• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Оливи та мастила

Торги не відбулися

3 768 633.10 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 843.17 UAH
Період оскарження: 19.05.2020 15:15 - 15.06.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів

Номер: cdadde10443741ec8874d5bc0c442f74
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-19-002657-a.c3
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у документації конкурсних торгів
Скарга:
19 травня 2020 року ДП "Маріупольський морський торговельний порт" (Далі — Замовник) оприлюднив Оголошення про заплановану закупівлю мастильних засобів, а саме оливи та мастил, всього 31 найменування за кодами відповідних класифікаторів предмета закупівлі: CPV: 09210000-4; ДК 021:2015: 09210000-4 — Мастильні засоби. І. Підстави подання скарги. Скаржник планує взяти учать у відкритих торгах (надалі - Процедура закупівлі), що проводяться Замовником. У процесі підготовки тендерної пропозиції нами в тендерній документації виявлені дискримінаційні вимоги, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель. Відповідно до ч.2 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Кінцевий строк подання тендерних пропозицій — 19 червня 2020 р. Кінцевими строком оскарження умов закупівлі є 15 червня 2020 р. об 00:00 годин. II. Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси суб'єкта оскарження. Згідно із приписами ч.1 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі — Закон) скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи. Закон наділяє учасника процедури закупівлі такими правами: - правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції (ст.3 Закону); - правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст.11 Закону); - правом на визнання переможцем та укладення договору про закупівлю (ст.32 Закону). Відповідно до ч.1 ст.79 Господарського кодексу України господарськими товариствами визнаються підприємства або інші суб'єкти господарювання, створені юридичними особами та/або громадянами шляхом об'єднання їх майна і участі в підприємницькій діяльності товариства з метою одержання прибутку. Основним видом діяльності нашого підприємства є за кодом КВЕД 46.71 оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. Наше підприємство реалізує мастильні засоби, у тому числі шляхом участі у процедурах закупівлі, що проводяться за допомогою електронної системи публічних закупівель “Рrozorro ”. Участь нашого підприємства у публічних закупівлях носить систематичний характер. На підтвердження цього можна навести участь нашого підприємства у публічних закупівлях: UA-P-2020-03-18-005052-a, UA-P-2020-04-09-006494-b та інших. Інтерес нашого підприємства в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій Процедурі закупівлі полягає в укладенні договору про закупівлі та одержанні прибутку від реалізації мастильних засобів. Цей інтерес за усіма ознаками може вважатися законним інтересом у контексті ч. 1 ст. 18 Закону. Замовник на етапі складення тендерної документації включив до неї дискримінаційні вимоги, які істотно обмежують можливість участі у процедурі закупівлі значної частини потенційних учасників, тобто обмежують конкуренцію. III. Посилання на порушення процедури закупівлі та обґрунтування вимог суб'єкта оскарження. Скаржник звертався до Замовника через «Вимогу на зміну технічної специфікації» на майданчику Прозорро щодо зміни тендерної документації. Але Замовником було не обґрунтовано відхилено вимогу та не надано потрібних роз’яснень: За результатами ознайомлення з відповіддю Замовника Скаржник переконаний, що Тендерна Документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема і нашого підприємства, а також суперечать законодавству, а саме: У Додатку 1 «Технічна специфікація» (додаємо до скарги) надано технічні вимоги до предмету закупівлі, де вказані конкретне фасування, експлуатаційний рівень, допуски, нормативні документи, типові технічні характеристики, яким повинен відповідати товар. Згідно ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» п.2 Тендерна документація повинна містити: « інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Згідно наданої технічної специфікації у Додатку 1 запропонувати еквівалент неможливо, адже всі необхідні показники прописані під конкретні торгові марки та виробників, що обмежує конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З урахуванням вищезазначеного, просимо зобов'язати Замовника внести зміни в Додаток 1 Технічна специфікація, які передбачають наступне: 1. Фасування продукції повинно бути не конкретним, у межах: бочка 200-210л, бочка 175-205кг, каністра 9-18кг, так як кожен виробник випускає продукцію в різному фасуванні, це може бути бочка від 200л до 210л (175кг-205кг), каністрі від 9кг до 18 кг. У «Технічній специфікації» Замовника посилання на конкретну конструкцію суперечить Закону України і дискримінує інших виробників. Взагалі не зрозуміло навіщо Замовнику саме таке фасування, яке надане в вимогах, якщо в «Технічній специфікації» є загальний об’єм закупівлі, виходячи з якого учасники можуть запропонувати своє фасування. 2. Внести зміни в Додаток 1 «Технічна специфікація», зазначивши кількість автотранспорту, який знаходиться на балансі підприємства, для з’ясування дійсних потреб автотранспорту за рекомендаціями автовиробників. Ці зміни необхідні для обґрунтування вимог Замовника щодо відповідності зазначених в оголошенні про проведення відкритих торгів олив та змазок заявленим чисельним стандартам, допускам, офіційним схваленням різних автовиробників. Наприклад, по позиції №3 в технічному завданні замовника потрібно масло, яке повинно мати офіційні схвалення від виробників Mercedes-Benz, Volkswagen, Porsche, Ford. Більш детально можна ознайомитися з кожною позицією у Додаток 1 Технічна специфікація тендерної документації Замовника. Скаржник має сумніви, що на балансі підприємства може знаходиться скільки різноманітного автотранспорту, які дійсно потребують мастильні засоби із заявленими конкретними технічними характеристиками. 3. Видалити в якості вимоги в «Технічній специфікації» Типові технічні характеристики, адже властивості мастильних матеріалів регулюються не фізико-хімічними показниками, а загальносвітовими стандартами, такими як API, ACEA та рекомендаціями самих автовиробників. Крім того, у всіх виробників паспорт якості видається на певну партію масла, типові технічні показники можуть відрізнятися навіть на конкретну позицію одного виробника в залежності від дати виготовлення та номеру партії. Якщо Замовнику важливо, щоб запропонована продукція мала граничні фізико-хімічні показники, то необхідно змінити в Додатку 1 «Технічна специфікація» типові технічні характеристики у вигляді не більше/не менше/в межах згідно узгоджених міжнародних стандартів IV. Вимоги суб'єкта оскарження. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку мастильних засобів. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі. На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 3, 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду 2. Зобов’язати Замовника усунути зазначені вище дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, в тому числі внести зміни в Додаток 1 «Технічна специфікація» з урахуванням вищенаведеного в Скарзі Додатки: 1. Докази оплати за подання скарги з відміткою про зарахування коштів до державного бюджету 2. Додаток 1 «Технічна специфікація» тендерної документації Замовника.
Дата розгляду скарги: 24.06.2020 16:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2020 11:32
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 06.07.2020 20:55
Дата виконання рішення Замовником: 07.07.2020 17:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Антимонопольного комітету України №12869-р/пк-пз від 01.07.2020 року, яке було опубліковане на веб сайті PROZORRO 06.07.2020 року о 20:55, будуть внесені зміни до тендерної документації в частині Технічної специфікації за процедурою закупівлі товару: код ДК 021:2015 09210000-4 – «Мастильні засоби» (оливи та мастила). (UA-2020-05-19-002657-a)
Автор: ТОВ "СІНГЛ-ОЙЛ ЛТД", Татьяна Лагутина +380682484772 lagutinat500@meta.ua
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога на зміну технічної специфікації

Номер: 89f47f90a59d4ff9b1a3e93c45d9a133
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-19-002657-a.b2
Назва: Вимога на зміну технічної специфікації
Вимога:
Шановний Замовнику! Серед основних принципів здійснення державних закупівель закріплені: недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Відповідно до ч. З ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-УІІІ (надалі - Закон) Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. За результатами ознайомлення з тендерною документацією Товариство з обмеженою відповідальністю «Сінгл-ойл Лтд» вважає, що Тендерна Документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема і нашого підприємства, а також суперечать законодавству, у зв’язку з наступним: У Додатку 1 надано технічні вимоги до предмету закупівлі, де вказані конкретне фасування, експлуатаційний рівень, допуски, нормативні документи, типові технічні характеристики, яким повинен відповідати товар. Згідно ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» п.2 Тендерна документація повинна містити: «3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Згідно наданої технічної специфікації у Додатку 1 запропонувати еквівалент неможливо, адже всі необхідні показники прописані під конкретні торгові марки та виробників, що обмежує конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Просимо надати роз’яснення до яких транспортних засобів відбувається закупівля, надати технічні рекомендації автовиробників з експлуатації та ремонту транспортного засобу та обґрунтувати свої вимоги щодо наданих стандартів, схвалень, фізико-хімічних показників та тари. Адже Ваші вимоги повинні відповідати рекомендаціям автовиробників та бути обґрунтованими, інакше можемо зробити висновки, що Замовник порушує норми чинного законодавства. Якщо Ви не зможете обґрунтувати свої вимоги щодо технічної специфікації, просимо редагувати Додаток 1, а саме: 1. Фасування повинно бути у межах, наприклад, бочка 200-210л, так як кожен виробник випускає своє фасування. У вашій специфікації посилання на конкретну конструкцію, що суперечить Закону України 2. Експлуатаційний рівень, допуски, нормативні документи: просимо надати роз’яснення щодо необхідних допусків та привести технічну специфікацію до вимог згідно потреб вашого автотранспорту та рекомендацій автовиробників. 3. Типові технічні характеристики: наполягаємо взагалі видалити дані вимоги, адже рівні властивостей мастильних матеріалів регулюються не фізико-хімічними показниками, а загальносвітовими стандартами, такими як API, ACEA та рекомендаціями самих автовиробників. Крім того, у всіх виробників паспорт якості видається на певну партію масла, типові технічні показники можуть відрізнятися навіть на конкретну позицію одного виробника в залежності від дати виготовлення та номеру партії. У випадку ігнорування даної вимоги будемо змушені звертитися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Розглянувши вимогу ТОВ «СІНГЛ-ОЙЛ ЛТД», слід зазначити що Технічна специфікація Замовника містить всі необхідні складові які зазначенні у статті 22 пункту 2 підпункту 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Повний перелік типових технічних характеристик, експлуатаційний рівень, допуски, нормативні документи наданий для зручності та можливості Учасникам запропонувати вказаний товар або еквівалент, з умовою, що усі характеристики запропонованого товару повинні бути не гірші ніж у замовленому товарі. Відсутність технічних показників, експлуатаційних рівнів, допусків, типових технічних характеристик товару замовленого в тендерній пропозиції Замовника, зробить неможливим Учасникам торгів запропонувати товар або еквівалент товару, у зв’язку з відсутністю можливості порівняти товар з переліком типових технічних характеристик, експлуатаційних рівнів, допусків, що в свою чергу порушить права Учасників відповідно до чинного законодавства. Вимоги вказані в технічній специфікації Замовника також необхідні для того, щоб уникнути від запропонування не якісного товару, також з низьким рівнем технічних характеристик, експлуатаційних рівнів, невідповідності допусків заводів виробників техніки які будуть гірші або відсутні, ніж вказані в характеристиках замовленого товару Замовником, та можливості звернутися до фахівців за роз’ясненням. Таким чином, тендерна документація містить всю необхідну інформацію та не обмежує прав Учасників щодо надання еквівалентів інших торгових марок за умови, що їх характеристики не будуть гіршими ніж вказані у Додатку № 1 тендерної документації Замовника.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 07.07.2020 17:13
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога на зміну технічної специфікації

