-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 15810000-9 «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби» (Хліб формовий житньо – пшеничний І гатунок, хліб формовий пшеничний І гатунок)
Завершена
186 665.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 934.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 934.00 UAH
Період оскарження:
06.05.2020 15:09 - 13.05.2020 18:00
Вимога
Відхилено
СКАРГА щодо порушення Замовником порядку проведення закупівлі
Номер:
c351b1e15a2d42ae8ab15b368849e169
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-06-003006-b.b3
Назва:
СКАРГА щодо порушення Замовником порядку проведення закупівлі
Вимога:
Рішення Замовника (Комунальне підприємство «Дніпровський обласний клінічний онкологічний диспансер» Дніпропетровської обласної ради) про надання чинних сертифікатів ISO 9001, ISO 22000 є дискримінаційною, про що детально зазначено в Скарзі, що додається.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ 21.05.2020 16:25
- Платіжне доручення за подання скарги 21.05.2020 16:25
- Протокол засідання №5 21.05.2020 16:25
- Сканкопія Сертифікату 21.05.2020 16:25
- Лист пояснення 21.05.2020 16:25
Дата подачі:
21.05.2020 16:25
Вирішення:
Шановний ТДВ ЗАПОРІЗЬКИЙ ХЛІБОЗАВОД №5!
1. Щодо Вашого зауваження про те, що вимога надати чинні сертифікати ISO 9001, ISO 22000 є дискримінаційною.
Ч. 2- 4 ст. 5 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) встановлено: «2. Вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах. 3. Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. 4. Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.»
Вимога про надання чинних сертифікатів ISO 9001, ISO 22000 була встановлена для всіх учасників без відокремлення певної групи учасників за ознаками форми власності та/або організаційно-правової форми, які повинні надати вищезазначені сертифікати на відміну від інших.
2. Щодо посилання на ч.2 ст. 32 Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Звертаємо Вашу увагу на те, що в ч.2 ст. 32 Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» мова йдеться про сертифікацію харчових продуктів. Сертифікати ISO 9001, ISO 22000 є результатом сертифікації постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках.
3. Щодо посилання на ст. 16 Закону.
Вимоги про наявність сертифікату ISO 9001, ISO 22000 відноситися до критерію «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», оскілки підтверджує наявність постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, що підтверджують і гарантують безпеку продукції.
4. Щодо посилання на ч. 2 ст. 22 Закону щодо того, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Аналогічно викладеному у п.1 цього пояснення.
5. Щодо сертифікату іншого ніж ISO 9001, ISO 22000.
Згідно зі ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник визначає кваліфікаційні критерії, відповідність яким учасники закупівлі мають документально підтвердити.
Виходячи з необхідності придбання виключно якісної хлібобулочної продукції Комунальне підприємство «Дніпровський обласний клінічний онкологічний диспансер» Дніпропетровської обласної ради» вимагав від учасників закупівлі наявності сертифікату ISO 22000:2005, IDT на систему управління безпечністю харчових продуктів.
Пропозиція ТДВ «Запорізький хлібозавод №5» була відхилена у зв’язку з невідповідністю визначеним Замовником кваліфікаційним критеріям, яка підтверджується ненаданням копії сертифікату ISO 22000:2005, IDT.
За наведених обставин вважаємо, що Комунальне підприємство «Дніпровський обласний клінічний онкологічний диспансер» Дніпропетровської обласної ради» як замовник мало право від учасників закупівлі вимагати наявності сертифікату ISO і з огляду на відсутність у ТДВ «Запорізький хлібозавод №5» даного сертифікату була пропозиція вказаного підприємства була обґрунтовано відхилена.
6. Щодо інших порушень
Тендерна пропозиція не відповідає Додатку № 1 «Технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі».
П. 2 ч. 2 ст. 22 Закону встановлено, що у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до вимог ст. 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: учасник процедури закупівлі: не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону; тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
З огляду на вищевикладене вимушені були відхилити Вашу пропозицію. Дякуємо за розуміння.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Вирішена
про надання пояснень
Номер:
b5878add64ea4840985e29a439eb9ac7
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-06-003006-b.a2
Назва:
про надання пояснень
Вимога:
Доброго дня!
З огляду на те, що відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Просимо надати пояснення:
1. чи потрібно Учаснику, для якого не передбачено законодавством наявність сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007, надавати пояснення з цього приводу у складі тендерної пропозиції?
