• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за кодом CPV за ДК 021:2015-90520000-8

Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за кодом CPV за ДК 021:2015-90520000-8

Торги не відбулися

20 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 200.00 UAH
Період оскарження: 01.06.2020 14:42 - 04.06.2020 15:30
Вимога
Відхилено

Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує ст. 5; ч.8.ст 12; ч.5.ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX.

Номер: af338ff99a1c47d785a7dea051e1464f
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-01-005133-b.a2
Назва: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує ст. 5; ч.8.ст 12; ч.5.ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX.
Вимога:
1.Найменування Замовника: Комунальне підприємство «Калинівська центральна районна лікарня» Калинівської районної ради. Код ЄДРПОУ: 01982554.Адреса: вул.Чкалова, 6, м. Калинівка, Вінницька область, поштовий індекс 22400. 2.Номер закупівлі: UA-2020-06-01-005133-b. Код ДК021: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. 3.Підстави подання вимоги: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує ст. 5; ч.8.ст 12; ч.5.ст.14 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX. 4.Обгрунтування вимоги: Замовник, Комунальне підприємство «Калинівська центральна районна лікарня» Калинівської районної ради (код ЄДРПОУ: 01982554) (надалі-Замовник) оголосив в електронній системі Прозорро про проведення закупівлі: UA-2020-06-01-005133-b за процедурою проведення спрощена/допорогова закупівля за предметом надання послуг: послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за кодом CPV за ДК 021:2015 – 90520000-8. Порядок проведення спрощеної закупівлі регулюється статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон). У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. Ознайомившись з тендерною документацією, ми виявили в ній вимоги, що суперечать чинному законодавству. В пункті 12 «Інша інформація» Оголошення зазначено: 12.Інша інформація: Документи, що підтверджують відповідність вимогам до кваліфікації учасників (Додаток № 2), в паперовому вигляді, завірені підписом та печаткою учасника, надаються замовнику переможцем електронних торгів під час укладання договору про закупівлю. Зауважуємо, що з 19.04.2020 року діє нова редакція Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі-Закон), яка чітко забороняє вимагати від Учасників подання документів в паперовому вигляді. Ч.8.ст 12 Закону «Подання інформації під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі здійснюється в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Замовникам забороняється вимагати від учасників подання у паперовому вигляді інформації, поданої ними під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.» Окрім того в ч.5 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі": 5. Замовникам забороняється вимагати від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису. Ч.3.ст 12 Закону «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".» Законодавством передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. У ч.5.ст.14 Закону України "Про публічні закупівлі" зазначається, що «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.» Враховуючи вищезазначене, вимагаємо для забезпечення основних принципів закупівель, усунути дискримінаційні умови, зазначені вище, шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме: видалення умови про надання документів у паперовому вигляді і викласти в наступній редакції: 12.Інша інформація: Документи, що підтверджують відповідність вимогам до кваліфікації учасників (Додаток № 2), надаються замовнику переможцем електронних торгів під час укладання договору про закупівлю через електронний майданчик, на якому зареєстрований Учасник.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідно до п.1 Додатка №2 - Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження: учасник повинен надати в електронному (сканованому) вигляді документи (вказується перелік документів). Переможець згідно аукціону буде надавати всі документи в паперовому вигляді.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX.

