-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Фотохімікати
Завершена
524 318.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 1 121.59 UAH
мін. крок: 0.2% або 1 121.59 UAH
Період оскарження:
08.05.2020 16:33 - 21.05.2020 00:00
Вимога
Вирішена
Обмеження конкуренції
Номер:
c3c60a1f33d142f69ecdacaa10c4307f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-08-001145-c.a1
Назва:
Обмеження конкуренції
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них;запобігання корупційним діям і зловживанням.
Однак Документація в чинній редакції, з урахуванням змін від 14.05.2020р., складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі.
Так, предметом даної закупівлі є Фотохімікати за кодом CPV за ДК 021:2015-24930000-2 (Плівка рентгенівська медична, зеленочутлива 30*40 cм., 24*30 cм, 18*24 cм, термоплівка AGFA 20*25 cм, флюроплівка 70мм*30.5м, фіксаж, проявник).
Відносно плівок слід зазначити, що позиції №№ 1-3, 5 відносяться до медичних систем традиційного «мокрого» відтворення зображення, зокрема, рентгенівські системи «екран/плівка». При цьому однією з характерних рис таких систем традиційного «мокрого» відтворення зображення є те, що як плівка, так і фотохімікати в ній є взаємозамінними, тобто на візуалізаційному обладнанні одного виробника може використовуватись плівка іншого виробника, а хімікати навіть від третього, що, власне, підтверджується Додатком 4, згідно якого за позиціями №№ 1-3, 5 Замовник орієнтується на плівки торговельної марки Carestream, виробництва Carestream Health Inc. (США), а за позиціями №№ 6, 7 на фотохімікати торговельної марки Люкс Рей від абсолютно іншого виробника – ТОВ «ЛЮКС РЕЙ» (Україна).
В той же час, медичні системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення, до яких відноситься продукція, визначена в позиції № 4, є принципово іншими системами відтворення зображення, а відтак є системами закритого типу, тобто в таких системах для належної роботи відповідного обладнання, зокрема, принтерів (камер), слід використовувати лише і тільки плівку, що спеціально розроблена для таких принтерів. Зокрема, шар такої спеціальної плівки, в якому формується зображення, сформований на основі солей срібла та реагента-відновника, та чутливий саме до тепла (нагріву), а не до світла, що якісно відрізняє такі системи від загаданих традиційних. При цьому згідно законів фізики, тепло передається трьома способами: конвекцією, ІЧ-випромінюванням та через механічний контакт між нагрітим та холодним тілами. Відтак, кожен з виробників закритих систем сухого друку, обравши певний метод теплопередачі, вдосконалює свою власну технологію візуалізації зображень, надаючи таким технологіям та продукції унікальних рис та характеристик, які якісно відрізняють продукцію одного виробника від продукції іншого в даному сегменті ринку.
Враховуючи зазначене, принтер (камера) для цифрового друку сухих плівок та плівка, що використовуються в ньому, належать до єдиної закритої системи цифрового (сухого, термографічного) відтворення зображення та, відповідно, випускаються одним і тим же виробником, який впровадив свою унікальну технологію сухого друку (під однією і тією ж торгівельною маркою/ фірмовим позначенням/ брендом).
Однак, Ви напевно добре знаєте про все вищевикладене, оскільки згідно інструкції з експлуатації термічних принтерів сухого друку типу DRYSTAR торгівельної марки AGFA, яка вочевидь у Вас є, чітко передбачено, що в даних принтерах слід використовувати лише плівку торгівельної марки AGFA, зокрема плівку DRYSTAR (до якої відносяться плівка 5-го покоління DRYSTAR DT 5.000I B), що спеціально розроблена для використання в них та забезпечує гарантовану якість друку знімків.
Тому об’єднання Вами в один предмет закупівлі продукції за позиціями №№ 1-3, 5 - яка є замінною, та за № 4 - яка є «ексклюзивною», є свідомим маніпулюванням у вигляді штучного розширення предмету закупівлі з метою організації закупівлі у заздалегідь визначеного постачальника (чи обмеженого кола постачальників).
Адже за позицією № 4 не існує ні аналога, ні еквівалента в принципі, а отже учасники фактично можуть запропонувати за даною позицією лише і тільки конкретну продукцію одного виробника, що є порушенням добросовісної конкуренції та дискримінацією учасників.
А для підсилення неможливості участі будь-яких інших потенційних учасників, мабуть «абсолютно не випадково» змінами від 14.05.2020р. Додаток 4 було доповнено новою вимогою, згідно якої «з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, яких вимагає ця документація учасник повинен надати гарантійний лист (оригінал) від виробника (представництва, філії виробника, дистрібьютора якщо їх повноваження поширюються на територію України), який засвідчує факт відносин між учасником і виробником, та яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі».
Втім залишаючи наразі осторонь питання практичної необхідності встановлення вимоги про надання гарантійного листа від виробника, слід відзначити, що завдяки «вдалому» поєднанню штучного розширення предмету закупівлі, шляхом включення «ексклюзивної» позиції за № 4, з вимогою про надання «гарантійного листа», вирішується завдання закупівлі конкретної продукції у конкретного постачальника (постачальників).
Адже, приймаючи до уваги сталу ділову практику у відносинах з дистрибуції медичних виробів, в т.ч. у сфері рентгенологічних досліджень, отримати від виробника (представництва, філії виробника, дистриб’ютора) гарантійний лист може лише обмежене коло суб’єктів господарювання, що пройшли процедуру «авторизації» у такого виробника (зазначених осіб), тобто коло таких господарюючих суб’єктів не просто обмежено, а фактично - заздалегідь визначено.
Отже, дана Процедура є нічим іншим, ніж «завуальованим» наміром Замовника закупити конкретну продукцію у конкретного кола суб’єктів господарювання без будь-якої конкуренції, прозорості, будь-якої економії чи бодай реальної ефективності, що містить усі ознаки корупційного зловживання.
З урахуванням вищенаведеного, з метою приведення Документації у відповідність до приписів чинного законодавства та усунення вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, як зазначено вище, просимо:
- виключити вищезгадану товарну позицію № 4 (Термоплівка Agfa Drystar DT 5.000I B 20x25 см № 100 або еквівалент) з даної процедури закупівлі (або, щонайменше, виділити в окремий лот);
- виключити з Додатку 4 до Документації вимогу про надання гарантійного листа від виробника (представництва, філії виробника, дистрібьютора якщо їх повноваження поширюються на територію України), який засвідчує факт відносин між учасником і виробником, та яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі.
У випадку ігнорування даної вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних державних органів, в т.ч. що здійснюють контроль за використанням бюджетних коштів, та до органу оскарження.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога Шостка ЦРЛ.pdf 14.05.2020 21:47
Дата подачі:
14.05.2020 21:47
Вирішення:
Вимоги прийнято до уваги, буде внесено відповідні зміни до Тендерної документації
Статус вимоги:
Задоволено