-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015-30120000-6 Фотокопіювальне та поліграфічне обладнання для офсетного друку (Запасні частини та витратні матеріали до копіювальних машин)
Завершена
132 050.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 660.25 UAH
мін. крок: 0.5% або 660.25 UAH
Період оскарження:
01.06.2020 17:28 - 04.06.2020 20:00
Вимога
Вирішена
Вимога усунути дискримінаційні умови
Номер:
4eccb7bf3baa4a51be577ecdb9c98929
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-06-01-008100-b.b1
Назва:
Вимога усунути дискримінаційні умови
Вимога:
Надання в складі тендерної пропозиції Листа від виробника продукції або його офіційного представника на території України, в якому міститься інформація про виробника товару та можливість учасника офіційно поставляти товар виробника є дискримінаційною до учасників.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасників, пов'язані з їх участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Отже , відповідно до аналогічного рішення АМКУ № 4521 -р/пк-пз від 15.04.2019, вимагаємо усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
У разі не задоволення нашої вимоги, будемо змешенні звурнутися до АМКУ з відповідною скаргою.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
02.06.2020 09:53
Вирішення:
У Додатку 3 до оголошення зазначено, що якщо учасник не є виробником товару то він надає, зокрема лист від виробника продукції або його офіційного представника на території України, в якому міститься інформація про виробника товару та можливість учасника офіційно поставляти товар виробника.
Необхідність встановлення такої вимоги зумовлена потребою підтвердження легального походження товару, тобто ввезення його на територію України згідно із законодавством України, передусім дотримання митного контролю та сплати податків.
Наявність підтвердження щодо легального походження товару від виробника або його офіційного представника на території України надає додаткові гарантії щодо постачання якісної продукції та подальшого його сервісного та гарантійного обслуговування на території України. У такий спосіб учасник торгів може гарантувати безпеку для споживачів і відповідність міжнародним стандартам якості – Conformité Européenne.
Варто звернути увагу на те, що відсутня вимога замовника про посилання у листі від виробника продукції або його офіційного представника на території України на зазначену закупівлю (номера оголошення в електронній системі закупівель UA-2020-06-01-008100-b). А отже вимога, зазначена в рішеннях Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.04.2019 за № 4521-р/пк-пз відрізняється від вимоги, визначеної в оголошенні замовника, зокрема, щодо кола осіб, які можуть надати такий лист та змісту такого листа.
Ураховуючи частину третю статті 22 Закону вимога щодо надання листа від виробника або його офіційного представника на території України не містить дискримінаційних вимог і обумовлена метою запобігання закупівлі фальсифікатів та контрабандної продукції, які не пройшли митного оформлення.
Закон не містить переліку умов, які можуть вважатися дискримінаційними, тому необхідно виходити з практики Антимонопольного комітету України та судової практики, що вже склалася у попередні періоди, зокрема дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників та відсутність яких у оголошенні жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність).
Ураховуючи вищезазначене, замовник жодним чином не обмежив коло учасників, не порушив вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні