• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Капітальний ремонт приміщень із заміною віконних та дверних блоків на енергозберігаючі та влаштуванням відкосів у ДНЗ № 3 "Сонечко" по вул. Незалежності, 6-Г, смт. Диканька Полтавської області

Завершена

470 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 700.00 UAH
Період оскарження: 27.05.2020 09:46 - 02.06.2020 17:00
Вимога
Вирішена

Щодо незаконного відхилення цінової пропозиції учасника

Номер: 862bf22394854ef9ac97ea68ad88c640
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-27-000225-a.a2
Назва: Щодо незаконного відхилення цінової пропозиції учасника
Вимога:
Шановний Замовнику, ми не погоджуємось з прийнятим рішенням про відхилення нашої пропозиції №29 від 17.06.2020, вважаємо його таким, що не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» а також вимогам закупівлі UA-2020-06-03-001508-b з наступних підстав. Відповідно до ч.4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасників. Водночас Замовником в оголошенні про проведення процедури закупівлі не визначено, які саме аналоги/еквіваленти приймаються у пропозиціях. З огляду на ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. 2. Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Визначаючи в оголошенні предмет закупівлі з посиланням на виробника ТОВ «Завод Стеко» замовником в оголошенні про проведення процедури закупівлі не визначив заборони подавати у складі пропозиції ідентичний товар, який в повній мірі відповідає всім критеріям, що визначений для предмету Закупівлі. Отже визначивши критерії предмету закупівлі, Замовник в порушення принципів визначених ст. 5 зазначеного Закону, а саме принципів максимальної ефективності, недискримінації учасників, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, а також запобігання корупційним діям і зловживанням відхилив по формальній причині, а саме невідповідність конкретного, одного визначеного виробника ТОВ «Завод Стеко». Дана причина відхилення не є такою, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення процедури закупівлі, а також є такою, що суперечить Закону України «Про публічні закупівлі». Водночас звертаємо увагу, Замовником відхилені всі 4 пропозиції інших учасників, в тому числі й суто по формальних, які суперечать Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи викладене, оскільки Приватним підприємством «Центр-Буд-Україна» нижчу ціну за результатами аукціону по закупівлі UA-2020-05-27-000225-a та надано всі документи, що вимагались Замовником, викладених в оголошенні про проведення процедури закупівлі, просимо скасувати рішення що, оформлене протоколом щодо прийняття щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.06.2020 №29, як таке, що не відповідає Закону України «Про публічні закупівлі» суперечить його основоположним принципам а також умовам закупівлі UA-2020-05-27-000225-a та акцептувати нашу пропозицію. У разі відхилення даної Вимоги, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів, наше підприємство буде змушене звернутись до суду.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до абз. 2 ч. 4 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» у вимогах до предмета закупівлі, що містять посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, замовник може вказати, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях. Тобто, на відміну від процедури відкритих торгів, вказувати у вимогах до предмета закупівлі, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасника, чи не вказувати, - є правом, а не обов’язком замовника при проведенні спрощених закупівель. При проведенні вказаної спрощеної закупівлі замовником у вимогах до предмета закупівлі, не вказано, які аналоги та/або еквіваленти приймаються у пропозиціях учасника. Таким чином, замовником у даному випадку не надавалася можливість учасникам подавати у складі пропозиції аналоги та/або еквіваленти, зокрема, віконних та дверних блоків, які будуть встановлюватися при виконанні робіт за предметом закупівлі, тому пропозиції учасників, які містять аналоги та/або еквіваленти, були відхилені. При проведенні даної закупівлі замовник дотримується принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Усі учасники спрощеної закупівлі перебувають в рівних умовах. Замовником ніяким чином не обмежуються та не виключаються можливості та права одного учасника відносно іншого, не надається перевага одному учаснику перед іншим. Кожен учасник має можливість замовити для виконання робіт за предметом закупівлі товари саме того виробника, які необхідні замовнику відповідно до умов оголошення та вимог щодо предмета закупівлі. Враховуючи викладене, пропозиція ПП «Будівельне об’єднання «Центр-Буд-Україна» відхилена замовником правомірно, тому протокольне рішення уповноваженої особи Диканської селищної ради, відповідальної за організацію та проведення закупівель, від 17.06.2020 року № 29 переглядатися не буде.
Статус вимоги: Не задоволено
Задовільнена: Ні
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо недискримінації учасників публічних закупівель.

Номер: a7aa04ad6e2b4cd085df6bd9c88194db
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-27-000225-a.b1
Назва: Щодо недискримінації учасників публічних закупівель.
Вимога:
Доброго дня! Шановний Замовнику, прошу внести зміни до тендерної документації та привести її у відповідність до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі. Предмет закупівлі, відповідно до оголошення - Капітальний ремонт приміщень із заміною віконних та дверних блоків на енергозберігаючі та влаштуванням відкосів у ДНЗ № 3 "Сонечко" по вул. Незалежності, 6-Г, смт. Диканька Полтавської області. Відповідно до Робочого проекту (Додаток 7), по даному предмету закупівлі клас наслідків віднесено до СС2. Відповідно до вимог Замовника, для участі у спрощеній закупівлі Підрядник повинен відповідати таким вимогам: 1. Наявність необхідних відповідно до законодавства ліцензій, дозволів, сертифікатів на виконання робіт, термін дії яких повинен бути не меншим, ніж термін виконання робіт за договором, зокрема надана Довідка в довільній формі про наявність необхідних відповідно до законодавства ліцензій або документів дозвільного характеру на провадження господарської діяльності за предметом закупівлі, термін дії яких повинен бути не меншим, ніж термін виконання робіт за договором, або документів, що посвідчують їх видачу (постанова або наказ про видачу). Згідно з п. 1.2. Проекту договору, підрядник гарантує наявність у нього необхідних ліцензії та/або інших дозволів, необхідних для виконання робіт за Договором. Відповідно до переліку документів, які надаються переможцем під час укладання договору про закупівлю учасник має надати копії необхідних відповідно до законодавства ліцензій або документів дозвільного характеру на провадження господарської діяльності за предметом закупівлі (у разі їх наявності), термін дії яких повинен бути не меншим, ніж термін виконання робіт за договором, або копії документів, що посвідчують їх видачу (постанова або наказ про видачу), або інформація в довільній формі щодо отримання таких ліцензій, дозволів, сертифікатів та допусків з посиланням на сайт органу видачі документа. Окрім того, відповідно до ч. 7 ст. 33 та ч. 2 ст. 41 Закону Замовник відхиляє пропозицію Учасника-переможця у разі якщо договір про закупівлю не укладено з вини Учасника-переможця, зокрема, якщо Учасник-переможець не надав Замовнику копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі, якщо про це було зазначено в оголошенні. Вважаємо, що зазначені вимоги не в повній мірі відповідають вимогам чинного законодавства та підлягають виключенню з наступних підстав: 1. Відповідно Статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» Ліцензуванню підлягає будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 7 червня 2017 р. № 406 «Про затвердження переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію», ліцензуванню не підлягають в тому числі : 1. Роботи з переобладнання та перепланування жилого будинку і жилого приміщення, а також нежилого будинку, будівлі, споруди, приміщення в них, виконання яких не передбачає втручання в огороджувальні та несучі конструкції та/або інженерні системи загального користування, - щодо об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з незначними (СС1), з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками. 4. Заміна існуючих заповнень віконних, балконних та дверних блоків та ін. Відповідно до предмету закупівлі, Капітальний ремонт приміщень із заміною віконних та дверних блоків на енергозберігаючі та влаштуванням відкосів у ДНЗ № 3 "Сонечко" по вул. Незалежності, 6-Г, смт. Диканька Полтавської області не включає в себе роботи, що за класом наслідків належить до об’єктів зі значними наслідками, не передбачає втручання в несучі конструкції та в повній мірі відповідає переліку будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію, передбаченим вищевказаною постановою №406. Вимога від учасника надати ліцензію в складі цінової пропозиції на види робіт, що не підпадають під ліцензування штучно звужує коло учасників, що можуть взяти участь у даній закупівлі, в тому числі й тих, що працюють на ринку без необхідності у оформленні ліцензії не один рік, мають суттєвий досвід та численні позитивні відгуки від Замовників. Оскільки предмет закупівлі підпадає під критерії, що визначені в Постанові №406, враховуючи принцип недискримінації учасників, що передбачений ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації та виключити вимогу щодо надання ліцензії, як таку, що не відповідає вищевказаному принципу.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності. Постанова КМУ від 30.03.2016 № 256, якою визначався Перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню, та постанова КМУ від 05.12.2007 № 1396, якою регулювався Порядок ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури, втратили чинність на підставі постанови КМУ від 13.03.2020 № 219. На сьогоднішній день інші нормативно-правові акти з питань ліцензування на заміну скасованим уповноваженими органами не прийняті. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної дяльності» термін «будівництво» включає в себе нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт об’єкта будівництва.» Особливостей та обмежень щодо ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, вказаний Закон не передбачає. Відповідно до ч. 2 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» постановою КМУ від 07.06.2017 № 406 затверджено Перелік будівельних робіт, які не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію. Документи, що дають право на виконання будівельних робіт, визначені ч. 1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної дяльності». Зокрема, для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, таким документом є дозвіл на виконання будівельних робіт, виданий замовнику органом ДАБК. Таким чином, постанова КМУ від 07.06.2017 № 406 ніяким чином не стосується ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, і будівельна ліцензія підрядника не є документом, що дає право на виконання будівельних робіт. Враховуючи викладене та те, що предметом закупівлі є саме капітальний ремонт (входить в термін «будівництво» відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності») по об’єкту, що відповідно до Робочого проєкту, витяг з якого міститься в Додатку № 7 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, відноситься до класу наслідків (відповідальності) СС2, учасник обов’язково повинен мати ліцензію на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками. Таким чином, замовником при здійсненні вказаної закупівлі не порушено принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, передбачених ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», так як наявність ліцензії у підрядника на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками, є обов’язковою відповідно до чинного законодавства. Тому вносити зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі щодо виключення з неї вимог про надання учасником у складі пропозиції довідки довільної форми про наявність, зокрема, необхідної відповідно до законодавства ліцензії та надання переможцем під час укладання договору про закупівлю копії, зокрема, необхідної відповідно до законодавства ліцензії є недоцільним.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.06.2020 16:29