• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 15220000-6 «Риба,рибне філе та інше м’ясо риби морожені» (риба свіжоморожена -Хек, Минтай патрана, без голів, тушка (300-500 г))

Завершена

166 040.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 831.00 UAH
Період оскарження: 03.05.2020 21:27 - 07.05.2020 18:00
Вимога
Вирішена

Про надання пояснення

Номер: 953fe166efcc45ff88e563cb43c95983
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-03-000034-b.b4
Назва: Про надання пояснення
Вимога:
Доброго дня! З огляду на те, що відповідно до ч.11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Просимо надати пояснення: 1. чи потрібно Учаснику, для якого не передбачено законодавством наявність сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007, надавати пояснення з цього приводу у складі тендерної пропозиції? 2. в якому чинному нормативно – правовому акті України встановлена вимога щодо обов’язкової наявності у Учасника процедури закупівлі сертифікатів на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007? В якій формі видаються ці сертифікати? Заздалегідь дякуємо!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Згідно ч.3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами): «В оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація» у складі пропозиції щодо кваліфікації Учасників закупівлі продуктів харчування (Додаток №2) ми вимагаємо наявність сертифікатів ISO 9001, ISO 22000, виданих на ім’я Учасника. Така вимога не є дискримінаційною, тому що регулюється чинним законодавством. 2. З 20 вересня 2019 року для малих потужностей операторів харчових продуктів набули чинності п.2 ч.2 ст. 20, ст.21, п.4 ч.1 ст. 64 Закону від 23.12.1997р. №771/97-ВР. Згідно із зазначеними нормами оператори ринку зобов’язані: - розробляти, уводити в дію та застосовувати постійно діючи процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (далі – процедури), а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування процедур відповідальних за них осіб під час виробництва та обігу харчових продуктів (п.2 ч.2 ст.20); - дотримуватися вимог до застосування процедур, установлених ст..21, зокрема: надавати компетентному органу під час держконтролю докази відповідності діяльності вимогам до розроблення, запровадження та використання процедур; гарантувати, що документи, у яких наводиться опис процедур, містять достовірну інформацію, тощо; - зберігати документи і записи про використання протягом 3-х місяців після кінцевої дати продажу харчового продукту, нанесеної на маркуванні, якщо інше не передбачено рекомендаціями об’єднань виробників, та окремих показників якості харчових продуктів (п.6 ст.21). Мінагрополітики підготовлено наказ від 01.10.2012 № 590 "Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.10.2012 за № 1704/22016 (із змінами). Проте сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою (стаття 21 пункт 7), але обов’язковою є наявність програм - передумов розробленої системи НАССР. На підтвердження виконання системи, у яких наводиться опис процедур, розроблених відповідно до вимог цієї статті повинні бути надані документи, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, де оператори ринку гарантують, що документи містять достовірну інформацію.(стаття 21 пункт 6). Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність перелічених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності щодо якісного виконання своїх обов’язків, тому дана вимога не є дискримінаційною. А щодо форми сертифікатів, то радимо звернутися до відповідного законодавства. Дякуємо за розуміння.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні
Вимога
Вирішена

