-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичні матеріали
Мовою,якою повинні готуватися тендерні пропозиції - українська Найменування - Комунальне некомерційне підприємство "Чернівецький обласний перинатальний центр" Місцезнаходження- м.Чернівці, вул.Головна,129 Ідентифікаційний код замовника в ЄДР юридичних осіб- 05481412 Категорія - підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої цієї статті
Завершена
203 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 015.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 015.00 UAH
Період оскарження:
21.05.2020 12:25 - 22.06.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Про усунення порушення законодавства у тендерній документації закупівлі № UA-2020-05-21-001457-b за предметом закупівлі «Медичні матеріали» код 33140000-3, згідно ЄЗС ДК 021: 2015 (Шовний матеріал: кетгут, шовк, полігліколіт, пов'язки колагенові)»
Номер:
a7763f9678d4436ca1ae78e3614706b0
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-21-001457-b.b3
Назва:
Про усунення порушення законодавства у тендерній документації закупівлі № UA-2020-05-21-001457-b за предметом закупівлі «Медичні матеріали» код 33140000-3, згідно ЄЗС ДК 021: 2015 (Шовний матеріал: кетгут, шовк, полігліколіт, пов'язки колагенові)»
Скарга:
Я, Степаненко Ірина Федорівна, маю намір прийняти участь закупівлі № UA-2020-05-21-001457-b за предметом закупівлі «Медичні матеріали» код 33140000-3, згідно ЄЗС ДК 021: 2015 (Шовний матеріал: кетгут, шовк, полігліколіт, пов'язки колагенові)», яку проводить Комунальне некомерційне підприємство «Чернівецький обласний перинатальний центр».
Під час вивчення тендерної документації мною було помічено порушення принципів закупівель, передбачених ст. 5 чинного Закону України «Про публічні закупівлі».
На моє звернення усунути порушення замовник відповів, що на його думку умови тендерної документації не порушують чинного законодавства і відмовився усунути порушення. Хоча при цьому з невідомих причин відзначив на електронному майданчику статус «Рішення замовника: Вимога задоволена».
Не погоджуючись з рішенням замовника звертаюся до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з проханням усунути порушення. На підтвердження своїх вимог звертаю увагу на наступне:
Відповідно до позицій 7 і 8 Додатку 2 до тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі «Медичні матеріали» код 33140000-3, згідно ЄЗС ДК 021: 2015 (Шовний матеріал: кетгут, шовк, полігліколід, пов'язки колагенові)» замовник серед шовного матеріалу оголосив закупівлю гемостатичного матеріалу на основі колагену:
Згідно найбільш популярного для купівлі медичних виробів сайту оптово-роздрібного медмагазину Epikriz (https://epikriz.com.ua/gemostaticheskij-material.html) на території України продаються гемостатичні матеріали різних виробників різних конструктивних особливостей, які не повторюються. Всі вони є еквівалентами один одному, оскільки виготовляються або з колагену, або з гідроколагену, або з желатину, або з целюлози, які є матеріалами, що розсмоктуються і використовуються для зупинки крові (гемостатики).
Однак, саме колагенові гемостатичної губки офіційно продаються лише: 1) «Genta-coll ® resorb» німецької компанії Resorba (http://resorba.net/region/germany/produkte/biosurgicals/mit-antibiotika-genta-coll-resorb/index.html); 2) «Пластина (губка) кровоспинна» російської компанії Белкозин (http://belkozin.com/ru/gubka-biodegradiruemaya-kollagenovaya-gemostaticheskaya/) (причому чи сертифікована продукція російської компанії на території України в даний момент знайти інформацію не вдалося).
Крім того, згідно сайту компанії ТОВ «Санімед-М», яка є уповноваженим представником виробника SC SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L., ТОВ «Санімед-М» теж реалізує колагенові губки «ProBios» (https://sanimed.com.ua/kollagenovaya-gubka).
Повторно звертаю увагу, що в кожної компанії свої особливі характеристики зазначених гемостатичних матеріалів, але жодна компанія не вказує у складі колагенових виробів 95% відсотків колагену і не має колагенової пов’язки розміру 2 см х 3 см, окрім виключно виробника SC SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L., офіційним представником якого є ТОВ «Санімед-М».
Таким чином, перш за все, коло можливих учасників поставки шовного матеріалу штучно обмежене введенням до переліку шовного матеріалу, що закуповується, нешовного матеріалу - колагенових пов’язок (губок).
