-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними медичними та небезпечними відходами (перевезення та утилізація відходів медичного походження),( категорія В)
Торги відмінено
75 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 375.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 375.00 UAH
Період оскарження:
25.05.2020 08:50 - 29.05.2020 08:54
Вимога
Вирішена
Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX
Номер:
eb073e61da79448ba5dbbd4cffc12e3a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-25-000049-b.b1
Назва:
Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX
Вимога:
1.Найменування Замовника: Комунальне некомерційне підприємство Миколаївської міської ради "Міська лікарня № 4" Код ЄДРПОУ 01998408.Адреса 54017, Україна, Миколаївська область, Миколаїв, вул. Адмірала Макарова, 1.
2.Номер закупівлі: UA-2020-05-25-000049-b Код ДК021: 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами (Послуги з транспортуванням для подальшого знешкодження, утилізація небезпечних відходів, категорія В шляхом кремації (спалювання), які утворились в лікувальному закладі (рукавички, голки, скарифікатори, перев’язувальний матеріал, леза, моновети, шприци, системи).
3.Підстава подання вимоги: Замовник під час проведення зазначеної закупівлі порушує основні принципи закупівель, що визначені в Ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» в редакції від 19.09.2019 року № 114-IX.
4.Обгрунтування вимоги:
Замовник, Комунальне некомерційне підприємство Миколаївської міської ради "Міська лікарня № 4"(код ЄДРПОУ 01998408) (надалі-Замовник) оголосив про проведення закупівлі UA-2020-05-25-000049-b за формою проведення спрощена закупівля. Порядок проведення спрощеної закупівлі регулюється статтею 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі-Закон).
У період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі.
Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
Ознайомившись з Оголошенням тендерної документації, ми виявили в ній вимоги, що суперечать чинному законодавству.
Замовник в Оголошенні про проведення закупівлі вимагає надати:
• Ліцензію Міністерства екології та природних ресурсів України на операції у сфері поводження з небезпечними відходами (збирання, зберігання, утилізація або видалення, знешкодження), надати копію ліцензії або наказу про видачу ліцензії.
Зауважуємо, що Державними санітарно – епідемічними правилами і нормами щодо поводження з медичними відходами, затвердженими Наказом Міністерства охорони здоров’я від 08.06.2015 № 325, Розділом V встановлено вимоги до відходів категорії В, якими передбачено, що небезпечні медичні відходи категорії В повинні саме знешкоджуватися, а саме пунктами зазначеного Наказу передбачено:
«17. Термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись децентралізованим способом (інсинератори або інші установки термічного знешкодження, що призначені для застосування з цією метою). Термічне знешкодження відходів категорії В може здійснюватись централізованим способом.
«18. Патологоанатомічні та органічні операційні відходи категорії В (органи, тканини) підлягають кремації (спалюванню).
20. Відходи категорії В після знезараження передаються на підприємства, що мають ліцензію на здійснення операцій у сфері поводження з небезпечними відходами та мають відповідне сертифіковане обладнання.
До того зауважуємо, що пунктами 1 та 2 Розділу І Наказу від 08.06.2015 № 325 «Про затвердження Державних санітарно-протиепідемічних правила і норм щодо поводження з медичними відходами» передбачено:
1. Ці Правила встановлюють загальні вимоги до поводження з медичними відходами в закладах охорони здоров’я (далі - заклади) з метою попередження їх негативного впливу на життя, здоров'я населення та довкілля і визначають порядок збирання, перевезення, зберігання, сортування, оброблення (перероблення), утилізації, видалення, знезараження, захоронення, знищення медичних відходів.
2. Ці Правила поширюються на усі заклади незалежно від форми власності та організаційно-правової форми, у тому числі фізичних осіб - підприємців, які в установленому порядку отримали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (крім підприємств з виробництва фармацевтичної продукції та медичних відходів, що утворюються у побуті).
Відповідно, Замовник повинен дотримуватись Закону України «Про відходи», враховуючи Державні санітарно-протиепідемічні правила і норми щодо поводження з медичними відходами, які є для нього обов’язковим до виконання нормативним актом.
