• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Виготовлення паспортів водних об’єктів на території Кіровоградської області

Торги відмінено

2 300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 69 000.00 UAH
Період оскарження: 13.05.2020 20:23 - 29.05.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: bc788259c7c545db8fb51afbb334ec73
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-13-003231-a.b5
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Департаментом екології, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Кіровоградської обласної державної адміністрації (далі Замовник) 13.05.2020 р. було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) за предметом закупівлі код ДК 021:2015: 71330000-0 - Інженерні послуги різні. Виготовлення паспортів водних об’єктів на території Кіровоградської області, ідентифікатор закупівлі UA-2020-05-13-003231-a. В тендерній документації у новій редакції, яка затверджена рішенням тендерного комітету №6 від 25.05.2020 р. Замовником встановлено дискримінаційні вимоги, через які ТОВ «ПРОМТЕХ ПРОЕКТ ЕНД СЕРВІС» (далі - Скаржник) не може прийняти участь у даній закупівлі, що в свою чергу порушує права нашої компанії. Відповідно до частини 5 ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» надаємо наступне обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів ТОВ «ПРОМТЕХ ПРОЕКТ ЕНД СЕРВІС» як потенційного учасника закупівлі: 1. Відповідно до пункту 1 Додатку 1 тендерної документації на підтвердження володіння відповідними технологіями та на вимогу п.4.6 Додатку 6 (Технічні вимоги) Учасник у складі своєї пропозиції надає документ, підтверджуючий наявність сертифікатів ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001. Пунктом 4.6 Технічних вимог (специфікації) передбачено, що розробка паспортів водних об’єктів здійснюється з урахуванням Державного стандарту управління якістю ДСТУ ISO 9001 та міжнародного стандарту екологічного менеджменту ISO 14001. Вичерпний перелік вимог до складу та змісту паспорта водного об’єкта встановлено в Порядку розроблення паспорта водного об’єкта, який затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 18.03.2013 року № 99 та Водному кодексі України. Вищевказаними нормативно-правовими актами не передбачено необхідність під час розробки паспортів водних об’єктів дотримуватись вимог стандартів ДСТУ ISO 9001 та міжнародного стандарту екологічного менеджменту ISO 14001, тим більше не передбачена необхідність наявності у Виконавця робіт з паспортизації сертифікатів ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001. Відповідно до ст. 6 ЗУ «Про стандартизацію» встановлено 2 рівні стандартизації залежно від рівня суб’єкта стандартизації, що приймає стандарти: 1) Національні стандарти та кодекси усталеної практики, прийняті національним органом стандартизації; 2) Стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, що здійснюють стандартизацію. В частині другій ст.16 ЗУ «Про стандартизацію» вказано, що стандарти, кодекси усталеної практики та технічні умови, прийняті підприємствами, установами та організаціями, застосовуються на добровільній основі. Жодним нормативно-правовим актом не передбачається необхідність обов’язкового отримання сертифікатів ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001. Відповідно до ч.1 ст.23 ЗУ «Про публічні закупівлі» 21.05.2020 р. на періоді уточнень Скаржником було оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу Вимогу до Замовника щодо порушення законодавства та встановлення дискримінаційних вимог у тендерній документації стосовно надання сертифікатів ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001. У відповідь на нашу Вимогу Замовником в якості аргументів було наведено наступне: «Підприємства на яких впроваджено системи ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) - стабільне функціонування документованої системи менеджменту якості підприємства-постачальника. Цей стандарт сприяє прийняттю процесного підходу під час розроблення, запровадження та поліпшування результативності системи управління якістю для підвищення задоволеності замовника виконанням його вимог та ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) - міжнародний стандарт, який містить вимоги до системи екологічного менеджменту відповідають критеріям європейського законодавства і критеріям стандартів підприємств, у яких встановлюється порядок ідентифікації екологічних аспектів, оцінки їх значимості і ведення Реєстру з метою визначення екологічних аспектів, які мають або можуть мати істотний вплив на навколишнє середовище. Стандарти підприємства застосовуються по відношенню до всіх видів діяльності підприємства, які виконують робити в екологічному напрямку». Проте замовник так і не надав роз’яснень, яким нормативно-правовим актом передбачено, що розробка паспортів водних об’єктів здійснюється з урахуванням ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001 та для виконання робіт з паспортизації водних об’єктів Виконавець повинен мати сертифікати ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001. Не зрозуміло, як наявність вищевказаних сертифікатів впливає на якість розроблених паспортів. Ще раз хочемо зазначити, що вичерпний перелік вимог до складу та змісту паспорта водного об’єкта встановлено в Порядку розроблення паспорта водного об’єкта. Розроблений паспорт погоджується Державним агентством водних ресурсів України, під час погодження виконується перевірка розробленого паспорту на відповідність вимогам чинного законодавства, а саме Порядку розроблення паспорта водного об’єкта та Водного кодексу України. Вимога Замовника мати вищевказані сертифікати ДСТУ ISO, тим більше одночасно два, для підтвердження якості розроблення паспортів водних об’єктів є дискримінаційною, необгрунтованою та такою, що значно звужує коло потенційних учасників даної процедури закупівлі. Відповідно до діючого законодавства для розробки та погодження паспортів водних об’єктів взагалі не потрібно мати жодного з вищевказаних сертифікатів. Нормами діючого законодавтсва встановлено ряд обов’язкових вимог до підприємств, які займаються топографо-геодезичними вишукуваннями та розробкою паспортів водних об’єктів, наявність сертифікатів ДСТУ ISO не відноситься до даних вимог. Хочемо зазначити, що Скаржник має досвід розроблення та погодження паспортів водних об’єктів за кількістю значно більшою ніж вимагається за даною закупівлею, та має на підприємстві сертифікат ДСТУ ISO 9001, який використовується для підтвердження наявності матеріально-технічної бази та ефективного використання її складових в процесі надання послуг. Впровадження даної системи якості на підприємстві зорієнтовані на підвищення задоволеності Замовника завдяки результативному застосуванню системи. Але через дискримінаційну вимогу Замовника, що Учасник повинен мати одночасно два сертифікати ДСТУ ISO, а саме ISO 9001 та ISO 14001, Скаржник не має можливості прийняти участь у даній закупівлі. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник може самостійно встановлювати критерії та вимоги до них, проте під час вибору критерії та вимог до документації Замовник повинен керуватись нормами ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принципом недискримінаційності. Частиною 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог ЗУ «Про публічні закупівлі». Зокрема, ст. 5 визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність. Відповідно до п.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. 2. Відповідно до пункту 3 Додатку 1 тендерної документації (у новій редакції) для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору Учасником у складі тендерної пропозиції подається довідка у формі Таблиці 1.3 з інформацією щодо виконання Учасником договору (договорів) з аналогічним предметом закупівлі, на не менше ніж один такий договір за 2018 або 2019 роки, який/які містить/містять інформацію про розробку не менше ніж 16 розроблених та погоджених Держводагенством паспортів водних об’єктів загальною площею не менше ніж 1350.00 га (одна тисяча триста п’ятдесят гектар), підтверджених: - скан-копіями договорів на виконання зазначених послуг з усіма додатками - скан-копіями актів виконаних робіт - листами-відгуками від контрагентів про виконання зазначених договорів (скан-копія оригінала) або завіреними учасником скан-копії, розміщених на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, звітів про виконання договору Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір, предметом якого є закупівля інженерної послуги (ДК 021:2015-7133000-0 Інженерні послуги різні) з виготовлення паспортів водних об’єктів. Тобто для підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору Замовником одночасно встановлено велику кількість критеріїв, а саме: період укладання (лише 2018-2019 роки), кількість виконаних паспортів - не менше 16, площа водного дзеркала в розроблених паспортах – не менше 