-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Мультимедійне обладнання для класів НУШ (ноутбук, інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, БФП)
Торги відмінено
100 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
15.05.2020 10:00 - 21.05.2020 08:54
Вимога
Є відповідь
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
dff41b54545746828a27d9af14747986
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-15-000685-b.a3
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний замовнику!
Вважаємо недопустимим наявність в тендерній документації специфічних вимог, обмежуючих конкуренцію, і створюючих дискримінацію.
Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються, зокрема інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Ч. 4 ст. 5 саме передбачає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Для уніфікації вимог до обладнання навчального і загального призначення, Міністерство освіти і науки України затвердило Наказ Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704 «Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів», в якому передбачило всі ключові вимоги до обладнання, аналогічного до предмету даної закупівлі.
Стосовно технічних документів, цим Наказом в п. 5 встановлюються вимоги щодо витребування висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічного паспорту на виріб, та/або декларації про відповідність вимогам технічних регламентів; інструкції про використання та зберігання викладеними українською мовою, та обов’язкове методичне забезпечення для демонстраційних, практичних та лабораторних робіт відповідно до навчальної програми. Витребування інших документів вважаємо наміром Замовника дискримінувати учасників закупівлі, і створити умови, за якими участників будуть протиправно усувати від процедури торгів.
Щодо сертифікатів ISO, зокрема сертифікату ISO 14001:2015 на обладнання (виробництво) інтерактивних комплексів., зазначимо також, що низкою рішень Антимонопольного комітету України вимога надати сертифікати ISO визнана дискримінаційною (рішення № 866-р/пк-ск від 27.08.2012 р., № 357-р/пк-ск від 15.03.2013 р., № 357-р/пк-ск від 15.03.2013 р., №303-р/пк-ск від 19.02.2016 р. тощо). Також, даний сертифікат жодним чином не впливає на якість товару, гарантії постачальника, проте збільшує вартість запропонованої продукції, що протирічить принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності в публічних закупівлях, передбаченому в ст. 5 зазначеного вище Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно ст. 23 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що національні стандарти застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами, також частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі. Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов’язковим для: суб’єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Також звертаємо увагу, що вищезазначені сертифікати на державні стандарти України вимагаються в закупівлі, предметом якої є товар вироблений закордоном. Отже яке відношення має застосування чи незастосування національних стандартів підприємством-постачальником до підтвердження якості продукції виробленої закордоном. Вимагання даного сертифікату дискримінує національних виробників, які не зобов’язані отримувати цей сертифікат.
Пункт тендерної документації про «Копії чинного на дату подання сертифікату ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 на обладнання (виробництво) інтерактивних комплексів» є таким, що дискримінує та створює штучні перепони для справедливої конкуренції. Тому вимагаємо видалити цей пункт з тендерної документації, оскільки він створює умови для безпідставних відхилень пропозицій учасників, які не мають даний сертифікат.
Якщо Замовник все-таки вважає, що якимось нормативно-правовим актом чи підзаконним актом передбачений обов’язок отримувати вищезазначені сертифікати учасникам торгів та взагалі суб’єктам господарювання – вимагаємо від Замовника надати посилання на таку норму. Нагадуємо, що відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Зазначаємо, що відповідно до ч. 7 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі.
Проте, в якості реального підтвердження відносин між учасником закупівель та виробником продукції, рекомендуємо замовнику додати до тендерної документації пункт щодо надання учасниками гарантійного листа щодо чинності гарантійного терміну від виробника, а не продавця, який не може гарантувати чинність гарантійного терміну на запропонований товар.
Враховуючи вищевикладене, просимо привести тендерну документацію в частині технічних та якісних характеристик до недискримінаційних, керуючись, зокрема, Наказом Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704, а також усунути дискримінаційні вимоги щодо надання беззмістовних сертифікатів ISO 9001:2008 ISO 14001:2004. У іншому випадку, ми будемо вимушені звернутись за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби України, Запорізької ради, всіх інших правоохоронних органів. Крім того, нагадуємо про розширення переліку порушень та збільшення сум штрафів а також персональну відповідальність уповноважених осіб замовника.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
19.05.2020 09:43
Вирішення:
Доброго дня! Розглянувши вашу вимогу, прийнято рішення щодо внесення змін до технічних та якісних характеристик закупівлі. Файл зі змінами буде завантажено в новій редакції.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Програмне забезпечення
Номер:
ae21dc1cdb734d8bb2f4dc55b7318921
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-15-000685-b.b2
Назва:
Програмне забезпечення
Вимога:
Шановний Замовник!