По-друге, замовник передбачив у п. 7. Розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації «Медико-технічні вимоги»: «7. «Еквівалентом» витратних матеріалів одноразового використання в розумінні даної тендерної документації – є витратні матеріали, розміри, комплектація, матеріали, градація та інші стандартні характеристики товару, які абсолютно співпадають з характеристиками товару, що є предметом закупівлі».
Але, як я вже пояснювала, абсолютних співпадань описаних характеристик не існує.
Таким чином, в тендерній документації прописана характеристика медичного виробу, яка є виключною ознакою конкретного типу виробу, конкретної конструкції, конкретного складу і конкретного виробника, хоч і без зазначення його назви, при цьому надання еквівалентів не буде прийняте у разі неспівпадання цих характеристик.
На додачу до вимоги про надання продукції чітко прописаного виробника, замовник в п. 4 Розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації «Медико-технічні вимоги» додатково вимагає: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості, учасник надає оригінал авторизаційного листа виробника (представника, дилера, дистриб'ютера, офіційно уповноваженого на це виробником- якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, якості.
Авторизаційний лист виробника (представника, дилера, дистриб'ютера, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) повинен включати: повну назву учасника, мати назву предмету закупівлі, номер оголошення даних електронних торгів, що оприлюднене на Prozorro,
або копію договору з виробником або його офіційним представником/філією виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), який діє на момент оголошення процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі в повному обсязі, з відповідними додатками (специфікаціями до зазначених договорів, при цьому специфікації повинні бути датовані роком проведення відповідної публічної закупівлі), що підтверджує наявність/можливість постачання товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, визначеній тендерною документацією».
Тобто, виробник продукції або його офіційний представник в Україні мають можливість на власний розсуд обрати кому надати зазначені листи авторизації, а кому відмовити в їх наданні чи зволікати, щоб не надавати. Так, я особисто 22.05.2020 р. звернулася на офіційну електронну адресу ТОВ «Санімед-М», який є офіційним представником румунського виробника, однак станом на дату подання скарги 29.05.2020 р. листа авторизації так і не отримала.
Хочу звернути увагу, що наявність листа авторизації жодним чином не гарантує належної поставки товару належної якості у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником.
Так само наявність листа авторизації не гарантує в подальшому належну якість виробів, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою.
Авторизаційний лист жодним чином не гарантує і те, що товар, який буде постачатися, не буде фальсифікованим, що б не вкладалося в дане поняття.
Також для придбання учасником колагенових пов’язок для поставки замовнику - 2 штуки розміру 5см*5см і 2 штуки розміру 2см*3см – зовсім не обов’язково мати діючий договір з виробником чи офіційним представником НА МОМЕНТ ОГОЛОШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ.
Більше того, згідно інформації з офіційного сайту акредитованого органу оцінки відповідності ДП «Український медичний центр сертифікації» (https://www.umcs.org.ua/), який оцінював відповідність медичного виробу «колагенові пов’язки ProBios» «Технічному регламенту щодо медичних виробів», затвердженому постановою КМУ № 753 від 02.10.2013 р., сертифікат відповідності вказаних колагенових пов’язок в даний момент взагалі призупинено
Тобто, прописані в тендерній документації позиції конкретного виробу конкретного виробника взагалі на даний момент замовник не зможе придбати, оскільки даний виріб не сертифікований і не може реалізовуватися на території України.
Отже, закупівля шовного матеріалу поставлена у повну залежність від рішення виробника нешовного матеріалу колагенових пов’язок (губок) ProBios SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L. або рішення його офіційного представника на території України ТОВ «Санімед-М» надати чи не надати лист авторизації (або в залежність від того чи існує постачальник, який має вже діючий в момент оголошення закупівлі триваючий договір поставки з цими особами).
Це свідчить про створення штучного обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має вже до моменту оголошення закупівлі триваючий договір поставки з офіційним уповноваженим представником (чи виробником), або домовленість з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) щодо надання листа авторизації, не зміг прийняти участь у закупівлі, за якою закуповуються шовні матеріали.
Крім того, не існує жодних причин, з яких колагенові губки вставлені в дану закупівлю шовних матеріалів.
Згідно офіційного визначення Фармацевтичної енциклопедії: «Хірургічні шовні матеріали — нитки, які застосовуються при виконанні хірургічних операцій з метою зшивання різних тканин або зупинення кровотеч (перев’язування)» - https://www.pharmencyclopedia.com.ua/article/201/xirurgichni-shovni-materiali; https://www.pharmencyclopedia.com.ua/about.
Те, що за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника предмет закупівлі визначено згідно Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749, не може бути виправданням для створення блокуючих умов і внесення нешовного матеріалу до шовного матеріалу, оскільки крім вказаного Наказу існує ще і Закон України «Про публічні закупівлі», який має вищу юридичну силу і містить додаткові обмеження.
