-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
«Роботи по розробці містобудівної документації "Генеральний план (внесення змін) селища Гостомель Київської області" (капітальні видатки для виконання програми "Коригування Генерального плану селища Гостомель на 2020 рік")
Завершена
1 499 635.42
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 14 996.35 UAH
мін. крок: 1% або 14 996.35 UAH
Період оскарження:
27.05.2020 16:46 - 02.06.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
e026d606055f4092ba2e3ddc9994a6b4
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-27-007505-b.a4
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Серед вимог до пропозиції учасника згідно із п. 5 «Кваліфікаційні вимогу до учасників закупівлі та спосіб їх підтвердження» оголошення для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель (далі – Оголошення) встановлено вимогу до учасника, щодо надання довідки у довільній формі про наявність в учасника власного чи орендованого обладнання та матеріально-технічної бази (далі – Довідка), яка повинна містить інформацію про назву, технічний стан, належність майна. У Довідці обов’язково необхідно зазначити наявність в Учасника ліцензійного програмного забезпечення, необхідного для процесу виконання робіт із розробки містобудівної документації ArcGIS, а також при цьому учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати копію відповідної ліцензії.
Вимога надання підтвердження щодо наявності в Учасника ліцензійного програмного забезпечення необхідного для процесу виконання робіт із розробки містобудівної документації ArcGIS, є дискримінацією по відношенню до учасників, які мають еквівалентне програмне забезпечення для виконання робіт та послуг, що є предметом закупівлі.
Також, у відкритих інтернет ресурсах, зокрема, у системі публічних закупівель України ProZorro не міститься інформації щодо закупівлі Гостомельською селищною радою ліцензійного програмного забезпечення ArcGIS, що є підтвердженням відсутності у Гостомельської селищної ради такого ліцензійного програмного забезпечення.
З метою усунення дискримінації учасників торгів вимагаємо вилучити вищезазначені дискримінаційні вимоги та привести оголошення у відповідність до норм ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» шляхом вилучення із Оголошення вимоги щодо обов’язкового зазначення у Довідці наявність в Учасника ліцензійного програмного забезпечення, необхідного для виконання робіт із розробки містобудівної документації ArcGIS, а також надання у складі тендерної пропозиції копії відповідної ліцензії.
У разі залишення вищезазначеної дискримінаційної вимоги у складі оголошення, такі дії будуть фактичним підтвердженням факту використання замовником програмного забезпечення ArcGIS без відповідної ліцензії, та, з метою попередження, а також усунення факту дискримінації учасників торгів, ми будемо змушені звернутися до відповідних державних органів із зверненням (заявою) з вимогою щодо проведення перевірки на виявлення порушення Гостомельською селищною радою законодавства в сфері використання продуктів інтелектуальної власності шляхом проведення перевірки (позапланової перевірки) органами Нацполіції, органами податкової служби та державними інспекторами з питань інтелектуальної власності.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.06.2020 17:28
Вирішення:
Дякую за ваше звернення.
Згідно Закону України "Про публічні закупівлі" ст. 14 п. 4 ч.2 "У вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників".
Також в ст. 24 п.6 ч.2 говориться "Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством".
Отже Учасник, надаючи свою пропозицію може запропонувати аналог ArcGIS.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Невідповідність закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
ec7e9f9a7701471ea10829a28c7fa76f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-27-007505-b.c3
Назва:
Невідповідність закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
У пункті 5 Кваліфікаційні вимоги до учасників закупівлі та спосіб їх підтвердження, вказано: "Учасник повинен надати довідку у довільній формі про наявність працівників (штатних спеціалістів) відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід і можуть бути залучені до виконання робіт, що є предметом закупівлі. Під працівниками відповідної кваліфікації розуміється наявність в Учасника працівників: фахівців – архітекторів з розроблення містобудівної документації, інженерів-проектувальників, інженерів-землевпорядників, експертів з розроблення містобудівної діяльності, екологів, економістів, які мають необхідні знання та досвід, у т.ч.: сертифікований архітектор з розроблення містобудівної документації; сертифікований інженер-проектувальник (інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища»); сертифікований інженер-землевпорядник; сертифікований експерт (експертиза містобудівної документації)". Розроблення містобудівної документації чітко та детально регламентується відповідним законодавством. Вимоги щодо розробників визначені нормами права, зокрема, ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядком розроблення містобудівної документації, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 N 290. У п. 4.5. Порядку розроблення містобудівної документації, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.11.2011 N 290 зазначено, що генеральний план населеного пункту, план зонування території та детальний план території розробляються суб’єктами господарювання, у складі яких є архітектор, що має кваліфікаційний сертифікат. Отже, не містить вимог про обов'язкову наявність у суб'єкта господарювання працівників: інженерів-проектувальників, інженерів-землевпорядників, експертів з розроблення містобудівної діяльності, екологів, економістів, які мають необхідні знання та досвід, у т.