• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Фарба для дорожньої розмітки

Завершена

1 082 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 820.00 UAH
Період оскарження: 18.05.2020 17:40 - 06.06.2020 00:00
Скарга
Розгляд припинено

Скарга про порушення законодавства у сфері державних закупівель

Номер: b4e6157ad4b34c3e9d3e4226907c8600
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-18-005595-c.b3
Назва: Скарга про порушення законодавства у сфері державних закупівель
Скарга:
18.05.2020 р. КП "Чернівецьким міським комунальним підрядним шляхово-експлуатаційним підприємством" (далі -Замовник) в електронній системі закупівель «https://smarttender.biz/» було розміщено оголошення про проведення процедури закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-18-005595-c). Предмет закупівлі: Код за ДК021: 44811000-8 Фарби для дорожньої розмітки. Тендерна документація по вказаній вище закупівлі складена з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, містить незаконні дискримінаційні вимоги, в наслідок чого порушує права та законні інтереси ТОВ «ХІМІЯ ПАРК», на підставі чого потребує внесення змін в частині встановлених дискримінаційних умов з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, допущених Замовником у Тендерній документації. Окремі умови Тендерної документації порушують вимоги частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Обґрунтування незаконності Тендерної документації, в наслідок наявності у ній дискримінаційних вимог, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно до: п.2.10.4 розділу «ІІ. Інші необхідні документи:» Додатку 1 до тендерної документації на предмет закупівлі «Фарби для дорожньої розмітки» Замовник вимагає: «п.2.10.4 – копію протоколу випробування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ», для фарби білої виданий не раніше 2019 р.» та абзацу 4, 5 п.6 Документи, що підтверджують якість продукції, Додатку 2 до тендерної документації на предмет закупівлі «Фарби для дорожньої розмітки» «п.6 Документи, що підтверджують якість продукції: - копія протоколу випробування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ», фарби білої виданий не раніше 2019 р.; - копія атестату про акредитацію видане національним агентством з акредитації України на ОС ДП «ДерждорНДІ» Дана вимога є дискримінаційною, і такою, що обмежує постачальника ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» та інших постачальників, виробників товару, які мають протоколи випробовування від інших органів сертифікації, які є також акредитованими національним агентством з акредитації України. У зв’язку з чим, дані вимоги Замовника порушують: ст.1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції»; ст.15 Закону України «Про захист економічної конкуренції»; п.3, п.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі»; п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Законом визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вимог, порушують частину третю статті 5 та частину четверту статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені Законом. У зв’язку з тим, що предмет закупівлі не належить до продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації та жодним нормативно правовим актом в Україні не визначено загальнообов’язкової вимоги сертифікувати свою продукцію саме в ОС ДП «ДерждорНДІ», так як це добровільна справа окремого виробника (постачальника), то така вимога Замовника створює нерівні умови для потенційних Учасників у тому числі і самого Скаржника і є дискримінаційною по відношенню до інших суб’єктів (виробників), які сертифіковані в інших органах сертифікації і така продукція повністю відповідає єдиному стандарту СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг.Технологічні вимоги та методи випробування». Важливо відмітити, що на території України діє єдиний Стандарт СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг.Технологічні вимоги та методи випробування», авторами яких є ДП «ДерждорНДІ» відповідно до якого всі сертифіковані органи здійснюють сертифікацію та випробовування продукції згідно даного стандарту і їх сертифікати відповідності з протоколами підтверджують відповідність і якість продукції відповідно цього стандарту, та є чинними на всій території України. Відповідно ст.10 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», національним органом України з акредитації є Національне агенство з акридитації України (НААУ), яке може акредитувати органи з оцінки відповідності, а саме органи із сертифікацїї продукції, процесів та послуг відповідно до діючих стандартів та інших нормативних документів, які діють на території України, що засвідчує їх компетентність. Оскаржуваною вимогою Замовник фактично змушує всіх учасників пройти «добровільну» сертифікацію фарби для розмітки доріг в ОС ДП «ДерждорНДІ» для отримання протоколу випробування продукції від ДП «ДерждорНДІ» без можливості надання протоколу випробовування іншого (компетентного) уповноваженого органу, сертифікації продукції акредитованим Національним агентством з акредитації України, який підтверджує відповідність продукції СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг.Технологічні вимоги та методи випробування». Згідно ст. 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що: «Антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), які призвели або можуть призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції». 2.Антиконкурентними діями органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, зокрема, визначаються: - пряме або опосередковане примушення суб’єктів господарювання до пріоритетного укладення договорів (з органом сертифікації ДП «ДерждорНДІ» для проведення повторної сертифікації і випробовування продукції, на яку виробником уже проводилося випробовування у іншого уповноваженого органу сертифікації продукції акредитованим Національним агентством з акредитації України, щодо відповідності продукції СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг.Технологічні вимоги та методи випробування».), першочергової поставки товарів певному колу споживачів чи першочергового їх придбання у певних продавців; - надання окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання пільг чи інших переваг, які ставлять їх у привілейоване становище стосовно конкурентів, що призводить або може призвести до недопущення, усунення, обмеження чи спотворення конкуренції; - дія, внаслідок якої окремим суб’єктам господарювання або групам суб’єктів господарювання створюються несприятливі чи дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами; 3. Вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом. Вважаємо, умова щодо надання копії протоколу випробовування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ» підпадає під ознаки антиконкурентних дій, встановлених ст.15 вищезазначеного закону, а тому вищезазначені дискримінаційні вимоги в тендерній документації мають бути приведені у відповідність до вимог ч.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» шляхом внесення відповідних змін. Оскільки у такому разі, кожен Замовник може зловживати правами і щоразу вимагати від Учасників надання протокол випробування щоразу іншого уповноваженого сертифікаційного органу щодо відповідності продукції СОУ 42.1-37641918-116:2014 «Фарба для горизонтальної розмітки автомобільних доріг.Технологічні вимоги та методи випробування». Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно з положенням ч.4 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до ч.8 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій. Ч.18 ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено: За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. На підставі вищевикладеного та у ввідповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «ХІМІЯ ПАРК» просить: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2020-05-18-005595-c; 3. Вимагаємо привести Тендерну документацію у відповідність, шляхом внесення змін, а саме доповнення до п.2.10.4 розділу «ІІ.Інші необхідні документи:» Додатку 1 та абзацу 4, 5 п.6 Документи, що підтверджують якість продукції, Додатку 2 до тендерної документації на предмет закупівлі «Фарби для дорожньої розмітки» нижчезазначеним формулюванням, а саме: 1. «п.2.10.4 Додатку №1 до Тендерної документації: 2.10.4. – копію протоколу випробування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ», або від іншого уповноваженого органу сертифікації продукції акредитованим Національним агентством з акредитації України, щодо відповідності СОУ 42.1-37641918-116:2014 для фарби білої виданий не раніше 2019 р.» 2. «абзац 4, 5 п.6 таблиці Додатку 2 до Тендерної документації, «6.Документи, що підтверджують якість продукції»: - копія протоколу випробування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ» або від іншого уповноваженого органу сертифікації продукції акредитованим Національним агентством з акредитації України, щодо відповідності СОУ 42.1-37641918-116:2014, фарби білої виданий не раніше 2019 р.; - копія атестату про акредитацію видане національним агентством з акредитації України на ОС ДП «ДерждорНДІ.» або на інший уповноважений орган сертифікації продукції. 4. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну умову щодо надання: - копію протоколу випробування продукції саме від ОС ДП «ДерждорНДІ» шляхом внесення до тендерної документації наступного доповнення: «– копію протоколу випробування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ», або від іншого уповноваженого органу сертифікації продукції акредитованим Національним агентством з акредитації України, щодо відповідності СОУ 42.1-37641918-116:2014, для фарби білої виданий не раніше 2019 р.»»; 5. Зобов’язати Замовника привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства та усунути дискримінаційну умову щодо надання: - копія атестату про акредитацію видане національним агентством з акредитації України на ОС ДП «ДерждорНДІ» шляхом внесення до тендерної документації наступного доповнення: «- копія атестату про акредитацію видане національним агентством з акредитації України на ОС ДП «ДерждорНДІ.» або на інший уповноважений орган сертифікації продукції».
Дата розгляду скарги: 11.06.2020 16:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.06.2020 15:09
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 16.06.2020 20:42
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 16.06.2020 20:42
Автор: ТОВ "ХІМІЯ ПАРК", ТОВ "ХІМІЯ ПАРК" 0362 62-35-14 ROMAN@CHEMIAPARK.COM
Вимога
Відхилено

