-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Технічний нагляд за виконанням будівельних робіт на об’єкті: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 - Реконструкція стадіону «Шахтар» дитячо-юнацької спортивної школи м. Селидове за адресою: Донецька область, м.Селидове, вул.Гоголя, 82 (коригування) (ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)
Завершена
449 316.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 2 000.00 UAH
мін. крок: 0.4% або 2 000.00 UAH
Період оскарження:
04.05.2020 17:31 - 08.05.2020 08:00
Вимога
Відхилено
Про надання детального роз"яснення причин відхілення пропозиції учасника та вимога про перегляд рішення уповноваженої особи.
Номер:
94f4cdaeab1b413e84882848ba86673a
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-05-04-002898-b.c1
Назва:
Про надання детального роз"яснення причин відхілення пропозиції учасника та вимога про перегляд рішення уповноваженої особи.
Вимога:
Згідно Протоколу №2, УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Терентьєвою О. В. вирішено:
1. Відхилити пропозицію учасника ФОП «САЗОНОВ ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ» спрощеної закупівлі «Технічний нагляд за виконанням будівельних робіт на об`єкті: ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013-Реконструкція стадіону «Шахтар» дитячо-юнацької спортивної школи м.Селидове за адресою: Донецька область, м.Селидове, вул.Гоголя, 82 (коригування) (ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)» з таких підстав:
- Учасник надав у складі пропозиції довідку у довільній формі про відсутність заборгованостей із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) від 11.05.2020р. № 8, що не відповідає вимогам п.1 «Перелік документів, що підтверджують кваліфікацію Учасника» розділу ІІ «Кваліфікаційні вимоги до Учасника та спосіб їх підтвердження» документації спрощеної закупівлі. Довідка, про відсутність заборгованостей із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) має бути видана контролюючими органами доходів і зборів.
- Учасник надав у складі пропозиції довідку про наявність інженерно-технічних працівників, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт з технічного нагляду, це свідчить про той факт, що інженери технічного нагляду, які плануються залучатися до робіт за предметом зазначеним у документації спрощеної закупівлі, співпрацюють за договором цивільно-правового характеру, які є різновидом договору підряду, тобто інженери технічного нагляду не є штатними працівниками ФОП «САЗОНОВ ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ», що не відповідає кваліфікаційному критерію , встановленому відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі». Виходячи з вищевикладеного, відповідно до вимог додатку 6 документації спрощеної закупівлі, Учасник не надав скановані копії трудових книжок (сторінки з відомостями про власника та останнє місце роботи) та/або трудові договори та/або накази на працевлаштування, що не відповідає вимогам Замовника.
Надаю інформацію, про наступне:
1. В ТД є вимога надати, цитую: "Довідка, про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) чинна на дату подання пропозиції".
Учасником надана довідка від 11.05.2020р. № 8 про відсутність заборгованості, чинну на дату подання пропозиції.
Замовник у Протоколі відхілення стверджує, що потрібно було надати довідку, видану контролюючими органами доходів і зборів. Але жодної вимоги про це в ТД
розділ II. Кваліфікаційні вимоги до Учасника та спосіб їх підтвердження не міститься.
В зв"язку з цим, вимагаю надати Замовнуку детальне роз"яснення, де в ТД міститься вимога про надання довідку, видану контролюючими органами доходів і зборів.
2. В ТД Додаток №6 є вимога: "1. Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
Учасник повинен надати довідку за зразком, що містить інформацію про кваліфікацію, знання та досвід штатних та залучених спеціалістів, які будуть залучені до виконання Договору". Згідно кваліфікаційних критеріїв , встановлених відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не має жодних обмежень, щодо залучення працівників по цивільно-правовим угодам.
Перше зауваження, в протоколі зазначено, що Учасник надав договори цивільно-правового характеру, але це фальсифікація факту. В пропозиції надано цивільно-правової угоди а не договори, що є зовсім інший правовий документ.
Учасник виконав вимогу ТД в повному обсязі. Учасник надав не штатних працівників, а залучених працівників.