Згідно ст. 5 даного Закону в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів максимальної економії, ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тобто, визначення предмету закупівлі за показником четвертої цифри згідно Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749, повинно здійснюватися також і у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема відповідати наведеним принципам.
Внесення 4 штук конкретно визначених колагенових губок (нешовного матеріалу) до закупівлі 3362 шовних матеріалів, з додатковими вимогами про підтвердження поставки від виробника (офіційного представника), є нічим іншим як створеним блокуванням для вільної участі можливих учасників, а тому порушує принципи прозорості, відкритості, недискримінації учасників, може привести до закупівлі у такого учасника шовного матеріалу за завищеними цінами, що порушить і принцип ефективності та економії.
Так, зокрема, наведені умови тендерної документації порушують моє право на вільну участь в закупівлі, оскільки мене, постачальника шовних матеріалів з багаторічним позитивним досвідом поставок шовних матеріалів до медичних закладів (скановані відгуки додаються), штучними блокуючими умовами тендерної закупівлі відсторонено від можливості прийняти участь у тендері.
Отже:
Наявність в тендерній документації закупівлі шовного матеріалу (№ UA-2020-05-21-001457-b) умов про поставку нешовного матеріалу, умов про чітко визначену певну конструкцію, тип медичного виробу, з обмеженням у вигляді необхідності надання рішення сторонньої організації може чи ні учасник прийняти участь у закупівлі, з обмеженням у вигляді наявності чинного на момент оголошення закупівлі триваючого договору поставки з такою сторонньою особою, - це все є порушеннями вимог ст. 5 та ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», про що вже неодноразово звертала увагу Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 5, 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі»,
П Р О Ш У:
1. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство «Чернівецький обласний перинатальний центр» у вигляді внесення до тендерної документації пункту 4 Розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі «Медичні матеріали» код 33140000-3, згідно ЄЗС ДК 021: 2015 (Шовний матеріал: кетгут, шовк, полігліколід, пов'язки колагенові)»;
2. Встановити порушення законодавства замовником Комунальне некомерційне підприємство «Чернівецький обласний перинатальний центр» у вигляді внесення до тендерної документації на закупівлю шовного матеріалу позицій 7 і 8 Додатку 2 до тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі «Медичні матеріали» код 33140000-3, згідно ЄЗС ДК 021: 2015 (Шовний матеріал: кетгут, шовк, полігліколід, пов'язки колагенові)» - нешовного матеріалу «45023 – Колагенова пов’язка»;
3. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Чернівецький обласний перинатальний центр» внести зміни до тендерної документації закупівлі за предметом закупівлі «Медичні матеріали» код 33140000-3, згідно ЄЗС ДК 021: 2015 (Шовний матеріал: кетгут, шовк, полігліколіт, пов'язки колагенові)» шляхом повного виключення п. 4. Розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 до тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі «Медичні матеріали» код 33140000-3, згідно ЄЗС ДК 021: 2015 (Шовний матеріал: кетгут, шовк, полігліколід, пов'язки колагенові)»;
4. Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Чернівецький обласний перинатальний центр» внести зміни до тендерної документації закупівлі за предметом закупівлі «Медичні матеріали» код 33140000-3, згідно ЄЗС ДК 021: 2015 (Шовний матеріал: кетгут, шовк, полігліколіт, пов'язки колагенові)» шляхом видалення із тендерної документації закупівлі шовного матеріалу блокуючих дискримінаційних позицій нешовного матеріалу: «45023 – Колагенова пов’язка», позиція 7 і позиція 8 Додатку 2 до тендерної документації «Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі «Медичні матеріали» код 33140000-3, згідно ЄЗС ДК 021: 2015 (Шовний матеріал: кетгут, шовк, полігліколід, пов'язки колагенові)».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на ТД_АМКУ_Степаненко_Чернівецький_перинатальний_ProBios_лист авторизації.pdf 29.05.2020 11:42
- Вимога_Чернівецький перинатальний центр_ProBios_лист авторизації.docx 29.05.2020 11:42
- Текст відповіді замовника.docx 29.05.2020 11:42
- Розетка_колагенова губка 2х3.docx 29.05.2020 11:42
- Розетка_колагенова губка 5х5.docx 29.05.2020 11:42
- Принт-скрін_Санімед-офіційний представник.docx 29.05.2020 11:42