Вимога щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: 0cbc60800d8d4a4f86af090a687f1903
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-18-005595-c.a2
Назва: Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Вимога про внесення змін до тендерної документації У п.2.10.4 розділу ІІ. Інші необхідні документи Додатку №1 до тендерної документації на предмет закупівлі «Фарба для дорожньої розмітки» та п.6 «Документи, що підтверджують якість продукції» таблиці Технічного завдання Додатку №2 до тендерної документації на предмет закупівлі «Фарба для дорожньої розмітки» Технічне завдання Інформація про необхідні технічні, якісні, та кількісні характеристики предмета закупівлі «Фарба для дорожньої розмітки» Вами зазначена вимога надати: - «2.10.4 - копію протоколу випробовування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ», для фарби білої виданий не раніше 2019 р.» «п.6 таблиці Додатку 2: - копію протоколу випробування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ», для фарби білої виданий не раніше 2019 р.; - копія атестату про акредитацію видане національним агентством з акредитації України на ОС ДП «ДерждорНДІ» » - порушує: - ст. 1; ст. 8; ст. 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» - п.3, п.4 ст.5; п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Предмет закупівлі не належить до переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Оскільки наявність сертифікації та отримання протоколу випробовування продукції саме в ОС ДП «ДерждорНДІ», для фарби білої це добровільна справа окремого виробника, то вимога цього документу створює нерівні умови для потенційних Учасників і є дискримінаційною по відношенню до виробників, які його не мають. Для дотримання принципів здійснення закупівель викладених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», наполягаємо внести зміни, замінивши у п.2.10.4 розділу ІІ. Інші необхідні документи Додатку №1 до тендерної документації та п.6 «Документи, що підтверджують якість продукції» таблиці Додатоку №2 до тендерної документації: - «2.10.4 - копію протоколу випробовування продукції для фарби білої виданий не раніше 2019 р.» «- копію протоколу випробування продукції, для фарби білої виданий не раніше 2019 р.; - копія атестату про акредитацію видане національним агентством з акредитації України на орган, що видав протокол випробовування продукції.». У разі відмови внесення змін до тендерної документації, нами буде подано заяви: - Антимонопольному Комітету України; - Національному антикорупціонному бюро України.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Відповідності до ст.24 Закону України «Про публічні закупівлі» повідомляємо,що ТД по закупівлі «Фарба для дорожньої розмітки» була розроблена відповідно до ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» та з дотриманням ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».Вимоги викладені в ТД по закупівлі не є надмірними чи деталізованими,а реалізують надане Законом право Замовника в своїй господарській діяльності закупити якісний товар з необхідними технічними характеристиками.Замовником керуючись принципами здійснення закупівель та вимог Закону України «Про публічні закупівлі» самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, встановлюються вимоги ТД та перелік документів ,якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам. Крім того повідомляємо,що потенційні Учасники не можуть чинити тиск на Замовника із-за технічної специфікації та закликаємо всіх учасників закупівельного процесу до етичної поведінки заснованій на взаємоповазі,та дотриманні відповідних правових механізмів.Щодо технічних характеристик предмета закупівлі ,то Замовник дотримався всіх Вимог статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: a3eb7cacb1564a419f231fb42294fd5e
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-18-005595-c.a1
Назва: Вимога щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Вимога про внесення змін до тендерної документації У п.2.10.4 розділу ІІ. Інші необхідні документи Додатку №1 до тендерної документації на предмет закупівлі «Фарба для дорожньої розмітки» та п.6 «Документи, що підтверджують якість продукції» таблиці Технічного завдання Додатку №2 до тендерної документації на предмет закупівлі «Фарба для дорожньої розмітки» Технічне завдання Інформація про необхідні технічні, якісні, та кількісні характеристики предмета закупівлі «Фарба для дорожньої розмітки» Вами зазначена вимога надати: - «2.10.4 - копію протоколу випробовування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ», для фарби білої виданий не раніше 2019 р.» «п.6 таблиці Додатку 2: - копію протоколу випробування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ», для фарби білої виданий не раніше 2019 р.; - копія атестату про акредитацію видане національним агентством з акредитації України на ОС ДП «ДерждорНДІ» » - порушує: - ст. 1; ст. 8; ст. 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» - п.3, п.4 ст.5; п.4 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі». Предмет закупівлі не належить до переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні. Оскільки наявність сертифікації та отримання протоколу випробовування продукції саме в ОС ДП «ДерждорНДІ», для фарби білої це добровільна справа окремого виробника, то вимога цього документу створює нерівні умови для потенційних Учасників і є дискримінаційною по відношенню до виробників, які його не мають. Для дотримання принципів здійснення закупівель викладених в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», наполягаємо внести зміни, замінивши у п.2.10.4 розділу ІІ. Інші необхідні документи Додатку №1 до тендерної документації та п.6 «Документи, що підтверджують якість продукції» таблиці Додатоку №2 до тендерної документації: - «2.10.4 - копію протоколу випробовування продукції ОС ДП «ДерждорНДІ», для фарби білої виданий не раніше 2019 р.» «- копію протоколу випробування продукції, для фарби білої виданий не раніше 2019 р.; - копія атестату про акредитацію видане національним агентством з акредитації України на орган, що видав протокол випробовування продукції.». У разі відмови внесення змін до тендерної документації, нами буде подано заяви: - Антимонопольному Комітету України; - Національному антикорупціонному бюро України.
Пов'язані документи: Учасник
Опис причини скасування: Описка, у тексті вимоги
Дата скасування: 22.05.2020 16:57