-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Лот 1. Комплекс інтерактивний (код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання); Лот 2. Периферійне обладнання (код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 30230000-0 - Комп’ютерне обладнання)
Тендерна документація додається (ТД_Комплекс_iнтерактивний). Кількість (одиниці) найменувань зазначено в Додатку 1 до тендерної документації «Технічне завдання».
Завершена
213 446.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 139.46 UAH
мін. крок: 0.1% або 139.46 UAH
Період оскарження:
13.05.2020 20:00 - 25.05.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Сертифікати ISO
Номер:
2a7aee2ee6d647daa8e61fa289847f37
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-13-005423-b.b2
Назва:
Сертифікати ISO
Вимога:
Шановний Замовник!
Згідно Додатка 1 тендерної документації: у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати:
2.8 Копія чинного на дату подання сертифікату ISO 9001:2015 або еквівалент та ISO 14001:2015 або еквівалент на обладнання (виробництво, інтерактивних комплексів).
З огляду на положення норм матеріального права слід взяти до уваги, що отримання сертифіката відповідності системи управління якістю передбачено положеннями Національного стандарту систем управління якістю (ISO 9001). Отримання сертифіката відповідності системі екологічного керування передбачено положеннями ДСТУ ISO 14001:2015. Національні стандарти систем управління якістю (ISO 9001) затверджено наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 22.06.2009 р. ДСТУ ISO 14001:2015 прийнято як національний стандарт України, гармонізований з міжнародним нормативним документом, з наданням чинності з 01 липня 2016 року, на підставі наказу Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 2013. Разом із тим, відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Більше того, за даними офіційного веб-порталу Міжнародної організації по стандартизації (https://www.iso.org) сертифікація на відповідність стандарту ISO 9001 також не є обов’язковою.
Таким чином Замовник вимагає від учасників надання у складі тендерних пропозицій відповідності системи управління якістю та відповідності системі екологічного керування обов’язковість яких не передбачена положеннями чинного законодавства та наявність яких жодним чином не впливає на технічні і якісні характеристика предмета закупівлі, чим обмежує можливості потенційних учасників у закупівлі послуг.
Вимагаємо виключити вказану вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.05.2020 18:13
Вирішення:
Доброго дня. У відповідь на Вашу вимогу тендерний комітет відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» надає роз`яснення на звернення та повідомляє про наступне: відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація щодо закупівлі Комп’ютерного обладнання було розроблене Замовником. Метою розроблення технічного завдання є вибір обладнання, яке би ідеально відповідав запитам навчально процесу, а також вимогам щодо стабільності у настройці, легкість і доступність в обслуговуванні. Саме такі вимоги відображені замовником у тендерній документації. Окрім цього, відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону; інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) та інші. При цьому Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Замовником враховані всі вимоги чинного законодавства. Тож вище вказаними діями Замовник жодним чином не обмежує коло потенційних учасників. Учасники, які бажають брати участь у відкритих торгах щодо закупівлі мають право запропонувати замовнику товар, при цьому з технічними характеристиками, що чітко встановлені у Додатку 1 технічна специфікація до тендерної документації. Також замовником внесені зміни до Тендерної документації, а саме Додатку 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі – технічна специфікація) та відповідно технічна специфікація не містить вимог щодо надання копія чинного на дату подання сертифікату ISO 9001:2015 або еквівалент та ISO 14001:2015 або еквівалент на обладнання (виробництво, інтерактивних комплексів). Отже, Замовник самостійно встановлює вимоги тендерної документації (зокрема технічні вимоги до предмета закупівлі) з урахуванням норм Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Задоволено
Вимога
Відхилено
ВИМОГА
Номер:
03c463364ba245119a637cdf7ec63289
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-13-005423-b.c1
Назва:
ВИМОГА
Вимога:
Шановний Замовник!
Згідно з Додатком 1 тендерної документації вказане в технічним вимогам програмне забезпечення:
спеціалізоване програмне забезпечення навчального призначення: для створення, перегляду та програвання інтерактивного навчального контенту, сумісне з операційною системою комп’ютера, підтримує імпорт створених файлів різних форматів, є можливість змінювати об’єкт (рухати, клонувати, перевертати, змінювати розмір, блокувати, редагувати, робити прозорим) за допомогою стандартних засобів програмного забезпечення, інструмент запису екрана повинен мати можливість записати (зберегти) весь робочий стіл, обрану зону або обране вікно, має функцію автоматичного оновлення, наявність бібліотеки 3D моделей (не менше 1100 одиниць), наявність бібліотеки відеороликів (не менше 900 одиниць), наявність бібліотеки зображень (не менше 5000 одиниць), наявність бібліотеки аудіо файлів (не менше 700 одиниць), наявність інструментів, ігор, програм (не менше 100 додатків), має можливість прямої роботи з web-середовищем, весь внутрішній контент – україномовний, термін ліцензії не менше 1 року.
При цьому Вами зазначено, що До складу 1 інтерактивного комплексу входить:
Портативний комп'ютер вчителя (ноутбук) , Інтерактивна дошка, Мультимедійний проектор з короткофокусним об’єктивом, Базове програмне забезпечення для інтерактивної дошки та мультимедійного проектора з короткофокусним об’єктивом, Комплект кріплення, Багатофункціональний пристрій (принтер-копір-сканер).
Також Ви вимагаєте від учасників:
2.5. Авторизаційний лист наданий виробником інтерактивних комплексів, виробником або офіційним дистриб’ютором спеціалізованого програмного забезпечення навчального призначення
При цьому вбачаємо, що фактично в тендерній документації прописано програмне забезпечення (далі -ПЗ) конкретного виробника (Mozabook) і при цьому вказане ПЗ не є окремим предметом закупівлі, визначеним Замовником. Вказана вимога обмежує коло учасників лише виробниками та суб'єктами, безпосередньо пов'язаними договірними відносинами з виробниками чи дистриб'юторами вказаного ПЗ, що суперечить приписам ст. 3, 5 та ч. 4 ст. 22 Закону України “Про публічні закупівлі” (щодо недискримінації учасників). Аналогічна правова позиція підтверджена в рішеннях АМКУ № 10218-р/пк-пз від 04.10.2018 року, № 10177-р/пк-пз від 03.10.2018 року.
У той же час вимога мати статус партнера виробника (правовласника) чи партнера спеціального програмного забезпечення не має жодного відношення ані до технічних якісних та кількісних, функціональних характеристик предмета закупівлі, визначених п. 3 ч. 2 ст. 22 ЗУ “Про публічні закупівлі”, ані до інших кваліфікаційних критеріїв учасників закупівлі.
Тому виконати зазначену умову ТД зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які мають стосунки з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі.
Відтак для об'єктивного спостерігача виникають умови для обґрунтованих сумнівів щодо неупередженості замовника та його ймовірного прагнення прописати конкретні тендерні умови, вигідні для конкретного учасника.
Наполягаємо викласти вказану вимогу ТД в наступній редакції: “Авторизаційний лист наданий виробником або офіційним дистриб'ютором, партнером виробника інтерактивних комплексів або окремих його складових частин”.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
18.05.2020 18:08
Вирішення:
Доброго дня. У відповідь на Вашу вимогу тендерний комітет відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» надає роз`яснення на звернення та повідомляє про наступне: відповідно до частини першої статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація щодо закупівлі Комп’ютерного обладнання була розроблена Замовником. Метою розроблення технічної специфікації є вибір обладнання, яке би ідеально відповідав запитам навчального процесу, а також вимогам щодо стабільності у настройці, легкість і доступність в обслуговуванні. Саме такі вимоги відображені замовником у тендерній документації. Окрім цього, відповідно до п.3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону; інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби) та інші. При цьому Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
В тендерній документації зазначено, що Замовником закуповуються саме комплекти обладнання для кабінетів як єдиного виробу, комплектація, якого включає все обладнання з переліку технічних вимог, а не окремо одиниці обладнання. Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Тендерним комітетом замовника визначено назву предмета закупівлі відповідно до «Порядку визначення предмета закупівлі» затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 17.03.2016 № 454, а саме згідно з пунктами 17 і 32 частини першої статті 1 Закону та на основі національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), за показником четвертої цифри основного словника із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
При цьому, конкретна назва товару зокрема може визначатися у відповідності до Наказу Міністерства освіти і науки України 22.06.2016 № 704, яким затверджено «Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів». Згідно із вище зазначеним наказом до засобів навчання та до обладнання входять комп’ютерне обладнання, програмне забезпечення та інше обладнання.
Окрім того, типовий перелік визначає, що засоби навчання та обладнання для кабінетів групуються у комплекти та комплекси.
Відповідно до вказаного вище переліку, комплекс – це системна комбінація будь-яких видів засобів навчання, обладнання, навчальних видань, функціонально пов’язаних між собою та організованих як єдине ціле для забезпечення досягнення визначеної навчально-виховної мети; комплект – набір будь-яких видів засобів навчання, обладнання, навчальних видань, змістовно пов’язаних між собою та призначених для забезпечення досягнення визначеної навчально-виховної мети.
Статтею 188 Цивільного кодексу України встановлено, що якщо кілька речей утворюють єдине ціле, що дає змогу використовувати його за призначенням, вони вважаються однією річчю (складна річ).
Отже, Замовник в цілому закуповує комплекс інтерактивний, який складається із певних складових в тому числі програмного забезпечення.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Також повідомляємо законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству.
Замовником враховані всі вимоги чинного законодавства. Тож вище вказаними діями Замовник жодним чином не обмежує коло потенційних учасників. Учасники, які бажають брати участь у відкритих торгах щодо закупівлі мають право запропонувати замовнику товар, при цьому з технічними характеристиками, що чітко встановлені у Додатку 1 технічна специфікація до тендерної документації. Також замовником внесені зміни до Тендерної документації, а саме в Додаткок 1 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі – технічна специфікація). Отже, Замовник самостійно встановлює вимоги тендерної документації (зокрема технічні вимоги до предмета закупівлі) з урахуванням норм Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено