• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Однолотова
  • КЕП

препарати лікарські –Coagulation factor VIII, Coagulation factor VIII, Coagulation factor IX, Von Willebrand factor and coagulation factor VIII in combination

Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, повинні бути складені українською або російською мовами. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій мові, ніж українська або російська, учасник надає переклад цього документу на українській мові. Тендерні пропозиції підготовлені учасниками-нерезидентами України можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською або російською мовами. У разі розбіжностей з текстом оригіналу перевага надається україномовному або російськомовному тексту

Завершена

7 253 721.18 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 000.00 UAH
Період оскарження: 15.05.2020 12:31 - 11.06.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Вимога щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме, внесення змін до тендерної документації в частині розподілу предмету закупівлі на окремі лоти.

Номер: 4c677a9acd794524bd6fe13d35bcb426
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-15-000785-a.b2
Назва: Вимога щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме, внесення змін до тендерної документації в частині розподілу предмету закупівлі на окремі лоти.
Вимога:
Добрий день, шановний Замовник, Національна дитяча спеціалізована лікарня «Охматдит» МОЗ України (далі – Замовник), Вами було оголошено закупівлю за процедурою «відкриті торги», назва предмету закупівлі: фармацевтична продукція - код ДК 021:2015: 33600000-6 (препарати лікарські – Coagulation factor VIII, Coagulation factor VIII, Coagulation factor IX, Von Willebrand factor and coagulation factor VIII in combination) (оголошення № UA-2020-05-15-000785-a). В Додатку №3 Тендерної документації визначено Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі. В даному Додатку міститься специфікація, відповідно до якої Замовником до закупівлі оголошено 4 позиції лікарських засобів одним списком. Вимогами пункту 4.2. Опис окремої частини (частин) предмета закупівлі (лота), щодо якої можуть бути подані тендерні пропозиції, розділу «Загальні положення» тендерної документації не передбачено встановлення окремих частин предмета закупівлі (лотів). Отже, вимоги в тендерній документації встановлені таким чином, що унеможливлюють подання пропозицій учасником щодо окремої частини (певних лікарських засобів) в межах лота, і приймати участь у даній закупівлі можуть виключно суб’єкти господарювання, які є виробниками та/або постачальниками всіх лікарських засобів за технічними характеристиками, зазначеними у Додатку №3, одночасно. Дана процедура закупівлі товарів регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» в чинній редакції від 19.04.2020 р. (далі – «Закону») та здійснюється за такими принципами (ст. 5 Закону): - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Таким чином, штучно та необґрунтовано створена ситуація, в якій будь-який учасник процедури закупівлі, який не має можливості запропонувати Замовнику хоча б один лікарський засіб з чотирьох, які включені в один лот, позбавляється можливості взяти участь у торгах всього лоту. Слід зазначити, що лише у вузького кола дистриб’юторів лікарських засобів можуть бути в наявності всі найменування лоту закупівлі, що в свою чергу обмежує можливість участі у торгах учасників ринку, які не можуть надати всі визначені в предметі закупівлі лікарські засоби одночасно, оскільки не всі суб’єкти на фармацевтичному ринку мають прямі контракти з усіма виробниками лікарських засобів, які є предметом закупівлі, для можливості забезпечення поставки товару. Такий спосіб є прямим порушенням основних принципів добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та недискримінації учасників та є прямим порушенням вимог пункту 4 статті 22 Закону. Вищезазначений спосіб проведення процедури закупівлі призводить до порушення принципів максимальної економії та ефективності, оскільки вимога тендерної документації щодо визначення предмету закупівлі одним лотом штучно звужує коло потенційних учасників торгів, що в свою чергу призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників та до подорожчання предмету закупівлі. Крім того, держава в особі замовника фактично відмовляється від найбільш ефективного та ощадливого способу закупівлі, при якому по кожній окремій позиції кожен бажаючий учасник пропонує окрему ціну, результатом чого було б те, що держава