2. в якому чинному нормативно – правовому акті України встановлена вимога щодо обов’язкової наявності у Учасника процедури закупівлі сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007? В якій формі видаються ці сертифікати?
Заздалегідь дякуємо!
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.05.2020 18:28
Вирішення:
1. Згідно ч.3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами): «В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація» у складі пропозиції щодо кваліфікації Учасників закупівлі продуктів харчування (Додаток №2) ми вимагаємо наявність сертифікатів ISO 9001, ISO 22000, виданих на ім’я Учасника. Така вимога не є дискримінаційною, тому що регулюється чинним законодавством.
2. З 20 вересня 2019 року для малих потужностей операторів харчових продуктів набули чинності п.2 ч.2 ст. 20, ст.21, п.4 ч.1 ст. 64 Закону від 23.12.1997р. №771/97-ВР. Згідно із зазначеними нормами оператори ринку зобов’язані:
- розробляти, уводити в дію та застосовувати постійно діючи процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (далі – процедури), а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування процедур відповідальних за них осіб під час виробництва та обігу харчових продуктів (п.2 ч.2 ст.20);
- дотримуватися вимог до застосування процедур, установлених ст..21, зокрема: надавати компетентному органу під час держконтролю докази відповідності діяльності вимогам до розроблення, запровадження та використання процедур; гарантувати, що документи, у яких наводиться опис процедур, містять достовірну інформацію, тощо;
- зберігати документи і записи про використання протягом 3-х місяців після кінцевої дати продажу харчового продукту, нанесеної на маркуванні, якщо інше не передбачено рекомендаціями об’єднань виробників, та окремих показників якості харчових продуктів (п.6 ст.21).
Мінагрополітики підготовлено наказ від 01.10.2012 № 590 "Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.10.2012 за № 1704/22016 (із змінами).
Проте сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою (стаття 21 пункт 7), але обов’язковою є наявність програм - передумов розробленої системи НАССР. На підтвердження виконання системи, у яких наводиться опис процедур, розроблених відповідно до вимог цієї статті повинні бути надані документи, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, де оператори ринку гарантують, що документи містять достовірну інформацію.(стаття 21 пункт 6).
Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність перелічених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності щодо якісного виконання своїх обов’язків, тому дана вимога не є дискримінаційною.
А щодо форми сертифікатів, то радимо звернутися до відповідного законодавства.
Дякуємо за розуміння.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні
Вимога
Вирішена
Дискримінаційні вимоги щодо сертифікатів
Номер:
6ef688903c7d46708a5deb5264a2e67f
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-06-003006-b.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги щодо сертифікатів
Вимога:
Доброго дня!
У межах цієї закупівлі Вами оприлюднено оголошення про спрощену закупівлю. У додатку 2 "Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження" до такого оголошення міститься наступна вимога:
«... Копії чинних сертифікатів ISO 9001, ISO 22000, що видані на ім’я Учасника;"
Відповідно до Розділу 1 «Сфера застосування» ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» та Розділу 1 «Сфера застосування» ДСТУ ISO 22000:2007 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга» положення цих національних стандартів поширюються лише на організації.
Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 97 від 28.05.2004 р. було затверджено Державний класифікатор України «Класифікація організаційно – правових форм господарювання ДК 002:2004» (далі – Класифікатор).
Відповідно до пп. 3.4.1 п. 3.4 цього Класифікатора, визначено поняття «організації». Так, ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД) - організаційна структура, створена однією або кількома особами (засновниками), які не беруть участі в управлінні нею, шляхом об'єднання (виділення) їхнього майна для досягнення мети, визначеної засновниками, за рахунок цього майна.
Звертаю увагу Замовника, що в публічних закупівлях також мають право брати участь Учасники, що зареєстровані не як організації, а як фізичні особи – підприємці. Відповідно до пп. 3.9.1 п. 3.9 Класифікатора, ПІДПРИЄМЕЦЬ-ФІЗИЧНА ОСОБА, яка є громадянином України, іноземним громадянином, особою без громадянства, що здійснює підприємницьку діяльність. Громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи.
У зв’язку з тим, що національні стандарти ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 22000:2007, за якими отримуються сертифікати на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007 розповсюджуються лише на організації, фізичні особи – підприємці взагалі не мають можливості отримати вищезазначені сертифікати.