ч.: сертифікованих інженерів-проектувальників (інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища»); сертифікованих інженерів-землевпорядників; сертифікованих експертів (експертиза містобудівної документації). У ч.5 ст.14 ЗУ "Про публічні закупівлі" зазначено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У п.4 ч.1 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" визначено, що закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них. У ч.4 ст.5 ЗУ "Про публічні закупівлі" визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Вимога про обов'язкову наявність у суб'єкта господарювання працівників: інженерів-проектувальників, інженерів-землевпорядників, експертів з розроблення містобудівної діяльності, екологів, економістів, які мають необхідні знання та досвід, у т.ч.: сертифікованих інженерів-проектувальників (інженерно-будівельне проектування у частині забезпечення безпеки життя і здоров’я людини, захисту навколишнього природного середовища»); сертифікованих інженерів-землевпорядників; сертифікованих експертів (експертиза містобудівної документації) створює умови для дискримінації потенційних учасників. Просимо привести тендерну документацію у відповідність до ЗУ "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.06.2020 14:12
Вирішення:
Дякую за ваше звернення.
Відповідно до ДБН Б.1.1-15:2012 Склад та зміст генерального плану населеного пункту, для розроблення генерального плану складається та затверджується Завдання на розроблення генерального плану населеного пункту, яке підписується головним архітектором проекту, головним інженером проекту та головним економістом проекту.
Відповідно до Переліку графічних матеріалів генерального плану населеного пункту, передбаченого ДБН Б.1.1-15:2012 Склад та зміст генерального плану населеного пункту, в складі генерального плану на ряду з іншими передбачено:
- Схема інженерного обладнання території
- Схема інженерної підготовки та захисту території
Також передбачено розроблення Розділу "Охорона навколишнього природного середовища", що одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку який має відповідати вимогам Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку".
Тому участь в розробленні генерального плану вказаних у вимогах Замовника фахівців передбачено чинними нормативними та законодавчими актами.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Невідповідність закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
c5bc8d13c37d404099cf48b039d51638
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-27-007505-b.c2
Назва:
Невідповідність закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
У пункті 5 Кваліфікаційні вимоги до учасників закупівлі та спосіб їх підтвердження, вказано: "З метою підтвердження наявності матеріально-технічної бази та ефективного використання її складових в процесі надання послуг Учасником для забезпечення якості, своєчасності надання такої послуги, Учасник надає у складі тендерної пропозиції копію сертифікату ISO 9001:2015 "Системи управління якістю".
У ч.5 ст.14 ЗУ "Про публічні закупівлі" зазначено, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Чинне законодавство України не містить вимог про обов'язкову наявність у суб'єкта господарювання Сертифікату ISO 9001:2015. Також нагадуємо, що ISO 9000:2015 Quality management systems - стандарт, чинний в ЕС, а не в Україні.
У п.4 ч.1 ст. 5 ЗУ "Про публічні закупівлі" визначено, що закупівлі здійснюються за принципами недискримінації учасників та рівного ставлення до них. У ч.4 ст.5 ЗУ "Про публічні закупівлі" визначено, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Розроблення містобудівної документації чітко та детально регламентується відповідним законодавством, вимоги щодо розробників визначені нормами права, зокрема, ЗУ "Про регулювання містобудівної діяльності", Порядком розроблення містобудівної документації, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 16.11.2011 N 290, ДБН. Наявність сертифіката на систему управління якістю не має обов'язкового характеру для діяльності суб'єкта господарювання.
Вимога про подання Сертифіката ISO 9001:2015 створює умови для дискримінації потенційних учасників. Просимо привести тендерну документацію у відповідність до ЗУ "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
01.06.2020 12:14
Вирішення:
Дякую за ваше звернення.
Пунктом 3 частини 2 статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» встановлюється обов’язок замовників, вказувати у технічній специфікації, зокрема «...посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами». Враховуючи той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності якості послуг учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі».
Будь-який суб’єкт господарювання, який надає послуги у сфері містобудування та відповідає кваліфікаційним вимогам та стандартам системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, може отримати відповідний Сертифікат. На підставі вищевикладеного, наявність у учасника тендеру даного Сертифікату може бути одним з кваліфікаційних критеріїв, які Замовник може встановлювати відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність перелічених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей Учасника, його спроможності щодо якісного надання послуг, тому дана вимога не є дискримінаційною.
Наявність сертифікату якості ISO 9001 гарантує підвищення якості надаваних послуг, оскільки одним з основних принципів побудови системи менеджменту якості, відповідно до вимог ISO 9001, є орієнтація на замовника послуги та процесний підхід до діяльності; діяльність організації складається з ряду взаємозалежних процесів, при цьому вихідні дані одного процесу є вхідними даними для наступного, тому процесний підхід полягає в систематичній діяльності по визначенню процесів, їхньої послідовності та взаємодії, управлінню процесами й зв’язками між ними, що попереджуватиме безсистемні дії працівників різних підрозділів, що повинні взаємодіяти між собою. Застосування процесного підходу є важливою передумовою якісного надання послуги, що є предметом даної закупівлі, оскільки її надання передбачає взаємодію працівників різних підрозділів виконавця такої послуги.
Отже, вимога замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системи управління якістю - встановленим (згідно стандарту ISO 9001:2015) стандартним характеристикам та вимогам, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності якості послуг учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону України.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Невідповідність закону України «Про публічні закупівлі»
Номер:
184e25470de54bbdb73b3be19911e398
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-27-007505-b.a1
Назва:
Невідповідність закону України «Про публічні закупівлі»
Вимога:
Пунктом 5.1 Оголошення для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель вимагається документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного договору у вигляді Довідки про виконання аналогічного договору, за предметом закупівлі, складеної учасником за наведеною формою з підтвердженням у вигляді копій виконаних аналогічних договорів (не менше двох), зазначених у довідці про наявність досвіду виконання аналогічних договорів з усіма додатками до договорів, які є їх невід’ємними частинами, змінами та доповненнями, рішення уповноваженого органу про її затвердження, та документів, які свідчать про його виконання (акти надання послуг тощо).
Частиною четвертою статті 22 закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НЕ ПОВИННА МІСТИТИ ВИМОГ, ЩО ОБМЕЖУЮТЬ КОНКУРЕНЦІЮ ТА ПРИЗВОДЯТЬ ДО ДИСКРИМІНАЦІЇ УЧАСНИКІВ, а також ВИМОГ ЩОДО ДОКУМЕНТАЛЬНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ, ЯКЩО ТАКА ІНФОРМАЦІЯ Є ПУБЛІЧНОЮ, ЩО ОПРИЛЮДНЕНА У ФОРМІ ВІДКРИТИХ ДАНИХ згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Пунктом десятим, одинадцятим та дванадцятим частини першої статті 10 закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник самостійно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель наступні документи:
- договір про закупівлю та всі додатки до нього;
- повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 закону України «Про публічні закупівлі»;
- звіт про виконання договору про закупівлю, або його розірвання.
Частиною дев’ятою статті 41 закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що у разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю.
Отже, відомості щодо наявності аналогічних договорів з усіма додатками до договорів, які є їх невід’ємними частинами, змінами та доповненнями, рішення уповноваженого органу про її затвердження, та документів, які свідчать про його виконання ЗАМОВНИК МОЖЕ САМОСТІЙНО ОТРИМАТИ, в електронній системі закупівель.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання договорів з усіма додатками до договорів, які є їх невід’ємними частинами, змінами та доповненнями, рішення уповноваженого органу про її затвердження, та документів, які свідчать про його виконання (акти надання послуг тощо) Є ДИСКРИМІНАЦІЙНОЮ І СУПЕРЕЧИТЬ закону України «Про публічні закупівлі».
Вимагаємо привести Оголошення для проведення спрощеної закупівлі через систему електронних закупівель у відповідність до закону України «Про публічні закупівлі», шляхом виключення дискримінаційних вимог.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
29.05.2020 17:16
Вирішення:
Дякую за ваше звернення.
Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено вимогу щодо обов’язкової публікації договорів про розроблення містобудівної документації, яка розробляється не за бюджетні кошти (за кошти інвесторів, тощо). Також Законом не передбачено публікації рішень про затвердження містобудівної документації. Отже, вимога щодо відомостей про аналогічні договори з усіма додатками до договорів, які є їх невід’ємними частинами, змінами та доповненнями, рішення уповноваженого органу про її затвердження, та документів, які свідчать про його виконання не суперечить положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено