роботи по проекту «Капітальний ремонт дороги по вул. Сонячна в с. Зелена Балка Широківського району Дніпропетровської області»
процедура закупівлі здійснюється з метою виконання робіт по проекту; Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: Не вимагається; Мова, якою мають бути підготовлені тендерні пропозиції: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською або російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові, ніж українська або російська, учасник надає переклад цього документу на українській мові. Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською або російською мовами. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному або російськомовному тексту.
Завершена
3 300 838.00UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 000.00 UAH
Період оскарження:21.05.2020 10:46 - 03.06.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником
Незаконне відхилення пропозиції Учасника ТОВ "ОПТДОРБУДСТРОЙ"
Номер:d3d19523c46c47b58ccbb6e2576d55ad
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "ОПТДОРБУДСТРОЙ", UA-EDR 41896411
Ідентифікатор запиту:UA-2020-05-21-001211-c.a2
Назва:Незаконне відхилення пропозиції Учасника ТОВ "ОПТДОРБУДСТРОЙ"
Скарга:
За змістом Протоколу Замовника № 10 від 24.06.2020 року, підставою відхилення Пропозиції Учасника стали норми абзацу третього пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: - учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Зокрема, Замовником зазначено в Протоколі про те що:
- учасником в складі тендерної пропозиції надано файл «7. Проект договору», який не містить додатків, що відповідно є порушенням;
- учасником не надано гарантійний лист;
Таким рішенням Замовник порушив принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій у сфері публічних закупівель, що призвело до порушення прав та інтересів Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ». Це також призвело до реальної можливості надлишкового витрачання бюджетних коштів територіальної громади с. Новолатівка.
Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» повністю відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства!
Замовником не було встановлено невідповідності Учасника встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства!
1. Щодо тверджень Замовника про надання учасником в складі тендерної пропозиції файл «7. Проект договору», який не містить додатків, що відповідно є порушенням.
Частиною 3 Розділу VI Тендерної документації Замовник визначив, що разом з тендерною документацією замовником в окремому файлі подається проект договору про закупівлю з обов'язковим зазначенням змін його умов. Проект Договору про закупівлю викладено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Частиною 1 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовник встановив, що тендерна пропозиція повинна складатися в тому числі з документально підтвердженої згоди з умовами договору про закупівлю, викладеними у Додатку 2 до цієї тендерної документації та заповненого проекту договору з усіма додатками до нього, за винятком інформації про дату на номер договору.
Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» повністю виконав вимоги Замовника в цій частині.
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» надано в складі своєї тендерної пропозиції файл «7. Проект договору», який за своїм змістом абсолютно відповідає проекту договору, який складено Замовником та який є Додатком № 2 до Тендерної документації!
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» було надано всі сторінки проекту Договору згідно Додатку № 2 до Тендерної документації.
Замовником не було передбачено в Додатку № 2, окрім тексту самого Проекту договору, будь-яких інших документів, які Учасник має подати в складі пропозиції. Саме Замовником розроблено Проект Договору!
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» заповнено та надано проект Договору згідно Додатку № 2 в своїй тендерній пропозиції (файл «7. Проект договору»), а також надано файл «6. Лист-згода з проектом договору.pdf», та повністю виконано вимоги Замовника в цій частині!
Додатком № 2 до Тендерної документації Замовником подано проект договору про закупівлю.
Зі змісту Додатку № 2 до Тендерної документації вбачається, що в розділі 17 Договору, який названо «Додатки до Договору», зазначені наступні, абсолютно не пов’язані та не зобов’язуючі учасників закупівлі, фрази:
- Додаток №1 – Договірна ціна.
- Додаток №2 – Календарний графік виконання робіт.
- Додаток №3 - Проект виконання робіт згідно ДБН А 3.1-5:2016.
- Додаток №4 – Графік фінансування робіт.
В Тендерній документації та Додатку № 2 зазначені документи відсутні.
Формулювання Розділу 17 Договору (Додаток 2 до Тендерної документації) не зобов’язує учасників подавати будь-які документи в сукупності з проектом Договору.
Замовник не має права вимагати від Учасників надання документів, подання яких не вимагається умовами Тендерної документації!
Проте, не дивлячись на такі дії Замовника, Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» в складі тендерної пропозиції надано і Договірну ціну, і Календарній графік виконання робіт, а також Проект виконання робіт та всі необхідні кошториси в файлі «Розрахунки.pdf».
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» виконано вимоги Тендерної документації в цій частині, та Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Учасника з цих підстав.
2. Щодо тверджень Замовника про те, що вимогами тендерної документації передбачалося, що «переможець торгів у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав документи передбачені підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, про що надається відповідний гарантійний лист у складі тендерної пропозиції».
Умовами Тендерної документації Замовник передбачив наступне:
- частина 1 Розділу ІІІ ТД: «Тендерна пропозиція повинна складатися з: Документів, вказаних в п. 5 розділу ІІІ тендерної документації (крім документів, передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації). У складі тендерної пропозиції учасника має бути наявний документ, яким учасник, у разі визнання його переможцем, гарантує надання документів передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації у п’ятиденний строк, з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір».
- частина 5 Розділу ІІІ ТД: «Переможець торгів у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав документи передбачені підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, про що надається відповідний гарантійний лист у складі тендерної пропозиції».
Зі змісту вищенаведених вимог Тендерної документації вбачається, що зазначені вимоги Замовника про надання документів є повністю ідентичними між собою за своїм змістом, лише окрім строків, протягом яких Замовник вимагає надати гарантію подання переможцем документів, передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації.
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» на вимогу Замовника та відповідно до вимог Тендерної документації надано в складі тендерної пропозиції файл «Гарантійний лист №1.pdf», зі змісту якого вбачається що Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» надав свої гарантії Замовнику та повністю й беззаперечно гарантував у разі визнання його переможцем надання Замовнику документів передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації протягом 5 (п’яти) днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Натомість, Замовник зазначає, що Учасник мав би надати окремі гарантії щодо надання абсолютно тих же самих документів передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, але вже протягом 10 (десяти) днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, що є абсолютною нісенітницею не регламентованою законодавством про публічні закупівлі!
Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» надав свої гарантії щодо надання Замовнику документів передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації в файлі «Гарантійний лист №1.pdf», за змістом, який відповідає вимогам Тендерної документації та повністю виконав вимоги Замовника в цій частині.
Але Замовник взагалі не взяв до уваги подані Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» документи та незаконно, зухвало та протиправно відхилив пропозицію Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ».
Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» повністю відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства!
Замовником не було встановлено невідповідності Учасника встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства!
Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» зазначає, що абзацом 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено ані вимоги щодо надання учасниками в складі тендерних пропозицій проектів договорів зі всіма додатками, ані вимоги про надання учасниками в складі тендерних пропозицій гарантійних листів про надання документів після оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір протягом певного строку, а отже, зазначена норма права не розповсюджується на такі вимоги Замовників в Тендерній документації та не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» з цих підстав.
Зазначена норма права (абзац перший частини третьої статті 22 цього Закону) пов’язана виключно з вимогами, наявність яких передбачена законом, та які включені Замовниками до складу тендерної документації.
В тому випадку, якщо вимоги замовника не передбачені законодавством, та сформовані ним на власний розсуд, невиконання таких вимог не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника на підставі 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
З огляду на приписи законодавства, рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» є незаконним та підлягає скасуванню.
Наслідком незаконного зазначеного вище рішення Замовника, стало порушення прав та законних інтересів ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ», а саме: право на те, щоб його тендерна пропозиція була об’єктивно та неупереджено оцінена, право бути переможцем вищезазначеної публічної закупівлі, право на укладання із ним договору за наслідками процедури публічної закупівлі.
Дата прийняття скарги до розгляду:03.07.2020 10:09
Дата розгляду скарги:16.07.2020 16:00
Місце розгляду скарги:АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:08.07.2020 12:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:28.07.2020 11:15
Дата виконання рішення Замовником:06.08.2020 14:57
Коментар замовника щодо усунення порушень:прийнято рішення про скасування своїх попередніх рішень стосовно визначення переможцем ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ІНДУСТРІЯ ГРАНДСТРОЙ», відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ», і як наслідок виконання рішення Колегії від 22.07.2020 №14188-р/пк-пз
Незаконне відхилення пропозиції Учасника ТОВ "ОПТДОРБУДСТРОЙ"
Номер:01e1c1228b2c40ea9404a03d75590311
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "ОПТДОРБУДСТРОЙ", UA-EDR 41896411
Ідентифікатор запиту:UA-2020-05-21-001211-c.a1
Назва:Незаконне відхилення пропозиції Учасника ТОВ "ОПТДОРБУДСТРОЙ"
Вимога:
За змістом Протоколу Замовника № 10 від 24.06.2020 року, підставою відхилення Пропозиції Учасника стали норми абзацу третього пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: - учасник процедури закупівлі не відповідає вимогам встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Зокрема, Замовником зазначено в Протоколі про те що:
- учасником в складі тендерної пропозиції надано файл «7. Проект договору», який не містить додатків, що відповідно є порушенням;
- учасником не надано гарантійний лист;
Таким рішенням Замовник порушив принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності, а також принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій у сфері публічних закупівель, що призвело до порушення прав та інтересів Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ». Це також призвело до реальної можливості надлишкового витрачання бюджетних коштів територіальної громади с. Новолатівка.
По-перше, щодо тверджень Замовника про ненадання учасником в складі тендерної пропозиції надано файл «7. Проект договору», який не містить додатків, що відповідно є порушенням.
Учасником надано в складі своєї тендерної пропозиції файл «7. Проект договору», який абсолютно та повністю відповідає проекту договору, який складено Замовником та який є Додатком № 2 до Тендерної документації!
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» було надано всі сторінки проекту Договору згідно Додатку № 2 до Тендерної документації.
Частиною 3 Розділу VI Тендерної документації Замовник визначив, що разом з тендерною документацією замовником в окремому файлі подається проект договору про закупівлю з обов'язковим зазначенням змін його умов. Проект Договору про закупівлю викладено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Саме Замовником розроблено Проект Договору, у відповідності до його умов!
Частиною 1 Розділу ІІІ Тендерної документації Замовник встановив, що тендерна пропозиція повинна складатися в тому числі з документально підтвердженої згоди з умовами договору про закупівлю, викладеними у Додатку 2 до цієї тендерної документації та заповненого проекту договору з усіма додатками до нього, за винятком інформації про дату на номер договору.
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» заповнено та надано проект Договору згідно Додатку № 2 в своїй тендерній пропозиції (файл «7. Проект договору»), а також надано файл «6. Лист-згода з проектом договору.pdf», та повністю виконано вимоги Замовника в цій частині!
Додатком № 2 до Тендерної документації Замовником подано проект договору про закупівлю.
Зі змісту Додатку № 2 до Тендерної документації вбачається, що в розділі 17 Договору, який названо «Додатки до Договору», зазначені наступні фрази:
Додаток №1 – Договірна ціна.
Додаток №2 – Календарний графік виконання робіт.
Додаток №3 - Проект виконання робіт згідно ДБН А 3.1-5:2016.
Додаток №4 – Графік фінансування робіт.
В Тендерній документації та Додатку № 2 зазначені документи відсутні.
Замовник не має права вимагати від Учасників надання документів, подання яких не вимагається умовами Тендерної документації!
Проте, не дивлячись на такі дії Замовника, Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» в складі тендерної пропозиції надано і Договірну ціну, і Календарній графік виконання робіт, а також Проект виконання робіт та всі необхідні кошториси в файлі «Розрахунки.pdf».
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» виконано вимоги Тендерної документації в цій частині.
По-друге, щодо тверджень Замовника про те, що вимогами тендерної документації передбачалося, що «переможець торгів у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав документи передбачені підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, про що надається відповідний гарантійний лист у складі тендерної пропозиції».
Умовами Тендерної документації Замовник передбачив наступне:
- частина 1 Розділу ІІІ ТД: «Тендерна пропозиція повинна складатися з: Документів, вказаних в п. 5 розділу ІІІ тендерної документації (крім документів, передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації). У складі тендерної пропозиції учасника має бути наявний документ, яким учасник, у разі визнання його переможцем, гарантує надання документів передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації у п’ятиденний строк, з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір».
- частина 5 Розділу ІІІ ТД: «Переможець торгів у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав документи передбачені підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, про що надається відповідний гарантійний лист у складі тендерної пропозиції».
Зазначені вимоги Замовника про надання документів є ідентичними між собою за своїм змістом.
Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» на вимогу Замовника та відповідно до вимог Тендерної документації надано в складі тендерної пропозиції файл «Гарантійний лист №1.pdf», зі змісту якого вбачається що Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» надав свої гарантії Замовнику та гарантував у разі визнання його переможцем надання Замовнику документів передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації у строки, які самостійно визначені Тендерною документацією Замовника, з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
Учасник виконав вимоги Тендерної документації в цій частині!
Натомість Замовник взагалі не взяв до уваги подані Учасником ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» документи та незаконно, зухвало та протиправно відхилив пропозицію Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ».
Окремо Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» бажає зазначити про те, що абзацом 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону встановлено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Законом України «Про публічні закупівлі» не встановлено ані вимоги щодо надання учасниками в складі тендерних пропозицій проектів договорів зі всіма додатками, ані вимоги про надання учасниками в в складі тендерних пропозицій гарантійних листів щодо надання документів після оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, а отже, зазначена норма права не розповсюджується на такі вимоги Замовників, та не може бути підставою для відхилення пропозиції Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ».
Зазначена норма права пов’язана виключно з вимогами, наявність яких передбачена законом, та які включені Замовниками до складу тендерної документації.
В тому випадку, якщо вимоги замовника не передбачені законодавством, та сформовані ним на власний розсуд, невиконання таких вимог взагалі не може бути підставою для відхилення пропозиції учасника на підставі 3 пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до вимог ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
З огляду на приписи законодавства, рішення Замовника про відхилення теднерної пропозиції Учасника ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» є незаконним та підлягає скасуванню.
Наслідком незаконного зазначеного вище рішення Замовника, стало порушення прав та законних інтересів ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ», а саме: право на те, щоб його тендерна пропозиція була об’єктивно та неупереджено оцінена, право бути переможцем вищезазначеної публічної закупівлі, право на укладання із ним договору за наслідками процедури публічної закупівлі.
Наявність порушених прав Учасника обґрунтовується тим фактом, що ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» є учасником відповідної процедури публічної закупівлі, подав свою тендерну пропозицію, та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору про закупівлю із Замовником. Учасник ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ» є реальним учасником ринку по будівництву та ремонту доріг та автострад, що, в тому числі, підтверджується документами, долученими до тендерної пропозиції, та має можливість виконати роботи закупівлі на умовах, визначених Замовником.
Зрештою, Замовником було порушено норми Закону України «Про публічні закупівлі», закріплені в пунктах 1-2 частини 1-2 статті 31 Закону щодо підстав для відхилення тендерної пропозиції учасників, а також принципи здійснення публічних закупівель, закріплених у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- принцип об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій;
Відповідно до п. 4 ч. 10 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі», уповноважена особа забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
В результаті вищенаведених протиправних дій, Замовник не дотримався критерію об’єктивного та чесного вибору переможця, грубо порушив норми Закону України «Про публічні закупівлі». Таке рішення безпосередньо порушує майнові права та інтереси ТОВ «ОПТДОРБУДСТРОЙ», як учасника процедури публічної закупівлі робіт.
Вирішення:Тендерний комітет Виконавчого комітету Новолатівської сільської ради розглянув порушену Вами вимогу та повідомляє, що виходячи з норм частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
У зв’язку з цим, під час підготовки тендерної документації було встановлено ряд вимог, зокрема, проект договору з усіма додатками та гарантійний лист про надання документів переможцем.
Так, виходячи з положень тендерної документації, зокрема, п.п. 5 пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації передбачено надання у складі тендерної документації передбачено надання, документально підтвердженої згоди з умовами договору про закупівлю, викладеними у Додатку 2 до цієї тендерної документації та заповненого проекту договору з усіма додатками до нього, за винятком інформації про дату на номер договору. У свою чергу, згідно з умовами Додатку 2 до тендерної документації передбачений проект договору, виходячи зі змісту якого, що додатками до нього є Додаток №1 – Договірна ціна; Додаток №2 – Календарний графік виконання робіт; Додаток №3 - Проект виконання робіт згідно ДБН А 3.1-5:2016; Додаток №4 – Графік фінансування робіт.
За результатами детального розгляду та аналізу поданої Вами тендерної пропозиції було виявлено відсутність додатків, що прямо суперечить вимогам тендерної документації, а Ваші аргументи в частині надання договірної ціни, календарного графіку виконання робіт, а також проекту виконання робіт та всіх необхідних кошторисів в файлі «Розрахунки.pdf». є безпідставними, оскільки дані документи надані Вами на виконання пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації з метою документального підтвердження відповідності запропонованого предмету закупівлю технічному завданню, а тому у жодному разі не можуть вважатись додатками до Договору. При цьому, варто зазначити, що файл «Розрахунки.pdf» не містить у своєму складі проекту виконання робіт згідно ДБН А 3.1-5:2016.
Що стосується другого зауваження маємо намір звернути увагу, що дійсно виходячи з вимог п.п. 3 пункту 1 Розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що тендерна пропозиція повинна складатися з документів, вказаних в п. 5 розділу ІІІ тендерної документації (крім документів, передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації). У складі тендерної пропозиції учасника має бути наявний документ, яким учасник, у разі визнання його переможцем, гарантує надання документів передбачених підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації у п’ятиденний строк, з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір.
У свою чергу, виходячи з вимог пункту 5 Розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що переможець торгів у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав документи передбачені підпунктами 5.6.1.-5.6.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, про що надається відповідний гарантійний лист у складі тендерної пропозиції.
Можливо дійсно вбачається певна ідентичність вимог тендерної документації, однак шляхом подання своєї тендерної пропозиції Ви погодилися з її вимогами та відповідно повинні були виконати їх у повній мірі та/або на етапі можливості звернень звернутись із запитом щодо надання роз’яснень та/або внесення змін, у порядку регламентованому нормами Закону. Не скориставшись своїм правом закріпленим нормами чинного законодавства та подавши свою тендерну пропозиції Ви підтвердили свою згоду з усіма її умовами, а не надання будь-якого з документів, що передбачались згідно вимог тендерної документації тягне за собою необхідність прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції.
Варто також зазначити, що прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції є не правом Замовника, а його обов’язком виходячи з положень норм статті 31 Закону, а порушення його норм є прямим порушенням, і як наслідок тягне за собою відповідальність згідно статті 164-14 Кодексу про адміністративні правопорушення.
Додатково маємо намір звернути Вашу увагу, що під час проведення даної процедури відкритих торгів тендерний комітет Виконавчого комітету Новолатівської сільської ради жодним чином не мав на меті порушити порядок проведення процедури закупівлі регламентований нормами діючого законодавства у сфері публічних закупівель та під час прийняття рішень, у тому числі під час підготовки проекту тендерної документації, а також розгляду та аналізу тендерних пропозицій, зокрема, поданої Вами керувався виключно нормами Закону, практикою Антимонопольного комітету України під час розгляду скарг, листами роз’ясненнями Уповноваженого органу тощо.