Дискримінаційна вимога про сертифікати

Номер: 0f435a71c405460f9f4f52dd52c161a6
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-03-000034-b.c3
Назва: Дискримінаційна вимога про сертифікати
Вимога:
Доброго дня! У межах цієї закупівлі Вами оприлюднено оголошення про спрощену закупівлю. У додатку 2 "Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження" до такого оголошення міститься наступна вимога: «...8. Копії чинних сертифікатів видані органом із сертифікації, на ім'я оператора ринку: - на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, та - на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007. ..." Відповідно до Розділу 1 «Сфера застосування» ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» та Розділу 1 «Сфера застосування» ДСТУ ISO 22000:2007 «Системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга» положення цих національних стандартів поширюються лише на організації. Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики № 97 від 28.05.2004 р. було затверджено Державний класифікатор України «Класифікація організаційно – правових форм господарювання ДК 002:2004» (далі – Класифікатор). Відповідно до пп. 3.4.1 п. 3.4 цього Класифікатора, визначено поняття «організації». Так, ОРГАНІЗАЦІЯ (УСТАНОВА, ЗАКЛАД) - організаційна структура, створена однією або кількома особами (засновниками), які не беруть участі в управлінні нею, шляхом об'єднання (виділення) їхнього майна для досягнення мети, визначеної засновниками, за рахунок цього майна. Звертаю увагу Замовника, що в публічних закупівлях також мають право брати участь Учасники, що зареєстровані не як організації, а як фізичні особи – підприємці. Відповідно до пп. 3.9.1 п. 3.9 Класифікатора, ПІДПРИЄМЕЦЬ-ФІЗИЧНА ОСОБА, яка є громадянином України, іноземним громадянином, особою без громадянства, що здійснює підприємницьку діяльність. Громадянин визнається суб'єктом господарювання у разі здійснення ним підприємницької діяльності за умови державної реєстрації його як підприємця без статусу юридичної особи. У зв’язку з тим, що національні стандарти ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 22000:2007, за якими отримуються сертифікати на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007 розповсюджуються лише на організації, фізичні особи – підприємці взагалі не мають можливості отримати вищезазначені сертифікати. А тому, встановлення Замовником в оголошенні вимоги про надання Учасниками: Копії чинних сертифікатів видані органом із сертифікації, на ім'я оператора ринку: - на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, та - на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007. ..." є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників закупівлі, що зареєстровані як фізичні особи – підприємці. Така вимога, порушує принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), а саме принцип: недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Також, звертаю увагу Замовника, що статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) визначено вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв, які можуть встановлюватись Замовником до Учасників. Вказаний перелік не містить в собі критерію щодо надання вищезазначених сертифікатів. Також, Законом України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) взагалі не встановлено, що Учасники обов’язково повинні мати вищезазначені сертифікати. Вважаю за необхідне зазначити, що відповідно до п.11 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) зазначено, що Замовники – це суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону. Тобто, це свідчить про те, що кожен Замовник повинен закуповувати товари, роботи і послуги відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), не виходячи за рамки цього Закону. Відповідно до ч.4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. З урахуванням вищевикладеного, вимагаю виключити дискримінаційну вимогу з Оголошення, яке міститься у додатку 2 "Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження" а саме надати Учасникам: «...8. Копії чинних сертифікатів видані органом із сертифікації, на ім'я оператора ринку: - на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, та - на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007. ..."
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: З 20 вересня 2019 року для операторів ринку харчових продуктів набули чинності п.2 ч.2 ст. 20, ст.21, п.4 ч.1 ст. 64 Закону від 23.12.1997р. №771/97-ВР. Згідно із зазначеними нормами оператори ринку зобов’язані: - розробляти, уводити в дію та застосовувати постійно діючи процедури, засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (далі – процедури), а також забезпечувати належну підготовку з питань застосування процедур відповідальних за них осіб під час виробництва та обігу харчових продуктів (п.2 ч.2 ст.20); - дотримуватися вимог до застосування процедур, установлених ст..21, зокрема: надавати компетентному органу під час держконтролю докази відповідності діяльності вимогам до розроблення, запровадження та використання процедур; гарантувати, що документи, у яких наводиться опис процедур, містять достовірну інформацію, тощо; - зберігати документи і записи про використання протягом 3-х місяців після кінцевої дати продажу харчового продукту, нанесеної на маркуванні, якщо інше не передбачено рекомендаціями об’єднань виробників, та окремих показників якості харчових продуктів (п.6 ст.21). Мінагрополітики підготовлено наказ від 01.10.2012 № 590 "Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.10.2012 за № 1704/22016 (із змінами). Проте сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою (стаття 21 пункт 7), але обов’язковою є наявність програм - передумов розробленої системи НАССР. На підтвердження виконання системи, у яких наводиться опис процедур, розроблених відповідно до вимог цієї статті повинні бути надані документи, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, де оператори ринку гарантують, що документи містять достовірну інформацію.(стаття 21 пункт 6). Сертифікат системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);Сертифікат на систему екологічного керування ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) , повідомляємо наступне: Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів і визначає порядок забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», який набрав чинності 20.09.2015. 20 вересня 2016 року набув чинності розділ VII Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», де зазначено, що у всіх операторів ринку харчових продуктів мають бути обов’язково впровадженні програми-передумови системи НАССР протягом наступних 3-х років. При цьому мораторій на перевірки бізнесу закінчився 31.12.2018 року, а кінцевий термін впровадження вимог законодавства – 20 вересня 2019 року. Для підтвердження якості продукції виробники продуктів харчування повинні впровадити систему НАССР, оформити необхідні документи (зареєструвати і узгодити нормативні документи (технічні умови, технологічні конструкції та маркування), отримати добровільні сертифікати відповідності УкрСЕПРО, протоколи випробувань продукції). В Україні вимоги щодо розробки та впровадження систем управління харчовими продуктами задекларовано ДСТУ ISO 22000 (системи управління безпечністю харчових продуктів. Вимоги до будь-яких організацій харчового ланцюга). Стандарти ISO 22000 являють собою систему управління саме безпекою виробництва харчових продуктів. Вони охоплюють питання від контролю якістю сировини, з якої виробляється продукція, матеріалу упаковки, а також доставки готової продукції кінцевим споживачам. Вимоги стандарту НАССР забезпечують контроль на всіх стадіях виробництва харчових продукті, в будь-якому місці процесу, від виробництва і зберігання до реалізації продукції. Тому, на підставі вищезазначеного, повідомляємо, що дана вимога не є дискримінаційною. Дякуємо за розуміння.
Статус вимоги: Відхилено
Задовільнена: Ні
Вимога
Відхилено

ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ, А САМЕ ВСТАНОВЛЕНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ

Номер: 7c0b6a3a473b42fdaa460da9cc6104aa
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-03-000034-b.a2
Назва: ВИМОГА ПРО УСУНЕННЯ ПОРУШЕННЯ, А САМЕ ВСТАНОВЛЕНИХ ДИСКРИМІНАЦІЙНИХ ВИМОГ
Вимога:
Шановний Замовнику! У межах цієї закупівлі Вами оприлюднено оголошення про спрощену закупівлю. У додатку 2 "Вимоги до кваліфікації учасників та спосіб їх підтвердження" до такого оголошення міститься наступна вимога: «...8. Копії чинних сертифікатів видані органом із сертифікації, на ім'я оператора ринку: - на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015, та - на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2007. ..." Повідомляємо Вам, що така вимога є дискримінаційною та обмежує конкуренцію. Повна редакція вимоги міститься у доданому файлі.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний учасник! В нашому закладі на стаціонарному лікуванні (380 ліжок) перебувають онкохворі, які повинні забезпечуватись повноцінним якісним харчуванням . Безпека і якість харчування є одним із основних принципів функціонування підприємства. Сертифікація системи управління якістю (ISO 9001), та системи управління безпечністю харчових продуктів (ДСТУ ISO 22000:2007 (ISO 22000:2005) є однією із гарантій отримання якісної та безпечної продукції, а також гарантій того, що договір буде виконано в повному обсязі, і Постачальник, внаслідок будь-яких причин не припинить свою діяльність, що може призвести до зриву безперебійного забезпечення хворих лікувальним харчуванням. Нагадуємо, що призначення сертифікатів системи управління якістю та системи управління безпечністю харчових продуктів – постійне покращення діяльності і як наслідок , підвищення конкурентоспроможності організацій як на вітчизняному так і на світових ринках. На сьогодні системи управління якістю – найбільш авторитетна в світі, її використовують у більш ніж 1000000 організаціях. У 161 країні. Наявність сертифікатів – це гарантія спроможності учасника стабільно та безперервно забезпечити якість та безпечність постачання продукції чи надання послуг протягом усього часу їх надання; забезпечення впевненості в тому, що товари, що постачаються відповідають обов’язковим вимогам нормативних документів, при цьому всі технічні, адміністративні і людські чинники, що впливають на якість продукції, знаходяться під контролем. Впровадження системи НАССР в Україні регулюється Законом від 23.12.97 р. № 771/97-ВР «Про основні принципи та вимоги до безпечності харчових продуктів» (далі — Закон 771), Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» та ін. З 20 вересня 2019 р. стало обов’язковим впровадження системи управління безпечністю харчової продукції НАССР на всіх українських підприємствах, у тому числі МСБ, діяльність яких пов’язана з харчовими продуктами. Проте сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою (стаття 21 пункт 7), але обов’язковою є наявність програм - передумов розробленої системи НАССР. На підтвердження виконання системи, у яких наводиться опис процедур, розроблених відповідно до вимог цієї статті повинні бути надані документи, які засновані на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, де оператори ринку гарантують, що документи містять достовірну інформацію.(стаття 21 пункт 6). Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ISO 9001, а наявність перелічених сертифікатів сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності щодо якісного виконання своїх обов’язків, тому дана вимога не є дискримінаційною. Сподіваємось на розуміння
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Щодо санітарного паспорту