1350 га, код за ДК аналогічного договору повинен бути лише ДК 021:2015-7133000-0 Інженерні послуги різні, договори повинні бути повністю виконані та надані акти виконаних робіт. Встановлення всіх цих критеріїв одночасно є дискримінаційною вимогою, яка значно звужує коло потенційних учасників. Хочемо зазначити, що вимога стосовно необхідної площі водного дзеркала, а саме не менше 1350 га Замовником була додана вже в новій редакції тендерної документації, після того як враховуючи нашу Вимогу від 21.05.2020 (UA-2020-05-13-003231-A.C4) про дискримінаційні положення щодо аналогічних договорів Замовником частково було внесено зміни до тендерної документації, у тому числі зменшено кількість паспортів, які вимагаються для підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт до 16, так як відповідно даної Закупівля необхідно розробити саме 16 паспортів, та необґрунтовано додано новий критерій, а саме площа водного дзеркала не менше 1350 га. Вимоги до складу та змісту паспорту встановлені в Порядку розроблення паспорта водного об’єкта, який затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 18.03.2013 року № 99. В даному документі вказані необхідні графічні та текстові матеріали, які повинні входити до складу паспорту. Відповідно до норм чинного законодавства склад документів паспорту жодним чином не залежить від площі водного дзеркала. Для об’єкта, площа водного дзеркала якого становить 1 га та для об’єкта, площа водного дзеркала, якого становить 100 га всі розрахунки, текстові та графічні частини однакові. Не зрозуміло, чому Замовником встановлена вимога до площі водного дзеркала саме 1350 га (в відсотковому відношенні це приблизно 50% від площі водного дзеркала за новою закупівлею), та чому саме 50%, а не 10 або 70. Для складання паспортів необхідно також виконати проміри глибин, топографо-геодезичні та гідрологічні вишукування, та хочемо зазначити, що вищевказані види робіт, які в тому числі залежать від площі водного дзеркала, виконуються і під час виконання інших за предметом закупівлі договорів, наприклад - послуги з обстеження водних об'єктів та встановлення їх технічних параметрів та гідрологічних характеристик; послуги з інвентаризації водних об’єктів тощо. Площа водного дзеркала жодним чином не впливає на розрахунки та креслення, які передбачені встановленою формою паспорту. Також, хочемо зазначити, що нами було проведено аналіз закупівель, які проводились за аналогічним предметом закупівлі у 2018-2019 рока та були опубліковані на офіційному веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель. Предмет закупівлі розглядався тільки ДК 021:2015-7133000-0 Інженерні послуги різні - Виготовлення паспортів водних об’єктів. Лише одна організація може виконати всі вимоги, які Замовник ставить до аналогічних договорів. В 2018-2019 роках також проводились закупівлі за предметом Виготовлення паспортів водних об’єктів з іншими кодами за ДК, та якщо проаналізувати переможців за тими закупівлями, сумарно в жодного переможця площа водного дзеркала, за підписаними договорами, не буде складати 1350 га. Тобто встановлюючи такі критерії до аналогічних договорів, як площа водного дзеркала не менше 1350 га та прописуючи конкретний код за ДК - 021:2015 - 71330000-0 - Інженерні послуги різні, Замовник навмисно звужує коло потенційних учасників до одної максимум двох фірм. Також, стосовно визначення аналогічного договору в розумінні цієї документації, а саме аналогічний договір - є договір, предметом якого є закупівля інженерної послуги (ДК 021:2015-71330000-0 Інженерні послуги різні) з виготовлення паспортів водних об’єктів. Хочемо зазначити наступне, договори за аналогічним предметом закупівлі, а саме складання (виготовлення/розроблення) паспортів або паспортизація водних об’єктів різними Замовниками в 2018-2019 роках проводилась за різними кодами за ДК, у тому числі 1) ДК 021:2015-7133000-0 Інженерні послуги різні, 2) ДК 021:2015 – 71340000-3 Комплексні інженерні послуги (наприклад, UA-2018-02-14-003599-c); 3) ДК 021:2015 - 71320000-7 – Послуги з інженерного проектування (наприклад, UA-2017-12-26-002951-b); 4) ДК 021:2015: 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії (наприклад, UA-2018-06-19-000834-c). За всіма вищеперерахованими кодами предметом закупівлі та кінцевою продукцією є розроблення та погодження паспорту водного об’єкта, в залежності від Замовника може відрізнятись код за ДК, та формування назви. Скаржник має досвід розроблення та погодження паспортів водних об’єктів за кількістю значно більшою ніж необхідна, а саме за період 2018-2019 років розроблено та погоджено 31 паспорт (Паспортизація водних об’єктів з відображенням їх на інтерактивній мапі, UA-2018-06-19-000834-c). Проте площа водного дзеркала за договором становить 400 га. Також хочемо зазначити, що крім розробки паспортів водних об’єктів є інші види робіт, до складу яких також входять проміри глибин, топографо-геодезичні та гідрологічні вишукування, та кінцевим результатом даних робіт є складання топографо-геодезичних звітів. Скаржник в 2018 р. також виконав договір за предметом закупівлі «Послуги з обстеження водних об'єктів у П’ятихатському районі Дніпропетровської області та встановлення їх технічних параметрів та гідрологічних характеристик з веденням інтерактивної карти та складанням реєстру водних об’єктів (код 71.12.19 – (71340000-3) - Комплексні інженерні послуги)», площа водного дзеркала за договором становила – 854 га, кількість водних об’єктів - 94. Сумарно за двома договорами площа водного дзеркала становить 1254 га. Але через дискримінаційну вимогу Замовника стосовно площі водного дзеркала не менше 1350 га та код закупівлі аналогічного договору, а саме ДК - 021:2015 - 71330000-0 - Інженерні послуги різні Скаржник не має можливості прийняти участь у даній закупівлі. Зазначаємо, що встановлені Замовником критерії щодо підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору є абсолютно необґрунтованими та безпідставними, порушують права та законні інтереси Скаржника. 3. Щодо наявності обладнання та матеріально - технічної бази умовами тендерної документації (пункт 1 Додаток 1) передбачена необхідність надання довідки Учасника про наявність відповідного обладнання, матеріально-технічної бази, у тому числі: самохідного моторного човна. Порядком розроблення паспорта водного об’єкта, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 18.03.2013 року № 99, ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», іншими нормативно-правовими актами не встановлена необхідність використання саме самохідного моторного човна. В Учасника замість самохідного моторного човна може бути в наявності несамохідний човен, можливо декілька човнів, що також дасть змогу виконати роботи за даним предметом закупівлі, враховуючи значний обсяг робіт у встановлені в тендерній документації строки. На кінцевий результат та на якість виконаних робіт (розроблених паспортів) наявність в Учасника несамохідного човна замість моторного ніяк не вплине. В свою чергу Замовник встановлюючи вищезазначені кваліфікаційні вимоги, порушує ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також принцип недискримінації учасників та порушує права та законні інтереси Скаржника. 4. Відповідно до пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації вказано, що для якісного виконання умов договору вимагається обов’язкова наявність наступних спеціалістів, в тому числі судно-водій, не менше 1ї особи. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено, що для виготовлення паспортів водних об’єктів повинен бути наступний спеціаліст – судно-водій. Відповідно до вимог чинного законодавства судно-водій повинен обов’язково бути лише у випадку, коли використовують моторний човен. Якщо для виконання робіт за даним предметом закупівлі Учасник буде використовувати несамохідний човен без мотора, то вимога наявності у Учасника судно-водія є необґрунтованою та дискримінаційною. Виходячи з вищезазначеного Замовником необґрунтовано встановлено кваліфікаційні вимоги, що є дискримінаційними по відношенню до Скаржника та інших Учасників, що мають бажання прийняти участь у закупівлі та порушують чинне законодавство у сфері публічних закупівель. З огляду на вищевказане, керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника внести зміни в пункт 1 Додатку 1 до тендерної документації (наявність обладнання, матеріально-технічної бази) стосовно наявності сертифікатів ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001, та викласти в наступній редакції - «на підтвердження володіння відповідними технологіями Учасник у складі своєї пропозиції надає документи, підтверджуючі наявність сертифікатів ДСТУ ISO 9001 або ISO 14001, або аналога». 