• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Реактиви лабораторні

Завершена

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження: 14.05.2020 11:36 - 28.05.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

вимога щодо усунення порушення

Номер: 71d308a6aab14c778850c704bd46efa9
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-14-000957-a.c1
Назва: вимога щодо усунення порушення
Вимога:
За результатами вивчення тендерної документації на закупівлю «Реактиви лабораторні», встановлено, що деякі положення тендерної документації не відповідають нормам чинного законодавства, зокрема Закону України Про публічні закупівлі (далі – Закон), а саме: пункт 8 Додатку 3 «Технічні вимоги» тендерної документації містить вимогу до Учасника: учасник надає оригінал гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати номер оголошення про проведення відкритих торгів, оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмету закупівлі згідно оголошення та назву Замовника. Звертаємо Вашу увагу, що згідно спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018: не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА, оскільки це може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі. З огляду на вищевикладене, вважаємо, що такий підхід здійснення даної закупівлі є дискримінаційним, оскільки обмежує конкурентоспроможність потенційних учасників, а в цілому впливає на можливість учасників прийняти участь у процедурі відкритих торгів. Звертаємо Вашу увагу, що такі вимоги Замовника (надання оригіналів гарантійний листів від виробників ) є прямим порушенням частини 1 статті 5 Закону (Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників), частини 4 статті 5 Закону (Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників), частини 4 статті 22 (Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників) та спільного листа Мінекономрозвитку та МОЗ щодо закупівлі лікарських засобів № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018. Аналогічна позиція викладена в рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі-Колегія) від 04.07.2016 №1471-р/пк-ск. Учасником торгів ТОВ «Логістика «АК» було подано скаргу до Колегії щодо встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації в частині надання учасником оригіналу гарантійного листа від виробника або офіційного представника виробника на території України, що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого обладнання в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни та проханням зобов’язати замовника внести зміни до відповідної тендерної документації. За результатами розгляду вищевказаної скарги, Колегія прийняла рішення від 04.07.2016 №1471-р/пк-ск, яким зобов’язала замовника внести зміни до тендерної документації. Керуючись ч.1 ст.24 Закону, звертаємось до Вас з вимогою щодо усунення порушень та приведення тендерної документації до вимог Закону, а саме: 1. привести тендерну документацію до вимог чинного законодавства України, 2. виключити дискримінаційну вимогу щодо надання учасником оригіналу гарантійного листа виробника (представництва, філії виробника - якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб'ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені тендерною документацією, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації. В протилежному випадку залишаємо за собою право оскаржити дану процедуру закупівлі відповідно до порядку оскарження та в терміні визначені статтею 18 Закону.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: обгрунтування встановлених технічних вимог
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 01.06.2020 00:00
Дата виконання рішення Замовником: 20.05.2020 15:38
Підтвердження вирішення: Доброго дня. За результатами розгляду вимоги, повідомляємо наступне: спільний лист Мінекономрозвитку та МОЗ № 3301-04_55905-03_01.7_33810 від 19.12.2018 «Щодо закупівлі лікарських засобів» (надалі – «Лист») надає замовникам рекомендації щодо здійснення закупівель саме лікарських засобів, тобто вказані рекомендації не стосуються даної процедури закупівлі, предметом якої є «Реактиви лабораторні». Пункт 8. Листа, на який посилається скаржник, процитований ним у скарзі частково, що суттєво змінює зміст наданої у цьому пункті рекомендації, а саме: «Замовникам не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками гарантійного листа від виробника лікарського засобу про можливість постачання лікарського засобу у визначені строки, оскільки це не гарантує своєчасного постачання лікарських засобів та в окремих випадках може спричинити дискримінацію потенційних учасників закупівлі». Тобто у Листі не йдеться про те, що замовникам «не рекомендується висувати вимоги щодо надання постачальниками ГАРАНТІЙНОГО ЛИСТА ВІД ВИРОБНИКА» взагалі, будь-якого змісту. Головною метою, з якою замовник даної процедури закупівлі висуває до учасників вимогу про надання гарантійних листів від виробників (або офіційних представників виробників) запропонованих товарів, є унеможливлення закупівлі товарів неналежної якості (наприклад, фальсифікованих) та / або товарів, отриманих учасниками у незаконний спосіб (наприклад, контрабандно). Вимога, висунута з такою метою, ніяким чином не може дискримінувати жодного потенційного учасника, що добросовісно співпрацює та / або має намір добросовісно співпрацювати з виробниками (або офіційними представниками виробників) запропонованих ним товарів, та ніяким чином не може суперечити принципам здійснення публічних закупівель. Замовником було уважно розглянуте рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України від 04.07.2016 №1471-р/пк-ск, на яке посилається скаржник, та за результатом цього розгляду було зроблено висновок, що йдеться про часткове задоволення конкретної скарги щодо конкретної процедури закупівлі, яка має досить небагато спільного із даною процедурою закупівлі, й що вказаний одиничний прецедент не може вважатися свідченням узагальненої «аналогічної позиції» Уповноваженого органу стосовно вимоги про надання учасниками гарантійних листів від виробників (або офіційних представників виробників) запропонованих товарів. З огляду на викладене вище, замовник не бачить підстав для внесення змін у тендерну документацію даної процедури закупівлі, яких вимагає скаржник. Разом з цим, якщо скаржник або інші потенційні учасники вважають занадто жорсткою вимогу щодо строків постачання товарів, а саме «за заявкою замовника, протягом 3 календарних днів з моменту її подачі», замовник готовий збільшити вказані строки у разі надходження відповідних звернень.