- Принт-скрін_електронна пошта Санімед.docx 29.05.2020 11:42
- Принт-скрін сайт Санімед.docx 29.05.2020 11:42
- Запит гарантійного листа.pdf 29.05.2020 11:42
- Принт-скрин запиту надати авторизаційний лист.docx 29.05.2020 11:42
- Додаток до Сертифікату відповідності.pdf 29.05.2020 11:42
- Принт-скрін_орган оцінки відповідності_сертифікат призупинений.docx 29.05.2020 11:42
- Атестат_акредитації.jpg 29.05.2020 11:42
- Скарга на ТД_АМКУ_Степаненко_Чернівецький_перинатальний_ProBios_лист авторизації.docx 29.05.2020 11:42
- Відгук договір шовний Вінницька обласна дитяча лікарня.pdf 29.05.2020 11:42
- Відгук Київський обласний центр охорони здоров'я матері і дитини.pdf 29.05.2020 11:42
- Відгук Консультат-діагностичний центр Подільського р-ну м. Києва.pdf 29.05.2020 11:42
- Відгук ОНКО лот1Вінницька обласна дитяча клінічна лікарня.pdf 29.05.2020 11:42
- Платіжка.pdf 29.05.2020 13:11
- відповідь дистриб'ютора.pdf 12.06.2020 10:48
- Рішення від 02.06.2020 № 10869+лист Замовнику.pdf 03.06.2020 14:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.06.2020 №11637.pdf 15.06.2020 20:17
- рішення від 12.06.2020 № 11637.pdf 17.06.2020 22:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.05.2020 12:55
Дата розгляду скарги:
12.06.2020 10:00
Місце розгляду скарги:
АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.06.2020 14:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.06.2020 22:36
Дата виконання рішення Замовником:
19.06.2020 11:54
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Протоколом № 69 від 19 червня 2020 року засідання тендерного комітету вирішили внести зміни в тендерну документацію
Вимога
Вирішена
Усунення дискримінаційних умов
Номер:
3d59c9809807420cb763ee4c39b199da
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-21-001457-b.c2
Назва:
Усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Доброго дня!
В позиціях 7 і 8 Тендерної документації закупівлі вказані «45023 – Колагенова пов’язка. Засіб гемостатическое на основі колагену, антибактеріальн - Пов’язка колагенова. Активна речовина: 100 мг ранової пов’язки містить мін. 95% колагену, отриманого із тваринної тканини (тканини великої рогатої худоби / коней). Одноразовий стерильний медичний виріб. Призначений для захисту пораненої області, поглинаючи рановий ексудат і контролюючи невеликі кровотечі, таким чином представляє собою ефективний і безпечний засіб для обробки ран. Може бути використаний для: - припинення локального кровотоку у венозних капілярах в різаних ранах з кровотечею; - затягування хірургічних ран і заповнення дефектів тканини (шкіри) в надзвичайних ситуаціях; - лікування поверхневих і гниючих ран, таких як травми, виразки, поверхневі рани, пролежні, опіки і рани після трансплантації. Коробка з 1 пов’язкою, розміром 2 см х 3 см» та «45023 – Колагенова пов’язка. Засіб гемостатическое на основі колагену, антибактеріальн - Пов’язка колагенова. Активна речовина: 100 мг ранової пов’язки містить мін. 95% колагену, отриманого із тваринної тканини (тканини великої рогатої худоби / коней). Одноразовий стерильний медичний виріб. Призначений для захисту пораненої області, поглинаючи рановий ексудат і контролюючи невеликі кровотечі, таким чином представляє собою ефективний і безпечний засіб для обробки ран. Може бути використаний для: - припинення локального кровотоку у венозних капілярах в різаних ранах з кровотечею; - затягування хірургічних ран і заповнення дефектів тканини (шкіри) в надзвичайних ситуаціях; - лікування поверхневих і гниючих ран, таких як травми, виразки, поверхневі рани, пролежні, опіки і рани після трансплантації. Коробка з 1 пов’язкою, розміром 5 см х 5 см». Кожного виду колагенові пов’язки закуповуються у кількості лише 2 штук.
Продукт з повною відповідністю за медико-технічним функціоналом виробляють багато компаній. Але, описані детальні характеристики конструкції (розмір і відсоток колагену) чітко дають можливість ідентифікувати, що в тендерній документації написана продукція одного виробника – колагенова губка ProBios компанії SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L., єдиним офіційним уповноваженим представником на території України якої є ТОВ «Санімед-М» https://sanimed.com.ua/kollagenovaya-gubka. Всі інші виробники не відповідають за розміром або заявленим складом колагену. І скільки б посередників інших виробників не прийняли участь в закупівлі, за таких прописаних умов прийняти участь і перемогти може лише той учасник, хто запропонує за даною позицією продукт ProBios виробника SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L.
