• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання Інтерактивне обладнання для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів освіти м. Запоріжжя

Інклюзивна субвенція

Торги відмінено

209 796.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 097.96 UAH
Період оскарження: 14.05.2020 14:54 - 28.05.2020 00:00
Вимога
Є відповідь

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: e3ea150355814bed95e23911b7d3bcb7
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-14-003701-b.c1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Шановний замовнику! Вважаємо недопустимим наявність в тендерній документації специфічних вимог, обмежуючих конкуренцію, і створюючих дискримінацію. Згідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються, зокрема інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Ч. 4 ст. 5 саме передбачає, що замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Для уніфікації вимог до обладнання навчального і загального призначення, Міністерство освіти і науки України затвердило Наказ Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704 «Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів», в якому передбачило всі ключові вимоги до обладнання, аналогічного до предмету даної закупівлі. Так, відповідно до цього наказу встановлюються такі кваліфікаційні вимоги: Комплект мультимедійного обладнання. Тип 1 А) Інтерактивна дошка: дошка прямої проекції з можливістю настінного кріплення; робоча поверхня білого кольору, тверда, зі спеціальним антиблисковим покриттям, стійким до ушкоджень, розрахована, зокрема, для письма на ній маркерами на водяній основі; мінімальний розмір інтерактивного проекційного зображення активної поверхні дошки – не менше ніж діагональ 77” (195 см) при співвідношенні сторін 4:3 (ширина 156 см, висота 117 см). Розмір проекційного зображення має збігатися з активною поверхнею дошки відповідно до її розмірів та аспектного співвідношення; дошка повинна забезпечувати можливість управління контентом безпосередньо за допомогою дотиків пальців руки або маркера; дотикова технологія дошки повинна підтримувати: не менше 6-ти одночасних дотиків, стандартні функції миші, принаймні лівої та правої кнопок миші у точці дотику до активної поверхні; функцію multi-touch; роздільна здатність позиціонування дотику – не менше ніж 4000×4000 точок; тип інтерфейсу – USB; довжина інтерфейсного кабелю – не менша, ніж необхідна для підключення пристрою до персонального комп’ютера вчителя у місці його встановлення; підключення дошки до персонального комп’ютера вчителя; гарантія на дошку не менше 3 років Б) Мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом: світловий потік не менше 2500 ANSI люменів; роздільна здатність проектора повинна бути не менше XGA (1024 х 768 пікселів) або WXGA (1280 х 800 пікселів); аспектне співвідношення 4:3 або 16:9, 16:10; ресурс роботи лампи не менше 5000 годин в стандартному режимі; проектор повинен комплектуватись підвісом; проектор встановлюється на спеціальному підвісі, який кріпиться безпосередньо над верхнім краєм інтерактивної дошки до стіни або до стелі; відстань від об’єктива проектора до площини проекції не більше 1 метра; довжина інтерфейсного кабелю - не менша, ніж необхідна для підключення пристрою до портативного комп'ютера вчителя у місці його встановлення; підключення здійснюється до графічного адаптера портативного комп'ютера вчителя; гарантія на проектор не менше 3-х років; гарантія на лампу проектора не менше 1-го року або 1000 годин в робочому режимі В) Базове програмне забезпечення для інтерактивної дошки та мультимедійного проектора з короткофокусним об’єктивом: для створення, перегляду та програвання інтерактивного навчального контенту; сумісне з операційною системою комп’ютера вчителя; підтримує імпорт створених файлів різних форматів; є можливість змінювати об’єкт (рухати, клонувати, перевертати, змінювати розмір, блокувати, редагувати, робити прозорим) за допомогою стандартних засобів програмного забезпечення; інструмент запису екрана повинен мати можливість записати (зберегти) весь робочий стіл, обрану зону або обране вікно; підтримує українську мову; має функцію автоматичного оновлення. Такі кваліфікаційні вимоги, з одного боку, задовольняють всі функціональні потреби замовника, а з іншого – створюють умови для конкуренції між учасниками закупівлі. Тому вимагаємо привести тендерну документацію до вимог, передбачених наказом МОЗ. Стосовно технічних документів, Наказом Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704 «Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів», п. 5 встановлюються вимоги щодо витребування висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або технічного паспорту на виріб, та/або декларації про відповідність вимогам технічних регламентів; інструкції про використання та зберігання викладеними українською мовою, та обов’язкове методичне забезпечення для демонстраційних, практичних та лабораторних робіт відповідно до навчальної програми. Витребування інших документів вважаємо наміром Замовника дискримінувати учасників закупівлі, і створити умови, за якими участників будуть протиправно усувати від процедури торгів. Щодо сертифікатів ISO, зазначимо також, що низкою рішень Антимонопольного комітету України вимога надати сертифікати ISO визнана дискримінаційною (рішення № 866-р/пк-ск від 27.08.2012 р., № 357-р/пк-ск від 15.03.2013 р., № 357-р/пк-ск від 15.03.2013 р., №303-р/пк-ск від 19.02.2016 р. тощо). Також, даний сертифікат жодним чином не впливає на якість товару, гарантії постачальника, проте збільшує вартість запропонованої продукції, що протирічить принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності в публічних закупівлях, передбаченому в ст. 5 зазначеного вище Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно ст. 23 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що національні стандарти застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами, також частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі. Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов’язковим для: суб’єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами. Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Також звертаємо увагу, що вищезазначені сертифікати на державні стандарти України вимагаються в закупівлі, предметом якої є товар вироблений закордоном. Отже яке відношення має застосування чи незастосування національних стандартів підприємством-постачальником до підтвердження якості продукції виробленої закордоном. Пункт тендерної документації про «Копії сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001-2015 Системи екологічного управління (у разі необов’язкової сертифікації – надати лист-пояснення із зазначенням законодавчих актів щодо не надання таких документів)» є беззмістовним, оскільки чинними нормативними актами взагалі не передбачене обов’язкове отримання сертифікату відповідності ДСТУ ISO 14001-2015. Тому вимагаємо видалити цей пункт з тендерної документації, оскільки він створює умови для безпідставних відхилень пропозицій учасників, які не мають даний сертифікат. Якщо Замовник все-таки вважає, що якимось нормативно-правовим актом чи підзаконним актом передбачений обов’язок отримувати вищезазначені сертифікати учасникам торгів та взагалі суб’єктам господарювання – вимагаємо від Замовника надати посилання на таку норму. Нагадуємо, що відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Проте, в якості реального підтвердження відносин між учасником закупівель та виробником продукції, рекомендуємо замовнику додати до тендерної документації пункт щодо надання учасниками гарантійного листа щодо чинності гарантійного терміну від виробника, а не продавця, який не може гарантувати чинність гарантійного терміну на запропонований товар. Враховуючи вищевикладене, просимо привести тендерну документацію в частині технічних та якісних характеристик до недискримінаційних, керуючись, зокрема, Наказом Міністерства освіти і науки України від 22.06.2016 № 704, а також усунути дискримінаційні вимоги щодо надання беззмістовних сертифікатів ISO 9001:2008 ISO 14001:2004. У іншому випадку, ми будемо вимушені звернутись за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України, Державної аудиторської служби України, Запорізької ради, всіх інших правоохоронних органів. Крім того, нагадуємо про розширення переліку порушень та збільшення сум штрафів а також персональну відповідальність уповноважених осіб замовника.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний постачальнику! Назва закупівлі код ДК 021:2015 — 32320000-2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Інтерактивне обладнання для дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів освіти м. Запоріжжя). Тобто ми діємо згідно наказу № 414 від 23.04.2018 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти» де вимоги до проектору: 1.Мультимедійний проектор для збільшення зображень: призначення - забезпечення збільшення візуальної інформації (відео, фото та тексту); вимоги: світловий потік - від 1100 ANSI люменів; базова роздільна здатність проекційної матриці відповідно до SVGA (800 х 600 піке) та краще; наявність корекції вертикальних спотворень типу "трапеція" - від ± 15°; однорідність освітленості екрана - від 90 %; контрастність - від 300:1; формати зображення 4:3 з підтримкою 16:9; підтримка комп'ютерних роздільних здатностей від 640 × 480 до 1600 × 1200 pixel; зображення - від 0,6 до 6 м при проекційній відстані - від 1 до 10 м; довговічність лампи - від 2000 годин Вимоги до Інтерактивної дошки: 2.Інтерактивна дошка для навчально-виховної роботи: призначення - забезпечення демонстрації зображень; вимоги: робоча поверхня - 1624 × 1160 мм, діагональ - 1990 мм; внутрішня розподільна здатність - 1074 точок (ліній) на см; кріплення до стіни; послідовний порт RS-232 або USB 1.1/2 для зв'язку з комп'ютером; кабель для підключення (у комплекті); наявність радіопорта для бездротового планшета вчителя та пультів тестування Наша тендерна документація не порушує жодної вимоги цього наказу. Щодо сертифікатів ISO, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація повинна містити: інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні передбачати необхідність застосування заходів із захисту довкілля. Зазначена вимога спрямована на отримання достовірної інформації щодо відповідності товару, що пропонується, вимогам ДСТУ ISO 9001:2008(2015) і ДСТУ ISO 14001:2004 (2015), які передбачені положеннями Національних стандартів. У зверненні відсутні підстави неможливості отримання учасником сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2008(2015) і ДСТУ ISO 14001:2004 (2015), а також докази неможливості отримання. Сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2008(2015) і ДСТУ ISO 14001:2004 (2015) передбачені чинним законодавством, і будь який учасник, продукція якого відповідає стандартам, має можливість отримати сертифікати відповідності вимогам ДСТУ ISO 9001:2008(2015) і ДСТУ ISO 14001:2004 (2015), відповідно до вимог тендерної документації. Враховуючи викладене, зазначена вимога тендерної документації не є дискримінаційною умови, тому вимога щодо внесення змін до тендерної документації є недоцільною. Також повідомляємо, що найближчим часом в тендерну документацію будуть внесені зміни. Запрошуємо вас до участі.
Статус вимоги: Відхилено