Статтею 1 Закону «Про відходи» визначені основні терміни:
оброблення (перероблення) відходів - здійснення будь-яких технологічних операцій, пов'язаних із зміною фізичних, хімічних чи біологічних властивостей відходів, з метою підготовки їх до екологічно безпечного зберігання, перевезення, утилізації чи видалення;
перевезення відходів - транспортування відходів від місць їх утворення або зберігання до місць чи об'єктів оброблення, утилізації чи видалення;
транскордонне перевезення відходів - транспортування відходів з території, або через територію України, на територію або через територію іншої держави;
{Абзац десятий статті 1 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1825-VI від 21.01.2010}
утилізація відходів - використання відходів як вторинних матеріальних чи енергетичних ресурсів;
видалення відходів - здійснення операцій з відходами, що не призводять до їх утилізації;
знешкодження відходів - зменшення чи усунення небезпечності відходів шляхом механічного, фізико-хімічного чи біологічного оброблення;
Медичні відходи категорії В не використовуються як вторинні матеріальні ресурси, а для можливого використання енергії, що виділяється при їх спалюванні, як енергетичних ресурсів, з аналізу документів ліцензіатів, що приймають участь в публічних закупівлях, у них немає такого обладнання, що здійснює утилізацію, використовуючи енергію спалювання, як енергетичні ресурси. Тобто, всі ліцензіати, що приймають участь в закупівлях, мають обладнання для спалювання небезпечних медичних відходів категорії В і цим здійснюють саме знешкодження, а не утилізацію.
Отже, небезпечні медичні відходи категорії В підлягають термічному знешкодженню. Задля дотримання основних принципів закупівель та розширення можливого кола Учасників, достатньою вимогою щодо видів діяльності за ліцензією є вимога наявності Ліцензії на поводження з небезпечними відходами, виданої Уповноваженим органом, (збирання, зберігання, знешкодження або утилізація або видалення).
Дане питання щодо видів діяльності за ліцензією на поводження з небезпечними медичними відходами детально розглядалось за скаргою ТОВ «Укрекосервіс» на умови закупівлі UA-2020-01-10-002015-c (замовник - Перинатальний центр м. Києва), де Скаржник посилався на порушення чинного законодавства щодо поводження з відходами, а саме на пункт е) Ст.32 Закону України «Про відходи».
Колегією АМКУ було відмовлено в задоволенні скарги ТОВ «Укрекосервіс» та встановлено, що вимога наявності Ліцензії на поводження з небезпечними відходами, виданої Уповноваженим органом, (збирання, зберігання, знешкодження або утилізація або видалення) відповідає нормам діючого законодавства щодо поводження з небезпечними відходами, що підтверджується рішенням АМКУ від 07.02.2020 р. № 2407 (надано для ознайомлення). При цьому, така вимога забезпечує можливість участі в закупівлі широкого кола Учасників та не є дискримінаційною.
Статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено принцип здійснення закупівель за умови недискримінації учасників та заборонено Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно ч. 5 ст.14 Закону: «Оголошення про проведення спрощеної закупівлі та вимоги до предмета закупівлі не повинні містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Таким чином, норми Закону України «Про публічні закупівлі» чітко забороняють Замовнику в тендерній документації вносити вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Замовник нічого не втратить, прописавши вимогу щодо наявності ліцензії в наступній редакції, забезпечивши при цьому дотримання принципу максимальної економії та ефективності та рівних умов, недискримінації Учасників щодо участі в закупівлі.
Враховуючи вищезазначене, вимагаємо вимогу щодо наявності ліцензії викласти в наступній редакції:
• Ліцензії на поводження з небезпечними відходами, виданої Уповноваженим органом (збирання, зберігання, знешкодження або утилізація або видалення) або наказу про видачу ліцензії.
Пов'язані документи:
Учасник
- вимога_умови закупівлі_ліцензія_МЛ №4 Миколаївської міської ради.pdf 27.05.2020 09:59
- Рішення від 07.02.2020 № 2407 умови закупівлі Перинатальний центр.pdf 27.05.2020 09:59
Дата подачі:
27.05.2020 09:59
Вирішення:
Доброго дня. Дякуємо за зауваження.Ваші вимоги прийняті. До медико-технічних вимог будуть внесені зміни та медико-технічні вимоги будуть опубліковані у новій редакції
Статус вимоги:
Задоволено