-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Бензин А-92-Євро5-Е5; Дизельне паливо ДП-Євро5-В0
Завершена
909 337.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 546.69 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 546.69 UAH
Період оскарження:
18.05.2020 17:07 - 30.05.2020 00:00
Вимога
Вирішена
ВИМОГА (ТД)
Номер:
ba55d2d637c64d118490db639f3b5276
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-18-005386-c.c1
Назва:
ВИМОГА (ТД)
Вимога:
Вилучити дискримінаційні умови тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
Замовник
- Відповідь на вимогу (скаргу) 22.05.2020 13:38
Дата подачі:
20.05.2020 15:33
Вирішення:
Тендерним комітетом Управління Державного агентства рибного господарства у Миколаївській області 22.05.2020 року, розглянуто Вимогу (Скаргу) D: ebfd17db37b84bc6a88d5cc055726bc1 завантажено в ЦБД Prozorro: 20.05.2020 15:33.
20.05.2020 Скаржником подано скаргу (звернення) на тендерну документацію за закупівлею UA-2020-05-06-003228-b. У своєму зверненні скаржник просить внести зміни до вказаної тендерної документації у зв’язку із наявністю в ній, за думкою скаржника, дискримінаційних вимог. Згідно із ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів.
І ПИТАННЯ:
Однією із підстав оскарження є начебто дискримінаційні вимоги в п.п. 4.2 п. 4 Розділу ІІІ тендерної документації, яким визначено, що:
«Учасником надається документальне підтвердження* наявності у учасника власних (орендованих або партнерських) АЗС на яких можливе отримання товару, визначеного замовником предметом закупівлі, за талонами (скретч-картами), емітованими учасником, що розташовані в м. Миколаєві та щонайменше в половині із зазначених адміністративно-територіальних одиниць Миколаївської області: Первомайський р-н, м.Южноукраїнськ, Вознесенський р-н, Новооодеський р-н, Арбузинський р-н, Казанківський р-н, Єланецький р-н, Ноовобузький р-н, Миколаївський р-н,Очаківський р-н, Березанський р-н, Вітовський р-н, Баштанський р-н, Снігурівський р-н. *Під документальними підтвердженням слід розуміти документи, що надаються з урахуванням вимог Додатку 1 до тендерної документації.»
В обґрунтування свого зауваження скаржник вказує, що зазначеною вимогою замовником встановлено, що учасник має бути емітентом, що в свою чергу суперечить закону, оскільки дискримінує учасників, які не є емітентами.
Також скаржник вказує, що інша вимога тендерної документації в Додатку 1 виключає вимогу п.п. 4.2 п.4 Розділу ІІІ та дозволяє приймати участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів:
«Додаток 1: « Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, складену в довільній формі щодо наявності у учасника власних (орендованих, партнерських) АЗС, розташованих у м. Миколаєві та щонайменше в половині із зазначених адміністративно-територіальних одиниць Миколаївської області, Первомайський р-н, м.Южноукраїнськ, Вознесенський р-н, Новооодеський р-н, Арбузинський р-н, Казанківський р-н, Єланецький р-н, Ноовобузький р-н, Миколаївський р-н,Очаківський р-н, Березанський р-н, Вітовський р-н, Баштанський р-н, Снігурівський р-н., - на яких можливе отримання товару, визначеного замовником предметом закупівлі, за талонами (скретч-картами) емітованими учасником, а також скановані зразки талонів (скретч-карт) емітованих учасником, а в разі зазначення в переліку АЗС партнерів –скановані зразки талонів (скретч-карток), емітованих партнером учасника.»
Розглянувши та обговоривши наявні зауваження тендерний комітет пояснює наступне. Готуючи процедуру закупівлі та вимоги до тендерних пропозицій замовник мав на меті, та зберігає до тепер, забезпечити рівність всіх учасників торгів шляхом недопущення дискримінації. Формулювання тендерної вимоги у п.п 4.2. п. 4 Розділу ІІІ тендерної документації не впливає на можливість подання учасником сканованих зразків талонів (скретч-карток), емітованих партнером учасника, як визначено у Додатку 1 та інших пунктах документації. Тобто, замовник передбачає подання скретч-карток (талонів) емітованих як учасником, так і партнером учасника. Проте враховуючи наявне зауваження, розуміючи свою відповідальність перед учасниками та з метою запобігання двозначності в тендерній документації тендерний комітет вважає за потрібне внести зміни до п.п 4.2. п. 4 Розділу ІІІ тендерної документації та викласти у такій редакції:
Учасником надається документальне підтвердження* наявності у учасника власних (орендованих або партнерських) АЗС на яких можливе отримання товару, визначеного замовником предметом закупівлі, за талонами (скретч-картами), емітованими учасником або його партнером, що розташовані в м. Миколаєві та щонайменше в половині із зазначених адміністративно-територіальних одиниць Миколаївської області: Первомайський р-н, м.Южноукраїнськ, Вознесенський р-н, Новооодеський р-н, Арбузинський р-н, Казанківський р-н, Єланецький р-н, Ноовобузький р-н, Миколаївський р-н,Очаківський р-н, Березанський р-н, Вітовський р-н, Баштанський р-н, Снігурівський р-н. *Під документальними підтвердженням слід розуміти документи, що надаються з урахуванням вимог Додатку 1 до тендерної документації.