Номер: 60c7cd7dd207467fb8e6b95ddad2dd62
Ідентифікатор запиту: UA-2020-05-03-000034-b.b1
Назва: Щодо санітарного паспорту
Вимога:
Доброго дня! Відповідно до п.7 Додатку № 2 Оголошення, від Учасників вимагається надання «Санітарний паспорт на спец. автомобіль для транспортування харчових продуктів та продовольчої сировини, особиста медична книжка водія;» Повідомляємо Вас, що документ «санітарний паспорт на спец.автомобіль для транспортування харчових продуктів та продовольчої сировини» наразі не видається жодних органом. Так, листом за вих. № 602-121-12/121/2536 від 21.04.2017 за підписом Першого заступника Голови Держспоживслужби, чітко визначено, що оформлення санітарних паспортів на транспорт взагалі не передбачено. Далі наводимо текст листа: «Держпродспоживслужба розглянула ваше звернення стосовно надання роз’яс нення щодо видачі санітарних паспортів на автотранспорт та повідомляє. Відносини між органами виконавчої влади, операторами ринку харчових продуктів та споживачами харчових продуктів та визначення порядку забезпечення безпечності та окремих показників якості харчових продуктів, що виробляються, перебувають в обігу, ввозяться (пересилаються) на митну територію України та/або вивозяться (пересилаються) з неї, регулюються Законом України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» (далі — Закон). Статтями 43 та 44 Розділу VII «Загальні гігієнічні вимоги щодо поводження з харчовими продуктами» Закону встановлено гігієнічні вимоги до рухомих та/або тимчасових потужностей та транспортних засобів, згідно з якими оформлення санітарних паспортів на транспорт не передбачено. Вимогами до обігу об’єктів санітарних заходів Закону (пункт 7 статті 37) визначено, що документом, який повинен супроводжувати об’єкти санітарних заходів в обігу, крім випадків, передбачених цим Законом, є товарно-транспортна накладна. Встановлення вимог щодо наявності додаткових документів, що повинні супроводжувати харчові продукти в обігу, здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону.» З урахуванням вищевикладеного, просимо внести зміни до Оголошення, виключивши вимогу про надання Учасниками «санітарний паспорт на спец.автомобіль для транспортування харчових продуктів та продовольчої сировини» та привести його у відповідність до чинного законодавства України.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Добрий день! Зміни до оголошення про закупівлю внесено. Дякуємо за звернення.
Статус вимоги: Задоволено