ДК 021:2015 - 03410000-7 Деревина (Дров’яна деревина промислового використання)
• Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедури закупівлі усі документи та інформація, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою (крім тих випадків коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно адреси мережі "інтернет", адреси електронної пошти, торговельної марки (знаку для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Документи, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції мовою іншою, ніж українська, та не готуються учасником безпосередньо (довідки, висновки, сертифікати тощо), повинні мати автентичний переклад на українську мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування.
Завершена
552 500.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 525.00 UAH
Період оскарження:01.06.2020 15:24 - 13.06.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення порушень
Номер:5d112a7942204230b4a5c892f66822e0
Пов'язаний елемент:Закупівля
Ідентифікатор запиту:UA-2020-06-01-006056-b.b1
Назва:Вимога про усунення порушень
Вимога:
Вітаю! В розумінні тендерної документації аналогічним договором відповідно до умов цієї тендерної документації є договір, який підтверджує наявність у учасника досвіду постачання дров (дров’яної деревини промислового використання) в кількості не менше ніж обсяг (потреба) замовника згідно даної процедури відкритих торгів (650 м. куб.). На нашу думку, дана вимога Замовника є дискримінаційною з огляду на наступні обставини. Відповідно до статті 16 ЗУ "Про публічні закупівлі", замовник вимагає від учасників подання ним документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Частиною другою ст. 16 Закону встановлено, що замовник встановлює один або кілька з таких кваліфікаційних критеріїв, як, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів. Зміст цієї частини, а саме їх кількість, н як не впливає на наявність позитивного досвіду учасників виконання аналогічних договорів, та насамперед на технічні та якісні вимоги предмета закупівлі, а лише обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників (ч. 4 ст. 22 Закону). Наведені вимоги до учасників суперечать п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». З урахуванням викладеного, просимо внести зміни до тендерної документації і виключити положення проте, що аналогічний договір повинен бути в кількості не менше ніж обсяг (потреба) замовника згідно даної процедури відкритих торгів. Дякую
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:04.06.2020 16:18
Вирішення:Шановний Запитуваче! У відповідь на Вашу вимогу, керуючись ст. 24 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) та у відповідності до пункту 1 розділу ІІ тендерної документації, повідомляємо наступне.
Враховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям згідно із законодавством.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний за предметом закупівлі договір”, разом з тим, виходячи зі змісту п. 22 частини першої статті 1 Закону, предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції.
Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно згідно із законодавством, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини четвертої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Враховуючи, що в межах єдиної процедури придбавається предмет закупівлі-дров’яна деревина промислового використання певної кількості, виходячи з міркувань необхідності забезпечення вчасного постачання всього заявленого обсягу товару в межах єдиного технічного завдання (договору про закупівлю), з метою недопущення зриву опалювального сезону, забезпечення умов, що відповідають вимогам санітарних норм, своєчасного здійснення заходів, спрямованих на збереження здоров'я дітей, встановлено саме такий спосіб документального підтвердження зазначеному кваліфікаційному критерію. Використаний спосіб підтвердження не може бути витлумаченим як дискримінаційний, оскільки не перевищує кількість товару, що закуповується в межах даної процедури відкритих торгів та стосується всіх учасників торгів без виключень. Встановлений критерій підтвердження виконання аналогічного договору не може бути проблемним для стабільного працюючих постачальників. Відповідність учасника зазначеній вимозі документації є ознакою компетентності (наявності досвіду) та передумовою виконання в повному обсязі і своєчасно договірних зобов’язань постачальником. Такий критерій не встановлювався замовником як підтвердження відповідності пропозиції технічним та якісним вимогам до предмета закупівлі. Відсутність відповідного досвіду та достатньої кваліфікації учасника з виконання аналогічного за предметом закупівлі договору впливає на строки поставки, якість товару або взагалі унеможливлює виконання договору. Як результат, це неефективне використання бюджетних коштів, недотримання Законів України «Про освіту» та «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», порушення Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01. Таким чином, рішення щодо включення даної вимоги до документації є правомірним, обгрунтованим та не містить дискримінаційних вимог.
Вищезазначена позиція підтверджується постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні від 15.12.2016 року №2116-р/пк-пз.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює спосіб документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), виходячи зі специфіки предмета закупівлі.
Вимоги процедури закупівлі не обмежують конкуренцію та розроблені для необмеженого кола осіб, які здійснюють торгівлю деревиною (дров’яною деревиною промислового використання), з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, в тому числі таких як, недискримінація учасників, максимальна економія та ефективність.
Відтак, внесення змін до тендерної документації в цій частині є недоцільним.