноважена представляти юридичну особу ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» у правовідносинах з третіми особами, має право вчиняти дії від імені юридичної особи ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» без довіреності, у тому числі підписувати договори є Мережко Ігор Володимирович (керівник), наявність відповідних повноважень у директора також вбачається зі статуту( сторінки 1-20), який подано у складі тендерної пропозиції (Додаток 7). Також, згідно з п. 3 Листа-гарантії про відсутність підстав для відмови Замовником Учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до стаття 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (додаток 8), який міститься в файлі (формату .pdf) «5 Відповідність ст. 17» службові (посадові) особі ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра», яких уповноважено Учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, а саме має право підписувати тендерну документацію та договір Мережко Ігор Володимирович (директор). Крім того, відповідно до ч. 5 ст. 65 Господарського Кодексу України керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами. По-третє, Замовник у Протоколі зазначив, що «Порушено п. 1.3 ч. 1 Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, згідно якого документи, що складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. На документах, що складались Учасником (довідки, гарантійні листи) відсутні номер та дата їх складання згідно п.п. 2,3 ч. 4 Розділу II Наказу Міністерства юстиції України №1000/5 від 18.06.2015 р. «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях».». 1) Слід зазначити, що норми на які посилається Замовник, а саме п.п. 2, 3 ч. 4 Розділу II Наказу Міністерства юстиції України №1000/5 від 18.06.2015 р. «Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях» (далі – Наказ) містять обов’язок посадової (службової) особи тільки щодо датування управлінських документів. 2) Також, частина 4 Наказу, на яку послався Замовник, встановлює правила саме щодо управлінських документів. Відповідно до абз. 32 п. 2 Розділу І Наказу управлінський документ – службовий документ, спрямований на виконання установою функцій, що забезпечують її діяльність. До управлінських документів належать організаційно-розпорядчі, первинно-облікові, банківські, фінансові, звітно-статистичні, планові, ресурсні тощо. Найближчою формою управлінських документів до довідки є первинно-облікові. Передусім нагадаємо, що первинний документ – документ, що містить відомості про господарську операцію. Відповідно, господарська операція – дія чи подія, що зумовлює зміни у структурі активів і зобов’язань, власному капіталі підприємства (ст. 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні») Довідка – це документ інформаційного характеру, що підтверджує та описує ті чи інші факти та події. Довідки бувають двох видів: - довідка-підтвердження засвідчує юридичний факт та видається громадянам і установам (частіше особистого характеру). Ці довідки потребують засвідчення печаткою у разі її наявності; - довідка інформаційного характеру містить опис подій і фактів. Їх складають за запитом або вказівкою посадових осіб та організацій вищого рівня. Також довідки можна поділити на внутрішні та зовнішні. Зовнішні довідки надають іншим підприємствам, установам, організаціям, фізичним особам або контролюючим органам. Значну частину документів, що створюються на підприємстві та надходять ззовні, становлять інформаційно-довідкові документи (акти, службові листи, доповідні та пояснювальні записки, довідки, огляди, відгуки, листи тощо). Інформація, що міститься в них, може спонукати до дії (наприклад, до видання розпорядчих документів), а може бути просто взята до відома. Таким чином, можна зробити висновок, що довідка та гарантійний лист не відноситься до жодної із форм управлінських документів зазначених в Наказі, тому що вони є документами інформаційного характеру, таким чином доводи Замовника про те, що до довідок та гарантійних листів повинні застосовуватись вимоги регламентовані Наказом є неправильними. 3) Більше того, в частині п. 1 ч. 4 Наказу зазначено, що датою документа є відповідно дата його підписання, затвердження, прийняття, реєстрації або складення (для актів), засідання колегіального органу (для протоколів). Слід зазначити, що всі документи Тендерної пропозиції ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» підписані електронним підписом. Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 1 ЗУ «Про електронні довірчі послуги» електронний підпис – електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис. Таким чином, в цьому випадку, доцільно вважати датою підписання довідок та гарантійних листів дату нанесення на неї електронного підпису, а саме 17.06.2020 року, інформація про що міститься в системі офіційного учасника системи публічних закупівель PROZORRO – ZAKUPKI.PROM.UA, за наступним посиланням https://zakupki.prom.ua/ru/gov/tenders/UA-2020-06-02-004656-b. По-четверте, Замовник в Протоколі зазначає, що «Не заповнені проект договору та специфікація в частині вартості предмету закупівлі (п. 1.9 Додатку 1 до тендерної документації).». Проте слід зазначити, що остаточна ціна тендерної пропозиції визначається після проведення електронного аукціону, проект договору та специфікація заповнені належним чином із зазначенням необхідних реквізитів, що не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Замовником. По-п’яте, Замовник в Протоколі зазначає, що «Тендерна пропозиція не містить жодних посилань на марку предмету закупівлі та/або матеріал, з якого його буде виготовлено товар, на які Учасник надає документи, що підтверджують відповідність товару встановленим нормам (п. 6.1 Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції).». Натомість, відповідно до п. 6.1 Розділу III. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції зазначено, що Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Враховуючи викладене, Замовник встановив чіткі критерії, які повинні підтверджувати відповідність тендерної пропозиції Учасника тендерній документації, а саме: технічні, якісні, кількісні вимоги до предмета закупівлі, що насамперед і підтверджує ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» в свої тендерній пропозиції, а саме Технічними вимогами (додаток 9), які містяться в файлі (формату .pdf) «4 Технічні характеристики». Також в своєму доводі Замовник робить акцентування на марці предмета закупівлі, але в Тендерній документації не містить жодного обов’язку Учасника зазначати марку предмета закупівлі. Таким чином, Замовник з урахуванням зазначених доказів відповідності тендерної пропозиції учасника ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» Тендерній документації зобов’язаний був прийняти його тендерну пропозицію, а визнавши його тендерну пропозицію дискваліфікованою, порушив приписи ст. 31 Закону, в наслідок чого також порушив права та законні інтереси ТОВ «Меблева фабрика Прем’єра» на визнання переможцем та також порушив ст. 5 Закону. Відповідно до ч. 18 ст. 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: - про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); - про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Дата розгляду скарги: 16.07.2020 14:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 07.07.2020 17:27
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 24.07.2020 23:29
Дата виконання рішення Замовником: 27.07.2020 14:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: РІШЕННЯ БУДЕ ВИКОНАНО!
Автор: ТОВ "Меблева фабрика Прем'єра", Анна Невядомская +380632583535 office@premiera-factory.com http://www.premiera-factory.com/