Згідно ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» «Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва». «Посилання» – це не лише «назва».
В даній тендерній документації можна чітко визначити конкретну конструкцію з конкретним складом, що дає змогу беззаперечно ідентифікувати виробника і виріб. При цьому дотримана «формальність» - назва виробника і виробу в тендерній документації прямо не написана - не спростовує того, що з тендерної документації можливо чітко встановити конструкцію, тип, джерело походження і виробника, а отже ця формальність все одно свідчить про порушення ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
На додачу до вказаного, замовником в тендерній документації додатково вимагається: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості, учасник надає оригінал авторизаційного листа виробника (представника, дилера, дистриб'ютера, офіційно уповноваженого на це виробником- якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, якості.
Авторизаційний лист виробника (представника, дилера, дистриб'ютера, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) повинен включати: повну назву учасника, мати назву предмету закупівлі, номер оголошення даних електронних торгів, що оприлюднене на Prozorro,
або копію договору з виробником або його офіційним представником/філією виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), який діє на момент оголошення процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі в повному обсязі, з відповідними додатками (специфікаціями до зазначених договорів, при цьому специфікації повинні бути датовані роком проведення відповідної публічної закупівлі), що підтверджує наявність/можливість постачання товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, визначеній тендерною документацією».
Таким чином, за умовами тендерної документації учасниками в оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, які або мають вже діючі договори з компанією SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L. (чи її офіційним уповноваженим представником ТОВ «Санімед-М»), або яким компанія SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L. (чи її офіційний уповноважений представник ТОВ «Санімед-М») нададуть лист авторизації.
Виробник продукції або його представник мають можливість на власний розсуд обирати кому надавати зазначені листи авторизації, а кому відмовляти в їх наданні чи зволікати, щоб не надавати. Тобто, участь в закупівлі поставлена в залежність від волі певного виробника або його представника в Україні, що, в свою чергу, призводить до дискримінації інших учасників.
Наявність листа авторизації жодним чином не гарантує належної поставки товару належної якості у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договірними відносинами між учасником і замовником.
Так само наявність листа авторизації не гарантує в подальшому належну якість виробів, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, інструкція про застосування.
Також для придбання учасником колагенових пов’язок для поставки замовнику - 2 штуки розміру 5см*5см і 2 штуки розміру 2см*3см – зовсім не обов’язково мати діючий договір з виробником чи офіційним представником НА МОМЕНТ ОГОЛОШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ. Учасник може укласти договір і після оголошення закупівлі, і для закупівлі 4 колагенових пов’язок його термін може бути менше терміну завершення процедури закупівлі. Купити для замовника 4 колагенові губки учасник може і без укладання довготривалого договору постачання, за разовою поставкою на підставі видаткової накладної.
З наведеного випливає, що створене штучне обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має до моменту оголошення закупівлі триваючий договір поставки з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) або домовленість з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) щодо надання листа, не зміг прийняти участь у закупівлі, за якою, насправді, закуповуються шовні матеріали.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядала питання законності вимог замовників про надання листів авторизації чи діючих договорів.
Так, в рішенні № 8435-р/пк-пз від 17.08.2018 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала, що вимога надати лист авторизації є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
В рішенні № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала, що вимога надати лист авторизації або договір є дискримінаційною до інших суб’єктів господарювання, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі.
Отже, вимога в даній тендерній закупівлі надати авторизаційний лист або діючий до моменту оголошення закупівлі договір є порушенням принципів закупівель, і Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель буде визнана дискримінаційною.
Крім того, не існує жодних причин, з яких колагенові губки вставлені в закупівлю шовних матеріалів.
Те, що за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника предмет закупівлі відповідає Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749, не може бути виправданням для створення блокуючих умов, оскільки крім вказаного Наказу існує ще і Закон України «Про публічні закупівлі», який має вищу юридичну силу і містить додаткові обмеження.
Згідно ст. 5 даного Закону в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії. Тобто, виокремлення предмету закупівлі за показником четвертої цифри згідно Наказу повинно відповідати також і Закону України «Про публічні закупівлі».
Внесення 4 штук конкретно визначених колагенових губок (нешовного матеріалу) до предмету закупівлі 3362 шовних матеріалів, з додатковими вимогами про підтвердження від виробника (офіційного представника), є нічим іншим як блокуванням, а тому порушує принципи прозорості, недискримінації учасників, може привести до закупівлі у такого учасника шовного матеріалу за завищеними цінами, що порушить і принцип ефективності та економії.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року вже розглядала подібне питання об’єднання в одну закупівлю різних виробів, і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі.