ІІ ПИТАННЯ:
Іншою вимогою скаржника є внесення змін до п.п. 5.2 п.5 Розділу ІІІ та Додатку 1 до тендерної документації. Скаржник в обґрунтування своєї вимоги посилається на можливу дискримінацію учасників та зазначає на даний момент, жоден з постачальників палива на ринку нафтопродуктів України не здійснює продаж талонів (скретч-карт) номіналом 40 л. В діапазоні від 10 до 40 літрів, уникаючи дискримінації, більшість учасників зможе запропонувати номінал 10 та 20 літрів. Наступний номінал – 50 літрів.
Тендерний комітет розглянувши та обговоривши вказане питання зазначає наступне. Замовник повинен проводити закупівлю за своїми потребами та в рамках і межах визначених законодавством. Замовник завбачливо, розуміючи можливості учасників і їх відмінності з метою недопущення дискримінації зазначив у своїй документації, а саме у Додатку 1:
«Відпуск бензину А-92 та дизельного палива здійснюється учасником (постачальником) за талонами та/або скретч-картами будь-яким номіналом в діапазоні від 10 л до 40 л».
Тобто замовник передбачив, що бензин А-92 та дизельне паливо може відпускатися за наданими талонами та/або скретч-картами будь-яким номіналом в діапазоні_від 10 до 40 літрів. У вказаний діапазон входять картки номіналом 20 літрів. Тендерний комітет також звертає увагу, що у випадку внесення змін до вказаних скаржником пунктів це може призвести до реальної дискримінації учасників, які мають паливні картки номіналом 15 л, 25 л, 30 л, 35 л, 40 л. Також зазначаємо, що замовник вказав граничну межу паливних карток номіналом 40 літрів виходячи із технічних характеристик транспортних засобів, які є у користуванні. Крім того скаржник посилаючись на те, що жоден з постачальників палива на ринку нафтопродуктів України не здійснює продаж талонів (скретч-карт) номіналом 40 л висунув свою власну думку, яка нічим не підтверджена.
За таких обставин тендерний комітет приймає рішення про відмову у задоволенні скарги в цій частині.
ІІІ ПИТАННЯ:
Скаржником також зазначено у своєму листі, що невнесення змін до тендерної документації щодо поділу на лоти призведе до того, що жодний постачальник, не зможе взяти участь у закупівлі, що неприпустимо в сучасних ринкових умовах та законодавства про захист економічної конкуренції.
На це тендерний комітет зазначає наступне, що відповідно до п. 9 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації замовником зазначається: опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Оскільки, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» поділ предмета закупівлі на лоти є правом замовника, а не обов’язком, тендерний комітет відмовляє скаржнику у задоволенні цього питання.
Таким чином, розглянувши вимогу, тендерний комітет керуючись ст. 24 Закону України «Про публічні закупівлі» прийняв рішення:
1. Внести зміни у п.п. 4.2. п. 4 Розділу ІІІ тендерної документації та викласти його у такій редакції:
«Учасником надається документальне підтвердження* наявності у учасника власних (орендованих або партнерських) АЗС на яких можливе отримання товару, визначеного замовником предметом закупівлі, за талонами (скретч-картами), емітованими учасником або його партнером, що розташовані в м. Миколаєві та щонайменше в половині із зазначених адміністративно-територіальних одиниць Миколаївської області: Первомайський р-н, м.Южноукраїнськ, Вознесенський р-н, Новооодеський р-н, Арбузинський р-н, Казанківський р-н, Єланецький р-н, Ноовобузький р-н, Миколаївський р-н,Очаківський р-н, Березанський р-н, Вітовський р-н, Баштанський р-н, Снігурівський р-н. *Під документальними підтвердженням слід розуміти документи, що надаються з урахуванням вимог Додатку 1 до тендерної документації».
Статус вимоги:
Задоволено