3. Зобов’язати Замовника внести зміни в пункт 3 Додатку 1 до тендерної документації (наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору) та видалити з умов тендерної документації вимоги щодо площі водного дзеркала та вимоги стосовно коду аналогічної закупівлі. Вимоги до аналогічного договору викласти в наступній редакції « з інформацією щодо виконання Учасником договору (договорів) з аналогічним предметом закупівлі, на не менше ніж один такий договір за 2018 або 2019 роки який/які містить/містять інформацію про розробку не менше ніж 16 розроблених та погоджених Держводагенством паспортів водних об’єктів ). Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір, предметом якого є послуги з виготовлення паспортів водних об’єктів або паспортизації водних об’єктів». 4. Зобов’язати Замовника внести зміни в пункт 1 Додатку 1 до тендерної документації та виключити вимогу стосовно наявності в учасника самохідного моторного човна. 5. Зобов’язати Замовника внести зміни в пункт 2 Додатку 1 до тендерної документації (про наявність працівників відповідної кваліфікації) та видалити з умов тендерної документації вимоги щодо наявності в Учасника наступного спеціаліста - судно-водій, не менше 1ї особи.
Дата розгляду скарги: 11.06.2020 14:00
Місце розгляду скарги: АМКУ
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.06.2020 14:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.06.2020 23:36
Дата виконання рішення Замовником: 19.06.2020 16:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Постійно діючої адмінінстративної колегії Антимонопольного комітету України від 12.06.2020 року № 11674-р/пк-пз Замовником внесено відповідні зміни до Тендерної документації щодо проведення відкритих торгів на закупівлю послуг Виготовлення паспортів водних об'єктів на території Кіровоградської області
Автор: ТОВ ПРОМТЕХ ПРОЕКТ ЕНД СЕРВІС, Євдокименко Антоніна Миколаївна +380635324535 promtehproect@gmail.com
Вимога
Вирішена

Вимога до Замовника щодо усунення порушень та розбіжностей в тендерній документації

Номер: 741f2bf0c22744c08e88024d43b9a910
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-13-003231-a.c4
Назва: Вимога до Замовника щодо усунення порушень та розбіжностей в тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовник. Відповідно до пункту 3 Додатку 1 тендерної документації для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору Учасником у складі тендерної пропозиції подається довідка у формі таблиці 1.3 з інформацією щодо виконання Учасником договору (договорів) з аналогічним предметом закупівлі, на не менше ніж 20 розроблених та погоджених держводагентством паспортів водних об’єктів за 2019 рік. Довідка стосовно досвіду виконання аналогічного договору повинна містити інформацію про виконання не менше ніж двох таких договорів за 2018-2019 роки. В даному пункті тендерної документації міститься розбіжна інформація стосовно років за якими необхідно надати аналогічний договір (договори), а саме лише за 2019 рік або за період 2018-2019 роки. Хочемо зазначити, що вимоги до складання та погодження паспортів водних об’єктів встановлені Порядком розроблення паспорта водного об’єкта, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 18.03.2013 року № 99, після 2013 року зміни в даний порядок не вносились. Тому стає не зрозумілим, чому для підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів Замовником обрано лише 2019 рік, а не більший за часом період, наприклад 2017-2020 роки. Вимога стосовно року виконання аналогічного договору, а саме лише 2019 рік, є необґрунтованою, дискримінаційною та значно звужує коло потенційних учасників даної процедури закупівлі. Також хочемо зазначити, що Замовником встановлено декілька різних критеріїв оцінки документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, а саме встановлена кількість розроблених паспортів – не менше ніж 20, та кількість догорів не менше двох. Це є дискримінаційною вимогою, яка значно звужує коло потенційних учасників. Відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник може самостійно встановлювати критерії та вимоги до них, проте під час вибору критерії та вимог до документації Замовник повинен керуватись нормами ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме принципом недискримінаційності. Так, Замовник має право вимагати підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт, та для підтвердження встановлювати кількість виконаних раніше та погоджених паспортів. Проте, вимога Замовника надати два або більше аналогічних договорів є дискримінаційною по відношенню до Учасників, які мають досвід розробки та погодження паспортів водних об’єктів у кількості значно більшій