Отже, об’єднання в один лот шовного матеріалу та матеріалів, які не є шовним матеріалом, згідно позиції Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, буде визнано порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Виокремлення кожного найменування предмету закупівлі в окремі лоти буде лише сприяти залученню максимальної кількості учасників та вигоді замовника.
Таким чином, вказані позиції 7 і 8 тендерної документації є блокуючими, порушують принцип недискримінації учасників, принцип прозорості, принцип максимальної економії та ефективності, передбачені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів».
Враховуючи викладене, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації:
1. видалити з тендерної документації вимогу про надання авторизаційного листа або копії договору з виробником або його офіційним представником/філією виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), який діє на момент оголошення процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі в повному обсязі;
2. Виділити в окремі лоти шовний матеріал та блокуючі дискримінаційні позиції 7 і 8 «45023 – Колагенова пов’язка», що забезпечить максимальну економію та конкуренцію у закупівлі.
Залишення в складі закупівлі шовного матеріалу детально прописаної конструкції виробу ProBios компанії SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L., єдиним офіційним уповноваженим представником на території України якої є ТОВ «Санімед-М», з обов’язковим підтвердженням цими самими компаніями можливості учасником виконати поставку шляхом листа або діючого на момент оголошення закупівлі договору, свідчитиме лише про порушення замовником ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - принципу недискримінації. За таких умов маю намір оскаржувати дії замовника та повідомити контролюючі органи про порушення ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яке безспірно очевидне і про яке прямо замовника було повідомлено.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.05.2020 17:20
Вирішення:
Добрий день! Відповідно до статті 5 Закону ЗАМОВНИК забезпечує вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Медико-технічні вимоги не містять посилання на конкретні торговельну марку, фірму або виробника, та ніяким чином не обмежують коло потенційних учасників.
Законодавством не визначено норми щодо обґрунтування замовником необхідності об’єднання всіх найменувань в 1 лот чи визначення окремих частин предмета закупівлі. Об’єднання в один лот декількох позицій, дозволить отримати найкращу ціну та збільшить конкуренцію між учасниками.
Вся номенклатура продукції за вищевказаною закупівлею відноситься до предмету закупівлі 33140000-3 Медичні матеріали ДК 021:2015 за показником четвертої цифри, що відповідає чинному законодавству.
У складі тендерної документації для забезпечення потреби оперативних втручань вимагається «Колагенова пов’язка. Засіб гемостатичий антибактеріальний на основі колагену». Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» п. 3 статті 22 розділ четвертий, Замовник при закупівлі товарів шляхом проведення процедури «відкриті торги» має чітко зазначити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Одночасно повідомляємо, що Ви можете надати еквівалент (аналог) — продукт або товар, який є рівнозначний, рівноцінний продукту або товару за своїми характеристиками, що відповідає зазначеним медико-технічним вимогам. Відповідність вимогам, а саме розмір і склад матеріалу є важливим у зв’язку із властивостями в галузі використання данного матеріалу.
Згідно з частиною 3 статті 22 Закону тендерна документація може містити також іншу інформацію ,відповідно до законодавства , яку замовник вважає за необхідне до неї включити . Тому вважаємо, що надання учасником процедури закупівлі гарантийного листа виробника лише підтверджує надійність потенціального учасника та виробника , та убезпечує від можливої поставки неякісного , фальсифікованого товару .
Враховуючи вищевказане , умова надання гарантийного листа не порушує вимоги законодавстваУкраїни у сфері державних закупівель, та не створює перешкод для участі у Процедурі закупівлі жодному з потенційних учасників, який насправді має можливість гарантовано поставляти якісні товари , що є предметом закупівлі.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відкликано скаржником
Усунення дискримінаційних умов
Номер:
99127fb676754139a0bebd36a4273d67
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-21-001457-b.c1
Назва:
Усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Доброго дня!