в особі замовника отримала б найменшу ціну по кожній окремій позиції. Це є ще одним наочним прикладом порушення принципу максимальної економії та ефективності здійснення закупівлі. З метою захисту прав учасників торгів, сприяння відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції звертаємось до Вас із вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме, внесення змін до тендерної документації в частині розподілу предмету закупівлі на окремі лоти для виключення дискримінаційних умов, які унеможливлюють участь нашого підприємства у процедурі відкритих торгів та обмежують участь інших потенційних учасників, а також для усунення порушення законодавства в сфері здійснення публічних закупівель. В протилежному випадку для захисту наших законних прав та інтересів залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміни, визначені статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Розглянувши Ваше звернення щодо внесення змін до Тендерної документації шляхом поділу предмету закупівлі на окремі лоти повідомляємо наступне. Замовник проводить відкриті торги на закупівлю відповідно до річного плану закупівель. Предмет закупівлі було визначено відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі України 17.03.2016 №454, із змінами «Про затвердження порядку визначення предмета закупівлі» (далі – Порядок), та на основі національного класифікатора України ДК021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник). Так, під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника із зазначенням у дужках міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі - МНН). У разі якщо предмет закупівлі лікарських засобів містить два та більше лікарських засобів, замовником у дужках зазначається МНН кожного лікарського засобу. При цьому, замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за МНН, за формою випуску, за дозуванням, за обсягом та/або за місцем поставки лікарських засобів. Отже, відповідно до Закону замовник при визначенні предмета закупівлі (окремої частини предмета закупівлі) має керуватися та дотримуватися встановлених норм. Таким чином, поділ предмета закупівлі на лоти є правом замовника, оскільки норма абзацу сьомого пункту 1 розділу ІІ Порядку не є імперативною. Ця позиція підтверджується і в листі Мінекономрозвитку від 02.08.2017 № 3304-06/26774-06, в якому зазначається, що визначення окремих частин предмета закупівлі (лотів) в межах єдиної процедури закупівлі здійснюється замовником самостійно, керуючись вимогами Закону та розділу II Порядку та є правом, а не обов’язком замовника. У пункті 25 Рекомендацій Антимонопольного комітету Україну від 30.03.2018 №4-рк «Про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобігання порушенням законодавства про захист економічної конкуренції» (далі – Рекомендації) зазначається, що Порядком визначення предмета закупівлі не передбачено переліку випадків, коли саме замовник може та має визначати окремі частини предмета закупівлі (лоти) у процедурі закупівлі, лікарських засобів та критерії такого поділу. Отже, керуючись диспозитивними нормами Закону та Порядку, Замовник використав своє право та сформував предмет закупівлі. Також, у пункті 31 Рекомендацій зазначається, що згідно з Порядком визначення предмета закупівлі, замовник закупівлі лікарських засобів самостійно формує предмет закупівлі в межах групи «Фармацевтична продукція», яка може включати в себе необмежену кількість видів лікарських засобів у межах визначених класів та категорій. Рішення про групування лікарських препаратів в єдиний перелік предмета закупівлі було прийнято виходячи з економічної доцільності, зумовлене їх функціональним призначенням. Перелік, який заявлено на торги, був сформований виходячи з потреби в цих препаратах, їх функціонального призначення, ефективності та економічної доцільності, з урахуванням специфіки застосування, та для забезпечення безперервного лікувального процесу. Таким чином вважаємо, що Замовником було дотримано норми Закону України «Про публічні закупівлі». Тендерний комітет вважає безпідставним твердження про дискримінацію Учасників торгів на етапі підготовки тендерної документації. Тому, з огляду на наведене - на даному етапі у Замовника немає передбачених законом підстав для внесення змін у тендерну документацію.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.06.2020 11:00
Вимога
Відкликано скаржником

Вимога щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме, внесення змін до тендерної документації в частині розподілу предмету закупівлі на окремі лоти.