Згідно з Дадатком 2 передбачено, що учасники повинні надати у складі тендерної пропозиції 2.4.Авторизаційний лист наданий виробником інтерактивних комплексів,мультимедійних проекторів, ноутбуків, виробником або офіційним дистриб'ютором спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення на території України.
При цьому Вами зазначено, що До складу 1 інтерактивного комплексу входить:
Портативний комп'ютер вчителя (ноутбук) , Інтерактивна дошка, Мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом, Багатофункціональний пристрій, комплект кріплення.
Також Ви вимагаєте від учасників:
Авторизаційний лист наданий виробником інтерактивних комплексів, виробником або офіційним дистриб’ютором спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення
При цьому вбачаємо, що фактично в тендерній документації прописано програмне забезпечення (далі -ПЗ) конкретного виробника (LifeLiqe від B-pro) і при цьому вказане ПЗ не є окремим предметом закупівлі, визначеним Замовником. Вказана вимога обмежує коло учасників лише виробниками та суб'єктами, безпосередньо пов'язаними договірними відносинами з виробниками чи дистриб'юторами вказаного ПЗ, що суперечить приписам ст. 3, 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (щодо недискримінації учасників). Аналогічна правова позиція підтверджена в рішеннях АМКУ № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018 року, № 10177-р/пк-пз від 03.10.2018 року.
У той же час вимога мати статус партнера виробника (правовласника) чи партнера спеціального програмного забезпечення не має жодного відношення ані до технічних якісних та кількісних, функціональних характеристик предмета закупівлі, визначених п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, ані до інших кваліфікаційних критеріїв учасників закупівлі.
Тому виконати зазначену умову ТД зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають стосунки з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі.
Відтак для об'єктивного спостерігача виникають умови для обґрунтованих сумнівів щодо неупередженості замовника та його ймовірного прагнення прописати конкретні тендерні умови, вигідні для конкретного учасника.
Наполягаємо викласти вказану вимогу ТД в наступній редакції: “Авторизаційний лист наданий виробником або офіційним дистриб'ютором, партнером виробника інтерактивних комплексів або окремих його складових частин”.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.05.2020 18:28
Вирішення:
Доброго дня! Розглянувши вашу вимогу, прийнято рішення щодо внесення змін до технічних та якісних характеристик закупівлі. Файл зі змінами буде завантажено в новій редакції.
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Є відповідь
Сертифікати ISO
Номер:
c9d1bff257b74f3aa65ac551b77e9364
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-15-000685-b.c1
Назва:
Сертифікати ISO
Вимога:
Шановний Замовник!
Згідно Додатка 2 тендерної документації: у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати:
2.6. Копія чинного на дату подання сертифікату ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 на обладнання (виробництво) інтерактивних комплексів.
З огляду на положення норм матеріального права слід взяти до уваги, що отримання сертифіката відповідності системи управління якістю передбачено положеннями Національного стандарту систем управління якістю (ISO 9001). Отримання сертифіката відповідності системі екологічного керування передбачено положеннями ДСТУ ISO 14001:2015. Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. ДСТУ ISO 14001:2015 прийнято як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Більше того, за даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою.
Таким чином Замовник вимагає від учасників надання у складі тендерних пропозицій відповідності системи управління якістю та відповідності системі екологічного керування обов’язковість яких не передбачена положеннями чинного законодавства та наявність яких жодним чином не впливає на технічні і якісні характеристика предмета закупівлі, чим обмежує можливості потенційних учасників у закупівлі послуг.
Вимагаємо виключити вказану вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.05.2020 18:23
Вирішення:
Керуючись нормами ч.3ст.14 Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі", в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Отже, замовник самостійно і на власний розсуд визначає вимоги щодо якості на безпеки товару, який буде закуповуватись.
Статус вимоги:
Відхилено