В позиціях 7 і 8 Тендерної документації закупівлі вказані «45023 – Колагенова пов’язка. Засіб гемостатическое на основі колагену, антибактеріальн - Пов’язка колагенова. Активна речовина: 100 мг ранової пов’язки містить мін. 95% колагену, отриманого із тваринної тканини (тканини великої рогатої худоби / коней). Одноразовий стерильний медичний виріб. Призначений для захисту пораненої області, поглинаючи рановий ексудат і контролюючи невеликі кровотечі, таким чином представляє собою ефективний і безпечний засіб для обробки ран. Може бути використаний для: - припинення локального кровотоку у венозних капілярах в різаних ранах з кровотечею; - затягування хірургічних ран і заповнення дефектів тканини (шкіри) в надзвичайних ситуаціях; - лікування поверхневих і гниючих ран, таких як травми, виразки, поверхневі рани, пролежні, опіки і рани після трансплантації. Коробка з 1 пов’язкою, розміром 2 см х 3 см» та «45023 – Колагенова пов’язка. Засіб гемостатическое на основі колагену, антибактеріальн - Пов’язка колагенова. Активна речовина: 100 мг ранової пов’язки містить мін. 95% колагену, отриманого із тваринної тканини (тканини великої рогатої худоби / коней). Одноразовий стерильний медичний виріб. Призначений для захисту пораненої області, поглинаючи рановий ексудат і контролюючи невеликі кровотечі, таким чином представляє собою ефективний і безпечний засіб для обробки ран. Може бути використаний для: - припинення локального кровотоку у венозних капілярах в різаних ранах з кровотечею; - затягування хірургічних ран і заповнення дефектів тканини (шкіри) в надзвичайних ситуаціях; - лікування поверхневих і гниючих ран, таких як травми, виразки, поверхневі рани, пролежні, опіки і рани після трансплантації. Коробка з 1 пов’язкою, розміром 5 см х 5 см». Кожного виду колагенові пов’язки закуповуються у кількості лише 2 штук.
Продукт з повною відповідністю за медико-технічним функціоналом виробляють багато компаній. Але, описані детальні характеристики конструкції (розмір і відсоток колагену) чітко дають можливість ідентифікувати, що в тендерній документації написана продукція одного виробника – колагенова губка ProBios компанії SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L., єдиним офіційним уповноваженим представником на території України якої є ТОВ «Санімед-М» https://sanimed.com.ua/kollagenovaya-gubka. Всі інші виробники не відповідають за розміром або заявленим складом колагену. І скільки б посередників інших виробників не прийняли участь в закупівлі, за таких прописаних умов прийняти участь і перемогти може лише той учасник, хто запропонує за даною позицією продукт ProBios виробника SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L.
Згідно ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» «Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника». «Посилання» – це не лише «назва».
В даній тендерній документації можна чітко визначити конкретну конструкцію з конкретним складом, що дає змогу беззаперечно ідентифікувати виробника і виріб. При цьому дотримана «формальність» - назва виробника і виробу в тендерній документації прямо не написана - не спростовує того, що з тендерної документації можливо чітко встановити конструкцію, тип, джерело походження і виробника, а отже ця формальність все одно свідчить про порушення ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
На додачу до вказаного, замовником в тендерній документації додатково вимагається: «З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості, учасник надає оригінал авторизаційного листа виробника (представника, дилера, дистриб'ютера, офіційно уповноваженого на це виробником- якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у необхідній кількості, якості.
Авторизаційний лист виробника (представника, дилера, дистриб'ютера, офіційно уповноваженого на це виробником – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) повинен включати: повну назву учасника, мати назву предмету закупівлі, номер оголошення даних електронних торгів, що оприлюднене на Prozorro,
або копію договору з виробником або його офіційним представником/філією виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), який діє на момент оголошення процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі в повному обсязі, з відповідними додатками (специфікаціями до зазначених договорів, при цьому специфікації повинні бути датовані роком проведення відповідної публічної закупівлі), що підтверджує наявність/можливість постачання товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, визначеній тендерною документацією».
Таким чином, за умовами тендерної документації учасниками в оголошеній закупівлі можуть були лише ті особи, які або мають вже діючі договори з компанією SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L. (чи її офіційним уповноваженим представником ТОВ «Санімед-М»), або яким компанія SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L. (чи її офіційний уповноважений представник ТОВ «Санімед-М») нададуть лист авторизації.
Виробник продукції або його представник мають можливість на власний розсуд обирати кому надавати зазначені листи авторизації, а кому відмовляти в їх наданні чи зволікати, щоб не надавати. Тобто, участь в закупівлі поставлена в залежність від волі певного виробника або його представника в Україні, що, в свою чергу, призводить до дискримінації інших учасників.
Наявність листа авторизації жодним чином не гарантує належної поставки товару належної якості у разі підписання договору про закупівлю між учасником та замовником, оскільки виробник (офіційний представник) не несе жодної відповідальності за договорними відносинами між учасником і замовником.
Так само наявність листа авторизації не гарантує в подальшому належну якість виробів, оскільки лист виробника і якість товару жодним чином не пов’язані між собою, адже підтвердженням відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним вимогам можуть бути лише сертифікати відповідності, інструкція про застосування.