Номер: af39de6dbe8b40e7b4db103c2ddf8529
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-15-000785-a.b1
Назва: Вимога щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме, внесення змін до тендерної документації в частині розподілу предмету закупівлі на окремі лоти.
Вимога:
Добрий день, шановний Замовник, Національна дитяча спеціалізована лікарня «Охматдит» МОЗ України (далі – Замовник), Вами було оголошено закупівлю за процедурою «відкриті торги», назва предмету закупівлі: фармацевтична продукція - код ДК 021:2015: 33600000-6 (препарати лікарські – Coagulation factor VIII, Coagulation factor VIII, Coagulation factor IX, Von Willebrand factor and coagulation factor VIII in combination) (оголошення № UA-2020-05-15-000785-а). В Додатку №3 Тендерної документації визначено Медико-технічні вимоги до предмета закупівлі. В даному Додатку міститься специфікація, відповідно до якої Замовником до закупівлі оголошено 4 позиції лікарських засобів одним списком. Вимогами пункту 4.2. Опис окремої частини (частин) предмета закупівлі (лота), щодо якої можуть бути подані тендерні пропозиції, розділу «Загальні положення» тендерної документації не передбачено встановлення окремих частин предмета закупівлі (лотів). Отже, вимоги в тендерній документації встановлені таким чином, що унеможливлюють подання пропозицій учасником щодо окремої частини (певних лікарських засобів) в межах лота, і приймати участь у даній закупівлі можуть виключно суб’єкти господарювання, які є виробниками та/або постачальниками всіх лікарських засобів за технічними характеристиками, зазначеними у Додатку №3, одночасно. Дана процедура закупівлі товарів регулюється Законом України «Про публічні закупівлі» в чинній редакції від 19.04.2020 р. (далі – «Закону») та здійснюється за такими принципами (ст. 5 Закону): - добросовісна конкуренція серед учасників; - максимальна економія, ефективність та пропорційність; - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі; - запобігання корупційним діям і зловживанням. Таким чином, штучно та необґрунтовано створена ситуація, в якій будь-який учасник процедури закупівлі, який не має можливості запропонувати Замовнику хоча б один лікарський засіб з чотирьох, які включені в один лот, позбавляється можливості взяти участь у торгах всього лоту. Слід зазначити, що лише у вузького кола дистриб’юторів лікарських засобів можуть бути в наявності всі найменування лоту закупівлі, що в свою чергу обмежує можливість участі у торгах учасників ринку, які не можуть надати всі визначені в предметі закупівлі лікарські засоби одночасно, оскільки не всі суб’єкти на фармацевтичному ринку мають прямі контракти з усіма виробниками лікарських засобів, які є предметом закупівлі, для можливості забезпечення поставки товару. Такий спосіб є прямим порушенням основних принципів добросовісної конкуренції серед учасників, відкритості та недискримінації учасників та є прямим порушенням вимог пункту 4 статті 22 Закону. Вищезазначений спосіб проведення процедури закупівлі призводить до порушення принципів максимальної економії та ефективності, оскільки вимога тендерної документації щодо визначення предмету закупівлі одним лотом штучно звужує коло потенційних учасників торгів, що в свою чергу призводить до відсутності фактичної конкуренції серед учасників та до подорожчання предмету закупівлі. Крім того, держава в особі замовника фактично відмовляється від найбільш ефективного та ощадливого способу закупівлі, при якому по кожній окремій позиції кожен бажаючий учасник пропонує окрему ціну, результатом чого було б те, що держава в особі замовника отримала б найменшу ціну по кожній окремій позиції. Це є ще одним наочним прикладом порушення принципу максимальної економії та ефективності здійснення закупівлі. З метою захисту прав учасників торгів, сприяння відкритості та прозорості публічних закупівель, недискримінації учасників, запобігання проявам корупції, недопущення спотворення конкуренції звертаємось до Вас із вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме, внесення змін до тендерної документації в частині розподілу предмету закупівлі на окремі лоти для виключення дискримінаційних умов, які унеможливлюють участь нашого підприємства у процедурі відкритих торгів та обмежують участь інших потенційних учасників, а також для усунення порушення законодавства в сфері здійснення публічних закупівель. В протилежному випадку для захисту наших законних прав та інтересів залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміни, визначені статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Опис причини скасування: Потребує коригування
Дата скасування: 26.05.2020 11:32