-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Медичні вироби
Завершена
130 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 650.00 UAH
Період оскарження:
19.05.2020 15:07 - 31.05.2020 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Номер:
6fd02a87cf4d4cadb9e9a0c30a48b99a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-19-004386-c.b1
Назва:
Вимога про усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
19.05.2020 року Комунальним некомерціний підприємством “Станція переливання крові м. Краматорська” оголошено закупівлю № UA-2020-05-19-004386c (відкриті торги) наступних медичних виробів: ДК 021:2015 – 33140000-3 Медичні матеріали НК 024:2019 - 44034 - Набір для забору донорської крові, двокамерний; 44033 - Набір для забору донорської крові, однокамерний; 44034 - Набір для забору донорської крові, двокамерний; 38569 - Набір для переливания крові; 42386 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові, з активатором згортання IVD; 41128 - Пробірка вакуумна для взяття зразків крові IVD, з активатором згортання і гелем для розділення.
За результатами детального ознайомлення зі змістом тендерної документації виявлені дискримінаційні вимоги до предмета закупівлі, які нівелюють змагальний принцип здійснення закупівель та порушують конкуренцію. Так, за результатами аналізу медичного ринку України, встановлено, що позиції № 1, 2, 3 (Контейнер д/крові з а/коагул ЦФДА-1 450/400 подвійний (рукав,холдер,зуг); Контейнер д/крові порожній 300 мл; Контейнер д/крові без розчину подвійний 300/300мл), визначені в Додатку 3 до тендерної документації наявні лише в одного учасника ринку ТОВ “ЛЕДУМ”. Інші медичні вироби (з 4 по 6 згідно Додатку 3 до тендерної документації) представлені на ринку декількома виробниками та їх представниками. Враховуючи наявність в предметі закупівлі товару, який може бути поставлений тільки одним продавцем інші учасники не можуть прийняти участь в даній закупівлі, що порушує їх законні права та принципи здійснення закупівель. Об'єднання предмета закупівлі в один лот створює монопольне середовище для учасника, який є єдиним продавцем зазначених медичних виробів, що плануються до закупівлі за порядковими номерами 1, 2, 3, що у свою чергу жорстко обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі. Об'єднання предмета закупівлі в один лот, крім того, порушує вимоги статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі по тексту - Закон) та принципи здійснення закупівель визначені статтею 5 Закону – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників. Так, згідно частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Нагадаємо, що предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону про публічні закупівлі та на основі національного класифікатора України Єдиний закупівельний словник, за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками шостого – десятого знаків Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11 жовтня 2010 року № 457, із зазначенням у дужках предмета закупівлі відповідно до показників четвертої – восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, а також за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг. Тобто замовнику надано право на розділення предмету закупівлі на окремі лоти в межах єдиної процедури закупівлі. Крім того, в даному випадку поділ предмету закупівлі на лоти є раціональним, оскільки частка позицій № 1, 2, 3 в предметі закупівлі складає 18,5%.
Враховуючи наведене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Тендерної документації. Отже, на підставі викладеного вище, керуючись статтями 5, 18, 24, 30 Закону України “Про публічні закупівлі”, з метою формування конкурентного середовища під час проведення закупівлі № UA-2020-05-19-004386c вимагаємо вжити наступних заходів:
- внести зміни до Тендерної документації;
- визначити в окремі частини предмету закупівлі (лоти) позиції № 1, 2, 3 (Контейнер д/крові з а/коагул ЦФДА-1 450/400 подвійний (рукав,холдер,зуг); Контейнер д/крові порожній 300 мл; Контейнер д/крові без розчину подвійний 300/300мл).
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА.pdf 25.05.2020 10:39
Дата подачі:
25.05.2020 10:40
Вирішення:
Розглянувши вимогу від 25.05.2020р, повідомляємо наступне.
Згідно ст.ст. 5, 10, 20, 22 Закону України “Про публічні закупівлі” закупівля здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовник самостійно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Для проведення відкритих торгів має бути подано не менше двох тендерних пропозицій.
З огляду на вищевикладені вимоги, оголошена закупівля та тендерна документація повністю відповідає вищезгаданим вимогам Закону України “Про публічну закупівлю”.
У вимозі зазначено про те, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги, оскільки медичні вироби (позиції 1-3 Додатку) може поставити виключно один постачальник. Дане твердження є помилковим, оскільки на ринку медичних виробів існують декілька виробників, які можуть запропонувати згадані медичні вироби (зокрема це виробники з Франції, КНР, Кіпру, В'єтнаму тощо), що відповідає загальноприйнятим принципам проведення закупівель.
Таким чином, вимога є необгрунтованою та не підлягає задоволенню.
Статус вимоги:
Відхилено