ніж 20, але розробка даних паспортів була предметом одного договору. Просимо надати роз’яснення, чому наявність двох або більше договорів буде слугувати достатнім підтвердженням досвіду виконання аналогічних робіт, а виконання одного договору, предметом якого є розробка значно більшої кількості паспортів, ніж зазначені в предметі даної закупівлі, не буде вважатися достатнім підтвердженням. Також хочемо заначити, що кількість паспортів, які необхідно розробити та погодити відповідно даної закупівлі становить 16, а не 20 об’єктів, тобто не зовсім зрозуміло, чому Замовником для критерію оцінки було обрано саме 20 паспортів водних об’єктів. Враховуючи, що відповідно до п.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо Замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційні вимоги, а саме видалити з тендерної документації вимогу щодо надання аналогічного договору лише за 2019 рік та необхідність надання двох або більше договорів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимогу задоволено, в тендерну документацію внесено відповідні зміни (роз"яснення).
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 240f51dfd15140e29ba89ae851bb01ad
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-13-003231-a.c3
Назва: Щодо порушення законодавства та встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до пункту 1 Додатку 1 тендерної документації на підтвердження володіння відповідними технологіями та на вимогу п.4.6 Додатку 6 (Технічні вимоги) Учасник у складі своєї пропозиції надає документ, підтверджуючий наявність сертифікатів ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001. Пунктом 4.6 Технічних вимог (специфікації) передбачено, що розробка паспортів водних об’єктів здійснюється з урахуванням Державного стандарту управління якістю ДСТУ ISO 9001 та міжнародного стандарту екологічного менеджменту ISO 14001. Хочемо зазначити, що вичерпний перелік вимог до складу та змісту паспорта водного об’єкта встановлено в Порядку розроблення паспорта водного об’єкта, який затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 18.03.2013 року № 99 та Водному кодексі України. ЗУ «Про стандартизацію» також не передбачено, що під час розробки паспортів водних об’єктів потрібно дотримуватись вимог вищевказаних стандартів, тим більше не передбачена необхідність наявності сертифікатів ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001 у виконавця робіт з паспортизації. ЗУ «Про стандартизацію» та положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001 не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Просимо надати роз’яснення яким нормативно-правовим актом передбачено, що розробка паспортів водних об’єктів здійснюється з урахуванням ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001 та для виконання робіт з паспортизації водних об’єктів Виконавець повинен мати сертифікати ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001. Відповідно до вимог ЗУ «Про стандартизацію» та виходячи з положень стандартів ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001, вищевказані стандарти можуть використовуватись для підтвердження наявності матеріально-технічної бази та ефективного використання її складових в процесі надання послуг та зорієнтовані на підвищення задоволеності Замовника завдяки результативному застосуванню системи. В такому випадку для підтвердження наявності матеріально-технічної бази та володіння відповідними технологіями достатньо мати один з вищевказаних сертифікатів, або їх аналог. Вимога мати одночасно два сертифікати є дискримінаційною та такою, що значно звужує коло потенційних учасників даної процедури закупівлі. Ще раз наголошуємо, що відповідно до діючого законодавства для розробки та погодження паспортів водних об’єктів взагалі не потрібно мати вищевказані сертифікати. Частиною 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог ЗУ «Про публічні закупівлі». Зокрема, ст. 5 визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність. Відповідно до п.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Просимо Замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційні вимоги, а саме видалити з тендерної документації вимогу щодо надання документу, що підтверджує наявність сертифікатів ДСТУ ISO 9001 та ISO 14001 або викласти вимогу в наступній редакції «Учасник у складі своєї пропозиції надає документ, підтверджуючий наявність сертифікатів ДСТУ ISO 9001 або сертифікату ISO 14001, або аналогу».