А тому, встановлення Замовником в оголошенні вимоги про надання Учасниками:
«Копії чинних сертифікатів ISO 9001, ISO 22000, що видані на ім’я Учасника;",
є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників закупівлі, що зареєстровані як фізичні особи – підприємці.
Така вимога, порушує принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), а саме принцип: недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Також, звертаю увагу Замовника, що статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) визначено вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв, які можуть встановлюватись Замовником до Учасників. Вказаний перелік не містить в собі критерію щодо надання вищезазначених сертифікатів. Також, Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) взагалі не встановлено, що Учасники обов’язково повинні мати вищезазначені сертифікати. Вважаю за необхідне зазначити, що відповідно до п.11 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) зазначено, що Замовники – це суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону. Тобто, це свідчить про те, що кожен Замовник повинен закуповувати товари, роботи і послуги відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), не виходячи за рамки цього Закону.
Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
З урахуванням вищевикладеного, вимагаю виключити дискримінаційну вимогу з Оголошення, яка міститься у додатку 2 "Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження" а саме про надання Учасниками:
«... Копії чинних сертифікатів ISO 9001, ISO 22000, що видані на ім’я Учасника;"
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
07.05.2020 18:27
Вирішення:
З 20 вересня 2019 року для операторів ринку харчових продуктів набули чинності п.2 ч.2 ст. 20, ст.21, п.4 ч.1 ст. 64 Закону від 23.12.1997р. №771/97-ВР.
Згідно із зазначеними нормами оператори ринку зобов’язані:
- розробляти, уводити в дію та застосовувати постійно діючи процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (далі – процедури), а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування процедур відповідальних за них осіб під час виробництва та обігу харчових продуктів (п.2 ч.2 ст.20);
- дотримуватися вимог до застосування процедур, установлених ст..21, зокрема: надавати компетентному органу під час держконтролю докази відповідності діяльності вимогам до розроблення, запровадження та використання процедур; гарантувати, що документи, у яких наводиться опис процедур, містять достовірну інформацію, тощо;
- зберігати документи і записи про використання протягом 3-х місяців після кінцевої дати продажу харчового продукту, нанесеної на маркуванні, якщо інше не передбачено рекомендаціями об’єднань виробників, та окремих показників якості харчових продуктів (п.6 ст.21).
Мінагрополітики підготовлено наказ від 01.10.2012 № 590 "Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.10.2012 за № 1704/22016 (із змінами).
Проте сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою (стаття 21 пункт 7), але обов’язковою є наявність програм - передумов розробленої системи НАССР. На підтвердження виконання системи, у яких наводиться опис процедур, розроблених відповідно до вимог цієї статті повинні бути надані документи, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, де оператори ринку гарантують, що документи містять достовірну інформацію.(стаття 21 пункт 6).
Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) , повідомляємо наступне: Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», який набрав чинності 20.09.2015. 20 вересня 2016 року набув чинності розділ VII Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», де зазначено, що у всіх операторів ринку харчових продуктів мають бути обов’язково впровадженні програми-передумови системи НАССР протягом наступних 3-х років. При цьому мораторій на перевірки бізнесу закінчився 31.12.2018 року, а кінцевий термін впровадження вимог законодавства – 20 вересня 2019 року. Для підтвердження якості продукції виробники продуктів харчування повинні впровадити систему НАССР, оформити необхідні документи (зареєструвати і узгодити нормативні документи (технічні умови, технологічні конструкції та маркування), отримати добровільні сертифікати відповідності УкрСЕПРО, протоколи випробувань продукції). В Україні вимоги щодо розробки та впровадження систем управління харчовими продуктами задекларовано ДСТУ ISO 22000 (системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга). Стандарти ISO 22000 являють собою систему управління саме безпекою виробництва харчових продуктів. Вони охоплюють питання від контролю якістю сировини, з якої виробляється продукція, матеріалу упаковки, а також доставки готової продукції кінцевим споживачам. Вимоги стандарту НАССР забезпечують контроль на всіх стадіях виробництва харчових продукті, в будь-якому місці процесу, від виробництва і зберігання до реалізації продукції.
Тому, на підставі вищезазначеного, повідомляємо, що дана вимога не є дискримінаційною.
Дякуємо за розуміння.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні