• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Підгузки для дорослих (НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» - 11239 - Підгузник для дорослих)

Тендерна документація додається (ТД_ПАМПЕРСИ). Кількість (одиниці) найменувань зазначено в Додатку 1 до тендерної документації «Технічне завдання».

Завершена

195 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 950.00 UAH
Період оскарження: 29.05.2020 14:51 - 12.06.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Встановлення дискримінаційних вимог

Номер: 0145a0d4afe345428e4df660a9bd2822
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-29-003807-b.b1
Назва: Встановлення дискримінаційних вимог
Вимога:
Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про Публічні закупівлі» (надалі – Закон) Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент". Статтею 24 Закону встановлено, фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. Ознайомившись із тендерною документацією, зокрема Додаток 1 до тендерної документації(Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі – технічне завдання), Вами встановлено технічне завдання до предмету закупівлі, а саме: 1. Підгузки для дорослих (дихаючі); 2. При середньому і важкому ступені нетримання; 3. Підгузки повинні мати систему нейтралізації запаху; 4. Дихаючий зовнішній шар на всій поверхні підгузника; 5. Еластичні подвійні застібки-липучки в поясі з переді і ззаду (для забезпечення прилягання до тіла); 6. Подвійний всмоктуючий шар з суперабсорбентом, паропроникаючий прошарок; 7. Бічні внутрішні бортики (забезпечення додаткового захисту від протікання); 8. Еластичні подвійні застібки-липучки для багаторазового закріплювання і відкріплювання в будь-якому місці підгузка без ризику розриву зовнішнього шару; 9. еластичні елементи без латексу; 10. система OdourStop або еквівалент; 11. система EDS (ExtraDrySystem) або еквівалент розподільний шар; 12. окружність талії (см) 100-150; 13. Строк (термін) поставки (передачі) товару: до 31 грудня 2020 року; 14. Кількість, обсяг поставки та інші характеристики товару: 382 упаковки (в упаковці повинно міститись не менше 30 шт.); 15. Товар повинен доставлятися на адресу замовника транспортом Учасника; 16. Учасник визначає ціну на товар, який він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрат на страхування, транспортування, завантажування, розвантажування та інших витрат, визначених законодавством; 17. На недоброякісний товар складається акт і він повертається постачальнику. Транспортування товару здійснюється автотранспортом постачальника відповідно до Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні. Постачальник самостійно проводить розвантажувальні роботи. Провівши порівняльну характеристику властивостей підгузників для дорослих серед виробників та торгових марок на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що більшість підгузників відповідають зазначеним вимогам Замовника. Але враховуючи ту обставину, що на даний час існує значна кількість торгових марок та виробників підгузників для дорослих – кожен виробник продукції намагається надати своєму товару якісь особливі, нестандартні якості. Останні можуть бути як важливими, так і такими, що особливо не впливають на основні характеристики товару. Тому, конкуренція виробників зосереджується не тільки на ціні, а й на цих особливих якостях товару. Тому, вказана вимога щодо наявності «еластичної вставки на поясі спереду та ззаду підгузка» і є тією «особливою», але не вирішальною якістю товару, яка притаманна лише підгузникам для дорослих торгової марки «SENI». Так, у Додатку 1 Вами не вказано конкретної назви торгової марки та/або виробника підгузників, проте такий критерій як «еластична вставка на поясі спереду та ззаду підгузка» позиціонується як перевага в підгузниках для дорослих саме торгової марки «SENI». Встановлюючи дані вимоги до предмета закупівлі, Вами порушено право учасників, бо суттєво зменшує можливість запропоновувати підгузки, що функціонально та якісно являються еквівалентними замовленим. Тому, встановлення таких вимог є неприпустимим та таким, що порушує основоположний принцип здійснення публічних закупівель, як недискримінація учасників. Обмеження конкуренції між Учасниками тягне за собою перевитрату бюджетних коштів, оскільки унеможливлює подання «еквіваленту» такої ж та кращої якості, але за меншу ціну, а таким чином порушується такий принцип здійснення процедури державних закупівель як максимальна економія, ефективність та пропорційність, що передбачений ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вищевикладене, Вами порушено законодавство у сфері публічних закупівель шляхом встановлення в тендерній документації вимог, що є необґрунтованими та такими, що усувають конкуренцію і містять ознаки дискримінації для потенційних учасників процедури закупівлі. Зважаючи на вищевикладене, зауважимо, що технічні вимоги, викладені Вами в додатку 1, розроблені під одного виробника, що в свою чергу робить неможливим нашу участь та участь інших Учасників у зазначених торгах. Таким чином, встановлені Вами в тендерній документації технічні вимоги до предмету закупівлі не відповідають законодавству України, при цьому порушують законні права та інтереси потенційних учасників зазначених торгів, а також створюють умови (переваги) для перемоги одного учасника торгів. Під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватись принципів, які визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Крім того, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. З огляду на вищевикладене та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі», ВИМАГАЄМО: Внести зміни до додатку 1 тендерної документації щодо закупівлі товарів через систему електронних закупівель PROZORRO та усунути вимоги, які є дискримінаційними та не дають можливості постачальникам надати свої пропозиції для участі в закупівлі. В іншому випадку, ми змушені звернутися до Антимонопольного комітету України з метою неупередженого та ефективного захисту своїх прав і законних інтересів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учасник, Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто, «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі і не є дискримінаційними. Якщо Учасник не має в наявності всього переліку виробів медичного призначення по даній закупівлі, то йому нічого не заважає закупити їх на ринку, звісно, якщо є бажання співпрацювати з виробниками чи іншими суб’єктами даної сфери торгівлі. Однією із вимог до технічних характеристик підгузків для дорослих являється «Еластична гумка в поясі з переду і ззаду (для забезпечення щільного прилягання до тіла)». 1) Згідно ст.22 п.3 Закону України «Про публічні закупівлі» (інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент». Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля). 2) Тендерним комітетом та відповідними спеціалістами, визначена така вимога для зручності пацієнтів (інвалідів та важкохворих, лежачих) для яких саме і проводиться дана закупівля. Технічні умови та характеристики підгузок розроблені Замовником для забезпечення догляду за особами із середнім і важким нетриманням сечі, для малорухомих і лежачих пацієнтів. Досвід роботи із пацієнтами довів, що саме такі технічні характеристики підгузок (еластичність застібок сприяє багаторазовому відкриттю(перевірки) та закриттю, з метою економічного використання підгузків) мають найменші нарікання від людей, а саме для його ефективного використання та дотримання ергономічності тіла пацієнта. Тендерна документація не містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. Наголошуємо, що ми зобов’язані забезпечити потреби своїх пацієнтів продукцією яка найбільш підходить для таких хворих. Підгузки покликані полегшити життя пацієнту. Підсумовуючи розгляд Вашого звернення, на думку Замовника, не має потреби виключати вимогу щодо наявності «Еластична гумка в поясі з переді і ззаду (для забезпечення прилягань до тіла)», оскільки в Додатку 1 до тендерної документації,а саме в технічному завданні вказано: «Всі посилання згідно цього додатку та в тексті тендерної документації в цілому на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва., тощо, слід читати у значенні «або еквівалент». Еквівалент товару або його складової частини – вживається у значенні, як рівнозначний товар або його складова частини, що виражається в наявності однозначних співвідношень між технічними та якісними характеристиками до предмету закупівлі, що визначені Замовник згідно вимог цієї документації, але обов’язково не гірші. Крім того, під час виготовлення даного засобу повинні використовуватися якісні матеріали та наповнювачі, які гарно тримають вологу, не протікають,не потребують частої заміни та не розстібаються при носінні.»
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 16.06.2020 00:04