В зв"язку з цим, вимагаю надати Замовнуку детальне роз"яснення: а) де в статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазаначені обмеження, щодо залучення працівників по цивільно-правовим угодам? б) де в ТД зазначено, що потрібно залучати тільки штатних працівників чи де зазначено, що не можна залучати працівників згідно цивільно-правової угоди? в) чим порушує цивільно-правова угода вимогу про надання інформації про залучених спеціалістів?
Підсумовучи вище зазначене, вимагаю надати детальну відповідь про пункти ТД та статті ЗУ "Про публічні закупвлі", що були порушені учасником.
Вимагаю переглянути рішення уповноваженої особи про відхілення пропозиції учасника.
Після отримання відповіді на свою вимогу, буду приймати рішення про оскарження дій уповноваженої особи та: 1. звертатися до Державної аудиторської служби для проведення перевірки через звернення до відповідних громадських організацій, що працюють в напрямку продидії протиправним діям Замовників під час проведення торгів. 2. Подання судового позову про можливі протиправні дії 3. До Департаменту захисту єкономіки Національної поліції України, про відкриття кримінального провадження щодо дій уповноваженої особи. Маю надію, що отримаю детальну та вичерпну відповідь на свою вимогу в установлені законом терміни. Директор ФОП Сазонов Олександр Іванович
Пов'язані документи:
Замовник
- протокол_3_відхилення.pdf 22.05.2020 11:03
Дата подачі:
20.05.2020 02:20
Вирішення:
Шановний Сазонов Олександр Іванович,
Ретельно розглянувши Вашу вимогу від 20.02.2020 року в системі Прозоро про надання детального роз’яснення причин відхилення пропозиції учасника та вимогу про перегляд рішення уповноваженої особи, зазначаю наступне:
1. З приводу довідки, про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) чинну на дату подання пропозиції, Ваша вимога прийняти довідку в довільній формі не правомірна. На Ваше питання, цитую: «…де в ТД міститься вимога про надання довідку, видану контролюючими органами доходів і зборів…», в якому, як я розумію накладений акцент на «видану контролюючими органами доходів і зборів». Відповідаю: в документації на спрощену процедуру акценту на те, ким повинна бути видана довідка – не має, так само, як немає вимоги надати довідку в довільній формі. Але, відповідно до «Порядку надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи» затвердженого Наказом МФУ 03.09.2018 року №733, контроль за справлянням надання довідок про відсутність заборгованості з платежів покладено виключно на Державну фіскальну службу України. Ви мали звернутися до відділення ДФСУ, в якому зареєстровані як фізична особа-підприємець. Хочу звернути Вашу увагу на той факт, що подання заяви для отримання довідки можливо в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину електронного кабінету , а також довідка надається платнику безоплатно, що взагалі спрощує механізм отримання вищевказаної довідки. Надана Вами у складі пропозиції довідка у довільній формі (тобто від самого себе) про відсутність заборгованостей із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів) від 11.05.2020р. № 8 - не чинна, викликає підозру та ймовірність приховування Вами заборгованостей зі сплати податків перед Державою.
2. Стосовно Вашого зауваження, цитую: «Перше зауваження, в протоколі зазначено, що Учасник надав договори цивільно-правового характеру, але це фальсифікація факту». Якщо уважно перечитати протокол №2 від 19.05.2020р., то в абзаці 3 пункту 1 зазначено: «Учасник надав у складі пропозиції довідку про наявність інженерно-технічних працівників, ……., співпрацюють за договором цивільно-правового характеру, …….». Фраза «надав договори цивільно-правового характеру» - відсутня. Звинувачення у фальсифікації факту безпідставне, тому пояснювати що-небудь безпричинно.
Стосовно понять договір чи угода – вони мають багато спільного, проте є і певні нюанси. Той факт, що уповноважена особа позначила в протоколі №2 від 19.05.2020р. договір цивільно-правового характеру, а не угода цивільно-правового характеру, ні в якому разі не змінює пропозицію Учасника ні в погану сторону, ні в кращу. Визначення договір чи угода не вплинуло на рішення уповноваженої особи.
Стосовно питання, де в статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено обмеження, щодо залучення працівників по цивільно-правовим угодам.
Відповідно до аб.2 п.3 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Суб’єкт господарювання - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми та форми власності чи фізична особа, яка займається діяльністю з виробництва, реалізації, придбання товарів, іншою господарською діяльністю; будь-яка юридична або фізична особа, яка здійснює контроль над суб'єктами господарювання, група суб'єктів господарювання, якщо один або декілька з них здійснюють контроль над іншими. Суб'єктами господарювання є: 1) господарські організації - юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку; 2) громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані відповідно до закону як підприємці. Інших суб’єктів господарювання учасник не залучив.
Відповідно до пп.2 п.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник має право вимагати наявність у учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Конкретно обмеження, щодо залучення працівників по цивільно-правовим угодам немає у 16 статті Закону України «Про публічні закупівлі», як не має і дозволу. В п.1 додатку № 6 документації спрощеної процедури Замовник вимагає наявність працівників відповідної кваліфікації.
Тому, доречно звернутися до інших чинних законодавчих документів держави, для того, щоб визначитися з терміном «працівник».
Відповідно до підпункту 14.1.195 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу України (редакція від 02.04.2020 року), працівник - фізична особа, яка безпосередньо власною працею виконує трудову функцію згідно з укладеним з роботодавцем трудовим договором (контрактом) відповідно до закону.
Відповідно до ст. 1 розділу 1 «Загальні положення» Закону України «Про охорону праці» (редакція від 27.12.2019 року), працівник - особа, яка працює на підприємстві, в організації, установі та виконує обов'язки або функції згідно з трудовим договором (контрактом).
Про угоди цивільно-правового характеру мова не йдеться.
Трудові відносини з працівником регулюються кодексом законів про працю України (далі – КЗпП). Норми законодавства про працю поширюються і на підприємця.
Далі у додатку № 6 документації спрощеної закупівлі термін «працівник» поділяється на два типи: штатні та залучені спеціалісти. Для підтвердження наявності штатних працівників та залучених спеціалістів Учасник має надати скановані копії трудових книжок та/або трудові договори та/або накази про прийом на роботу. Непорозуміння виникло при тлумаченні терміну «залучених спеціалістів». Замовник ні де в документації спрощеної закупівлі не визначив те, що залучений спеціаліст може працювати за цивільно-правовою угодою.
Якщо для Учасника дуже важливо обумовити різницю між термінами «угода» та «договір», то терміни «трудовий договір» та «угода цивільно-правового характеру» взагалі різні. Основною ознакою, що відрізняє цивільно-правові відносини від трудових, є те, що трудовим законодавством регулюється процес організації трудової діяльності. За цивільно-правовою угодою процес організації трудової діяльності залишається за його межами, метою угоди є отримання певного матеріального результату. Виконавець, який працює за цивільно-правовою угодою, на відміну від працівника, який виконує роботу відповідно до трудового договору, не підпорядковується правилам внутрішнього трудового розпорядку, він сам організовує свою роботу і виконує її на власний ризик.
Трудовий договір – це угода щодо здійснення і забезпечення трудової функції. За трудовим договором працівник зобов’язаний виконувати не якусь індивідуально-визначену роботу, а роботу з визначеної однієї або кількох професій, спеціальностей, посади відповідної кваліфікації, виконувати визначену трудову функцію в діяльності підприємства. Після закінчення виконання визначеного завдання трудова діяльність не припиняється. Предметом трудового договору є власне праця працівника в процесі виробництва, тоді як предметом цивільно-правової угоди є виконання його стороною певного визначеного обсягу робіт чи послуг.
Надання учасником сканованих копій цивільно-правових угод, як підтвердження наявності інженерно-технічних працівників які мають необхідні знання та досвід виконання робіт з технічного нагляду є невиконанням вимог документації спрощеної закупівлі.
Уповноважена особа не вважає рішення про відхилення пропозиції ФОП «Сазонов Олександр Іванович» не законною та зміна рішення стосовно дискваліфікації учасника не доречна.
Статус вимоги:
Відхилено