Номер: a2514d1df05b49c08499370f8d6db3cc
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-19-002657-a.b1
Назва: Вимога на зміну технічної специфікації
Вимога:
Шановний Замовнику! Серед основних принципів здійснення державних закупівель закріплені: недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій. Відповідно до ч. З ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-УІІІ (надалі - Закон) Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. За результатами ознайомлення з тендерною документацією Товариство з обмеженою відповідальністю «Авто-комфорт плюс» вважає, що Тендерна Документація містить вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, зокрема і нашого підприємства, а також суперечать законодавству, у зв’язку з наступним: У Додатку 1 надано технічні вимоги до предмету закупівлі, де вказані конкретне фасування, експлуатаційний рівень, допуски, нормативні документи, типові технічні характеристики, яким повинен відповідати товар. Згідно ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» п.2 Тендерна документація повинна містити: «3) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Згідно наданої технічної специфікації у Додатку 1 запропонувати еквівалент неможливо, адже всі необхідні показники прописані під конкретні торгові марки та виробників, що обмежує конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Просимо надати роз’яснення до яких транспортних засобів відбувається закупівля, надати технічні рекомендації автовиробників з експлуатації та ремонту транспортного засобу та обґрунтувати свої вимоги щодо наданих стандартів, схвалень, фізико-хімічних показників та тари. Адже Ваші вимоги повинні відповідати рекомендаціям автовиробників та бути обґрунтованими, інакше можемо зробити висновки, що Замовник порушує норми чинного законодавства. Якщо Ви не зможете обґрунтувати свої вимоги щодо технічної специфікації, просимо редагувати Додаток 1, а саме: 1. Фасування повинно бути у межах, наприклад, бочка 200-210л, так як кожен виробник випускає своє фасування. У вашій специфікації посилання на конкретну конструкцію, що суперечить Закону України 2. Експлуатаційний рівень, допуски, нормативні документи: просимо надати роз’яснення щодо необхідних допусків та привести технічну специфікацію до вимог згідно потреб вашого автотранспорту та рекомендацій автовиробників. 3. Типові технічні характеристики: наполягаємо взагалі видалити дані вимоги, адже рівні властивостей мастильних матеріалів регулюються не фізико-хімічними показниками, а загальносвітовими стандартами, такими як API, ACEA та рекомендаціями самих автовиробників. Крім того, у всіх виробників паспорт якості видається на певну партію масла, типові технічні показники можуть відрізнятися навіть на конкретну позицію одного виробника в залежності від дати виготовлення та номеру партії. У випадку ігнорування даної вимоги будемо змушені звертитися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи: Учасник
Опис причини скасування: Потрібно відредагувати вимогу
Дата скасування: 28.05.2020 16:37