Також для придбання учасником колагенових пов’язок для поставки замовнику - 2 штуки розміру 5см*5см і 2 штуки розміру 2см*3см – зовсім не обов’язково мати діючий договір з виробником чи офіційним представником НА МОМЕНТ ОГОЛОШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ. Учасник може укласти договір і після оголошення закупівлі, і для закупівлі 4 колагенових пов’язок його термін може бути менше терміну завершення процедури закупівлі. Купити для замовника 4 колагенові губки учасник може і без укладання довготривалого договору постачання, за разовою поставкою на підставі видаткової накладної.
З наведеного випливає, що створене штучне обмеження, щоб ніхто інший, окрім певного учасника, який має до моменту оголошення закупівлі триваючий договір поставки з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) або домовленість з офіційним уповноваженим представником (чи виробником) щодо надання листа, не зміг прийняти участь у закупівлі, за якою, насправді, закуповуються шовні матеріали.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вже розглядала питання законності вимог замовників про надання листів авторизації чи діючих договорів.
Так, в рішенні № 8435-р/пк-пз від 17.08.2018 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала, що вимога надати лист авторизації є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
В рішенні № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018 р. Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель вказала, що вимога надати лист авторизації або договір є дискримінаційною до інших суб’єктів господарювання, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі.
Отже, вимога в даній тендерній закупівлі надати авторизаційний лист або діючий до моменту оголошення закупівлі договір є порушенням принципів закупівель, і Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель буде визнана дискримінаційною.
Крім того, не існує жодних причин, з яких колагенові губки вставлені в закупівлю шовних матеріалів.
Те, що за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника предмет закупівлі відповідає Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749, не може бути виправданням для створення блокуючих умов, оскільки крім вказаного Наказу існує ще і Закон України «Про публічні закупівлі», який має вищу юридичну силу і містить додаткові обмеження.
Згідно ст. 3 даного Закону в закупівлях обов’язковим є дотримання принципів прозорості, недискримінації, максимальної ефективності та економії. Тобто, виокремлення предмету закупівлі за показником четвертої цифри згідно Наказу повинно відповідати також і Закону України «Про публічні закупівлі».
Внесення 4 штук конкретно визначених колагенових губок (нешовного матеріалу) до предмету закупівлі 3362 шовних матеріалів, з додатковими вимогами про підтвердження від виробника (офіційного представника), є нічим іншим як блокуванням, а тому порушує принципи прозорості, недискримінації учасників, може привести до закупівлі у такого учасника шовного матеріалу за завищеними цінами, що порушить і принцип ефективності та економії.
Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель в своєму рішенні № 388-р/пк-ск від 26.03.2015 року вже розглядала подібне питання об’єднання в одну закупівлю різних виробів, і рішенням колегії було встановлено необхідність поділу предмета закупівлі на окремі лоти, якщо інше призведе до обмеження права певних суб’єктів господарювання взяти участь в процедурі закупівлі.
Отже, об’єднання в один лот шовного матеріалу та матеріалів, які не є шовним матеріалом, згідно позиції Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, буде визнано порушенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Виокремлення кожного найменування предмету закупівлі в окремі лоти буде лише сприяти залученню максимальної кількості учасників та вигоді замовника.
Таким чином, вказані позиції 7 і 8 тендерної документації є блокуючими, порушують принцип недискримінації учасників, принцип прозорості, принцип максимальної економії та ефективності, передбачені ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч. 2 ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» «Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів».
Враховуючи викладене, керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо внести зміни до тендерної документації:
1. видалити з тендерної документації вимогу про надання авторизаційного листа або копії договору з виробником або його офіційним представником/філією виробника (якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), який діє на момент оголошення процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі та термін його дії є достатнім для завершення відповідної процедури закупівлі в повному обсязі;
2. Виділити в окремі лоти шовний матеріал та блокуючі дискримінаційні позиції 7 і 8 «45023 – Колагенова пов’язка», що забезпечить максимальну економію та конкуренцію у закупівлі.
Залишення в складі закупівлі шовного матеріалу детально прописаної конструкції виробу ProBios компанії SANIMED INTERNATIONAL IMPEX S.R.L., єдиним офіційним уповноваженим представником на території України якої є ТОВ «Санімед-М», з обов’язковим підтвердженням цими самими компаніями можливості учасником виконати поставку шляхом листа або діючого на момент оголошення закупівлі договору, свідчитиме лише про порушення замовником ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» - принципу недискримінації. За таких умов маю намір оскаржувати дії замовника та повідомити контролюючі органи про порушення ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», яке безспірно очевидне і про яке прямо замовника було повідомлено.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
22.05.2020 17:00
Опис причини скасування:
помилка в тексті
Дата скасування:
22.05.2020 17:19