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до п. 33 ч. 1 ст. 1 Закону, технічна специфікація до предмета закупівлі - встановлена замовником сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об’єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля й клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги. Підприємства на яких впроваджено системи ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015) - стабільне функціонування документованої системи менеджменту якості підприємства-постачальника. Цей стандарт сприяє прийняттю процесного підходу під час розроблення, запровадження та поліпшування результативності системи управління якістю для підвищення задоволеності замовника виконанням його вимог та ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) - міжнародний стандарт, який містить вимоги до системи екологічного менеджменту відповідають критеріям європейського законодавства і критеріям стандартів підприємств, у яких встановлюється порядок ідентифікації екологічних аспектів, оцінки їх значимості і ведення Реєстру з метою визначення екологічних аспектів, які мають або можуть мати істотний вплив на навколишнє середовище. Стандарти підприємства застосовуються по відношенню до всіх видів діяльності підприємства, які виконують робити в екологічному напрямку. Крім того, згідно п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Тож замовник вважає вимогу щодо застосування виконавцем Державних стандартів ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015) при виготовленні паспортів водних об’єктів на території Кіровоградської області обгрунтованною, та такою, яка відповідає п.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Отже, Замовник залишає зазначену вимогу без задоволення.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.06.2020 16:55
Вимога
Вирішена

Щодо кваліфікаційних вимог

Номер: 0038c42f0eca43f581aeb37222a2cb8a
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-13-003231-a.a2
Назва: Щодо кваліфікаційних вимог
Вимога:
Шановний Замовник. Відповідно до пункту 1 Додатку 1 тендерної документації Учасник повинен мати в наявності не менше одного GPS приймача, який внесений до всеукраїнського реєстру підприємств, які використовують апаратуру супутникових радіонавігаційних систем, що застосовується під час проведення топографо-геодезичних, картографічних, аерофотознімальних, проєктних, дослідницьких робіт і вишукувань. Хочемо зазначити, що відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 04 грудня 2019 року № 1141 “Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України” постанова Кабінету Міністрів України від 13 липня 1998 року № 1075 “Про Порядок використання апаратури супутникових радіонавігаційних систем під час проведення топографо-геодезичних, картографічних, аерофотознімальних, проектних, дослідницьких робіт і вишукувань та кадастрових зйомок” втратила чинність. На даний час реєстрація апаратури супутникових радіонавігаційних систем не здійснюється. Враховуючи вищезазначене, вимога Замовника про наявність в Учасника GPS приймача, котрий повинен бути внесений до реєстру підприємств, які використовують апаратуру супутникових радіонавігаційних систем, суперечить нормам діючого законодавства та є дискримінаційною по відношенню до Учасників, які здійснили купівлю GPS обладнання або підписали договори оренди після втрати чинності постанови КМУ № 1075 від 13.07.1998 р, та не можуть на даний час зареєструвати GPS приймачі. Просимо Замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Вимога буде задоволена, в тендерну документацію буде внесено відповідні зміни.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: f96b63b7bd8d4a6788649004d9e80401
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-13-003231-a.a1
Назва: Щодо встановлення Замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Департаментом екологіії, природних ресурсів та паливно-енергетичного комплексу Кіровоградської обласної державної адміністрації (надалі - Замовник) 13.05.2020 було оголошено закупівлю Відкриті торги, предмет закупівлі: «Виготовлення паспортів водних об’єктів на території Кіровоградської області». У тендерній документації, затвердженій рішенням Тендерного комітету протоколом №4 від «12» травня 2020 року (надалі – ТД) Замовником встановлено ряд дискримінаційних вимог, що значно звужують коло потенційних учасників даної процедури закупівлі. Зазначаємо наступні підстави, що свідчать про наявність дискримінаційних вимог у ТД: 1) Щодо наявності обладнання та матеріально - технічної бази Умовами ТД передбачена наявність довідки Учасника про наявність відповідного обладнання, матеріально-технічної бази, у тому числі: самохідний моторний човен. Порядком розроблення паспорта водного об’єкта, затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 18.03.2013 року № 99, ЗУ «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», іншими нормативно-правовими актами не встановлена необхідність використання саме самохідного моторного човна. В Учасника замість самохідного моторного човна може бути в наявності несамохідний човен, можливо декілька човнів, що також дасть змогу виконати роботи за даним предметом закупівлі у встановлені в ТД строки, на кінцевий результат та на якість виконаних робіт (розроблених паспортів) наявність в Учасника несамохідного човна замість моторного ніяк не вплине. В свою чергу Замовник встановлюючи вищезазначені кваліфікаційні вимоги, порушує ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принцип добросовісної конкуренції між учасниками, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а також принцип недискримінації учасників. 2) Щодо наявності працівників відповідної кваліфікації. В тендерній документації вказано, що для якісного виконання умов договору вимагається обов’язкова наявність наступних спеціалістів, в тому числі судно-водій, не менше 1ї особи. Жодним нормативно-правовим актом не передбачено, що для виготовлення паспортів водних об’єктів повинен бути наступний спеціаліст – судно-водій. Відповідно до вимог чинного законодавства судно-водій повинен обов’язково бути лише у випадку, коли використовують моторний човен. Якщо для виконання робіт за даним предметом закупівлі Учасник буде використовувати несамохідний човен без мотора, то вимога наявності у Учасника судно-водія є необґрунтованою та дискримінаційною. Виходячи з вищезазначеного Замовником необґрунтовано встановлено кваліфікаційні вимоги, що є дискримінаційними по відношенню до Учасників, що мають бажання прийняти участь у закупівлі та порушують чинне законодавство у сфері публічних закупівель. Просимо Замовника внести відповідні зміни в тендерну документацію та виключити дискримінаційні вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Специфікацією (Додаток 5, 5.1) тендерної документації передбачено розроблення паспортів на 16 водних об’єктів загальною площею 2695,4000 га. Враховуючи великий обсяг надання послуг, оптимальним обладнанням, для виконання п 2, п 3 Додатку 5 до Тендерної документації є саме використання моторного човна. Треба звернути увагу, що площі деяких водних об’єктів сягають 243,00 гектар, 380,00 гектар, та 1100,00 гектар і замовник вважає, що використання саме самохідного моторного човна в стислий період (до 24.12.2020р) на виконання зазначених робіт може забезпечити відповідну швидкість, якість та безпеку проведення робіт. Що стосується вимоги наявності судноводія, то відповідно до положення про порядок видачі посвідчення судноводія малого/маломірного судна, затвердженого Наказом Міністерства інфраструктури України від 07.05.2013 №283 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.05.2013 за № 831/23363, зазначене посвідчення видається на мале маломірне судно, чим підтверджується обов’язковість його наявності. Додатково повідомляємо, що тендерною документацією не обмежено Учасника в можливості залучення тих чи інших спеціалістів або обладнання для виконання вимог Тендерної документації. Також, відповідно до ч.3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Враховуючи вищезазначене, Замовник не вбачає дискримінації у необхідності наявності в Учасника самохідного моторного човна та судноводія для виконання технічних вимог Тендерної документації щодо надання послуги.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 19.06.2020 16:55