• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 код 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування для експлуатації зелених насаджень (скверів, парків, зелених зон) в адміністративних межах Солом’янського району м. Києва)

Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі»

Завершена

523 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 615.00 UAH
Період оскарження: 18.05.2020 16:04 - 31.05.2020 00:00
Вимога
Відхилено

Дискримінаційні умови

Номер: 5bdc5738cc4e4be5b82a0e6a28ea5e07
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-18-004691-c.c1
Назва: Дискримінаційні умови
Вимога:
Згідно з оголошенням про проведення торгів UA-2020-05-18-004691-c – Київським комунальним об’єднанням зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" (далі – Замовник) проводить закупівлю послуг: код за ДК 021:2015 - 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (Розробка проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок в постійне користування для експлуатації зелених насаджень (скверів, парків, зелених зон) в адміністративних межах Солом’янського району м. Києва) по процедурі відкриті торги. Відповідно до п.29 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон), тендерна документація (далі — ТД) — документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. У ТД Замовник визначає свої вимоги до товару (послуги, роботи), які він має намір закупити, а також до постачальника предмета закупівлі, який повинен виконати умови ТД. Частиною 4 статті 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (далі — дискримінаційні вимоги або дискримінаційні умови). Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 3 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників. Ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях вітчизняних та іноземних учасників всіх форм власності та організаційно‑правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. На виконання вимог тендерної документації пункту 5 розділу 3 Тендерної документації учасник повинен надати довідку, в довільній формі, про наявність фахівців та працівників необхідної кваліфікації із зазначенням їх спеціалізації і досвіду, а саме: - не менше 3-х геодезичних бригад під керівництвом сертифікованих фахівців із вищою геодезичною освітою; - фахівців із вищою геодезичною та/або землевпорядною освітою не менше 5 осіб які обліковуються у штаті (надати підтвердження); Відповідно до ст.1 Закону України «Про землеустрій» № 858-IV від 22 травня 2003 року визначено, що до видів робіт із землеустрою, окрім іншого відносяться: вишукувальні, топографо-геодезичні і картографічні роботи. Згідно з ч.2 ст.26 Закону України «Про землеустрій» № 858-IV від 22 травня 2003 року розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи та фізичні особи - підприємці, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників або є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідно, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою. Відповідно до Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» № 353-XIV від 23 грудня 1998 року визначено, що топографо-геодезичні та картографічні роботи - процес створення геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів, даних, топографо-геодезичної та картографічної продукції (абз.11 ст.1), результатом яких є геодезичні, топографічні, картографічні матеріали, продукція, інформація тощо (абз.12 ст.1); професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю можуть займатися особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі геодезії (абз.1 ст.51); сертифікований інженер-геодезист - особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит, одержала кваліфікаційний сертифікат та внесена до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів (абз.3 ст.51) і зобов’язана не рідше одного разу на чотири роки підвищувати кваліфікацію за програмою підвищення кваліфікації (абз.14 ст.51); за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт несуть відповідальність сертифіковані інженери-геодезисти (абз.2 ст.51) які працюють за основним місцем роботи у складі юридичних та фізичних осіб, що володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням (абз.6 ст.5). Жодним нормативно-правовим актом не передбачається наявність не менше 3-х геодезичних бригад під керівництвом сертифікованих фахівців із вищою геодезичною освітою та фахівців із вищою геодезичною та/або землевпорядною освітою не менше 5 осіб які обліковуються у штаті для виконання даної роботи. Замовником порушено основоположні принципи Закону України «Про публічні закупівлі», а саме ч. 1 ст. 3 Закону, яка містить положення про принципи здійснення закупівлі, де зазначається що закупівля повинна бути здійснена з врахуванням таких принципів: добросовісна конкуренція серед учасників; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; запобігання корупційним діям і зловживанням та найголовніше - недискримінація учасників. Шляхом включення до ТД такої дискримінаційної вимоги замовник навмисно та необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи Учаснику, що спроможний виконати умови договору, в участі у процедурі закупівлі. Замовник закупівлі, всупереч діючому законодавству, включив до вимог ТД дискримінаційні, суб’єктивні та штучні обмеження. Отже, ТД Замовника містить вимоги, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Учасника пов'язані з нашою участю у Процедурі закупівлі та принципи недискримінації учасників відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, які передбачені статтею 3 Закону. Виходячи з вищевикладеного, вимагаємо від Замовника внесення змін до ТД у пункті 5 розділу 3 «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» до тендерної документації, а саме: виключити вимогу щодо наявності не менше 3-х геодезичних бригад під керівництвом сертифікованих фахівців із вищою геодезичною освітою та фахівців із вищою геодезичною та/або землевпорядною освітою не менше 5 осіб які обліковуються у штаті та привести таку вимогу у відповідність до норм Закону України «Про землеустрій» № 858-IV від 22 травня 2003 року, Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» № 353-XIV від 23 грудня 1998 року. Одночасно наголошуємо, що у разі не виконання даної вимоги будемо змушені повідомити за порушення законодавства організації, установи та відомства, що здійснюють регулювання і контроль у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Визначені замовником згідно ст. 16 Закону Україні "Про публічні закупівлі" кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації . Замовником у п. 5, розділу 3 тендерної документації зазначено кваліфікаційні критерії та перелік документів які необхідно надати для їх підтвердження. Учасник відповідає вимозі, якщо має не менше 3-х геодезичних бригад під керівництвом сертифікованих фахівців із вищою геодезичною освітою, фахівців із вищою геодезичною та/або землевпорядною освітою не менше 5 осіб які обліковуються у штаті. Дана вимога прописана з урахуванням короткого терміну надання послуг та великим обсягом робіт. Та враховуючи те, що топографо - геодезичні послуги будуть надаватись на території зелених зон міста Києва, надання зазначених послуг буде ускладнюватись наявністю щільного лісового та чагарникового покриву більшості території знімання, що зменшує пряму видимість об’єктів і контурів знімання та унеможливлює використання виключно супутникового обладнання, що в свою чергу впливає на складність і продуктивність послуг. Координування великої кількості стовбурів дерев, також значно збільшує кількість контурних точок та ускладнює подальшу роботу картографа. При визначенні меж земельної ділянки необхідно враховувати містобудівну ситуацію, вимоги діючих технологічних норм щодо інженерних мереж, що затверджені у встановленому порядку. Для створення належних умов експлуатації зелених зон, захисту їх від зсувів, обвалів, розмивів, підтоплень, селів, снігозанесень та інших небезпечних впливів можуть встановлюватися охоронні зони. Порядок їх установлення, розміри, режими та особливості умов землекористування необхідно визначати відповідно до вимог чинного законодавства України. Вищезазначені фактори обґрунтовують виставлені замовником кваліфікаційні вимоги. Якщо учасник не має достатньої кількості працівників для виконання умов договору, то в такому випадку це не є підставою внесення змін до умов тендерної документації. Тендерний комітет встановив такі критерії для відбору виконавців послуг відповідно до ст. 16 Закону, та не вважає зазначені вимоги дискримінаційними.
Статус вимоги: Відхилено