Номер: ad56e33983ec4eff8ab4bbb1ab18b355
Ідентифікатор запиту: UA-2020-06-01-005133-b.a1
Назва: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX.
Вимога:
1.Найменування Замовника: Комунальне підприємство «Калинівська центральна районна лікарня» Калинівської районної ради. Код ЄДРПОУ: 01982554.Адреса: вул.Чкалова, 6, м. Калинівка, Вінницька область, поштовий індекс 22400. 2.Номер закупівлі: UA-2020-06-01-005133-b. Код ДК021: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами. 3.Підстави подання вимоги: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX. 4.Обгрунтування вимоги: Замовник, Комунальне підприємство «Калинівська центральна районна лікарня» Калинівської районної ради (код ЄДРПОУ: 01982554) (надалі-Замовник) оголосив в електронній системі Прозорро про проведення закупівлі: UA-2020-06-01-005133-b за процедурою проведення спрощена/допорогова закупівля за предметом надання послуг: послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами за кодом CPV за ДК 021:2015 – 90520000-8. Порядок проведення спрощеної закупівлі регулюється статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон). У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. Ознайомившись з тендерною документацією, ми виявили в ній вимоги, що суперечать чинному законодавству. Згідно п 3.2. «Технічні та якісні вимоги» до предмета закупівлі відносяться: Вироби медичного призначення категорії «Б»; Препарати та речовини зіпсовані і товари лікарські (у т.ч. аерозолі), їх залишки зіпсовані, прострочені або не ідентифіковані; Лампи люмінесцентні; Термометри ртутні. Додатком № 2 «Вимоги до кваліфікації та спосіб їх підтвердження» визначено, що Учасник повинен мати в наявності: 1.7. Наявність Ліцензії Міністерства екології та природніх ресурсів України на поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, знешкодження) (надати копію Ліцензії або наказу про видачу ліцензії); Враховуючи те, що до предмета закупівлі відносяться медичні відходи категорії В та небезпечні відходи, що містять ртуть (категорія С) вимога щодо наявності ліцензії на поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, знешкодження) є дискримінаційною. Зауважуємо, що Державними санітарно – епідемічними правилами і нормами щодо поводження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров’я від 08.06.2015 № 325, Розділом V встановлено вимоги до відходів категорії В, якими передбачено, що небезпечні медичні відходи категорії В повинні саме знешкоджуватися, а саме пунктами зазначеного Наказу передбачено: «17. Термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись децентралізованим способом (інсинератори або інші установки термічного знешкодження, що призначені для застосування з цією метою). Термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись централізованим способом. «18. Патологоанатомічні та органічні операційні відходи категорії В (органи, тканини) підлягають кремації (спалюванню). 20. Відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання. 1. До відходів категорії С, що можуть становити загрозу хімічного характеру, належать: лікарські, діагностичні, дезінфекційні засоби; елементи живлення, предмети, що містять ртуть, прилади і обладнання, що містять важкі метали; відходи, що утворились в результаті експлуатації обладнання, транспорту, систем освітлення тощо. 2. Зазначені у пункті 1 цього розділу відходи збирають у марковані ємності з кришками, які щільно прилягають, та зберігають у спеціально виділених приміщеннях. 3. Збирання, тимчасове зберігання відходів цитостатиків і генотоксичних препаратів, а також всіх видів відходів, що утворюються в результаті приготування їх розчинів (флакони, ампули тощо), без дезактивації не допускається. Медичні відходи підлягають негайній дезактивації на місці утворення із застосуванням відповідних засобів. Також необхідно провести дезактивацію робочого місця. Роботи з такими відходами повинні проводитись із застосуванням відповідних засобів індивідуального захисту та здійснюватись у витяжній шафі. 4. Вимоги до приміщень для тимчасового зберігання медичних відходів викладені у додатку 2 до цих Правил. 5. Медичні відходи категорії С передаються спеціалізованим підприємствам, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами. Розділом ІІІ Наказу МОЗ №325 визначені «Загальні вимоги до організації системи поводження з відходами»: 1. Система поводження з відходами складається з таких етапів: збирання та сортування відходів; маркування відходів; знезараження (дезінфекція) відходів; транспортування і перенесення відходів у корпусні/міжкорпусні (накопичувальні) контейнери в межах закладу, де вони утворюються; утилізація відходів (тих, що можуть підлягати утилізації); захоронення відходів (лише для відходів категорії А). До того зауважуємо, що пунктами 1 та 2 Розділу І Наказу від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правила і норм щодо поводження з медичними відходами» передбачено: 1. Ці Правила встановлюють загальні вимоги до поводження з медичними відходами в закладах охорони здоров’я (далі - заклади) з метою попередження їх негативного впливу на життя, здоров'я населення та довкілля і визначають порядок збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізації, видалення, знезараження, захоронення, знищення медичних відходів. 2. Ці Правила поширюються на усі заклади незалежно від форми власності та організаційно-правової форми, у тому числі фізичних осіб - підприємців, які в установленому порядку отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (крім підприємств з виробництва фармацевтичної продукції та медичних відходів, що утворюються у побуті). Відповідно, Замовник повинен дотримуватись Закону України «Про відходи», враховуючи Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами, які є для нього обов’язковим до виконання нормативним актом. Статтею 1 Закону «Про відходи» визначені основні терміни: оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення; перевезення відходів - транспортування відходів від місць їх утворення або зберігання до місць чи об'єктів оброблення, утилізації чи видалення; транскордонне перевезення відходів - транспортування відходів з території, або через територію України, на територію або через територію іншої держави; {Абзац десятий статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1825-VI від 21.01.2010} утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів; видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації; знешкодження відходів - зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення; Отже, небезпечні медичні відходи категорії В підлягають термічному знешкодженню в пічах-інсинераторах або інших установках термічного знешкодження, що призначені для застосування з цією метою. Відходи, що містять ртуть (відходи категорії С) підлягають утилізації, а не знешкодженню. Задля дотримання основних принципів закупівель та розширення можливого кола Учасників, достатньою вимогою щодо видів діяльності за ліцензією є вимога наявності: - Ліцензії на поводження з небезпечними відходами, виданої Уповноваженим органом, (збирання, зберігання, знешкодження або утилізація або видалення ). Статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачений виключний перелік вимог до тендерної документації та її змісту. Згідно ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.. Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Замовник нічого не втратить, прописавши вимогу щодо наявності ліцензії в наступній редакції, забезпечивши при цьому дотримання принципу максимальної економії та ефективності та рівних умов, недискримінації Учасників щодо участі в закупівлі. Враховуючи вищезазначене, вимагаємо внести зміни в Додаток № 2 «Вимоги для кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження» щодо наявності ліцензії в наступній редакції: • наявність Ліцензії на поводження з небезпечними відходами, виданої Уповноваженим органом (збирання, зберігання, знешкодження або утилізація або видалення) або наказу про видачу ліцензії.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Внесено зміни в документацію
Статус вимоги: Задоволено